Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 17:35

Ik had vanmorgen toch een aparte ervaring.. Ging wat voor m'n auto ophalen bij m'n ouders in de buurt, via marktplaats.. Ik dacht door het mailverkeer dat het een man van in de 50 zou zijn. Ik bel daar aan, doet er een super charmante man van een jaar of 28 open, lichtblond haar, lichtblauwe heldere ogen.. Dus ik stond even zo van 'eh..'. Afijn, spul gepakt, hij dacht eerst dat ik voor iemand anders op pad was gestuurd, maar toen hij in de gaten kreeg dat het voor mijn eigen auto was en dat onze -blijkbaar- gedeelde passie ook nog in de straat stond..!! Om een lang verhaal kort te maken, heb daar ruim een half uur zitten kletsen, samen in mijn auto gezeten en boven de motorkap gehangen om van alles te bekijken en te bespreken.. Volgens mij waren we ook allebei een beetje teleurgesteld dat ik weer moest gaan, was zó gezellig! Alsof we elkaar al super lang kenden. Ennnn... ik heb z'n nummer! Want ik moest hem maar even bellen als hij de deurbel niet hoorde :P
*zucht* Zoiets heb ik weer :+

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 17:43

Haha leuk verhaal Renee! :)
Dat is dan iets wat je niet verwacht als je iets gaan ophalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:01

Nee, zeker niet! Was echt leuk :j
Ik ga maar eens facebooken :Y)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:31

Afbeelding
Altijd leuk zulke spontane ontmoetingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:57

Sja.. Eén minpuntje.. Hij heeft geen Facebook :')

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 19:19

dan toch maar een appje............... :D

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 19:23

Wat leuk! Word vervolgd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 20:11

Euh nou.. Ik ben wel geen single meer :P Maar dan misschien een vriendschap, hahaha..!

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 22:13

Hoi! Ik heb even een vraag aan jullie. Ik heb een bose surround system op marktplaats staan, het is al een verouderd model, ik zou tevreden zijn met €100 zeg maar. Nu waren er al een aantal biedingen, maar het bleef nog oplopen dus ik heb het even afgewacht, gisteravond stond het op €110. Toen keek ik vanmiddag op mijn email en zag ik dat ik 5 e-mails had van dezelfde persoon (vanaf vanochtend! Deze koper is 11 maanden actief op marktplaats) hij heeft €150 geboden (dat vind ik al vreemd als het laatste bod €110 was..), en vraagt in zijn mailtjes 'of onze deal doorgaat', en 'kunt u mijn bod accepteren zo ja dan graag reserveren' en nog een paar op die manier. Door dit stalkerige ben ik al een beetje huiverig. Er stond een telefoonnummer bij 1 van zijn mails, deze heb ik gegoogled en matcht niet met zijn naam in de mails. Dus ik zat al heel erg te twijfelen of ik hier op zou reageren, en nu wordt er €175 geboden door een koper (5 maanden actief) met enkel een voornaam, waardoor ik meteen denk, is dit niet die eerdere koper die uitprobeert of ik nu wel reageer. Ben ik te wantrouwig en zie ik dingen die er niet zijn, en is dat systeem gewoon veel geld waard? Wat zouden jullie doen?

Ik zou zo graag willen zien wat ze zelf te koop aanbieden, maar dit lukt niet..

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 22:27

Als je een naam hebt kun je eventueel naam en marktplaats op google intypen. Maar als diegene een veel voorkomende naam heeft of alleen een letter word t daar ook niet beter van.

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 00:41

Merell123 schreef:
Hoi! Ik heb even een vraag aan jullie. Ik heb een bose surround system op marktplaats staan, het is al een verouderd model, ik zou tevreden zijn met €100 zeg maar. Nu waren er al een aantal biedingen, maar het bleef nog oplopen dus ik heb het even afgewacht, gisteravond stond het op €110. Toen keek ik vanmiddag op mijn email en zag ik dat ik 5 e-mails had van dezelfde persoon (vanaf vanochtend! Deze koper is 11 maanden actief op marktplaats) hij heeft €150 geboden (dat vind ik al vreemd als het laatste bod €110 was..), en vraagt in zijn mailtjes 'of onze deal doorgaat', en 'kunt u mijn bod accepteren zo ja dan graag reserveren' en nog een paar op die manier. Door dit stalkerige ben ik al een beetje huiverig. Er stond een telefoonnummer bij 1 van zijn mails, deze heb ik gegoogled en matcht niet met zijn naam in de mails. Dus ik zat al heel erg te twijfelen of ik hier op zou reageren, en nu wordt er €175 geboden door een koper (5 maanden actief) met enkel een voornaam, waardoor ik meteen denk, is dit niet die eerdere koper die uitprobeert of ik nu wel reageer. Ben ik te wantrouwig en zie ik dingen die er niet zijn, en is dat systeem gewoon veel geld waard? Wat zouden jullie doen?

Ik zou het niet vertrouwen. Mensen bieden niet zomaar zoveel meer.
Heb wel eens gehoord dat ze om een kopie van je ID vragen en in combinatie met je rekeningnummer (identiteits)fraude kunnen plegen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 10:11

waarom zou je in vredesnaam een kopie van je ID geven bij een marktplaatsverkoop?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 10:30

En bij afhalen is een rekeningnummer toch ook niet aan de orde?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 10:35

Qimm schreef:
waarom zou je in vredesnaam een kopie van je ID geven bij een marktplaatsverkoop?

Omdat je graag een kaartje wil en er van alles aan doet om te bewijzen dat je echt bent en het echt bedoeld :j laatst toevallig een programma over gezien waar twee dames uiteindelijk tegen elkaar werden uitgespeeld, en waarvan er vervolgens nog een dreigbrief lwam ook :n

Hier een ontzettend goede ervaring.
De lens van gisteren kunnen kopen :D snelle deal, beide helemaal blij, en we hebben een geweldige avond gehad en lekker gekletst :D ze bleken hondjes te hebben gefokt etc, genoeg om over te praten :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 10:38

De nieuwe ID's zijn aangepast zodat het bsn niet meer op de voorkant stond. Daar ging het an sich om bij fraude plegen e.d.

Maar never nooit dat ik mijn ID ga geven bij een MP-aankoop. Het vertrouwen moet ergens beginnen en anders dus geheel niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 10:58

Maar dat hoeft toch niet het geval te zijn?
En als het wel zo is kom je daar wel achter bij het mailen, ik zou gewoon reageren en kijken of hij echt interesse heeft.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:16

Merell123 schreef:

Jij verkoopt toch???
Dan zie ik het probleem niet.
Gewoon vragen of ze het komen halen en wanneer (geen idee of het verzonden kan worden)
En als het verzonden kan worden en ze maken gewoon geld over naar je rekening, wat is het probleem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:23

Ik heb nu weer een bod, ik ga akkoord en vraag wanneer ze het op wil komen halen, antwoord: sorry maar het is toch te ver weg.. Dat weet je toch als je een bod doet? -O-

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 16:31

Dat is schijnbaar toch heel moeilijk om eerst bij de advertentie te kijken welke woonplaats het is....

Heb iemand via Marktplaats die mijn auto wil kopen.
Het contact via de mail gaat maar met hele kortaf antwoorden en vind het maar een vaag figuur.
Maar nu wil hij dus komen zaterdag maar hij kan geen tijd zeggen, zijn reden is omdat hij er 270 kilometer voor moet rijden.
Ik geloof er eerlijk gezegd helemaal niks van......
Zou nou echt iemand zo ver gaan rijden voor mijn oude toddenbakkie?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 16:33

Als je een gewild modelletje hebt wel hoor.

Mijn collega heeft dat ook gehad met haar auto. Zag er netjes uit. Gewild model. Die gozer kwam met de trein helemaal vanaf de andere kant van 't land en telkens berichten gestuurd waar ie was en als ie vertraging had liet ie dat ook weten. Hij heeft 'm mooi meegenomen :D

Maar goed.. in jouw geval.. kun je allicht een tijd afspreken toch? :) Al is het maar bij benadering.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 16:35

Nou het is niks bijzonders en nog afgekeurd ook..... :o
Dus rijdend terug lijkt mij ook geen slim plan aangezien je niet eens meer mag rijden er mee tot hij goedgekeurd is......
Ja als we een tijd af kunnen spreken is het wel goed, maar ik ga niet de hele dag thuis zitten wachten tot meneer een keer komt.....
Heb nog meer te doen.....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:00

Dan spreek je een ongeveer tijd af of niet. Het is jouw auto, jij wil er vanaf dus aan jou de keuze of je lang, kort of niet wil wachten op een potentiele koper ;)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:06

Ja precies :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:23

Snap wel dat hij/zij/het er ver voor wil rijden hoor. Er was destijds ook een man uit Groningen geïnteresseerd in mijn auto die geparkeerd stond in Weert. Dat zijn meestal handelaren, kopen zowat alles wat los en vast zit, doen er weer wat aan en hoppa verkopen die hap.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:31

Inderdaad, die karretjes verdwijnen allemaar naar het oostblok of afrika :j