Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 22:57

Pff allemachtig. Voor het weekend mailcontact gehad met iemand die interesse had in de taalcursus die ik te koop heb. Helemaal blij was ze, kreeg op al mijn mailtjes binnen 5 minuten antwoord, tot bleek dat ik het niet bij haar langs kwam brengen (150 km verderop...). Na 3 dagen weer eens antwoord dat het dan maar via de post moest. Nou prima, bankgegevens doorgemaild, blabla. Hoor ik weer niks :+ Ben benieuwd hoe dit nou weer verder gaat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 07:52

O dat fietsje is geen rommel, mazzel zeg +:)+

Balen van de talencursus en het bit....

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:13

Dat is heeel erg irritant kirsha.. ik had hetzelfde met een springsingel, toen ik na 2 dagen geen geld ontvangen had verkocht aan een ander. Wilde er vanaf, en had een andere geinteresseerde.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:22

Ja precies, ook zoiets... Hoeveel moeite is het nou om een mailtje te sturen dat je er toch vanaf ziet. Ik bijt niet, en kom je ook echt niet opzoeken met een hakbijl.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:26

Haha inderdaad... Vond het vervelender dat hij opeens niet reageerde en ik dus die singel langer vasthield dan nodig..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:31

Net een leuk koopje op bokt gedaan ;)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:42

via mp een item verkocht. Man reageerde pas na meerdere mails en 4 dgn later.
Maandag een mail dat geld over was gemaakt, stond gister pas op mijn rekening, dus manlief heeft pakket gister verzonden.
Krijg ik ineens allerlei rare mails dat hij me tot vrijdag de tijd geeft, hij heeft het geld zondag al overgemaakt :+
Hem hem netjes verteld dat hij laks reageert op zijn mailtjes, daarbij stond het geld gister pas op de rekening en de trackcode erbij.
Krijg weer reactie dat ik niet op zijn mailtjes reageer :? En dat hij me tot vrijdag de tijd geeft.
En dat ik niet meer op zijn mailtjes mag reageren :oo

Heb hem maar gezegd dat ie achterlijk gedrag vertoond en dat ik in de toekomst geen zaken meer met hem doe :Y)

Zoiets echt nog nooit meegemaakt :n

Ik verzend pas als het geld op mijn rekening staat, geen minuut eerder, ben ooit een keer bedonderd door uit goede wil iets op te sturen, nooit betaald :x

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:59

Sommige mensen zijn ook echt heel erg raar! Zo had ik een bieding op een grote lading lipsmackers. Ik keurig een email gestuurd hoe ze het verder af wilde handelen, geen reactie. 2 dagen later ik nog een email gestuurd, wederom gevraagd of ze ze op wilde halen en of ze nog iets wilde laten weten.

Wederom geen reactie. En ineens trekt ze gisteren haar bod in. :? Nou ja, ok dan, dan niet :')

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:34

kaatje77 schreef:
Maandag een mail dat geld over was gemaakt, stond gister pas op mijn rekening, dus manlief heeft pakket gister verzonden.
Krijg ik ineens allerlei rare mails dat hij me tot vrijdag de tijd geeft, hij heeft het geld zondag al overgemaakt :+
Hem hem netjes verteld dat hij laks reageert op zijn mailtjes, daarbij stond het geld gister pas op de rekening en de trackcode erbij.
Krijg weer reactie dat ik niet op zijn mailtjes reageer :? En dat hij me tot vrijdag de tijd geeft.

Heb hem maar gezegd dat ie achterlijk gedrag vertoond en dat ik in de toekomst geen zaken meer met hem doe :Y)

Ik verzend pas als het geld op mijn rekening staat, geen minuut eerder, ben ooit een keer bedonderd door uit goede wil iets op te sturen, nooit betaald :x

Zo'n idioot heb ik ook eens bij de hand gehad.

Kon tergend lang wachten op geld, langzaam reageren op mails. En toen hij het dan eindelijk had overgemaakt begon hij te drammen en boos te worden

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:37

Hmmm ik heb baby kleding op MP en ze belden net en ze komen het nu al ophalen, over een uurtje moet ik weg dus ben benieuwd....

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:45

Kitty1985 schreef:
kaatje77 schreef:

.

Zo'n idioot heb ik ook eens bij de hand gehad.

Kon tergend lang wachten op geld, langzaam reageren op mails. En toen hij het dan eindelijk had overgemaakt begon hij te drammen en boos te worden

Zullen we allemaal dezelfde hebben gehad hahaha.
Ik heb het namelijk ook eens gehad. Alleen liep deze op voorhand al steeds te zeuren dat ze niets binnen had gekregen. Nee dat klopt, zolang u niet betaal stuur ik niets op
Uiteindelijk het geld binnen en dezelfde dag op de post gedaan en de klant de T&T code gestuurd.
De andere dag een hele boze dram mail dat ze nog niets had ontvangen, wat opzich niet raar is als je de mail stuurt om 10.00 'smorgens.
Tja sorry ik heb post.nl niet aan een touwtje en er staat ook duidelijk op de site dat ze me de middag komen....
Toen een boze mail, post.nl was niet geweest. Nee als u op de site van post.nl kijkt ziet u de verandering wanneer ze het aanbieden.
De dag erna wederom een boze mail, post.nl was wederom niet geweest. Via de T&T code kon je zien dat ze wel geweest waren, maar dat er niemand thuis was.
Heb dit ook niet super vriendelijk gemaild, ik kan heel lang netjes blijven maar nu was bij mij echt de maat vol.
Krijg ik een reactie terug, zal buiten in de brievenbus kijken of er een briefje in zit (had ze nog niet gedaan).
De dag erna is het pakket afgeleverd, maar toen had ze niet het fatsoen om netjes te reageren dat het was aangekomen.
Dus de dag erna een mail gestuurd dat ik gezien had dat het pakket was aangekomen.
Ik denk dat ze de steek wel begreep en kreeg een hele nette mail met daarbij de excuses voor haar gedrag hahhaa

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:51

Vast niet dezelfde haha.

Die van mij had niet het fatsoen om haar excuses aan te bieden.
Uit slagharen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 12:03

Als het goed is is mijn amigo deken verkocht *\o/*
Had het ruim een maand op kapaza staan, excl. verzenden, ophalen mogelijk. 0 reactie. Zet het op BM met €10 extra omwille van de verzendkosten van verzekerd verzenden naar Nederland, en op 2 dagen ben ik er vanaf voor mijn vraagprijs. Ze hebben zelfs niet lager geboden, wat ik wel had verwacht (en meegerekend in mijn VP).

Deken straks maar afborstelen, inpakken en klaarmaken voor verzending, heb de gegevens van de koper nog niet.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 12:48

Geld wel al?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 12:56

Zou nog even afwachten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:07

Nee geld ook niet, maar heb pas gisteravond bevestiging gehad en mijn gegevens gestuurd. Zolang het niet op de rekening staat verzend ik het ook niet, maar dan staat het iig wel al klaar :)
Het bericht is in elk geval wel gelezen, dus ik verwacht het 1 van deze dagen te zien verschijnen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:40

Grrr vandaag en afgelopen zaterdag heeft hetzelfde wijf mij laten zitten. Nou ik trap er niet meer in :(

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:36

Oeh upendo wat een mooie fiets. Is vast wel een aardig zadel te vinden op MP.

Mooi dat je je deken kwijt bent, nou hopen dat alles goed gaat. Blijkt toch altijd afwachten.

Weet niet of ik dat hier al geschreven had, had een tijd terug gereageerd op schoenen maar wilde toch even verder kijken. Niet echt wat kunnen vinden dus na een aantal weken weer gemaild of ze ze nog had en of ze ze wilde verkopen voor 20 euro inclusief verzendkosten en dat ze ze dan wel met DHL mag verzenden (in de vorige mailwisseling had ze aangegeven dat haar vraagprijs 20 euro was). Schoenen staan er dus al een aantal weken op en zijn niet van een heel gewild model en van een mist de veter dus dat leek me toch een redelijk bod. Krijg ik terug: ten eerste is DHL veel duurder dat weet je toch wel, dus dat doe ik niet. En nee ze kosten 20 euro en als ik iets koop via de marktplaats moet ik ook altijd verzendkosten betalen dus dat gaat niet door.
Uhm oke? Bieden inclusief verzendkosten is toch niet heel raar? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:46

Hangt er van af hoeveel de verzendkosten zouden zijn. Staat iets te koop voor €10 excl. en zijn de verzendkosten €2,5, dan kan het nog. Zijn de verzendkosten €5 of meer, dan vind ik het wel een beetje gek. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je geen middenweg kan vinden, vb €12,5 incl. ofzo.

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:49

In dit geval bedoelde ik de verzendkosten van DHL punt naar DHL punt dus 4 euro. Ik had dus ook kunnen zeggen dan bied ik 16 euro en verzenden met DHL. Ik had/heb het idee dat de mevrouw het principe van iets inclusief verzendkosten bieden niet snapt (dat je zegt ik bied 20 euro incl verzenden en daarmee dus bedoelt 16 euro +4 euro verzendkosten).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:03

Ja zo had ik het ook begrepen :) Hangt gewoon af van de prijs, in dit geval had ik het wel gedaan denk ik. Het is niet dat de verzendkosten torenhoog zijn en je prijs zowat halveren zie je. Waren de verzendkosten nou vb. €6,75 geweest, dan had ik ook geweigerd maar dan tegenvoorstel gedaan zoals €22,5 incl.

Vind het wel cru dat ze zo reageert, een beleefd mailtje met "sorry, 20 excl is mijn minimum vraagprijs" of "voor €22 incl ga ik akkoord" was netter geweest.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:07

Ein-de-lijk foto's genomen van alle dekjes, dekens, onderleggers etc. voor op marktplaats en bokt. Ik moet het kwijt! Maar ik stelde steeds foto's maken uit. Nu nog de tijd nemen om de advertenties te maken... pfff...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:09

Als je soms heel toevallig een waterdichte deken hebt maat 155-165 onderlengte, met een ruime hals, dan kun je die advertentie wel verwerken in een PB naar mij *\o/*

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:16

Nee helaas, aan dekens heb ik alleen nog twee vliegendekens, twee zweetdekens en een fluoriserende uitrijdeken...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:18

Jammer -O-