Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 13:41

Janine1990 schreef:
Dat komt ook wel met bepaalde trekjes merkte ik... :+

Wat voor onnodig vooroordeel is dit zeg :')

Zullen jullie het fijn vinden als mannen het op deze manier gingen hebben over vrouwen met bijv. een maatje meer?

"Heb weer een match met een dikke zeug wat denkt ie nou", "zo'n vet wijf is toch geen gezicht", "pure horror en niet oke om naast te lopen" zoiets?

Je hoeft kleine(re) mannen ofc niet te daten maar waarom al die haat echt :')

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 13:42

Ik snap dat je niet valt op kleinere mannen, maar ik vind het ook wel een beetje triestig hoe er hier over ze wordt gepraat. Ze kunnen er ook niets aan veranderen hé? :(
Mijn man is even groot als mij en is daar best lang onzeker over geweest, tuurlijk was hij liever 1m80 maar je hebt het niet voor het kiezen..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 14:06

Muronia schreef:
Het zal vast dezelfde zijn dan.. denk dat dit inderdaad een lilliputter is. Tuurlijk snap ik dat ie beperkter is in zn keuze met die lengte maar er zijn vast genoeg dames van rond de 1.60. Ik ben 1.80 (staat ook in mn profiel), dat is wel een mega verschil dan..

Ah, dus jullie willen geen man die kleiner is, maar als je 1,60m bent zoals ik, dan hoef je daar geen probleem van te maken? Lekkere argumentatie.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 14:19

Mensen zoals roel van velzen komen ook aan een partner. Er zijn mensen die er geen probleem mee hebben en dat kan hij niet ruiken. Dus of iemand 160 of 180 is maakt niet meer uit voor zo’n persoon denk ik.

Nu wordr er gepraat van hoe durft hij mij te liken.

Zelfde als mannen in een rolstoel. Ze kunnen het proberen anders blijven ze zeker alleen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 14:24

Zonnetje81 schreef:
Mensen zoals roel van velzen komen ook aan een partner. Er zijn mensen die er geen probleem mee hebben en dat kan hij niet ruiken. Dus of iemand 160 of 180 is maakt niet meer uit voor zo’n persoon denk ik.

Nu wordr er gepraat van hoe durft hij mij te liken.

Zelfde als mannen in een rolstoel. Ze kunnen het proberen anders blijven ze zeker alleen.

Ooit een hele zwaar gehandicapte man ontmoet. Nog nooit zo'n fijn mens ontmoet. Hij had vrouw en kinderen. Dat begrijp ik volledig.
Het is niet iemand die ik gelijk zou uitzoeken via Tinder bv, net als die kleine man, maar als ik hem tegen zou komen en hij komt zo speciaal over, zou ik hem er zeker niet voor laten schieten en als hij vrij zou zijn dan zou ik zeker ja zeggen als hij met een date voorstel zou komen .

charootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 14:24

Fly_high schreef:
Janine1990 schreef:

Zullen jullie het fijn vinden als mannen het op deze manier gingen hebben over vrouwen met bijv. een maatje meer?

"Heb weer een match met een dikke zeug wat denkt ie nou", "zo'n vet wijf is toch geen gezicht", "pure horror en niet oke om naast te lopen" zoiets?

Precies dit!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 14:41

Achterom schreef:
Muronia schreef:
Het zal vast dezelfde zijn dan.. denk dat dit inderdaad een lilliputter is. Tuurlijk snap ik dat ie beperkter is in zn keuze met die lengte maar er zijn vast genoeg dames van rond de 1.60. Ik ben 1.80 (staat ook in mn profiel), dat is wel een mega verschil dan..

Ah, dus jullie willen geen man die kleiner is, maar als je 1,60m bent zoals ik, dan hoef je daar geen probleem van te maken? Lekkere argumentatie.

Ik zeg alleen dat het verschil dan een stuk kleiner is. Ik zeg niet dat vrouwen van 1.60 een kleinere man leuk moeten vinden?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 15:09

Farjen schreef:
Ik snap dat je niet valt op kleinere mannen, maar ik vind het ook wel een beetje triestig hoe er hier over ze wordt gepraat. Ze kunnen er ook niets aan veranderen hé? :(
Mijn man is even groot als mij en is daar best lang onzeker over geweest, tuurlijk was hij liever 1m80 maar je hebt het niet voor het kiezen..

Ja nou dat. Ook alsof klein zijn meteen een teken is van allemaal vervelende karaktereigenschappen ("bepaalde trekjes", arrogant en noem maar op) terwijl men en letterlijk niks aan kan doen hoe lang hun lijf wel en niet is.

Ik zou ook niet per se een veel kleinere man willen daten (gezien het op gegeven moment ook gewoon niet super praktisch is := ) maar leven en laten leven. Is die like niks voor jou dan negeer je die maar toch.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 16:07

Fly_high schreef:
Janine1990 schreef:

Ik weet niet over wat voor trekjes jij het hebt of denkt dat ik het heb. Maar ik hoef ze niet te daten, of iets van ze te vinden. Betekent niet dat ik nooit iets oppik.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 16:41

Nee je hoeft ze niet te daten, maar "ukkie", "kleinduimpje" en het feit dat je een like krijgt van iemand die klein is belachelijk maken. Doe ff normaal.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 16:48

Eulogy schreef:
Nee je hoeft ze niet te daten, maar "ukkie", "kleinduimpje" en het feit dat je een like krijgt van iemand die klein is belachelijk maken. Doe ff normaal.

Dat heb ik nergens gezegd geloof ik?

Het jeezus wtf slaat er op dat iemand zichzelf 10 cm groter banketstaaf dan hij is. Of dat nu 2.00m zeggen en 1.90m zijn, of 1.60m zeggen en 1.50m zijn is...

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 16:57

Je hebt nu eenmaal mensen in allerlei kleuren en maten. Wat de ene aantrekkelijk vind, vind een ander dan weer helemaal niets. Maar mensen gaan belachelijk maken over kenmerken waar ze niets aan kunnen doen, vind ik gewoon erg jammer.

En genoeg "kleine" mannen die samen zijn met een grotere vrouw, als dat voor hen zo werkt, prima toch :)
Soms is innerlijk echt veel belangrijker dan uiterlijk en wordt een persoon knapper door dat mooie innerlijk.

Het enige waar ik me vroeger op Tinder aan stoorde waren foto's die dan blijkbaar al jaren oud waren en ze dus niet meer op leken. Of als mensen gaan liegen over gewicht en lengte, leeftijd, ... Dat is bewust liegen en dat is wat anders.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 17:40

Citaat:
En genoeg "kleine" mannen die samen zijn met een grotere vrouw, als dat voor hen zo werkt, prima toch

Yep en weet je wat dan zo leuk is, dat in het begin ik (en anderen) er van opkeek bij vrienden en het nu niet eens meer zie. Ze zijn zo fijn samen. Dat is wat telt. De rest is uiterlijk.
Hier naast me zit een man van goud, maar zoals hij zelf altijd zegt:"ik verdien zeker niet de schoonheidsprijs" waarop ik altijd benoem wat wel heel erg mooi is aan zijn uiterlijk. <3 Maar hij heeft zeker een punt, hahahahaha...

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 17:43

Janine1990 schreef:
Ik weet niet over wat voor trekjes jij het hebt of denkt dat ik het heb. Maar ik hoef ze niet te daten, of iets van ze te vinden. Betekent niet dat ik nooit iets oppik.

Nou maar je vindt er blijkbaar wel wat van?

Gezien de opmerkingen over "bepaalde trekjes" die er volgens jou bij horen als men klein is.

Je hoeft niemand te daten en alles kan een dealbreaker zijn, sure, alleen de vibe van al die opmerkingen over kleinere mannen is meteen zo negatief. Alsof ze jou echt iets verschrikkelijks hebben aangedaan door te proberen te matchen ondanks paar cm verschil :')

Farjen schreef:
Het enige waar ik me vroeger op Tinder aan stoorde waren foto's die dan blijkbaar al jaren oud waren en ze dus niet meer op leken. Of als mensen gaan liegen over gewicht en lengte, leeftijd, ... Dat is bewust liegen en dat is wat anders.

Dat zie je wel bij beide geslachten, foto's van 10 jaar geleden en myspace-hoek selfies :P zodat je super slank lijkt ook al is het niet zo. En groepsfoto's met allemaal knappere mensen erbij := Of erger nog tig soorten filters eroverheen, iedereen gelooft ofc meteen dat je huid van gladde plastic is ja :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 17:49

Fly_high schreef:
Janine1990 schreef:

Nou maar je vindt er blijkbaar wel wat van?

Gezien de opmerkingen over "bepaalde trekjes" die er volgens jou bij horen als men klein is.

Je hoeft niemand te daten en alles kan een dealbreaker zijn, sure, alleen de vibe van al die opmerkingen over kleinere mannen is meteen zo negatief. Alsof ze jou echt iets verschrikkelijks hebben aangedaan door te proberen te matchen ondanks paar cm verschil :')

Ik vind er niet zoveel van. Ik merk iets op, haal m'n schouders op en ga verder.
Maar zoiets (en ik kan je zeggen, wat mij is aangedaan door deze persoon gun ik niemand) wordt wel geregistreerd, resultaten uit het verleden bieden nooit garantie voor de toekomst,maar ze worden altijd meegenomen in de toekomstige overweging. En dat geldt voor werkelijk alles, dat is namelijk gewoon menselijk.

Zertab

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 18:04

Maar dat wil niet zeggen dat alle kleine mannen zoiets doen wat jou is aangedaan.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 18:08

Van mijn kant excuus als ik denigrerend sprak over kleinere mannen. Ik heb helemaal geen (voor)oordelen over ze. Zoals ik gisteren of eergisteren al schreef..ik voel mezelf zo groot/opvallend naast een kleinere man. Daarom wil ik dat niet, zou me ongemakkelijk maken. En dat ligt niet aan die man maar aan mij.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 18:10

sabine1979 schreef:
FF profiel gecheckt, hij is 144 cm, scheelt 35 cm _O- _O-

Djiezus, dat vind ik ook echt te klein hoor met mijn 1.64 m.
Heette hij David ofzo?
Lijkt me lastig als je als man zo klein bent. Hij kan er niks aan doen natuurlijk maar ik persoonlijk loop er niet echt warm voor. Als vrouw is het toch makkelijker om kleiner te zijn.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 18:15

Maar dan nog, hij kan niet ruiken bij een like dat je, jij, iemand dat teveel vindt. Er werd gesproken als een hoe haaaaalt hij het in zijn hoofd dat ik zou overwegen om hem te matchen??

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 18:17

Muronia schreef:
Achterom schreef:

Ik zeg alleen dat het verschil dan een stuk kleiner is. Ik zeg niet dat vrouwen van 1.60 een kleinere man leuk moeten vinden?

En waarom maakt het uit hoe groot het verschil is dan?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 18:17

Ik stoor me nu meer aan het gesprek dat ik iets vraag en de ander alleen kort antwoord geeft en zegt: en jij?

Ik zie zo’n vraag om een gesprek te creëren en niet een eenzijdig kruisverhoor op te starten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 18:26

Zertab schreef:
Maar dat wil niet zeggen dat alle kleine mannen zoiets doen wat jou is aangedaan.

Dat zeg ik ook niet, alleen dat het menselijk is om dat soort dingen in je achterhoofd te houden.
En dan is er bij mij heus wel een optelsommetje geweest hoor. Er is heus geen causaal verband in mijn hoofd tussen klein en wat hij me heeft aangedaan.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 18:38

Zonnetje81 schreef:
Maar dan nog, hij kan niet ruiken bij een like dat je, jij, iemand dat teveel vindt. Er werd gesproken als een hoe haaaaalt hij het in zijn hoofd dat ik zou overwegen om hem te matchen??

Ja nou dat, niet geschoten is ook altijd mis.

charootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 19:50

Janine1990 schreef:
Zertab schreef:

Dat zeg ik ook niet, alleen dat het menselijk is om dat soort dingen in je achterhoofd te houden.
En dan is er bij mij heus wel een optelsommetje geweest hoor. Er is heus geen causaal verband in mijn hoofd tussen klein en wat hij me heeft aangedaan.

Dat is heel vervelend en indd logisch dat sommige dingen in je achterhoofd blijven, dat is ergens ook gewoon menselijk.

Maar waar de meeste overvallen is de manier waarop je dingen brengt. Dat komt heel verkeerd en veroordelend over en dat kan gewoon niet. Vaak is het ook de toon die de muziek maakt, dus de manier waarop het gebracht word en het nadeel van tekst is dat dat op allerlei manieren opgevat kan worden.

charootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 19:53

Zijn er nog leuke dates geweest afgelopen weekend?

Ik was naar een feestje en ben daarna spontaan met iemand mee naar huis gegaan, verstandig? Tja ach het was gezellig, lekker en leuk dus we doen nog een vervolg :D