Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:pien_2010 schreef:Alleen is het geen demonstratie (wat zeker mag) maar concurrentievervalsing. De horeca die open gaat verdient er namelijk wat aan - de horeca die dichtblijft niet.Demonstreren is een grond recht, en zo moet je het zien.
996981 schreef:pien_2010 schreef:Demonstreren is een grond recht, en zo moet je het zien.
Iedereen heeft het recht te demonstreren. Hoe werd dat ook alweer zo mooi gezegd hier in het topic? Bepaalde keuzes hebben bepaalde consequenties?
Vayo schreef:Helaas kan ik geen cijfers vinden over hoeveel personen wel gevaccineerd zijn en hoeveel niet, maar onderstaand zegt wel genoeg denk ik. Ik hoop dat er vanavond eens duidelijk cijfers komen over hoeveel van de coronapatienten er niet zijn gevaccineerd.
´De laatste rapportage over ziekenhuis- en ICintensive care-opnames tonen nog steeds een hoge effectiviteit van de COVID-19 vaccinaties. De effectiviteit van de vaccins over de laatste 8 weken was 89% tegen ziekenhuisopnames en 95% tegen IC-opname. Over de langere periode van 11 juli t/m 21 december was de vaccineffectiviteit 92% tegen ziekenhuisopname en 96% tegen IC-opname.
De vaccineffectiviteit tegen ziekenhuisopname is in de laatste 8 weken iets lager vergeleken met de periode van 11 juli t/m 21 december. Een factor die daarbij een rol kan spelen is dat het moment waarop mensen hun basis vaccinatieserie hebben afgerond wat langer is geleden. Een andere mogelijke factor is de hogere viruscirculatie in de afgelopen weken. De vaccineffectiviteit tegen ICintensive care-opnames blijft hoog voor alle leeftijdsgroepen. ´
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... nderd-hoog
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... huisopname
Needje schreef:Spenk schreef:Mensen lijken wel te vergeten dat in veel landen weliswaar de horeca etc open is máár wel met 2G. Dus niet lang leve de lol en iedereen is welkom.
Nee wel met 2G en daar zijn ze bij ons ook gewoon mee bezig dat dat klaar is zodra alles weer open kan.
En dat werkt daar ook zo lekker tegen de besmettingen he, die 2G.
Huertecilla schreef:Onbegrijpelijk hoe vreetbuien wel een valide reden gevonden worden en problemen met vaccineren niet. Sterker nog dat een dergelijk alibi voor een hoog BMI zwaarder weegt dan een vaccinatieverplichting.
Geen wonder dat overgewicht een epidemie is in onze maatschappij; je kan er niets aan doen en anderen incl kinderen moeten daarom maar verplicht gevaccineerd worden.
Ik hoop dat dit al snel door de besmettingen dus natuurlijke weerstand bij de meerderheid achterhaald wordt.
Míjn mening is dat de risiscogroepen de meerderheid moeten beschermen
; bijvoorbeeld door vaccineren, masker dragen etc ..... en afvalllen
Needje schreef:Wat ik persoonlijk beetje apart vind is dat er toen veel ongevaccineerden in het ziekenhuis lagen er constant met cijfers gestrooid werd.
En met dat de gevaccineerden toenamen werd de berichtgeving hierover minder....
Dus ik ben ook wel benieuwd wat NU de stand van zaken is.
Leeftijden boven de 60 blijven iig de boventoon voeren in de opnames. En daarvan is het grootste gedeelte gevaccineerd en geboost nu.
(opvallend dat 90+ weer stijgt)
IMANDRA schreef:Huertecilla schreef:Onbegrijpelijk hoe vreetbuien wel een valide reden gevonden worden en problemen met vaccineren niet. Sterker nog dat een dergelijk alibi voor een hoog BMI zwaarder weegt dan een vaccinatieverplichting.
Geen wonder dat overgewicht een epidemie is in onze maatschappij; je kan er niets aan doen en anderen incl kinderen moeten daarom maar verplicht gevaccineerd worden.
Ik hoop dat dit al snel door de besmettingen dus natuurlijke weerstand bij de meerderheid achterhaald wordt.
Míjn mening is dat de risiscogroepen de meerderheid moeten beschermen
; bijvoorbeeld door vaccineren, masker dragen etc ..... en afvalllen
De vreetbuien an sich zijn niet de valide reden. Het is de psychische gesteldheid die deze uitingen veroorzaakt die valide is. Wil niet zeggen dat er niks aan hoeft te gebeuren of dat er niks aan te doen is, dus je moet vooral onze woorden niet verdraaien. We zeggen enkel dat het wel wat ingewikkelder is om dit "op te lossen" dan dat jij het hier voorstelt. Ten opzichte van een prikje wat je zo kan laten zetten in de meeste gevallen.
996981 schreef:Iedereen heeft het recht te demonstreren. Hoe werd dat ook alweer zo mooi gezegd hier in het topic? Bepaalde keuzes hebben bepaalde consequenties?
996981 schreef:Nou, nog een reden dus om uit deze lockdown te gaan. Zoals eerder gedeeld werken de maatregelen psychische gesteldheid enorm tegen. Door de lockdown zorg je er voor dat mensen moeilijker aan hun dagelijks benodigde beweging komen én je speelt psychische problemen in de hand. Dubbelop ongezond dus. Juist voor die risicogroep.
pien_2010 schreef:Needje schreef:Wat ik persoonlijk beetje apart vind is dat er toen veel ongevaccineerden in het ziekenhuis lagen er constant met cijfers gestrooid werd.
En met dat de gevaccineerden toenamen werd de berichtgeving hierover minder....
Dus ik ben ook wel benieuwd wat NU de stand van zaken is.
Leeftijden boven de 60 blijven iig de boventoon voeren in de opnames. En daarvan is het grootste gedeelte gevaccineerd en geboost nu.
(opvallend dat 90+ weer stijgt)
Heb je daar een bron van? Want hier blijven de ongevaccineerden ziekenhuisopnames vergeleken bij de gevaccineerden zkh opnames ongeveer in de zelfde verhoudingen ongekend hoog.
Misschien in Nederland anders daar het boosteren wat laat op gang kwam, maar Nederland ligt inmiddels ook weer goed op koers.
Vayo schreef:Ik vrees alleen zo voor weer een nieuwe variant, dat we weer voorzichtig moeten zijn en dat we zo in hetzelfde cirkeltje blijven zitten.
Shadow0 schreef:996981 schreef:Iedereen heeft het recht te demonstreren. Hoe werd dat ook alweer zo mooi gezegd hier in het topic? Bepaalde keuzes hebben bepaalde consequenties?
Demonstreren kan inderdaad. Maar het open gooien is geen demonstratie, maar een ontwijking van de regels die concurrentievervalsing geeft. Dat is nadrukkelijk iets anders.
En de consequenties zijn er dan vooral voor degenen die niet meedoen aan dergelijke acties, die worden op achterstand gezet. Zoals steeds al gebeurt, al 2 jaar lang blijkt in de coronacrisis dat asociaal handelen voordeel geeft - ook al leidt het in het geheel tot langere en zwaardere maatregelen en een veel langere tijd waarin mensen die groter risico lopen nergens aan deel kunnen nemen, en er uiteindelijk veel minder keuze is.
996981 schreef:Shadow0 schreef:
Demonstreren kan inderdaad. Maar het open gooien is geen demonstratie, maar een ontwijking van de regels die concurrentievervalsing geeft. Dat is nadrukkelijk iets anders.
En de consequenties zijn er dan vooral voor degenen die niet meedoen aan dergelijke acties, die worden op achterstand gezet. Zoals steeds al gebeurt, al 2 jaar lang blijkt in de coronacrisis dat asociaal handelen voordeel geeft - ook al leidt het in het geheel tot langere en zwaardere maatregelen en een veel langere tijd waarin mensen die groter risico lopen nergens aan deel kunnen nemen, en er uiteindelijk veel minder keuze is.
Dat jij het geen demonstratie vindt, betekent niet dat het dat niet is.
Needje schreef:Nee ik heb dus geen cijfers. Die wil ik dus.
Maar we weten dat 60+ voor een groot deel geboost is want daar begon de boost campagne mee. Met de 60 plussers. Hoeveel er daadwerkelijk daarvan geboost zijn weet ik ook niet.
Dat 90+ stijgt zie je gewoon op de RIVM site.
[ [url=m/Srapa0.png]Afbeelding[/url] ]