Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 10:16

Electra63 schreef:
[ [url=m/sytSQj.jpg]Afbeelding[/url] ]

We gaan gewoon weer de kant op van strengere maatregelen.

Kabinet komt pas na 5 november met een persconferentie.
En dat snap ik niet. De besmettingen lopen nu zo hard op en de zorg blijft aangeven dat het niet langer zo kan.
Waar de f*ck is het kabinet en waarom lopen ze wederom achter de feiten aan???

Suzanne F.

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 10:18

Ze willen geen maatregelen nemen omdat dan het land op zijn kop staat. Gevaccineerden hebben echt geen zin meer in maatregelen. Het draagvlak is weg en dat weet het kabinet ook.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 10:21

Suzanne F. schreef:
Ze willen geen maatregelen nemen omdat dan het land op zijn kop staat. Gevaccineerden hebben echt geen zin meer in maatregelen. Het draagvlak is weg en dat weet het kabinet ook.

True, maar niks doen is alleen maar bevordelijk voor het verhogen van de besmettingen en dus de druk op de IC’s?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 10:25

Tja, en dan? Maatregelen invoeren waar niemand zich aan houdt?
Ik zeg: verplichte vaccinatie …

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 10:25

Ik snap niet dat ze niks hebben geleerd van het verleden. En als je zo aan blijft modderen kan ik me wel voorstellen dat er geen draagvlak is.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 10:29

Fitzroy schreef:

Yep… maar dan staat een deel van het land helemaal op z’n kop…

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 10:32

Ik denk dat ook heel veel gevaccineerden gaan flippen als er nu weer maatregelen komen voor alle zgn. betweters die het beter weten dan degenen die ervoor gestudeerd hebben.

Maar misschien denk ik nu teveel in mijn eigen straatje, dat kan. Om met Famke Louise te spreken “ik doe niet meer mee” :+ Ik ben echt zo klaar met al die ongevaccineerden die alle cijfers negeren.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 24-10-21 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 10:33

Fitzroy schreef:
Ik denk dat ook heel veel gevaccineerden gaan flippen als er nu weer maatregelen komen voor alle zgn. betweters die het beter weten dan degenen die ervoor gestudeerd hebben.

Klopt. Denk ook zeker dat er geen oplossing is die iedereen tevreden houdt. Dus het kabinet doet het sowieso ‘niet goed’, wat ze ook doen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 10:43

IMANDRA schreef:
Fitzroy schreef:

Klopt. Denk ook zeker dat er geen oplossing is die iedereen tevreden houdt. Dus het kabinet doet het sowieso ‘niet goed’, wat ze ook doen.

Zolang een deel van de politiek en influencers onzin over Corona en vaccineren en de zorg blijft schreeuwen, zal het lastig zijn om dit probleem op te lossen.

Er reageren hier soms Bokkers, waarvan ik het niet had verwacht, met zulke "opmerkelijke" reacties.
En dat is nog niets vergeleken met FB, Telegram of Twitter.

Ik verwacht daarom toch weer maatregelen.
Met dank aan de eigenwijze Nederlanders die het beter weten of zien dan de experts die er voor gestudeerd hebben.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 10:46

Fitzroy schreef:

Ik neem aan ook selecteren bij ICopname?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 10:51

robert45 schreef:
Fitzroy schreef:

Hoeft niet, komt vanzelf wanneer er niets gedaan word. Enigste hoop is dat er in de eerste golf al heel veel mensen COVID hebben gehad die nu bij de groep niet gevaccineerden horen en hopelijk bij een delta besmetting niet al te ziek worden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 10:51

Die vreselijke druk op de zorg is blijkbaar ook plaats afhankelijk.
Afbeelding

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 10:55

Ik als gevaccineerde, en mijn vrienden ook, zouden echt niet op onze kop gaan staan bij een maatregel als een FFP2-mondkapje of 1,5m afstand in openbare ruimtes hoor. Wij hebben andere problemen :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 10:57

Sheran schreef:
Ik als gevaccineerde, en mijn vrienden ook, zouden echt niet op onze kop gaan staan bij een maatregel als een FFP2-mondkapje of 1,5m afstand in openbare ruimtes hoor. Wij hebben andere problemen :')

Same.
Toevallig vandaag in de Efteling, en vanwege de drukte er toch voor gekozen een mondkapje te dragen, omdat de 1,5m helaas niet te doen is overal ondanks het er zelf wel op letten (in de wachtrijen vooral).

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 11:00

robert45 schreef:
Fitzroy schreef:

Ja, graag. En niet-gevaccineerden achteraan aansluiten svp.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 11:06

Fitzroy schreef:

Dan neem ik aan ook rokers, drinkers, mensen met slechte eetgewoontes ook allemaal achteraan sluiten? Idem voor mensen die drugs nuttigen. Mensen die met een drankje op zichzelf in prak rijden. Mensen die lachgas genuttigd hebben etc etc

Voor hun is het immers ook allemaal een eigen keuze geweest.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 11:14

Hier in BE komen ze maandag al samen blijkbaar.

Citaat:
Premier Alexander De Croo (Open Vld) roept maandag het kernkabinet bijeen om de coronasituatie in ons land te bespreken. Dat meldt zijn woordvoerder Tom Meulenbergs zondag aan Belga. Onder meer een bredere mondmaskerplicht in binnenruimtes zal daarbij worden besproken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 11:24

Needje schreef:
Die vreselijke druk op de zorg is blijkbaar ook plaats afhankelijk.
[ [url=m/yelYpi.png]Afbeelding[/url] ]

Dat klopt. De ziekenhuizen in de bible belt hebben het een stuk drukker, vanwege grote aantallen ongevaccineerden. Zoals het Isala in Zwolle bijvoorbeeld.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 11:28

https://www.youtube.com/watch?v=UpVLGl2n190
Dit filmpje komt van nos.nl over hoe het leven is zonder coronapas ook hier vragen ze aan deze personen of het niet hun schuld is dat de cijfers op lopen. Wat vinden jullie van dit filmpje?

Zouden ze niet vandaag in het catshuis kunnen gaan vergaderen? Je zou verwachten dat ze in zien dat dit de verkeerde kant op gaat. Al het zorg personeel loopt al anderhalve jaar op hun tenen en dadelijk valt de zorg om en wat dan?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 11:33

Hugo de Jonge is op vakantie in Madrid zag ik op Instagram, die zal er dus niet bij zijn als er overleg is vandaag.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 11:36

Morrie schreef:
Hugo de Jonge is op vakantie in Madrid zag ik op Instagram, die zal er dus niet bij zijn als er overleg is vandaag.

Lekker dat gun ik hem, heeft bijna twee jaar heel hard gewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 11:50

robert45 schreef:
Fitzroy schreef:

Dan neem ik aan ook rokers, drinkers, mensen met slechte eetgewoontes ook allemaal achteraan sluiten? Idem voor mensen die drugs nuttigen. Mensen die met een drankje op zichzelf in prak rijden. Mensen die lachgas genuttigd hebben etc etc

Yep, lijkt me ook prima.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 11:56

friezenfan2 schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=UpVLGl2n190
Dit filmpje komt van nos.nl over hoe het leven is zonder coronapas ook hier vragen ze aan deze personen of het niet hun schuld is dat de cijfers op lopen. Wat vinden jullie van dit filmpje?

Zouden ze niet vandaag in het catshuis kunnen gaan vergaderen? Je zou verwachten dat ze in zien dat dit de verkeerde kant op gaat. Al het zorg personeel loopt al anderhalve jaar op hun tenen en dadelijk valt de zorg om en wat dan?

Filmpje gezien, de zwangere dame kan ik me voorstellen, ze heeft Corona al gehad, haar partner snap ik niet zo goed, om je zwangere partner te beschermen sta je toch voorop om die prik te halen?
Die man, geen mening over.
Die zorgmedewerker? Gewoon niet slim en komt met drogredenen aan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 12:07

robert45 schreef:
Fitzroy schreef:

Ondanks dat ik verslavingen met vaak psychische problematiek niet te vergelijken vind met een prik halen.
Ja bij code zwart mag dat van mij wel bekeken worden.
Sowieso mag van mij met verdovende middelen aan het verkeer deelnemen veel harder aangepakt worden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 12:08

robert45 schreef:
Fitzroy schreef:

Als zij de zorg zo zouden overbelasten zoals de niet-gevaccineerden dat niet doen, zou ik daar ook een voorstander van zijn. Het grote verschil is echter dat zij niet en masse tegelijk op de IC terecht komen.