Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 07:59

Hier van de week ook een DHL pakje dat ineens de status kreeg dat het retour gezonden werd, zonder überhaupt bij het pakketpunt aangekomen te zijn. Het was toen nog niet lang onderweg ofzo. Pakketpunt gewoon open en alles, geen enkele reden om het daar niet gewoon af te droppen.

Ik vraag me altijd af hoe zoiets nou toch kan gebeuren, op welk punt tijdens de reis & waarom iets of iemand besluit zo'n pakket maar retour te doen -O-

zonnebloem18

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 08:02

Afbeelding
Hij was al 4 keer bij een sorteercentrum geweest en ineens stond er retour.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 11:49

Ik heb nu ook wat.

Een prachtig skipak verkocht en verzonden via Mondial Relay. Pakket kwam volgens Vinted aan en ik kreeg het bedrag. Een paar dagen daarna kreeg ik een berichtje van de koper dat het nog in de locker ligt en ze geen code heeft gekregen.
Nu is ze al bijna een week met Mondial aan het steggelen. Vinted wil niks doen want ze heeft niet aangegeven een probleem te hebben. Mondial zegt nu dat het gewoon kwijt is en ze niks meer kunnen doen.

Ik vind het echt heel banketstaaf. Nou was het ook een prachtig pak dat ik, als ik het niet voor deze prijs kon verkopen, graag zelf had gehouden. Ik wil heel eerlijk gezegd niet al haar geld terug geven en zelf het pak ook kwijt zijn :o De helft zou wel netjes zijn denk ik? En dat doe ik dan ook wel met tegenzin. Het gaat om €60. Ik vind eigenlijk dat Vinted hier gewoon in tegemoet moet komen. Waar betaal je anders kopersbescherming voor? En inderdaad, ze had even een probleem aan moeten geven. Maar om haar nu gewoon te laten hangen vind ik ook flauw.

Wat zouden jullie doen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 12:02

Nou ik heb heel sterk de neiging om niks te doen, want jij hebt gewoon gedaan wat je moet doen: het pakket verzenden. Dit is toch op geen enkele manier jouw schuld?

En ik ben echt een weekdier hoor dat ik anderen vaak meer gun dan mezelf. Maar je moet dat wel een beetje begrenzen en dit is toch wel iets dat een grens is volgens mij :(:)

Waarom heeft ze het niet eerder afgehaald, en heeft zij dan zelf op de knop geklikt dat alles okee is...? Hoe kan zo'n situatie ontstaan :?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 12:04

Idd, ze heeft de tijd gehad om iets te melden en dit niet gedaan, eigen schuld dan.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 12:06

Eens met bovenstaande. Je hebt de kans om een probleem te melden toch? Als je daar zelf laks mee omgaat is het niet jouw probleem nu.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 12:09

Maar even van het slechte uitgaan: stel dat dit een nieuwe truc is?
Dat ze het pak wel heeft? Maar alleen geld terug wilt ?
Lastig maar ik vind het niet jouw fout dat zij de code niet heeft gekregen. Dat is niet jouw probleem, hopelijk komt ze er nog met vinted uit.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 12:09

Maar ze heeft dus op ‘alles is oké’ gedrukt? En geen probleem gemeld binnen de tijd?

Ja sorry, maar dan zou ik ook niks meer doen. Voor hetzelfde geld heeft ze het gewoon en is ze er een slaatje uit aan het slaan.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 12:15

Ik heb gehoord dat Mondial ermee stopt? Sommige pakket punten hebben ontzettend veel zakken staan. Schijnt dat die paketten niet meer verstuurd worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 12:18

Waar heb je dat gehoord?

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 12:18

Elitedeux schreef:
Ik heb gehoord dat Mondial ermee stopt? Sommige pakket punten hebben ontzettend veel zakken staan. Schijnt dat die paketten niet meer verstuurd worden.

Dat kan ik me niet voorstellen. Misschien dat je het nu niet meer als vervoerder kan kiezen. Maar lijkt me niet dat gekochte verzendlabels onbruikbaar zijn.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 12:27

Ik hoop niet dat dat waar is, want vanuit t buitenland zijn zij vaak t goedkoopste. (Ok op homer na, maar die kies ik nooit)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 12:33

Oh dat is jammer voor de koopster, maar idd, zij had ook tijdig op "ik heb een probleem" kunnen klikken?
Dat had ik dus ook met mijn pakket, werd al als afgegeven gemeld, terwijl ik het nog niet had. Dan ben je gewoon op tijd en kan de helpdesk ook nog wat doen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 13:06

Mondial zal mss daar in je punt stoppen, maar die stoppen niet in het algemeen hoor.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 15:36

Ik heb net nog wat gekocht met MR, dus dat zal wel meevallen denk ik..

@Lisitano; ik zou ook zeggen, pech voor de koper... Dan had ze maar aan moeten geven dat er een probleem was. :o

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 18:12

Elitedeux schreef:

Mijn pakketpunt is per 1 oktober gestopt met MR, ik moet nu een dorp verder fietsen. Ik hoop niet dat MR met vented stopt. Ik heb nml nog één pakket wat ik morgen ga verzenden.

Ik weet even niet meer wie het was van dat skipak; maar ik zou niks doen. Dit moet mevrouw zelf oplossen met de vervoerder en vinted. De fout ligt niet bij jou.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 18:14

zonnebloem18 schreef:
[ [url=m/1RcHA7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb dit exact zo gehad met een pakketje in de eerste week van dhl via marktplaats. Helaas is dat pakketje nooit meer teruggevonden. Dhl heeft de koper wel gecompenseerd gelukkig.

Ik hoop dat jij meer geluk hebt en het pakket boven water komt.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 19:30

Mama3 schreef:
zonnebloem18 schreef:
[ [url=m/1RcHA7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb dit exact zo gehad met een pakketje in de eerste week van dhl via marktplaats. Helaas is dat pakketje nooit meer teruggevonden. Dhl heeft de koper wel gecompenseerd gelukkig.

Ik hoop dat jij meer geluk hebt en het pakket boven water komt.

Ik heb exact dit ook via marktplaats, wat een ellende .. hoe hebben jullie de compensatie geregeld? Mag via pb, is lichtelijk offtopic.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 21:14

@Douce; zie pb

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 18:39

Ik wacht nu op 4 pakketjes van mondial relay.
Ik baal altijd dat italie alleen UPS vaak heeft wat zowat 7 euro verzenden kost. Hierdoor koop ik niet alles wat ik wel graag zou willen kopen.
Op dit moment ben ik bontjasjes aan het kopen voor carnaval in veel verschillende felle kleuren. Ik hou er een aantal zelf maar sommige verkoop ik vaak ook weer door hier via een facebookpagina.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 00:21

Ik ben er per toeval achtergekomen dat je ook vervoerders kunt uitschakelen in je profiel.

Ik heb MR zojuist uitgezet, mij te ver fietsen voor een pakketwaarde van 3 of 4 euro

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 08:22

Hebben jullie de nieuwste service al ontdekt
Een verificatie team hebben ze nu 10€ extra en je bent verzekerd van echtheid is voor de kopers

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 08:40

Eigenlijk best raar omdat je geen namaak mag verkopen.. Toch?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 08:42

Ik vind het logisch, het gaat om artikelen van soms honderden euro's.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 08:50

upendo schreef:
Eigenlijk best raar omdat je geen namaak mag verkopen.. Toch?

Ik snap deze zin niet, ik wil geen namaak.
Waarom zou ik betalen voor merk wat plastic is uit een of ander vaag fabriek.