Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:34

Haha Rutte: 'Ik ben Frits Bom niet' op de vraag of mensen nu moeten boeken :D

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:41

Mmm had toch stiekem gehoopt dat binnenlandse vakanties met een kleine vriendengroep mogelijk ging zijn, maar helaas. (Tenzij anderhalve meter in een tentje mogelijk is). Dat wordt dan toch maar naar belgie dit jaar :+ Vind het jammer dat daar verder ook geen vragen over zijn gekomen. Veel scholieren die eindexamen hebben gedaan wilden als alternatief in nl gaan, maar dat is met die anderhalve meter niet echt te doen :(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:49

Veel van onze cliënten gaan met groepsreizen. Zal ook nog wel niet kunnen dan. Meeste hebben al een voucher gehad voor reizen in juli en augustus. Vind dat wel slecht dat er niks over gezegd is. Ze horen op het werk nu alleen dat de vakanties wel doorgaan. Maar dat is dus niet zo.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:07

_Cathalijne schreef:
Mmm had toch stiekem gehoopt dat binnenlandse vakanties met een kleine vriendengroep mogelijk ging zijn, maar helaas. (Tenzij anderhalve meter in een tentje mogelijk is). Dat wordt dan toch maar naar belgie dit jaar :+ Vind het jammer dat daar verder ook geen vragen over zijn gekomen. Veel scholieren die eindexamen hebben gedaan wilden als alternatief in nl gaan, maar dat is met die anderhalve meter niet echt te doen :(

Kan ik hier nog wta over terug vinden? Wij willen met een paar meiden weg. In 1 huisje, aparte kamers. Theoretisch gezien kunnen we afstand houden.

Terwijl vrienden en vriendinnen samen op een terras zitten in elkaars bubbel, zou zoiets niet mogen... Toch leuk single te zijn en altikd alleen met vrienden op vakantie te gaan...

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:34

@tancreda pfff echt hoor. In mijn geval is 1 vriendin een studiegenoot (studeren allebei in België), en zijn we technisch gezien huisgenoten (maar aangezien studentenwoningen geen huishouden, zijn staan we binnenshuis dus wel in de keuken samen, maar mogen we buitenshuis niet binnen de anderhalve meter van elkaar 8)7 ). In België is vandaag op de veiligheidsraad beslist dat je wekelijks een bubbel mag hebben van 10 personen, en dat je met die 10 personen ook binnen de anderhalve meter van elkaar mag. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/. Ik hoop dat er in NL ook nog wat van progressie in komt...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:50

In Nederland is de pleuris uitgebroken met al die demonstratieopstootjes. Hier wil je niet zijn. Je kunt beter in Belgie zijn waar je het nog hebt over bubbels van 20 personen ipv 5000!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:58

Schokkend!
Citaat:
Steeds meer werkgevers hebben lak aan de geldende coronaregels. Dat stelt Vakbond CNV, meldt BNR. De vakbond krijgt er wekelijks tientallen klachten over binnen. Zo worden werknemers volgens het CNV regelmatig gevraagd om gewoon te komen werken, terwijl zij met verkoudheidsklachten kampen. Iets wat volgens de regels nu niet is toegestaan.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 23:07

Eleeke schreef:
Maandag waren hier nu al de Halsema moet aftreden berichten. Ik neem aan dat al deze mensen nu hetzelfde gaan zeggen over Aboutaleb want die heeft niet eens geleerd van wat er in Amsterdam is gebeurd ( en wat denk je van de mensen die bij beide demonstraties aanwezig waren)

Ja ik ben cynisch hierover omdat ik denk dat Halsema aangevallen wordt om wie ze is en niet om de fout die zij en vele anderen met haar maken.

Ik val Halsma aan en ik heb ooit op haar gestemd, je mag voor jezelf spreken dus..? Aboutaleb heeft tenminste nog een poging gedaan en stond niet zelfvoldaan tussen de menigte.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 23:53

Vanavond heerlijk uit eten geweest met moeders en beste vriendin.

Alles was super geregeld. Jassen of bij je persoonlijke kapstok ophangen of in de auto laten liggen.
Voorheen werden die in een kast gehangen.
Toiletjuf die toilet grondig reinigt na bezoek van iedere gast.

Menu kaart werd je vooraf per mail gestuurd, plus protocol van uitleg.

Iemand van de witte brigade stond gasten op te wachten.
Vroeg of je corona gerelateerde klachten hebt, die deed zorgde ook dat je klodder desinfectie op je handen kreeg.

Personeel had strikt zodra ze op de werkvloer kwamen mondkapje op.
Gerechten werden wel gewoon aan tafel uitgeserveerd. Met de gebruikelijke uitleg erbij.

Kaasplankje moest je nu per whatapp bestellen en dan gaf de gastheer uitleg over de verschillende kazen en volgorde.

Bij binnenkomst was het even wennen dat ze een mondkapje op hebben, maar dat gevoel was zo weg.

Restaurant vreest zelf dat er na augustus weer lockdown komt. En of de maatregelen wel zo kunnen blijven zoals ze zijn of tussentijds weer strenger worden.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 00:56

Tancreda4 schreef:
Terwijl vrienden en vriendinnen samen op een terras zitten in elkaars bubbel, zou zoiets niet mogen... Toch leuk single te zijn en altikd alleen met vrienden op vakantie te gaan...

Single zijn is sowieso best niet leuk momenteel. :(:)
Nog even en ik ga al die provocerende hand-in-hand stelletjes op straat te lijf.
Wel netjes op anderhalve meter afstand hoor, gewoon met waterpistool. :+

Ik ben net thuis van werken, moet persco nog even terugkijken. Plan hier was om met groep uit de buurt in twee personenbusjes naar buitenland te gaan. Mag zeker ook niet? :\

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 05:26

imaudy schreef:
Eleeke schreef:
Maandag waren hier nu al de Halsema moet aftreden berichten. Ik neem aan dat al deze mensen nu hetzelfde gaan zeggen over Aboutaleb want die heeft niet eens geleerd van wat er in Amsterdam is gebeurd ( en wat denk je van de mensen die bij beide demonstraties aanwezig waren)

Ja ik ben cynisch hierover omdat ik denk dat Halsema aangevallen wordt om wie ze is en niet om de fout die zij en vele anderen met haar maken.

Ik val Halsma aan en ik heb ooit op haar gestemd, je mag voor jezelf spreken dus..? Aboutaleb heeft tenminste nog een poging gedaan en stond niet zelfvoldaan tussen de menigte.

De beelden van Halsema bij de demonstratie hebben geen enkel officieel (netjes..) nieuwskanaal gehaald en ik heb daar dus wel sterk mijn twijfels over.

elnienjo schreef:
In Nederland is de pleuris uitgebroken met al die demonstratieopstootjes. Hier wil je niet zijn. Je kunt beter in Belgie zijn waar je het nog hebt over bubbels van 20 personen ipv 5000!

Die demonstraties zijn niet alleen in Nederland maar in heel veel landen. Ook in bijv. Engeland waar nog veel lockdown regels gelden.

https://www.lc.nl/buitenland/Weer-duize ... 24394.html

https://www.ad.nl/buitenland/ook-in-fra ... ~a902ef94/

elnienjo schreef:
Schokkend!
Citaat:
Steeds meer werkgevers hebben lak aan de geldende coronaregels. Dat stelt Vakbond CNV, meldt BNR. De vakbond krijgt er wekelijks tientallen klachten over binnen. Zo worden werknemers volgens het CNV regelmatig gevraagd om gewoon te komen werken, terwijl zij met verkoudheidsklachten kampen. Iets wat volgens de regels nu niet is toegestaan.

Bij ons is dit ook inderdaad maar ik dacht ook dat, dat anders was geworden. Dat is dus niet zo? In ons richtlijnen lijstjes staat dat koorts een ziekmelding betekend. Verder niet.

Verder snap ik werkgevers wel zij moeten dat zelf betalen terwijl werknemers wel werk kunnen uitvoeren. Of het verstandig is, is een tweede.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 07:23

Halsema was daar, net als de korpsleiding, om zich persoonlijk op de hoogte te stellen van de situatie.
Dit is voor veel mensen gewoon een aanleiding om haar proberen te wippen.
Dat gebeurt ook iedere x met minister Ollongren.

De voordelen van Social Media ;)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 07:27

Electra63 schreef:
Halsema was daar, net als de korpsleiding, om zich persoonlijk op de hoogte te stellen van de situatie.

Dat is inderdaad wat anders dan suggereren dat ze er ‘gewoon’ tussen stond.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 07:33

Electra63 schreef:

Op alle foto's van haar die voorbij kwamen tussen die mensenmassa stond ze heel ontspannen en zelfvoldaan te lachen ipv zorgelijk of kwaad wat bij de situatie had gepast.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:01

Ik heb dit filmpje (nu ja, filmpje, ruim anderhalf uur) volgens mij nog niet voorbij zien komen.
Ik vind het zeer duidelijk uitgelegd en er zitten toch wat verontrustende boodschappen in. Het is echt de moeite waard om te kijken.

https://www.cafeweltschmerz.nl/een-cris ... amon-bril/

Nog wat "leuk" leesvoer (helaas is de naam van de website behoorlijk schreeuwerig, anderzijds slaat het voor mij inmiddels de spijker op de kop.
https://www.viruswaanzin.nl/category/un ... ed/page/2/

Ik ben zo benieuwd naar de echte waarheid achter dit virus.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:07

Die artikelen slaan sowieso nergens op aangezien de scholen ook in Duitsland weer open zijn. Of de maatregelen te ver gegaan zijn is hoe dan ook achteraf gepraat.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:16

elnienjo schreef:
Electra63 schreef:

Op alle foto's van haar die voorbij kwamen tussen die mensenmassa stond ze heel ontspannen en zelfvoldaan te lachen ipv zorgelijk of kwaad wat bij de situatie had gepast.

En het meest bizarre: zonder mondkapje!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:23

corine1981 schreef:
INog wat "leuk" leesvoer (helaas is de naam van de website behoorlijk schreeuwerig, anderzijds slaat het voor mij inmiddels de spijker op de kop.
https://www.viruswaanzin.nl/category/un ... ed/page/2/

Ik ben zo benieuwd naar de echte waarheid achter dit virus.

Als je bij deze link een stukje naar beneden scrollt kun je een "test je kennis virus quiz" maken. Hilarisch :')

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:29

Sizzle schreef:
Die artikelen slaan sowieso nergens op aangezien de scholen ook in Duitsland weer open zijn. Of de maatregelen te ver gegaan zijn is hoe dan ook achteraf gepraat.

Jammer om commentaar te geven zonder het filmpje te kijken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:30

Ik heb even in een van de links gekeken en gescrold. De petities vlogen me om de oren. Daar verdoe ik mijn tijd niet aan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:31

corine1981 schreef:
Sizzle schreef:

Anderhalf uur heb ik even niet nee.
Ik ben zelf zeker niet de grootste voorstander van alle maatregelen maar ik vind dit een opruiende site.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:35

corine1981 schreef:
Sizzle schreef:

Ik heb de tweede link het eerste artikel gelezen . Tja .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:40

Misschien een samenvatting van de film? Ik vind anderhalf uur te lang om "even" voor te gaan zitten.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:43

Prima, niet verder willen kijken maar wel commentaar geven.

Doe er je voordeel mee of niet, ik ontstip voor de angst overslaat :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:45

Jammer dat je zo reageert in plaats van even een samenvatting te geven. Niet kijken (als in: echt geen tijd nu) staat niet gelijk aan het hebben van angst hoor. Ik vind de meeste maatregelen schromelijk overdreven al houd ik me er braaf aan.