Nieuwe gevallen 30.920 (Zo hoog was het niet eerder dus gaat niet goed!)
R nummer in Frankrijk→ 1.07 (is aan het dalen gelukkig) in Nouvelle Aquitaine 0,95 (is dus ook aan het dalen gelukkig)
Frankrijk heeft 236 per 100.000 (is erg hoog) Haute Vienne is voor het eerst ook boven de 50 nl 63,7
IC bezetting met covid is Frankrijk 34% (dus ook aan het stijgen) Nouvelle Aqu9taine 33% (stijgt dus ook)
Naleven van de regels is dus afhankelijk van waar je zit. Gisteren hadden wij een buitenlucht feest in Magnac Laval→ en de pass sanitaire werd wel degelijk nageleefd. Dat hield concreet in:
1. Overal werd gekeken of je gevaccineerd was cq negatief gestes via de QR code (die van ons werkt weet ik nu)
2. Iedereen had bij lopen mondkapjes op ook de uitbaters en alleen waar je zat mocht je zonder mondkapje op.
Conclusie er zijn regio's die doen maar een dotje of niets en er zijn regio's die heel streng zijn.
Het virus wappert in Frankrijk dus flink en lijkt in Nederland wat uit gewappert te zijn. Met name ile de France (rondom Parijs en de departementen daarom heen ) en de kustgebieden waar veel toeristen samen komen, zijn de cijfers erg hoog. LET OP, dit is dus geen verwijt naar de toeristen toe, laat staan bepaalde nationaliteit(en) de zwarte Piet toespelen→ want ik zou het niet eens weten op dit moment welke nationaliteit waar zitten en hoe zij wel of niet meedoen aan de verspreiding van het virus (ik weet het echt niet want ik volg het allemaal niet zo op dit moment want ben te druk→ maar ik werd even naar dit topic geroepen via een pb), maar ik heb het nu gewoon over de feiten, zoals ik ze in mijn covid app heb.
Nederland gaat volgens mij nu beter, maar ook dat weet ik niet zeker, want ik volg het niet meer zo.