Ergernis in het verkeer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-26 16:40

Bij mij is juist andersom de ergernis. Ik hoor electrische autos idd niet aankomen en schrik me telkens een hoedje als zo,n auto naast me komt of ineens een kruising opkomt. Dus graag die harde muziek. :+

Marije_jiplover

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-26 16:46

De pensionstal waar mijn paard staat, staat aan zo'n smalle weg, waar veel mensen ook hun hond uitlaten en/of gewoon wandelen en/of hardlopen, al dan niet met oortjes in, of bejaard.
En ja, die mensen horen mijn elektrische auto ook vaak niet aankomen wanneer ik ze achterop rijd.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-26 17:05

Maar ook zonder oortjes, zonder te kletsen en zonder bejaard te zijn hoor ik ze niet. Ik vind het echt supergevaarlijk. Heb liever dat ze een beetje geluid maken.

Die electrische scooters vind ik helemaal erg. Die gaan veel te hard en hoor je ook niet aankomen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-26 17:11

Kan ik mij goed voorstellen ja :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-26 17:12

Ik blijf gewoon aan de kant op de fiets en kijk regelmatig achterom met wandelen. Maar inderdaad elektrische auto’s zijn vaak onverwachts.

Hier gisteren zowel heen als terug iemand die 55/60 reed waar je 80 mag en kan. 10km lang. Grrrr. En nee geen trekker of brommobiel. Gewoon zo’n zondagsrijder. Levensgevaarlijk ook want mensen gaan dan inhalen en dat is daar niet altijd handig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-26 18:01

Eentje had last van diarree. Het is rood en ik sta te wachten. Komt er een bus, rijd door rood, gaat lopen dringen. Die persoon reed echt agressief.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:22

Gisteren. Ik zat achter een oude camper, ding liep niet zo hard meer. Situatie daar is een klaverblad afslag op een andere weg, dus bocht naar rechts. Eenmaal op de andere weg wordt het meteen een afslag voor eraf. Zowel ik als de camper moesten er weer af dus ik bleef er keurig achter rijden met een knipperlicht uit. Ondertussen achter ons een paardentrailer die de doorgaande weg weer op moest en daarachter een jonge knul in een golf 1 die ook de doorgaande weg weer op ging. Camper ging niet harder dan 60-70 qua optrekken dus de auto met trailer haalde ons in. Alleen dat was net niet snel genoeg voor de jonge gast om vervolgens weer uit te voegen. Hij voegde dus puur in om de camper in te halen eigenlijk. En hij wilde zich tussen mij en de camper wurmen. Ik heb mooi het gat klein gehouden. En toeteren dat hij deed, maar achter mij was het leeg. Dan moet je maar niet proberen in te halen waar dat niet gaat. Hij had dus over de witte driehoek heen eieren voor zijn geld gekozen en was weer achter mij gaan rijden. :+
De camper was ook een lichte ergernis, maar hey zulke oude barrels rijden nou eenmaal niet zo snel meer. En in het andere verhaal was ik de ergernis voor die knul. Ik lachte hem alleen maar uit. _O-