[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 09:15

De dingen op een verlanglijstje worden ook steeds duurder.2 jaar terug een lijstje voor een meid van 17.Het goedkoopste was iets van 25 euro.Ze kreeg een kaart met een tientje.Voor kinderen is een scheetkussen altijd leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 09:26

Britta31 schreef:
De dingen op een verlanglijstje worden ook steeds duurder.2 jaar terug een lijstje voor een meid van 17.Het goedkoopste was iets van 25 euro.Ze kreeg een kaart met een tientje.Voor kinderen is een scheetkussen altijd leuk.

Ik geloof dat ik na m’n tiende bijna alleen nog maar geld kreeg, zodat ik zelf kon sparen voor iets. := Fair enough, vaak worden de cadeaus ook wel duurder naarmate je ouder wordt als kind, maar het zou niet in mijn ouders opgekomen zijn om te verwachten dat anderen dat gaan kopen, daar moesten we gewoon zelf voor sparen of mensen legden wat geld bijeen, zodat ze het samen kochten.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 09:40

Toen ik eenmaal een Gameboy had, vroeg ik altijd geld, zodat ik een spelletje kon kopen. :+
Van sommigen kreeg ik 2,50 (guldens) en dat was toen ook al niet heel veel, maar ik kreeg er altijd wel een mega reep chocolade bij die ik dus niet hoefde te delen. *\o/*

Opvallend was wel toen we overgingen van de gulden naar de euro, dan een briefje van 10 gulden, toch een briefje van 10 euro moest worden, want 5 euro geven voelde gierig volgens sommigen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 09:44

De overgang naar euro's was ook wel het strengste voor kinderen volgens mij.

Ik weet nog dat de lollies op de manege een kwartje kostte, en toen ging het naar euro's en kostte ze nog steeds 25 cent :')
Dat was overal zo met het snoep

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 09:48

Ik vroeg ook vaak een envelopje om te kunnen sparen. Meestal ging dat goed. Van mijn doopmeter kreeg ik een kaartje, soms met een kleine cent erin (iets van €5-10 omgerekend) maar even vaak gewoon niks.

Wij leggen vaak gewoon met alle familieleden samen voor een cadeau.
En als men niks van mij specifiek verwacht, dan wil ik gerust wel wat leuke dingen doen of ergens wat extra aan bijleggen. Zo heb ik alle pret gehad om voor een zwangere vriendin een mooi pakket van Disney uit te zoeken tijdens Corona en daar te laten leveren. Zij is intussen bevallen, ze had al een ouder zoontje en niemand heeft ernaar gekraaid dat we niks voor hem hadden voorzien. Hij was in de 7e hemel met de doos waarin het pakket kwam _O- Die was volledig zwart-wit print van Mickey mouse aan de binnenkant en heeft zich uren vermaakt met die allemaal in te kleuren.
En voor andere vriendin die zwanger is zoek ik ook met alle liefde wat moois uit. Mijn bijrijdster haar zoontje mag gerust mijn ponies bezoeken en paarden knuffelen en als hij zou willen ermee leren rijden.
Omdat het MAG en niet moet. Omdat we er oprechte waardering en dankjewel voor krijgen. Omdat ze oprecht blij zijn met wat we doen voor elkaar.

Echter kwamen al gelijk de opmerkingen bij schoonbroer en schoonzus (en schoonvader) "goeie keuze van peetoom, die zit er het beste bij voor later" of "kunnen we ermee naar de ponies van tante K of ze zal die wel meenemen naar stal en leren paardje rijden". Dat zijn voor ons 2 grote rode vlaggen van verwachtingen die we niet opgelegd willen krijgen.
Het enige wat je dan van mij krijgt is een middelvinger.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 09:54

Mijn schoonzusje geeft volwassenen en kinderen een zak mandarijnen.En vraagt het zelf ook voor haar verjaardag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:03

Ik vroeg voor mijn verjaardag een enveloppe. Had niets specifiek nodig en ik wil mijn spaarboek wat doen groeien.
Van mijn familie geen probleem. Schoonfamilie vond toch echt dat het wel wat mocht zijn, iets fysiek zeg maar. Dus een bon gekregen als bijleg voor een nieuw leren jasje. Ok, fijn, maar ik vind het ergens wel gewoon zonde geld.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:05

Ik heb het liefst cadeautjes, vind ik veel leuker. Maar ik maak ook altijd netjes een lijstje met dingen die ik wil en dan kunnen mensen zelf iets uitkiezen. Heb bijvoorbeeld nu een ring om van mijn vriend en ene ketting van een vriendin. Vind ik erg leuk! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:11

Moet je wel wat kunnen bedenken :+
Vriendin heeft me met kerst een adventskalender van rituals cadeau gedaan en met verjaardag van andere vriendin ook pakketje gehad. Ik kom voorlopig nog wel even toe qua producten dus een waardebon daarvoor leek me ook niet zo handig.
Boeken idem. Heb met de bon van vorig jaar die ik gehad heb en wat eigen inleg de reeks van game of Thrones gekocht, wat boeken van Stephen King en wat random meesmateriaal. Maar het merendeel heb ik zelfs nog niet kunnen lezen, dus een nieuwe boekenbon was ook wat absurd.
Kledij heb ik genoeg. Ben net een hele hoop op vinted aan het verkopen omdat ik aardig wat dingen gewoon amper draag en wil vervangen door wat luxere items. En aangezien schoonpa me zo verfoeid qua paardenhobby is een bon voor een ruitershop ook niet echt handig.

Dus ja, een enveloppe was voor mij eigenlijk het fijnste. Kon ik zelf kijken waar ik het op termijn in zou investeren. Maar daar waren ze dus niet mee akkoord.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:24

Sintara schreef:
De overgang naar euro's was ook wel het strengste voor kinderen volgens mij.

Ik weet nog dat de lollies op de manege een kwartje kostte, en toen ging het naar euro's en kostte ze nog steeds 25 cent :')
Dat was overal zo met het snoep

Wij haalden altijd een softijsje van 1 gulden...

Geld geven is voor mij altijd een beetje het idee dat je het zelfde briefje van 20 euro over en weer geeft :') gewoon geld in de enveloppe laten en bij de volgende verjaardag teruggeven.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:41

Varekaj, een luxeprobleem dus. *\o/*
Ik heb altijd wel wensen die makkelijk zijn. Bijvoorbeeld losse thee, inderdaad rituals douche, snoep/chocolade en nog wel 100 kleine dingetjes die ik op een lijst zet.
Ik wil bijvoorbeeld een nieuwe shopper van blond, maar online bestellen vind ik onzin, dus staat op een lijstje tot ik weer eens naar de Intratuin kan. Of voor mijn verjaardag want het lijstje dubbelt als verlanglijstje. :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:59

Wij doen bij de volwassene onderling niet aan cadeautjes, zijn wel al mee gestopt toen de ene CD bon door ging naar de andere. :D
Kinderen uiteraard wel, als kind is een cadeautje of geld krijgen gewoon leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:08

MarlindeRooz schreef:
Ik heb het liefst cadeautjes, vind ik veel leuker. Maar ik maak ook altijd netjes een lijstje met dingen die ik wil en dan kunnen mensen zelf iets uitkiezen. Heb bijvoorbeeld nu een ring om van mijn vriend en ene ketting van een vriendin. Vind ik erg leuk! :D
Ik heb het liefst helemaal niks, maar ben heel makkelijk met cadeaus als mensen die per se willen geven: boeken, geen chicklits of horror. :)) Cadeaus geven daarentegen doe ik wel heel graag, het liefst zonder lijstje, want ik vind het heel leuk om iets origineels te bedenken dat iemand misschien zelf niet in gedachten had, maar wel leuk vindt. Kan iets fysieks zijn, maar ook een "ervaring," zoals ik dat meestal bij mijn ouders doe. Die hebben mijn zusje en ik een keer een weekendje naar Düsseldorf gestuurd met de trein, ze hebben een keer een roofvogelworkshop cadeau gekregen en ik wil ze voor dit jaar een kookworkshop bij Le Cordon Bleu in Parijs geven.

Geld geven doe ik nu ook niet meer, maar voor pubers die allerlei dure dingen (zei iemand een GameBoy inderdaad? :)) ) willen en bij wie er ook nog veel ooms, tantes, vrienden van ouders etc. komen, was geld geven wel een uitkomst. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:26

Boekenbon en rituals doe je me altijd plezier mee. Ik heb alleen nog een ruime achterstand in boeken én geen plek voor nieuwe momenteel. En rituals, we kunnen ons het komende jaar gewoon gratis douchen met 2 personen met alles wat ik nog heb liggen :))

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:30

In ons ouderlijk gezin is heel lang een oerlelijk vaasje rond gegaan.Mijn zus had het gekregen bij de chinees en gaf het als grap.Iedereen kreeg dat vaasje weer op de verjaardag.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:34

Dat vind ik dan wel weer grappig.

Ik hoef ook niet persé cadeautjes. Maar soms krijg ik toch iets of zie ik iets dat ik leuk vind om te geven.

Zo kreeg iemand de sleutel van zijn nieuwe huurwoning, en toen vond ik voor minder dan 10 euro een mooie bananenplant.
Ook doen wij wel eens spelletjes. Dus als ik een leuke uitbreiding zie, dan koop ik die. Of als ik weet dat iemand een spel graag wil hebben, dan vraag ik mensen om mee uit te leggen. Ik heb lieve vrienden, maar een beetje spel kost tegenwoordig al snel 50/60 euro.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 14:13

In de vriendengroep van mijn zwager is wel eens de suggestie rond gegaan om een aardewerkenpot rond te laten gaan en elke verjaardag wordt er dan kleingeld in gedaan. Zodra hij vol is, mag de laatste jarige hem stuk slaan én dan gaan ze er met zijn allen iets van drinken. Nooit gebeurd, maar leuk idee.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 15:17

Ik wil cadeaus! Maar ik krijg eigenlijk alleen nog cadeaus van mijn ouders, mijn partner en mijn broers en onder elkaar zijn we gul.

Ik ben wel een zeikerd met cadeaus, ik heb liever niks dan rommel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 15:40

MarcoBorsato schreef:
Ik wil cadeaus! Maar ik krijg eigenlijk alleen nog cadeaus van mijn ouders, mijn partner en mijn broers en onder elkaar zijn we gul.

Ik ben wel een zeikerd met cadeaus, ik heb liever niks dan rommel.
Ik ook, daarom houd ik die boot ook meestal af. :') De laatste keer dat ik wat van vrienden kreeg, was het allemaal spul dat leuk was geweest toen ik net studeerde, maar inmiddels ben ik de fase van corgispaarpotten en eenhoornballonnen in huis wel een beetje voorbij. :=

Ik ben al rommelig genoeg van mezelf, dus ik probeer zo min mogelijk troep te verzamelen in huis, dan heb ik er niet zoveel aan als ik van dat soort spul krijg.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 15:42

Vriend viert maandag z'n verjaardag, aangegeven dat we met z'n allen willen gaan eten (mijn ouders en zus en schoonzus), ook gelijk gezegd dat dit zonder kinderen gaat gebeuren. Komen ze gelijk niet meer. :') Hoeveel moeite is het om een oppas te regelen, ze een avondje naar hun vader te doen, of aan mijn tante te vragen of ze daar een keer mee kunnen eten (gebeurt regelmatig). Oke dan niet, joe! :wave:

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:26

Ja dat heb ik ook. Ik zit nu met 2 cadeaus van dezelfde vriendin die eigenlijk nergens passen maar die ik niet weg wil doen. Lastig lastig. _O-

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:41

Ik hoef in principe niets voor mijn verjaardag etc maar als mensen persé wat willen geven vraag ik om een bon van bol/Intratuin/VVV ofzo. :)
Mijn moeder wil altijd een 'gewoon' cadeau geven ipv een bon ofzo en die stuur ik een lijst met nuttige dingen variërend van een paar euro tot ong €60,-, bij de duurdere dingen geef ik dan aan dat een bijdrage ook meer dan prima is.
Zo heb ik een grillijzer, een slowcooker, een voedseldroger, twee sets hekjes voor een ren (plus 11kg hooi :+) voor mijn cavia's, een barbecue en een boormachine gekregen in de loop der tijd. :D
Verder maak je me altijd blij met iets leuks/lekkers voor de dieren, een kamerplant of iets waarvan je weet dat ik het ook gebruik. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:46

Ik had een vriendin die kwam ieder jaar met zo'n zeeppakketje aan, Van Dove oid met een deo, zeep, bodylotion, je kent het wel.. Ik vroeg haar altijd wat ze hebben wou en dan haalde ik dat. Na een paar jaar heb ik er maar eens wat van gezegd, vooral omdat er dat jaar een bad bruisbal in zat en ik geen bad heb :') Ik zei ook letterlijk, kom dan gewoon met niks, vind ik ook prima. Vond het vooral bijzonder, zelf veel waarde hechten aan een kado en dan zelf zo weinig moeite doen :')

Vriendin nu komt nog steeds wel eens met bloemen aan en ik heb toch al vaak laten doorschemeren dat ik niets met bloemen heb. Vind dat zo zonde van het geld.. :o

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 19:09

Ik heb het liefste geld als verjaardagscadeau, maar krijg ook vaak genoeg niks en dat vind ik ook prima. Ik ben vaak al blij als mensen mijn verjaardag met mij willen vieren, dat is al een cadeautje opzich :D
Zelf geef ik altijd een pot honing van eigen bijen, doet het bij iedereen goed en kost me niks :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 19:51

Laurora schreef:
Ik heb het liefste geld als verjaardagscadeau, maar krijg ook vaak genoeg niks en dat vind ik ook prima. Ik ben vaak al blij als mensen mijn verjaardag met mij willen vieren, dat is al een cadeautje opzich :D
Zelf geef ik altijd een pot honing van eigen bijen, doet het bij iedereen goed en kost me niks :j

Oooo, wat leuk! :wow: