Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Moestuin schreef:Maar dat beweer ik toch nergens? Ik zeg toch echt nergens dat je een dier moet kunnen uitbenen etc? Maar als je het niet wilt doden moet je het ook niet eten. Als je nu denkt: Wil ik een dier doden om vlees te eten en jou antwoord daarop is nee, dan vraag ik mij af waarom het wel ok is om het te eten als iemand anders dat heeft gedaan.
Ik vind dat jullie echt alles enorm verdraaien en uitvergroten. Alsof ik verwacht dat iedereen maar een varken ofzo in stukken moet kunnen snijden.
Ik zeg echt letterlijk dit:
Tja, als jullie er zo letterlijk willen opspringen, ook goed. Ik zeg nergens dat je als onervaren iemand maar wat moet gaan doen bij een dier. Maar als je er staat met iemand die weet hoe het moet, het correct uitlegt en jij daar staat met een schietmasker en zegt: Nee, dit wil ik niet, ik dood geen dier. Waarom zou je dan wel vlees eten?
ikke schreef:Sheran schreef:Ik ben het wel eens met 'als je niet zelf een dier zou willen doden moet je het eigenlijk ook niet opeten'. Het eten van dieren wordt veel te makkelijk gemaakt. Vind het nogal hypocriet als iemand wel een hamburger wil maar dan helemaal gaat gruwelen in bv Marokko als hij het hele dier nog ziet liggen.
Goed, dan kom jij morgen bij mij en dan ga jij een elektrische aansluiting voor 10.000Volt maken. Wee je gebeente als ie eruit knalt!
Het is iets dat je moet leren en ook kunt leren. Want als je de gemiddelde stedeling vraagt hoe het graan groeit waar hun brood van gemaakt is, ga je ook de meest wonderlijke verhalen krijgen.
Het is ook zelfkennis om te zeggen: dat zou ik niet willen doen want ik beheers het vak niet.
DuoPenotti schreef:Maar wat is theoretisch en wat is praktisch? Het is niet zo dat ik op de universiteit alleen maar de theorie heb geleerd van het doen van onderzoek en het schrijven van artikelen/papers/whatever voor verschillende groepen lezers, en bovendien is onderzoek ook lang niet alleen maar theoretisch, en leren juristen ook echt wel pleiten tijdens hun opleiding. Ik vind het sowieso weer iets typisch Nederlands om daar a. een naampje aan te willen geven en b. er zo moeilijk over te willen doen.Ik vind theoretisch en praktijk opgeleid betere benamingen.
Iedereen in onze maatschappij heeft zijn kwaliteiten.
Het ziekenhuis maakte dat ook mooi duidelijk.
Zonder de schoonmaak of sterilisatie afdeling kan de chirurg niet veilig iemand opereren.
En alle beroepen die daaromheen horen.
Iedereen in de hele cirkel is nodig en daarom belangrijk.
Moestuin schreef:Uier mag in België niet meer verwerkt worden. Te veel abcessen in de uiers.
In een slagerij is jou vlees inderdaad altijd ouder dan je denkt. Gebraadje slecht? Buiten kant eraf en dat wordt dan of biefstuk, of saté etc. Begint dat op zijn einde te lopen wordt dat gehakt, prepare of americain.
Moestuin schreef:Mijn mening: Als je geen dier kunt dood doen moet je ook geen vlees/vis eten. Allemaal zijn wij tegen dierenmishandeling, maar wel het slachten van dieren afschuiven op een ander en verontwaardigd zijn dat dergelijke massaproductie dierenleed oplevert. Koop het rechtstreeks bij de boer waar je de dieren kunt zien of doe het zelfZelfs bio is niet zo heilig.
_San87_ schreef:Moestuin schreef:Maar dat beweer ik toch nergens? Ik zeg toch echt nergens dat je een dier moet kunnen uitbenen etc? Maar als je het niet wilt doden moet je het ook niet eten. Als je nu denkt: Wil ik een dier doden om vlees te eten en jou antwoord daarop is nee, dan vraag ik mij af waarom het wel ok is om het te eten als iemand anders dat heeft gedaan.
Ik vind dat jullie echt alles enorm verdraaien en uitvergroten. Alsof ik verwacht dat iedereen maar een varken ofzo in stukken moet kunnen snijden.
Ik zeg echt letterlijk dit:
Tja, als jullie er zo letterlijk willen opspringen, ook goed. Ik zeg nergens dat je als onervaren iemand maar wat moet gaan doen bij een dier. Maar als je er staat met iemand die weet hoe het moet, het correct uitlegt en jij daar staat met een schietmasker en zegt: Nee, dit wil ik niet, ik dood geen dier. Waarom zou je dan wel vlees eten?
Nee, maar je zegt wel dat iemand die een dier wil eten, het ook moet kunnen doden. Juist het goed kunnen doden is iets wat je niet zomaar even leert?
Ik snap je wel, hoor. Ik ben het er alleen niet helemaal mee eens.
poes schreef:Moestuin schreef:Mijn mening: Als je geen dier kunt dood doen moet je ook geen vlees/vis eten. Allemaal zijn wij tegen dierenmishandeling, maar wel het slachten van dieren afschuiven op een ander en verontwaardigd zijn dat dergelijke massaproductie dierenleed oplevert. Koop het rechtstreeks bij de boer waar je de dieren kunt zien of doe het zelfZelfs bio is niet zo heilig.
Mee eens. Ik ben maar vegetarisch gaan eten
DuoPenotti schreef:Ik vind theoretisch en praktijk opgeleid betere benamingen.
Iedereen in onze maatschappij heeft zijn kwaliteiten.
Het ziekenhuis maakte dat ook mooi duidelijk.
Zonder de schoonmaak of sterilisatie afdeling kan de chirurg niet veilig iemand opereren.
En alle beroepen die daaromheen horen.
Iedereen in de hele cirkel is nodig en daarom belangrijk.
poes schreef:Ik heb in delhaize gewerkt en ik kan je verzekeren dat dat daar absoluut niet aan de orde is. Gelukkig. Ik hoop dat bovenstaande er ook steeds meer uit gaat. Ik heb bij een traiteur ook wel eens groen gehakt in de spaghettisaus zien gaan bah. Werk zelf al jaren bij een traiteur overigens en ook hier heel zorgvuldig met producten en vervaldata.
Edit: gehakt moet supervers zijn gini! Het wordt vaak rauw gegeten en is dus heel gevaarlijk. In prepare al helemaal.
DuoPenotti schreef:Daarom wil je dus, in theorie, een benevolente dictator die zelf geen belang heeft bij het een of ander, en ook neutraal beslissingen kan nemen binnen het grotere plaatje. De meeste mensen hebben namelijk helemaal niet het denkvermogen om verder te kunnen denken dan hun eigen achtertuin.Nee dat zie je wel aan al die D66 en GroenLinks stemmers dat het geen goede staatsvorm is
Met andere woorden. Wat niet je eigen keuze zou zijn word zo veroordeeld.