[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 19:22

Kesje schreef:
Uiteindelijk wil je een goed functionerende volwassene produceren, die moet ook toepassend respect tonen aan anderen.

Anders krijg je inderdaad van die types die bij de premier op bezoek gaan en hem geen hand schudden.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 19:48

Qimm schreef:
Niobe schreef:

Ik ook niet, ben blij dat mijn ouders me dat gedoe bespaard hebben. Dwingen om te eten vind ik wel zo erg!

Door het gebrek aan dwang was ik altijd veel meer geneigd nieuwe dingen te proberen te eten.

Het was simpel, ik was gewaarschuwd en keuzes hebben gevolgen. Ben er niets minder van geworden en heb geleerd goed na te denken voor ik iets deed.

Ja, oké normaal zou ik het direct met je eens zijn. Alleen kunnen je ouders niet voor je bedenken wat jij wel of niet lekker gaat vinden, ze kunnen het proberen te nuanceren, maar uiteindelijk moet je het toch zelf een keer beleven, als je dat in je hoofd hebt.
Als het niet die dag was, dan was het wel een andere dag geweest.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:07

oomens schreef:
Kesje schreef:
Uiteindelijk wil je een goed functionerende volwassene produceren, die moet ook toepassend respect tonen aan anderen.

Anders krijg je inderdaad van die types die bij de premier op bezoek gaan en hem geen hand schudden.

Maar daar kon de stakker-in-het-hesje niets aan doen, want ze had een kindercrisis en dat werd via de telefoon besproken. Dan kún je toch ook die stoute meneer Rutte geen hand geven? Want Djemelah Vlindah Sjelinah is véél belangrijker :(:)

Urbanus

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:21

Het is avondvierdaagse. Gvd.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:22

Magrathea schreef:
Ik heb een uitnodiging voor een kinderfeestje. Ik vind dat kind niet leuk. _O-

Ik ging na eentje en sindsdien moet ik bij acht langs.. in drie maanden tijd.. _O- :oo

Eet er nooit wat in elk geval.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:50

Vergeet niet de natte kinderzoenen :)

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 21:05

Blegh. Ik ben ooit met een vriendje meegeweest naar kinderverjaardagen in zijn familie. En naar verjaardagen van volwassen met diezelfde kinderen erbij. Nooit meer. Maar ik ben sowieso niet van de (verjaardags)feestjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 21:38

Ik heb van de zomer ook twee kinderfeestjes -O- Ben als tante wel verplicht om te gaan

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 21:44

MarcoBorsato schreef:

Ik moest werken in de binnenstad. Fanfare en honderden koters. Voor mijn deur. Deur maar dicht gedaan. _O-

En naar huis gefietst met the killers op en een noise cancelling koptelefoon. :+

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 21:50

MarcoBorsato schreef:

Hier vorige week.. Ben je heerlijk in alle rust een buitenrit aan het maken en dan zie je in de verte een horde kinders aan komen lopen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:49

Nou in ons restaurant gelukkig maar 1 projectiel. Maar sta ik even buiten te roken (sinds de geboorte van P 2 per dag) komen ze om me heen gillen. Nouuuu dat dacht ik dus even niet.

Maar ja, ik ga ook niet om 21.00 met mijn kind in een restaurant zitten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 08:34

Mars schreef:
Ik denk dat je die dag al andere plannen hebt Magrathea :P Of migraine ofzo

Oh ja ik voel inderdaad al iets opkomen, ik denk dat dit precies tot uiting gaat komen volgende week zondag -O- :')

Nee ik heb eens naar de datum gekeken en ik kan niet eens (ik moet dan namelijk in bed liggen uitbrakken want ik heb de avond ervoor een feestje dat wél leuk is) dus ik ga vriendelijk bedanken *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 09:27

Gisteren ook weer een pareltje gezien. Niet het kind, wel de ouder.

Drukke baan waar je 70 mag. Fietspad is nog lekker ouderwets een smalle strook met stippellijn en pal naast de strook voor de auto's.

Kind wiegelig op fietsje, helmpje op en fluo jasje aan. Tot zover geen probleem.
Moeders daarentegen achter de kleine en tegelijk aan het filmen met gsm!
Hoe bedenk je het om daar al achter ipv naast je wiebelend kind te fietsen én om dan nog met 1 hand te gaan filmen? Die had niks focus op het verkeer of wat dan ook. 1 zwiep van de kleine en die was zo tot moes gereduceerd.

Dan wil je toxh van je kind af?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 09:31

Leuk voor dumpert

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 11:50

Ik snap dat soort dingen ook nooit. Als je zo'n larf hebt, dan moet je ervoor zorgen.
Heb je daar geen zin in, gebruik dan anticonceptie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 12:14

Ik moest boodschappen doen vanochtend. Zaterdag, druilerig weer en druk druk druk. Ideale recept voor losbandig gedrag.

Was echter aangenaam verrast! Kleinkind aan het jengelen bij oma, oma heel kordaat "of je zwijgt of de auto in en je komt nooit meer mee. Nee, dat snoep krijg je niet".
Kind zet het op een krijsen. Oma rolt met de ogen, winkelkar naar medewerker "hou even bij, ik moet deze stouterd naar de auto brengen".
Nog grotere sirene bij kind want het was menens.
Maar het kind is effectief in de auto gezet.

Iets later, kind met karretje rijdt tegen iemand zijn enkels. Dikke grijns naar mama. Mama zet dodelijke blik op, kind uitdagend naar mama zelfde kunstje op haar enkels proberen.
Ze heeft me dat karretje daar toch een zwaai gegeven :=
Kind ondersteboven, van de grond geplukt en in haar kar gezet. "En nu klep dicht".

Kind was in 1 klap muisstil.

Heb ze beide haast getrakteerd op een applausje :')

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 12:34

Heerlijk *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 12:42

Heerlijk :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 13:11

Vorig weekend Helaas even ander voorbeeld

Pashokje bij de outlet van de plaatselijke kledingzaak, Opeens een hoop kabaal, Klappen tegen de wand Aan , Gekrijs alsof er even nieuw deel van de exorcist uit was (edit: iedereen stopte ook opeens met hetgeen ze Deden van schrik, ik dacht in eerste instantie dat er Iemand even toeval had ofzo :') )

Mama begon heel goed met het dreigement auto,
Maar goed , Daar bleef het helaas bij
En dat werd minstens 6 keer herhaald , Maar kind krijste en schop en sloeg gewoon verder omdat dat rode kledingstuk niet gekocht werd Ivm niet passen

(En dat kind was toch echt de peuter/kleuterpubertijd al week even voorbij)

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 13:22

Vandaag in Kruidvat! Moeder stond in rij bij kassa en kind zat in stelling van pijnstillers alle doosjes eruit te gooien . Niet eens reactie van de moeder!. En gewoon na afrekenen kind gepakt en weggelopen!

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:41

De vervuiling van wegwerpluiers

Uit het artikel:
Citaat:
With over 300,000 babies born worldwide every day, and parents increasingly choosing disposables, it’s estimated that people are using and chucking hundreds of billions of diapers every year. A single baby creates an estimated 1,000 pounds of poo a year, so by any count, that’s an awful lot of untreated waste.

Citaat:
Dirty nappies could be considered the most harmful item of marine litter

Dus...Zet deze maar op de lijst van 'Redenen om geen kinderen te willen'

(Natuurlijk kun je herbruikbare luiers gebruiken, maar...getver)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:26

Varekaj schreef:
Ik moest boodschappen doen vanochtend. Zaterdag, druilerig weer en druk druk druk. Ideale recept voor losbandig gedrag.

Was echter aangenaam verrast! Kleinkind aan het jengelen bij oma, oma heel kordaat "of je zwijgt of de auto in en je komt nooit meer mee. Nee, dat snoep krijg je niet".
Kind zet het op een krijsen. Oma rolt met de ogen, winkelkar naar medewerker "hou even bij, ik moet deze stouterd naar de auto brengen".
Nog grotere sirene bij kind want het was menens.
Maar het kind is effectief in de auto gezet.

Iets later, kind met karretje rijdt tegen iemand zijn enkels. Dikke grijns naar mama. Mama zet dodelijke blik op, kind uitdagend naar mama zelfde kunstje op haar enkels proberen.
Ze heeft me dat karretje daar toch een zwaai gegeven :=
Kind ondersteboven, van de grond geplukt en in haar kar gezet. "En nu klep dicht".

Kind was in 1 klap muisstil.

Heb ze beide haast getrakteerd op een applausje :')

Hulde aan die oma en mamma *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 17:26

Je had erbij moeten zijn :')

Blikken van het personeel alsof ze de loterij wonnen (eindelijk iemand die doorpakken!) en dan die van andere klanten. Merendeel keek ronduit alsof de duivel in eigen persoon was opgestaan mazr heeft er iig niks van gezegd.
En dan aantal vrolijke koppen zoals de mijne.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:06

Kesje; op steeds meer plekken worden Luiers apart weggegooid
Hier in de ruime regio staan Er in alle dorpskernen luiercontainers waar je ze gratis kunt weggooien
Die worden ook apart verwerkt

En eerlijk, mocht Er hier een kleine aan komen waaien(want zo werkt dat ... die komen aanwaaien :Y) ) dan zou ik absoluut voor wasbaar gaan

Edit ; Hoewel sommige mensen gewoon echt een plaat voor de kop hebben
En ze gewoon Met zak en al uit de auto mieteren net buiten het dorp

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:18

Als je het hele stuk leest, dan zeggen ze inderdaad dat er wel initiatieven zijn om de afvalstroom van luiers in betere banen te leiden. Echter wordt er ook gezegd, dat in ontwikkelingslanden waar de geboortecijfers enorm hoog zijn vergeleken met het westen, dat daar de wegwerpluier enorm in opkomst is en de mensen er totaal geen moeite mee hebben om de luiers weg te gooien net waar het ze uitkomt.

Dus het probleem zal eerst toenemen voordat het weer afneemt, want de 'groene revolutie' moet er eerst in het westen doorheen zijn voordat het de ontwikkelingslanden bereikt. En we zijn er nog lang niet qua recyclen, plasticvervangers etc.

Stap 1 lijkt me toch geboortebeperking dmv goede anticonceptie en voorlichting, progressieve wetgeving wat betreft abortus en ook niet eindeloze kindertoeslagen en vruchtbaarheidsbehandelingen. Alles met mate.

Leefden we maar in een ideale wereld he :')