Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hopelijk is mijn Orpington haan een uitzondering. Personal space heeft hij nog nooit gekend. Hij loopt de hele dag achter me aan te tokken en hij vindt het heerlijk om te knuffelen.
24 weken zijn ze nu. De hennen leggen nog niet. We willen misschien gaan bijlichten en anders wacht ik tot het voorjaar, is ook niet erg.
. Een goede haan is mij meer waard dan een goede hen.
Wij wonen op een verbouwde boerderij en ik heb tot een paar maanden terug altijd mijn paarden aan huis gehad.. nu met kleine kindjes en de winter in aantocht en 2 paarden dood in 1 jaar mijn leenpaard en eigen paard bij de boerman gestald en tot nu toe bevalt dat zo goed dat we onze weide gaan ombouwen tot voedselbos. We hebben al heel veel eetbaars in de tuin en houden een track om het bos heen (met her en der een toegangspoort voor de paarden het bos in) zodat als ik weer paarden aan huis wil ze nog wel ruimte hebben. We zijn steeds een stukje verder in het zelfvoorzienend worden met uitzondering van vlees. Ik eet voornamelijk plantaardig maar de rest van mijn gezin niet, wel heel bewust en we kopen veel lokaal. Ik ben begonnen met een plantenlijst, wat schetsjes en contacten leggen met handige mensen, we zijn nu een soort van aan het einde van de orienterende fase en belanden aan bij het echte, uitvoerbare gedeelte. Of nou ja.. 'we', de man vindt alles best, die laat het voornamelijk aan mij over en doet braaf wat ik zeg.

En het help super dat de kippen een kitrandje verwijdert hebben.

tamary schreef:Antheman? Droogt/droogde long voor de hond. Gebruikte daar een heel simpele ronde droger voor. Gewoon vlees zou ik eerder jerky voor mensen van maken, die eten liever geen long etc. meestal.
. Je weet inderdaad niet zeker of het van het mais komt. Maar snap dat het aan je knaagt.