Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-23 11:28

Foaly schreef:
Ik zoek... een lapje leer van ong 1 mm dik, 50 bij 50 cm is groot genoeg. Ik vind alleen grote (of juist heel kleine) restanten, of gelijk restpartijen van zoveel kg terwijl ik maar 1 lapje nodig heb.

Welke kleur zoek je? Plantaardig gelooid of chroom gelooid? Ik heb thuis nog wat chroom leer liggen, maar zou na mijn vakantie moeten kijken welke maat.
Ik heb het trouwens gekocht bij een leerhandel uit de restjesbak, dat is echt fijn als je er toevallig een in de buurt hebt. Bijna elke leerhandel heeft wel zo’n bak met veel keus.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 12:47

Amber_anne schreef:
Foaly schreef:
Ik zoek... een lapje leer van ong 1 mm dik, 50 bij 50 cm is groot genoeg. Ik vind alleen grote (of juist heel kleine) restanten, of gelijk restpartijen van zoveel kg terwijl ik maar 1 lapje nodig heb.

https://link.marktplaats.nl/m1954925521 ... ialbuttons

https://link.marktplaats.nl/m1937797236 ... ialbuttons

https://link.marktplaats.nl/m1969926848 ... ialbuttons

Er staan er meer op maar het ligt er aan wat voor kleur etc je zoekt

Die bovenste lijkt precies wat ik zoek, dankjewel!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:32

Ik zoek iets waarvan ik niet eens weet of het bestaat: een peristaltische (slangen) pomp op batterijen. Alles wat ik vind heeft een stekker, dat is geen optie. Het hoeft ook maar een kleintje te zijn, formaat infuusslang is alles eerst er door gaat.
Bestaat het en zo ja, waar vind ik het? Liefst ook nog voor een leuk prijsje, het betreft hobbymatig geklungel waarbij ik niet eens zeker weet of het gaat werken.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:35

Lalidan schreef:
Ik zoek iets waarvan ik niet eens weet of het bestaat: een peristaltische (slangen) pomp op batterijen. Alles wat ik vind heeft een stekker, dat is geen optie. Het hoeft ook maar een kleintje te zijn, formaat infuusslang is alles eerst er door gaat.
Bestaat het en zo ja, waar vind ik het? Liefst ook nog voor een leuk prijsje, het betreft hobbymatig geklungel waarbij ik niet eens zeker weet of het gaat werken.

Als je er 1 kunt vinden op 12 volt is dat denk ik wel zelf om te bouwen naar batterijen als energiebron.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 22:19

Ik las ergens dat hier geweldige zoekers zaten.
Ik ben nog steeds op zoek naar een dekje, de Lemieux spectrum mulberry cc (dus spring).
Hij is van een poosje geleden dus ben er bang voor maar misschien zitten hier nog goede ideeën

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 22:41

Lalidan schreef:

Wat wil je verpompen dat je zo specifiek een slangenpomp wil hebben?

Met een beetje handigheid is dit op een batterijtje te doen:
https://www.conrad.nl/nl/p/whadda-wpm44 ... 81910.html

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 22:55

tammiebels schreef:
Ik ben nog steeds op zoek naar een dekje, de Lemieux spectrum mulberry cc (dus spring).
Hij is van een poosje geleden dus ben er bang voor maar misschien zitten hier nog goede ideeën

https://www.ebay.com/itm/304880706408?h ... R7qNh7b8YQ

Kon zo snel niet zien of deze ook naar Nederland verzend

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 22:57

Amber_anne schreef:
tammiebels schreef:

https://www.ebay.com/itm/304880706408?h ... R7qNh7b8YQ

Kon zo snel niet zien of deze ook naar Nederland verzend

Ja die had ik gevonden, omgerekend naar euro incl verzendkosten en invoerkosten kwam ik op ca 160 euro... dat ging me iets te gek

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 22:58

Snap ik, ik kan er verder ook geen een vinden. Denk dat je heel erg geluk moet hebben op marktplaats of facebook

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 23:32

Had op beide platformen inderdaad al een advertentie met gezocht geplaatst... tot dusver heeft dat nog niet mogen helpen. Ik blijf maar hopen. In ieder geval bedankt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 23:51

ikke schreef:
Lalidan schreef:

Wat wil je verpompen dat je zo specifiek een slangenpomp wil hebben?

Met een beetje handigheid is dit op een batterijtje te doen:
https://www.conrad.nl/nl/p/whadda-wpm44 ... 81910.html

Namaak bloed :+ bij voorkeur dus peristaltische, voor een slagaderlijke bloeding.

Die handigheid mis ik zelf volledig, maar ik ken wel wat mensen die dat voor me zouden kunnen doen. Thanks dus allebei!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 07:47

Ik zoek nog iets anders. Gisteren was er een rampscenario-oefening in Wilhelminadorp (Goes, Zeeland) met Reddingsbrigade, ambulance en brandweer. Er is heel veel beeldmateriaal gemaakt, oa door toevallige voorbijgangers (of door mensen die voor scenario 2 af kwamen op de p2000 melding 'explosie bij restaurant Over de Kook, waar per ongeluk de omschrijving 'oefening' ontbrak :=). Ik kan me niet zo goed voorstellen dat al die mensen die filmpjes en fotos voor zichzelf houden, maar tot nu toe kan ik niks vinden. Nou is het gezien de afstand ook niet direct mijn 'cirkel' zeg maar waarin bijvoorbeeld Twitter dingen laat zien.
Als mensen dingen tegen komen of vinden, hou ik me zeer warm aanbevolen <3. Hoe meer hoe beter, het is zo zeldzaam van dit soort dingen beeldmateriaal te hebben.....

Het gaat om deze oefening: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/155 ... iet-omhoog

Er was dus ook nog een tweede scenario midden in het dorp.
Wie oh wie? Er zijn vast bokkers die meer op Sociale media zitten en dat handiger mee zijn dan ik.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 17:49

8nnemiek schreef:
Mijn lievelingschocolade gaat uit het assortiment -O-
Nu zie ik dat ze bij een winkel in Tilburg nog voorraad zouden hebben en nog in de aanbieding ook!
Is er toevallig iemand uit Tilburg die wel eens bij deze winkel komt en het schap voor me leeg wil plunderen? :=
[ [url=m/ssiTgz.png]Afbeelding[/url] ]

Sorry niet uit Tilburg,
Wel ga ik binnenkort naar Duitsland, kan daar eventueel even voor je kijken?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 20:18

Ik kreeg net inderdaad de tip dat ze in Duitsland nog te koop zijn *\o/* En we wonen vlakbij de grens, dus ik ga daar binnenkort even shoppen :D

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 20:19

8nnemiek schreef:
Ik kreeg net inderdaad de tip dat ze in Duitsland nog te koop zijn *\o/* En we wonen vlakbij de grens, dus ik ga daar binnenkort even shoppen :D

o top!
dan kan je er gelukkig regelmatig zelf aan komen :D

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 20:21

zelf ook een vraagje.
Ik heb moeite met het vinden van de juiste pannen voor mijn inductie fornuis.
Ik heb te vaak pannen terug gebracht die hij niet 'ziet'
Net de handleiding van mijn fornuis gezocht en het is toch echt een inductie
Er is ook iets wat elektrisch heet op de plaatjes van waar een pan op gebruikt kan worden, maar dat is het dus niet.

Pannen die ik voorheen op mijn gasfornuis heb gebruikt doen het er prima op.
maar als ik nieuwe pannen koop, doen deze het niet.
Ik zie nu wel in de handleiding dat het te geleiden deel helemaal recht moet zijn, maar echt een tip voor welke pannen ik het beste kan gebruiken zie ik er niet bij.

Dus als iemand goede ervaringen heeft?

Het gaat om een fornuis van het merk Bertazzoni

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 20:43

lovelyfiefy schreef:
zelf ook een vraagje.
Ik heb moeite met het vinden van de juiste pannen voor mijn inductie fornuis.
Ik heb te vaak pannen terug gebracht die hij niet 'ziet'
Net de handleiding van mijn fornuis gezocht en het is toch echt een inductie
Er is ook iets wat elektrisch heet op de plaatjes van waar een pan op gebruikt kan worden, maar dat is het dus niet.

Pannen die ik voorheen op mijn gasfornuis heb gebruikt doen het er prima op.
maar als ik nieuwe pannen koop, doen deze het niet.
Ik zie nu wel in de handleiding dat het te geleiden deel helemaal recht moet zijn, maar echt een tip voor welke pannen ik het beste kan gebruiken zie ik er niet bij.

Dus als iemand goede ervaringen heeft?

Het gaat om een fornuis van het merk Bertazzoni

De pan moet geschikt zijn voor inductie, moeilijker is het niet.
De bodem moet inderdaad vlak zijn maar ook geschikt voor het magnetische principe waarop inductie werkt.
Daarnaast moet je plaat ook schoon zijn.

Maar ik heb ook de ervaring dat sommige pannen het niet doen op inductie. Sterker nog: ooit een setje uit zo'n kerstgeschenk die geschikt zouden zijn; de ene ziet het fornuis wel, de andere niet.

Hier een setje van BK van m'n ouders en die doen het goed, evenals de simpele pannen van de Blokker (eigen merk)

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 21:00

Hier ook pannen van BK die het goed doen op inductie.
Ze gaan regelmatig de vaatwasser in en blijven goed.
Eerst heb ik ze 4 jaar op gas gebruikt en daarna moeiteloos over op inductie. :D
Ik heb ze toen met 50% korting bij de blokker gekocht. :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 21:03

In sommige aluminium pannen wordt vaak een ijzeren dubbele bodem verwerkt zodat ze min of meer geschikt zijn voor inductie, maar doordat dat maar zo’n dun schijfje ijzer is werkt dat slecht, of in jouw geval dus misschien gewoon helemaal niet. Bij mijn inductie merk ik dat vooral doordat de pannen gewoon niet goed warm worden.
Ik zou een magneetje meenemen naar de winkel; als ie echt stevig vast plakt dan zal zo’n pan prima werken, maar als ie minder goed houdt dan zit er te weinig ijzer in de bodem.

Zijn het wel pannen van de juiste maat die je gebruikt? Een te kleine pan op een grote pit werkt bv ook niet.

NicoleKelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 21:57

Lalidan schreef:
Ik zoek nog iets anders. Gisteren was er een rampscenario-oefening in Wilhelminadorp (Goes, Zeeland) met Reddingsbrigade, ambulance en brandweer. Er is heel veel beeldmateriaal gemaakt, oa door toevallige voorbijgangers (of door mensen die voor scenario 2 af kwamen op de p2000 melding 'explosie bij restaurant Over de Kook, waar per ongeluk de omschrijving 'oefening' ontbrak :=). Ik kan me niet zo goed voorstellen dat al die mensen die filmpjes en fotos voor zichzelf houden, maar tot nu toe kan ik niks vinden. Nou is het gezien de afstand ook niet direct mijn 'cirkel' zeg maar waarin bijvoorbeeld Twitter dingen laat zien.
Als mensen dingen tegen komen of vinden, hou ik me zeer warm aanbevolen <3. Hoe meer hoe beter, het is zo zeldzaam van dit soort dingen beeldmateriaal te hebben.....

Het gaat om deze oefening: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/155 ... iet-omhoog

Wie oh wie? Er zijn vast bokkers die meer op Sociale media zitten en dat handiger mee zijn dan ik.

Op de Facebook pagina's van over de kook en reddingsbrigade Goes staan veel foto's.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:18

Ik kook met de koekenpannen van de Lidl, bk kookpannen en die van AH van een tijdje geleden op inductie.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:29

NicoleKelos schreef:
Lalidan schreef:

Op de Facebook pagina's van over de kook en reddingsbrigade Goes staan veel foto's.

*\o/* thanks! Die van de Reddingsbrigade heb ik zelf gekregen, die van over de kook stonden er gisteren nog niet op maar heb ik nu ook gezien, dank je wel!
Maar er was ook ontzettend veel publiek die fotos en filmpjes aan het maken was. In de huidige tijden ga ik er vanuit dat mensen die ergens online zetten (net zoals ze doen met echte rampen, zeg maar), die zoek ik eigenlijk. De fotos gemaakt door organisatie krijg ik allemaal netjes toe gestuurd, maar meer is altijd beter :))

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 23:01

Wat betreft de pannen: ik gebruik de kookpannen en de steelpan van de HEMA, werken hier op inductie prima, gaan al 15 jaar mee en zijn ook nog eens goed betaalbaar.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 15:13

Ik zoek voor mijn vriend naar zwembroeken. Hij is 2 meter lang dus de zwembroeken moeten lang zijn.
Tegenwoordig is alles juist korter. Dan wil mijn vriend ook nog eens dat er een binnenbroek in zit, dus een boardshort is ook al niet goed.
Wie weet er leuke te koop?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 18:29