Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:07

Shanna schreef:
Ja de leus maakt het duidelijker, maar het potlood is wel erg ongelukkig geplaatst! Is er dan niemand die dit gezien heeft daar bij het ontwerpen van de poster? :+

Waarschijnlijk juist wel. Want dan wordt er over gepraat. Tadaaaa. Het werkt. :+

bruintje123

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:14

Ik vind dat potlood juist helemaal op een andere plaats zitten, dus nee dit zou niet bij me op komen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:19

Ik vind de poster in het geheel nietszeggend...

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:50

Ik dacht dat iemand daar z'n mouwen omlaag deed...

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:56

Waarokm noemen we Belgen "onze zuiderburen" maar Duitsers niet onze oosterburen.
En hoe noemen de Belgen ons?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:58

Paulina schreef:
Waarokm noemen we Belgen "onze zuiderburen" maar Duitsers niet onze oosterburen.

Ik heb mensen anders al meermaals over onze oosterburen horen vertellen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:06

Paulina schreef:

Dien domme 'Ollanders :D

En wij hebben het ook over de oosterburen, hoor :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:06

Jolien87 schreef:
Paulina schreef:

Ik heb mensen anders al meermaals over onze oosterburen horen vertellen.

Ik ook inderdaad... Hoor overigens vaker oosterburen dan zuiderburen ;) Maar dat kan regiogebonden zijn?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:11

Ik kijk graag naar De Bouwbroers... En aangezien ik in Groningen woon... :+

Ze hebben het dus vet vaak over een 'gas fireplace'... Nu ben ik niet dom en weet ik waar dat ding op wordt gestookt natuurlijk :+
Maar ik neem aan dat er in Amerika ook gas wordt gewonnen, want all the way through the ocean lijkt me nogal duur gas. Waarom kent Amerika niet die ellende die wij kennen?
Hoewel de grond daar waarschijnlijk ook wel anders zal zijn, kan ik me niet voorstellen dat het daar uiteindelijk geen consequenties gaat hebben.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:32

In Amerika zijn er wel veel problemen mee. Vooral met de winning van schaliegas (en de stoffen die daarbij gebruikt worden) zijn problemen. Daar wordt alleen slecht naar burgers geluisterd. Verder zit ik niet in de Amerikaanse rechtspraak, dus het kan best zijn dat hier al zaken over zijn gevoerd, maar volgensmij doet de overheid in Amerika er vrij weinig tot niets aan en moet men naar de rechter stappen om het bedrijf aan te klagen.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:55

Damned schreef:
Kan men begraven worden naast een kerk met een kerkelijke dienst wanneer men niet gedoopt is?

Oh. Ik dacht dat ik een heel nuttig antwoord voor je had, maar ik had je vraag niet goed onthouden. Desalniettemin :D

Ik kwam er vandaag achter dat de kerk hier in Boekelo niet meer van de geloofsgemeenschap is, maar word uitgebaat. Dan zou het dus wel mogelijk zijn om je uitvaart in de kerk te houden, ook al men je niet gedoopt / gelovig. Wellicht zijn er meer kerken in het land waarbij dat het geval is.

https://uitvaarthengelo.nl/momentum

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:57

Indy_Mouse_9 schreef:
Damned schreef:
Kan men begraven worden naast een kerk met een kerkelijke dienst wanneer men niet gedoopt is?

Oh. Ik dacht dat ik een heel nuttig antwoord voor je had, maar ik had je vraag niet goed onthouden. Desalniettemin :D

Ik kwam er vandaag achter dat de kerk hier in Boekelo niet meer van de geloofsgemeenschap is, maar word uitgebaat. Dan zou het dus wel mogelijk zijn om je uitvaart in de kerk te houden, ook al men je niet gedoopt / gelovig. Wellicht zijn er meer kerken in het land waarbij dat het geval is.

Fantastisch! Helaas woon ik niet in Nederland, maar de moeite om eens te zoeken op zulke dingen! Hopelijk duurt het wel nog een tijdje voor ik sterf :+

julie0307

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:59

Paulina schreef:

Hollanders :+ Maar Noordenburen wordt hier ook vaak zat gezegd!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 00:36

Indy_Mouse_9 schreef:
Damned schreef:

Maar gaat het je alleen om de uitvaartdienst? Of wil je ook echt op het kerkhof liggen? Want als het je alleen om de dienst gaat weet ik ook nog wel een paar opties. Wel in Nederland.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 07:17

Je kunt gewoon een graf kopen hoor. Mijn uitvaart is al betaald. Dat hebben mijn ouders al gedaan toen ik een kind was. Domste wat je ooit kunt doen. Elke paar jaar willen zede indexbasis omzetten naar natura en moet je weer reageren. Als ik 90 ben en niet meer weet hoe internet werkt dan lukt het ze vast om een naturapakket ervan te maken. Mijn indexverzekering dekt een vrij luxe begrafenis en dat mag niet ineens een simpel plakje cake en de goedkoopste kist worden.

Maar nu komt het probleem: de verzekering is afgekocht. Ennu wil ik een graf op een natuurbegraafplaats kopen. Zelf een mooi stukje bos en de uiteindelijke begrafenis wordt 4000 euro goedkoper dan waar ik voor verzekerd ben. Maar de verzekering wil niet nu alvast dekosten van het stukje land betalen. Ik moet het voorschieten en dan moeten mijn nabestaanden als ik doodben de rekening indienen. Nu heb ik geen relatie en geenkinderen, dus ook geen nabestaanden. Maar anders krijgt iemand opeens die 3500-4000 euro waar ik eigenlijk nu van kan genieten. Het geld isdan niets meer waard, hetgraf mogelijk veel duurder en ik geef nu bij leven dus aan een onbekende gewoon geld weg.
Dus verzekeren is echt onzin. Het is betaald, maar ook weer niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:02

Terwijl ik aan het gluren ben vroeg ik mij opeens af hoelang het duurt om riolering in de straat te vervangen?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 16:38

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:40

Dat heeft bij ons wel langer dan een dag gekost, volgens mij 3 a 4 weken. We hadden wel een oud riool en regelmatig sinkholes :') Nu gingen ze ook direct de hele straat opnieuw betegelen incl nieuwe stoep enzo.
Wel leuk om te zien dat ze tegenwoordig de straat "printen".
Alle tegels in een patroon neerleggen in een frame en een apparaat legt het zo netjes neer. De bouwvakkers stonden er met de handen in hun zakken naar te kijken :D
Sorry beetje offtopic, was zo fascinerend om te zien :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:34

Ze zijn al 2 dagen bezig en 1 gat verder :') , vind het wel interesant (lange straat en in 3 fases opgedeeld , 1 deel van de straat hoeft niet na het kruispunt) .

Maar dan wacht ik geduldig :')

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:39

Hier zijn ze daar al sinds begin december mee bezig. 1 plein. Elektra, riool en op nieuw bestraten. Grondwater geeft wat problemen.

Het hele dorp moet nog, 17 straten. Er staat 2,5 jaar voor. Maar ik vermoed dat we gaan uitlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:44

Er staat een brom ding aan (zwaar irritant,als ik niet slapen kan wijk ik wel uit naar mijn ouders) , die pompt ook water weg en er is al wat water uitgehaald vandaag met de graafmachine.

Lijkt mij waardeloos veulen84 -O-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:57

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:03

Er zit nogal eens enige vertraging tussen het niet meer te voorkomen misgaan en het werkelijke misgaan. Overigens zou ik na het innemen dan als een razende in de auto (of op de fiets, afhankelijk van de verwachte files) springen en zo snel mogelijk veel meer dan die 20km afstand gaan veroorzaken. Ik weet zeker, als er een kernramp op het punt staat te gebeuren, kan ik prima 20km/u of meer fietsen en dat meerdere uren volhouden.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:13

Rebecca schreef:
Terwijl ik aan het gluren ben vroeg ik mij opeens af hoelang het duurt om riolering in de straat te vervangen?

Je bent aan het gluren en vraagt je dit af?
Waar in godsnaam ben je naar aan het kijken??

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:18

Knert schreef:
Rebecca schreef:

Je bent aan het gluren en vraagt je dit af?
Waar in godsnaam ben je naar aan het kijken??

Lekkere bouwvakker gok ik :j