Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:43

Proberen kan altijd

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:55

Ja behoorlijk irritant. Staat er bv duidelijk bieden vanaf en dan nog vragen naar de bodemprijs.
Om vervolgens nog steeds daaronder te bieden.

Nee degene die ik had bood op een partij van boven de €3000 een bod van €300.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:02

Oh wij hadden vandaag ook weer een klojo eerste klas.
Via Facebook, wij hebben meerdere kinderwagens te koop staan en hij had er interesse in 2, probeert via messenger de prijs omlaag te praten maar duidelijk aangegeven dat het een vaste prijs is, en dat het graag of niet is. Nou ja, okay dan maar, en hij zou langskomen.
Vent aan de deur, bekijkt de kinderwagens en zegt dat hij ze beide wil hebben. Okay, dat is dan 75 pond (een van 50, een van 25). Maar nee, meneer ging me niet meer dan 60 geven, en daar moest ik het maar mee doen.
Nou ja, voor 60 kun je die van 50 mee krijgen en dan krijg je nog een 10tje wisselgeld.
Ja maar nee, hij kwam helemaal vanuit de andere kant van London en ik moest m toch wel tegemoet komen in zn reiskosten.
Ik heel duidelijk gezegd dat ik hem per messenger al had laten weten dat de prijzen vast zijn en dat hij ook via de advertentie precies wist waar wij wonen, dus als hij de reiskosten te hoog vond dat hij dan ook gewoon niet had kunnen reageren.
Dit eindigde in een hoop geschreeuw van zijn kant, waarop de gallerij buurman (donkere man, bijna 2 meter en net zo breed als dat ie lang is) eens even kwam kijken wat er aan de hand was. Afijn, kerel is vertrokken, dacht toch die van 50 nog mee te nemen maar heb m zo weggestuurd, daar doe ik geen zaken mee.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:39

_Nadia_ schreef:
Oh wij hadden vandaag ook weer een klojo eerste klas.
Via Facebook, wij hebben meerdere kinderwagens te koop staan en hij had er interesse in 2, probeert via messenger de prijs omlaag te praten maar duidelijk aangegeven dat het een vaste prijs is, en dat het graag of niet is. Nou ja, okay dan maar, en hij zou langskomen.
Vent aan de deur, bekijkt de kinderwagens en zegt dat hij ze beide wil hebben. Okay, dat is dan 75 pond (een van 50, een van 25). Maar nee, meneer ging me niet meer dan 60 geven, en daar moest ik het maar mee doen.
Nou ja, voor 60 kun je die van 50 mee krijgen en dan krijg je nog een 10tje wisselgeld.
Ja maar nee, hij kwam helemaal vanuit de andere kant van London en ik moest m toch wel tegemoet komen in zn reiskosten.
Ik heel duidelijk gezegd dat ik hem per messenger al had laten weten dat de prijzen vast zijn en dat hij ook via de advertentie precies wist waar wij wonen, dus als hij de reiskosten te hoog vond dat hij dan ook gewoon niet had kunnen reageren.
Dit eindigde in een hoop geschreeuw van zijn kant, waarop de gallerij buurman (donkere man, bijna 2 meter en net zo breed als dat ie lang is) eens even kwam kijken wat er aan de hand was. Afijn, kerel is vertrokken, dacht toch die van 50 nog mee te nemen maar heb m zo weggestuurd, daar doe ik geen zaken mee.

Bizar zeg :o groot gelijk heb je

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:32

Wat een idioot, onder het mom van je kan maar proberen. Veel vrouwen worden toch al snel bang als een kerel begint te schreeuwen en geven dan toch maar toe....
Wel erg leuk van je buurman dat ie even een kijkje kwam nemen!

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 19:31

Aan mij hebben ze sowieso een hele verkeerde, maar tis altijd t zelfde soort volk dat t toch probeert en dan hebben ze hier pech.
Onze buurman is goud waard, superlief en t maakt niet uit wat we nodig hebben, als er enige mogelijkheid is dat hij kan helpen zal hij het zeker doen.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:25

Het word ook steeds gekker op marktplaats hoor 8)7
Ik bood een stijltang te koop aan voor een appel en een ei.

Iemand bied 15 euro en ik zeg dat ik ermee akkoord ga. Reageert vervolgens niet meer.

Ik krijg een ander bod van 20 euro.

Bieder 1 zegt dat ze hem deze week wil ophalen. Dit is 6 dagen later nadat ik akkoord ging met haar bod. Ik zeg dat ze hem mag ophalen voor 20 euro, dat is inmiddels het hoogste bod.
Is de dame boos omdat ze het niet netjes vind omdat ik akkoord ging met haar bod en nu een ander bod vraag.
Is het nou zo raar dat ik geen 6 dagen wacht tot mevrouw tijd heeft om te reageren en ik dus wel reageer op andere biedingen ? -O-

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:28

briitje schreef:
Het word ook steeds gekker op marktplaats hoor 8)7
Ik bood een stijltang te koop aan voor een appel en een ei.

Iemand bied 15 euro en ik zeg dat ik ermee akkoord ga. Reageert vervolgens niet meer.

Ik krijg een ander bod van 20 euro.

Bieder 1 zegt dat ze hem deze week wil ophalen. Dit is 6 dagen later nadat ik akkoord ging met haar bod. Ik zeg dat ze hem mag ophalen voor 20 euro, dat is inmiddels het hoogste bod.
Is de dame boos omdat ze het niet netjes vind omdat ik akkoord ging met haar bod en nu een ander bod vraag.
Is het nou zo raar dat ik geen 6 dagen wacht tot mevrouw tijd heeft om te reageren en ik dus wel reageer op andere biedingen ? -O-

Ik hou zelf altijd 24 uur aan. Iedereen zit tegenwoordig 24/7 op z’n telefoon, dus ga geen week wachten.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:29

Ik had ook wat te koop, werd er 25 euro geboden. Toen ik aangaf dat ik dat echt te weinig vind, kreeg ik een verhaal over dat het niet makkelijk is als je in de AOW zit. Tis misschien heel sneu, maar ga niet iets voor een dubbeltje weg geven.

Overigens had ik mijn tablet binnen 45 minuten verkocht en was hij ook al opgehaald. Zou dus zeker geen week wachten :n

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:35

Als mensen een paar dagen niet meer reageren zou ik ook verder gaan met een ander.
Ik zou volgende keer sneller een deadline aangeven waar binnen gereageerd/opgehaald dient te worden.

Ook als mensen niet op komen dagen maak ik geen nieuwe afspraak.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:46

Volgens de dame werkt ze gewoon en zit ze niet 24 uur op haar telefoon :+. Oh en ze was niet meer geïnteresseerd hahaha. Helaas voor mij dan.
Tevens gebeurde dit ook andersom. Ik wou iets kopen, maar verkoper reageerde echt pas 2 dagen later. Inmiddels al het zelfde product goedkoper kunnen scoren. Advies gegeven om sneller te reageren als je iets wilt verkopen :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:49

briitje schreef:
Volgens de dame werkt ze gewoon en zit ze niet 24 uur op haar telefoon :+. Oh en ze was niet meer geïnteresseerd hahaha. Helaas voor mij dan.
Tevens gebeurde dit ook andersom. Ik wou iets kopen, maar verkoper reageerde echt pas 2 dagen later. Inmiddels al het zelfde product goedkoper kunnen scoren. Advies gegeven om sneller te reageren als je iets wilt verkopen :')

Wel zielig dat ze dan 6 dagen non-stop moet werken :(:)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 22:12

:') dat was wel een goede geweest zeg!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 05:14

Ik zal dan wel een uitzondering zijn want ik zit niet 24/7 op mijn telefoon :+

Ik heb op mijn werk geen toegang tot telefoon of internet.
Al zijn dat dan maximaal 9.5 uur en geen 6 dagen :D.
Maar helaas blijkt dat men 9.5 uur geen reactie ook al te lang vindt :Y)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 07:53

Ik ben ook best druk met mijn werk maar toch, als ik weet dat iemand in afwachting is van een reactie, of dat nu een koper of verkoper is, dan denk ik er wel aan om even wat te laten weten.

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:57

Mijn berichten laden en verzenden niet op Marktplaats. Zijn er meer met dit probleem?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:17

Jolien dat kan ik dus niet. Heb geen telefoon of internet tot mijn beschikking.
Maar ik denk dan als het zo'n haast heeft dan laat maar lekker. :)

Hier doet de chat ook moeilijk momenteel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:25

Hier werkt de chat het gewoon, doen de mensen alleen moeilijk _O-
Niemand die via iDeal wil betalen, want ze vinden de transactiekosten te hoog. Ook prima, je mag het best overmaken, maar dan graag wel op een redelijke termijn. Ik heb geen zin om weer een week op mijn geld te moeten wachten, dan verkoop ik het wel aan een ander. Helaas heb ik er al twee gehad die er een week over deden om het over te maken, terwijl ze aangeven het 'direct' over te hebben gemaakt. Ik meerdere keren per dag mijn rekening checken, heleboel heen-en-weer bericht, komt er uiteindelijk "Ja ik heb het net overgemaakt dus als het goed is heb je het morgen". Zeg dat dan direct :roll:

Had ook een dekentje te koop staan, mevrouw wilde het graag een week later ophalen omdat ze op vakantie was. Prima, wil hem op zich wel even vasthouden. Had na 1,5 week een berichtje gestuurd of ze het nog op wilde halen, ja ze wilde zaterdag wel komen. Drie weken verder er nog niemand gezien :')

Oja en de ergste. Had voor iemand een pony te koop staan. Afspraak gemaakt voor een bezichtiging, maar die kijkers hadden de afspraak al drie keer afgezegd. Waren meerdere geïnteresseerden, na diegene die wilde komen kijken had ik een berichtje gekregen van iemand waar ik een nog beter gevoel bij had. Nadat meneer 1 drie keer had afgezegd heb ik die ander laten komen. Werd meneer 1 toch boos dat ik zomaar het lef had een ander te laten komen en hoe asociaal dat wel niet was, et cetera. Euh, jij zegt drie keer de afspraak vlak voor de tijd af (thanks, kost mij 3 keer een halve snipperdag), stuurt vervolgens geen berichtje meer wanneer je dan wel wil komen, zo raar is het dan toch niet dat ik iemand anders uitnodig?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:57

De huidige paardenmarkt zou ik beschouwen als de huidige woningmarkt. Als de wiedeweerga kijken als er iets bij zit, anders heeft het geen nut meer.. :Y)

Is het al weg.
Dus, zijn verlies. Had ie maar moeten komen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 23:02

Ja dat ook, het is echt gekkenhuis qua reacties als je een pony te koop zet :=
Maar na drie keer ben ik er ook wel klaar mee. Neem je drie keer een halve dag vrij voor niets :roll:

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 07:23

Vraagt er een vrouw een herenfiets te koop op FB. Het zoekertje stond er nog maar net op, nog geen reacties. Dus ik heb mijn vriend meteen foto's laten maken van zijn fiets die we gaan verkopen, doorgestuurd, met alle uitleg erbij. We zijn ondertussen 2 dagen verder en er is zelfs nog geen reactie op gekomen. Geen probleem an sich, maar dadelijk zet ik hem zelf op FB te koop, en hopelijk komt er daarna geen gedonder als ie weg is.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 08:34

Nou ik ben op zoek naar een pony maar dat valt echt nog niet mee

Verkopende partijen die niet opnemen en niet terug bellen naar voicemail bericht

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:16

Tyrcanol schreef:
Jolien dat kan ik dus niet. Heb geen telefoon of internet tot mijn beschikking.
Maar ik denk dan als het zo'n haast heeft dan laat maar lekker. :)

Hier doet de chat ook moeilijk momenteel.

Oh ik bedoel niet dat je dan maar tijdens je werk berichtjes moet sturen, maar na mijn werk kan ik wel tijd maken om even wat te sturen. Zeker als ik iets echt graag wil hebben.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:55

heb gisteren mijn peugeot 307 cabrio verkocht ging nog best snel na paar dagen weg en voor mijn prijs

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:38

Dinsdags een bod gehad op mijn spiegel. Ik heb terug gemaild dat ik akkoord ga. Het bericht werd meteen gelezen. Gister gevraagd of er nog interesse was. Weer werd het gelijk gelezen. Ik verwijder het bod net en krijg meteen een boos bericht met uitroeptekens: dat ze de spiegel graag wou, maar nu niet meer. Zucht...