Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

khirshanta

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:34

Dat zijn toch gewoon tastharen?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:58

Om de uiers mee te lokaliseren.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:43

Tivoli schreef:
Om de uiers mee te lokaliseren.

Oke thnx.duidelijk. ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:11

Waarom ik het altijd voor elkaar krijg om ergens te verdwalen of te ver door te rijden met de auto. Ik weet nu al dat ik vooral geen touringcarchauffeuse moet worden. Gaat nooit goed komen met mij :+

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:14

of dieren ook spelen, of boos zijn. of verdriet hebben.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:17

Jeika schreef:

Ja, ja en ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:18

Jeika schreef:

Ja, ik geloof er in ieder geval heilig in dat dieren dezelfde basale emoties hebben als mensen. Mijn katten (en dan hebben we het nota bene over katten) voelen feilloos aan wanneer ik een slechte dag heb, dan springen ze op schoot en willen ze knuffels. Soms ben ik een weekend niet thuis en dan is een van de twee oprecht boos op me. Die wilt dan altijd een paar dagen niet bij me komen liggen, terwijl hij normaal de hele dag op mijn bed ligt te slapen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:31

Even een vieze...

Spoiler:
]Een wond moet schoon blijven. Poepbacterien zijn echt drama voor onze gezondheid (als ik meerdere instanties moet geloven)

Maar bij wondjes in de darm of endeldarm (aambeien) is er sprake van rechtstreeks contract tussen onze ontlasting en de wond. En heeft ons lijf er geen moeite mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:46

Volgens mij heeft dat te maken met je eigen lichaam zeg maar. Je eigen poepbacteriën zijn beter af te breken voor je lichaam dan die van anderen? Het lijkt me dat zoiets het is.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:47

Sommige E.coli zijn idd erg slecht, maar lang niet allemaal.
Trouwens, de diversiteit van de darmflora is gigantisch - en er is heel erg veel wat we nog niet weten.

Mijn gok luidt: wondjes (....vaak zweren genoemd, dwz slecht genezende wondjes...) kunnen genezen zonder al te veel gedoe - mits je darmflora niet al te veel "foute" bacteriën bevat en je immuunsysteem redelijk op orde is (= in staat is om zowel de ordentelijke bacteriën 'op de foute plaats' als het hopelijk kleine aantal ellendelingen de nek om te draaien).
(En L-Glutamine om het slijmvlies te helpen zich weer snel te sluiten kan ook geen kwaad.)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:56

Hetzelfde geldt voor je mondslijmvlies,toch? Dat geneest ook vele malen sneller dan normale huid. (Juist om zo gering mogelijk blootgesteld te zijn aan bacteriën)

Interessante vraag!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 22:03

Interssant? Dacht ff dat jullie mij dan weer vies Zouden vinden. :')
Maar wat is l-glutamine? Om te slikken?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 01:51

purny schreef:
Waarom ik het altijd voor elkaar krijg om ergens te verdwalen of te ver door te rijden met de auto. Ik weet nu al dat ik vooral geen touringcarchauffeuse moet worden. Gaat nooit goed komen met mij :+

Daar hebben ze navigatie voor uitgevonden.
Geweldige uitvinding voor een doos als mij. Ik verdwaal nog in de achtertuin :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:32

Of ik nu de enige ben die het onbeschoft vind om iemand zonder overleg uit een whatsapp/Facebookgroepje te gooien en dan is er dus geen sprake van ruzie.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:52

bruintje123 schreef:
purny schreef:

Daar hebben ze navigatie voor uitgevonden.
Geweldige uitvinding voor een doos als mij. Ik verdwaal nog in de achtertuin :P

Zelfs met navi wist ik het nog voor elkaar te krijgen om de snelweg naar Amsterdam op te rijden ipv de goede kant Den haag op.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:07

Ik vind het vaak juist makkelijker zonder navigatie, vooral op de snelweg als er twee afslagen vlak naast elkaar komen en je ziet niet goed welke je moet nemen op het schermpje.. Dat ding maar roepen dat je na zoveel meter moet afslaan.. Weet ik veel hoe ver 500 meter is bv :+ De helft van de tijd zit ik dan toch nog verkeerd. Ik volg liever gewoon een bord :P

Iemand verwijderen uit een groep zal nooit zonder reden zijn neem ik aan. Als je in een groep zit waar je weinig te zoeken hebt kan ik het wel begrijpen. Als een dierenvriend in een jagersgroep confronterende berichten plaatst kan ik het me voorstellen, en andersom ook, om maar een voorbeeld te geven. En er zullen ook zat andere redenen zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:19

Ik vind het je op z'n minst kunt aangeven van joh ik ga je verwijderden want zus en zo.

Er was geen sprake van ruzie..

1ste situatie van whatsapp groep van de vorige stal, enige manier om nog in contact te staan met een aantal stalgenoten. Na een maand gezellig wat berichten heen en weer opeens eruit gegooid. Minste wat je kunt doen is even aangeven van zus en zo.

2de situatie is een schutting FB groep over nieuw te nemen schuttingen met onze buren, ik geef aan dat onze ene buren die schutting niet willen, laatste reactie is hopelijk komen jullie eruit. En vanmorgen zie ik dat wij opeens verwijderd zijn. Ik vind dat eigenlijk gewoon onbeschoft. Je kan op z'n minst even aangeven of het nog wel nut heeft als wij daar in zitten als we de schutting niet nemen (en zelfs daar is nog geen eens een klap opgelegd) of verzin wat maar dit vind ik echt raar.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:07

in de 1e snap ik het wel. Je zit immer niet meer op de stal, het kan dan niet gewenst zijn dat een outsider bepaalde zaken meekrijgt. Dan had je al eerder de contactgegevens van de andere stalgenoten kunnen overnemen. wat betreft het niet melden, tja. Ik beheer ook een forum (met verschillende groepen) en wazapp groep en als mensen er niets meer te zoeken heb haal ik ze er ook uit zonder melding. Maar dat is wel erg zwart-wit zeg maar.

Het 2e is inderdaad wel raar... (grijs gebied ;) ) maar ga er vooral met ze over in gesprek :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:11

Wij waren al uit de stalapp gegooid voordat de paarden überhaupt verplaatst waren..:

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:31

Riddershow schreef:
Het 2e is inderdaad wel raar... (grijs gebied ;) ) maar ga er vooral met ze over in gesprek :)
Dat wil VL liever niet, nieuwe buren enzo.. Dus vandaar dat ik mijn gal maar even hier spuug.. :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:33

Emmaa_ schreef:
Jeika schreef:

Ja, ik geloof er in ieder geval heilig in dat dieren dezelfde basale emoties hebben als mensen. Mijn katten (en dan hebben we het nota bene over katten) voelen feilloos aan wanneer ik een slechte dag heb, dan springen ze op schoot en willen ze knuffels. Soms ben ik een weekend niet thuis en dan is een van de twee oprecht boos op me. Die wilt dan altijd een paar dagen niet bij me komen liggen, terwijl hij normaal de hele dag op mijn bed ligt te slapen.

Ik heb een wetenschappelijk artikel gelezen waarin dit uitgelegd werd. Dit is aangeleerd gedrag. Jij verdrietig + bij jou komen zitten -> aandacht. :j Dus dat verband leggen ze snel.

Dit voorbeeld werd in dat artikel (QUEST) expliciet genoemd...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:46

Wetenschappelijk artikel? Quest? :?

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:59

Quest = populair wetenschappelijk. Ze halen voor zover ik weet zelden tot nooit daadwerkelijke wetenschappelijke artikelen aan, doen niet aan uitgebreide bronvermelding enzovoorts. Een heel aantal dingen die 'dat soort magazines' (Psychologie Magazine bijvoorbeeld doet hetzelfde) is dat ze achterhaalde kennis plaatsen omdat het populaire informatie is, of een mooi verhaal geeft.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:02

oomens schreef:

Een artikel van meerdere pagina's IS niet alleen op onzin gebaseerd hoor... Stond geloof ik een bron bij maar ik heb hem niet in Utrecht liggen zag ik net.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:10

MarlindeRooz schreef:
oomens schreef:

Een artikel van meerdere pagina's IS niet alleen op onzin gebaseerd hoor... Stond geloof ik een bron bij maar ik heb hem niet in Utrecht liggen zag ik net.

Ik zeg ook niet dat het onzin is, maar het is geen wetenschappelijk artikel.
Populairwetenschappelijk wel, maar dat is echt wat anders. Niet per se minder, maar zeker iets anders.