tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 21:09

xDenies schreef:
Mijn werkgever had daar een mooi woord voor, maar ik kom daar niet op. Komt er op neer dat het iemand is die altijd opties open houd tot er iets beter op het pad komt. Net als met het naar feestje gaan ofzo. Niet dat zoiets te vergelijken is, een feestje met een relatie, maar even als voorbeeld.

Ik ben een beetje bang dat ik mezelf daar ook weer in heb gelaten. Ik wil er niet om treuren maar ik irriteer me naar mezelf dat ik het deze keer wederom een kans heb gegeven. Maar goed.

:(:) Same story hier. Weet ook niet goed waarmee ik precies bezig ben, welke hoop ik nog juist heb dat het goedkomt of zo. Maar je woorden (of die van je werkgever) komen mij ook heel erg bekend in de oren...

Wabisabi, vergeet ook niet dat je wel gewoon ook verdrietig moet/mag zijn en je tijd mag nemen hiervoor. Hij is een eikel en verdient jouw aandacht absoluut niet, maar je mag ook gewoon even verdrinken in zelfmedelijden, het is gewoon deel van het proces en rouwen omdat je iemand dierbaar bent verloren. Hoe je het ook draait of keert, daar heeft hij op zich niks mee te maken, maar jouw gevoel mag er wel gewoon zijn los van hem.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 23:54

Urbanus schreef:
2. Koop een satisfyer pro 2 en spendeer je tijd aan iets wat je niet teleur gaat stellen.

Oh ja! Oh ja, OH JA….. O:)

Beste aankoop ooit na een break up!
Zeker als je niet kunt slapen en het allemaal door je hoofd spookt. Even de SP2 erbij en je slaapt als een roos.

Ik heb hem al aan menig vriendin cadeau gegeven na een break-up en laten we stellen dat ze er heel blij mee waren.

1 vriendin had met 3 maand al een nieuwe nodig, volgens mij heeft ze hem iets te veel gebruikt in het begin :=
Maar die van mij gaat gelukkig al een aantal jaar mee en mocht die ooit de geest geven, dan komt er zeker een nieuwe!

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 06:02

miereneter schreef:
Een opportunist, Denies?

wabisabi, is dit manspersoon nu eigenlijk wel of niet gescheiden van vrouw 1? Want anders heeft hij jou, en haar, al van het begin af aan het lijntje gehouden. Nou ja, en de nieuwste vrouw eigenlijk ook. Klinkt als een beste klojo.

Nee de scheiding is nog niets eens rond. Hij heeft ons inderdaad aan het lijntje gehouden. En eigenlijk die 3e vrouw ook. Hij heeft inmiddels nu wel zijn ex vrouw vertelt van mij én van de 3e vrouw.
De 3e vrouw weet van zijn ex vrouw, maar nog niet van mij. Hij gaat de 3e vrouw wel van mij vertellen.

Het doet me ook pijn dat hij er nu wel mee aan de slag gaat. En dat niet met mij heeft gedaan. Hij wilde het wel vertellen aan zijn vrouw, maar ik heb dat afgehouden. Wel in de veronderstelling dat het geen 3,5 jaar zou duren. Ook in gedachten nemende, dat het haar zo in haar vertrouwen zou schaden als hij het zou vertellen. De scheiding was nog niet rond en het leek me wel zo netjes om dat eerst af te ronden.

En ik heb het ook echt te doen met zijn ex vrouw. Hij heeft haar, strikt genomen, met 2 vrouwen belazerd eigenlijk. Blijkt dat hij in die 3,5 jaar twijfels heeft gehad of hij de scheiding moest doorzetten en haar ook nog valse hoop heeft gegeven.

CalipsoLover schreef:
xDenies schreef:
Mijn werkgever had daar een mooi woord voor, maar ik kom daar niet op. Komt er op neer dat het iemand is die altijd opties open houd tot er iets beter op het pad komt. Net als met het naar feestje gaan ofzo. Niet dat zoiets te vergelijken is, een feestje met een relatie, maar even als voorbeeld.

Ik ben een beetje bang dat ik mezelf daar ook weer in heb gelaten. Ik wil er niet om treuren maar ik irriteer me naar mezelf dat ik het deze keer wederom een kans heb gegeven. Maar goed.

:(:) Same story hier. Weet ook niet goed waarmee ik precies bezig ben, welke hoop ik nog juist heb dat het goedkomt of zo. Maar je woorden (of die van je werkgever) komen mij ook heel erg bekend in de oren...

Wabisabi, vergeet ook niet dat je wel gewoon ook verdrietig moet/mag zijn en je tijd mag nemen hiervoor. Hij is een eikel en verdient jouw aandacht absoluut niet, maar je mag ook gewoon even verdrinken in zelfmedelijden, het is gewoon deel van het proces en rouwen omdat je iemand dierbaar bent verloren. Hoe je het ook draait of keert, daar heeft hij op zich niks mee te maken, maar jouw gevoel mag er wel gewoon zijn los van hem.

Zitten jullie in een zelfde situatie? Het is niet erg als liefde een kans krijgt. Maar het is heel lastig om de grens te bewaren als deze dichterbij komt.

Daphara schreef:
Urbanus schreef:
2. Koop een satisfyer pro 2 en spendeer je tijd aan iets wat je niet teleur gaat stellen.

Zeker als je niet kunt slapen en het allemaal door je hoofd spookt. Even de SP2 erbij en je slaapt als een roos.

Ik heb hem al aan menig vriendin cadeau gegeven na een break-up en laten we stellen dat ze er heel blij mee waren.

1 vriendin had met 3 maand al een nieuwe nodig, volgens mij heeft ze hem iets te veel gebruikt in het begin :=
Maar die van mij gaat gelukkig al een aantal jaar mee en mocht die ooit de geest geven, dan komt er zeker een nieuwe!

Hahaha ik heb hem al! Maar… ik moet zeggen dat hij beter was dat de SP2. :o
En ik daar aan wordt herinnerd. Ook dat zal wel vanzelf weer komen.

Ze zeggen dat een narcist en een empathisch persoon goed samen gaan. En dat de empathicus uiteindelijk eraan onderdoor gaat.
Ben blij dat we nog niet samenwoonden.

Ik was er altijd van overtuigd dat een relatie eindigt, zoals hij begon. En dat blijkt maar weer :')
Mijn vertrouwen in een andere man en in de toekomst heeft hij in elk geval niet geschaad en ik het het zelf prima voor elkaar. En zonder man, ook goed. Dan blaas ik vanzelf de SP2 nieuw leven in. :') _/-\o_

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 07:58

miereneter schreef:
Een opportunist, Denies?

wabisabi, is dit manspersoon nu eigenlijk wel of niet gescheiden van vrouw 1? Want anders heeft hij jou, en haar, al van het begin af aan het lijntje gehouden. Nou ja, en de nieuwste vrouw eigenlijk ook. Klinkt als een beste klojo.

Nee er was een typische engelse afkorting voor. Maar geen idee meer, haha.

Ik heb weer es aan iemand gevraagd hoe we er voor staan, of het wederzijds is zegmaar. Ik zit nog op antwoord te wachten en we zijn twee weken verder. Kan mezelf wel voor m'n kop slaan.
(er hoort nog zat kanttekeningen bij maar ik ga dat niet openbaar plaatsen, voel me gewoon even kak)

Sorriso

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 09:31

Ach nee joh, hij gaat er helemaal niet mee aan de slag. Hij is nu nog in de honeymoon phase waarin hij ‘verliefd’ is en heel leuk, lief en eerlijk over komt. En dat is misschien ook wel zo voor zijn beleving, maar het is niet hetzelfde als bij mensen die wel fijn met een relatie om kunnen gaan. Nu wordt zij verliefd en wil ze hem niet meer laten gaan, allemaal alleen maar zodat het hele tafereel zich herhaalt bij hem. Zolang hij niks met zichzelf doet en een beetje introspectie aanleert, heeft hij geen mooie relaties waar je jaloers op zou moeten zijn hoor.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 10:19

Denies, als die persoon er twee weken over moet nadenken, lijkt me dat geen goed teken.
Klote is het wel.

Sorriso, goed gezien. Verliefdheid is (tijdelijk) altijd leuker en spannender. Daar kan geen lange relatie tegenop. Maar je moet wel blijven hoppen, want de verliefdheidshormonen zijn na een tijd natuurlijk weer uitgewerkt.

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 10:24

Sorriso schreef:
Ach nee joh, hij gaat er helemaal niet mee aan de slag. Hij is nu nog in de honeymoon phase waarin hij ‘verliefd’ is en heel leuk, lief en eerlijk over komt. En dat is misschien ook wel zo voor zijn beleving, maar het is niet hetzelfde als bij mensen die wel fijn met een relatie om kunnen gaan. Nu wordt zij verliefd en wil ze hem niet meer laten gaan, allemaal alleen maar zodat het hele tafereel zich herhaalt bij hem. Zolang hij niks met zichzelf doet en een beetje introspectie aanleert, heeft hij geen mooie relaties waar je jaloers op zou moeten zijn hoor.

Nee dat denk ik ook. Hij heeft het niet eens echt officieel met mij beëindigd. Niet eens het respect gehad om eerst even samen te zitten om het te beëindigen.. Via app heb ik moeten ontcijferen en zelf de conclusie moeten trekken. Zelfs op de vraag of hij met haar verder wil, heeft hij geen ja kunnen zeggen. En nu vertrek hij naar Ierland, waar zij haar familie bezoekt voor vakantie.

Het is gewoon lachwekkend hoe bizar dit allemaal is.

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 10:24

miereneter schreef:
Denies, als die persoon er twee weken over moet nadenken, lijkt me dat geen goed teken.
Klote is het wel.

Sorriso, goed gezien. Verliefdheid is (tijdelijk) altijd leuker en spannender. Daar kan geen lange relatie tegenop. Maar je moet wel blijven hoppen, want de verliefdheidshormonen zijn na een tijd natuurlijk weer uitgewerkt.

Dat is inderdaad helemaal waar!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 11:40

Daphara schreef:
Urbanus schreef:

Haha same :+ Ik raad hem ook héél sterk aan!

Ik zit inderdaad in een soortgelijke situatie als Denies, een paar maanden geleden echt een punt achter gezet maar de bal is nu weer al een tijdje aan het rollen en zo gaat het al bijna twee jaar... Hij doet echt wel veel voor mij, maar als het op communicatie en bevestiging neerkomt kan hij dat heel moeilijk geven. In de tussentijd heb ik wat andere mensen gedate maar dat is het toch ook niet. Ik vertrek zo meteen voor een 'weekend' met oa zijn zus (zonder hem) naar de Ardennen, wish me luck :Y)

Ben het helemaal eens met Sorriso, mooi verwoord. Heel bizar dat van Ierland Wabisabi, ik heb echt iets super gelijkaardig meegemaakt, de kerel waar ik nu al heel lang iets mee heb heeft me helemaal in het begin ook laten zitten voor iemand anders, vertrok nog geen week later met haar naar Portugal om vervolgens weer op hangende pootjes terug te komen naar mij :') Maar wij hadden op dat moment niks serieus, dus ook niet echt te vergelijken. Ik heb hem toen ook niet met open armen terug ontvangen voor de duidelijkheid, hij heeft zich echt wel moeten bewijzen nadat ik hem kei hard heb afgewezen. Maar zulke dingen doen altijd pijn, gedumpt worden is één ding, meteen vervangen worden is iets anders. :knuffel: Ik hoop dat je er een beetje doorkomt.

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 14:18

Nou…. Ik had vandaag wedstrijd en echt.. ik dacht.. die banketstaaf mag niet ook nog mijn wedstrijd verpesten. Laatste winstpunt gereden voor de Z1! *\o/*
Lekker focussen op de Z :D

Jeetje CalipsoLover, dan ben je ook al lang bezig. 2 jaar gaat ook niet in de koude kleren zitten. Voelt het niet alsof je aan het lijntje wordt gehouden?
En succes en vooral genieten in de Ardennen :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 15:52

miereneter schreef:
Klote is het wel.

Nee ja. Ik weet het. Wij daten ook al heel lang dus ergens had ik goede hoop .. helaas.

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:00

xDenies schreef:
miereneter schreef:
Klote is het wel.

Nee ja. Ik weet het. Wij daten ook al heel lang dus ergens had ik goede hoop .. helaas.

Zou iemand die echt voor je wil gaan, er twee weken over na moeten te denken? Het is wel echt een poedersuiker situatie en ik ben helemaal niet de juiste persoon die hier wat over kan zeggen. :=

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:30

Nop, ik weet het antwoord ook, ik wist voordat ik t ging vragen ook dat t zo ging verlopen maar het doet gewoon even heel veel pijn :)

Edit: Lang leven bindingsangst (niet van mij overigens..)

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 19:06

xDenies schreef:
Nop, ik weet het antwoord ook, ik wist voordat ik t ging vragen ook dat t zo ging verlopen maar het doet gewoon even heel veel pijn :)

Edit: Lang leven bindingsangst (niet van mij overigens..)

Ja dat is echt een fiets poedersuiker situatie. Ik snap dat het pijn doet.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 20:04

Nouja, ik heb natuurlijk nog geen antwoord en er wordt nog wel gepraat met elkaar. Maar ik had de hoop dat als ik rustig aan zou doen, het de tijd zou gunnen het wel los zou breken. Immers zijn we 1,5 jaar (daten) verder. Wij zijn na 8 jaar weer 'bij elkaar terecht gekomen'. Maar ik vraag me af of tijd in deze wel verandering zou kunnen bieden.
Enerzijds heb ik er bewust voor gekozen en wist ik dat het veel pijn kon gaan doen. Anderzijds had ik oprecht hoop door hoe we met minuscule stapjes vooruitgingen.
En misschien maak ik het momenteel erger in mijn hoofd, en in combinatie met hormonen (jup het is die week), dus daarom durf ik ook verder geen acties te nemen. Tast ook in de duisternis.

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 21:03

xDenies schreef:
Nouja, ik heb natuurlijk nog geen antwoord en er wordt nog wel gepraat met elkaar. Maar ik had de hoop dat als ik rustig aan zou doen, het de tijd zou gunnen het wel los zou breken. Immers zijn we 1,5 jaar (daten) verder. Wij zijn na 8 jaar weer 'bij elkaar terecht gekomen'. Maar ik vraag me af of tijd in deze wel verandering zou kunnen bieden.
Enerzijds heb ik er bewust voor gekozen en wist ik dat het veel pijn kon gaan doen. Anderzijds had ik oprecht hoop door hoe we met minuscule stapjes vooruitgingen.
En misschien maak ik het momenteel erger in mijn hoofd, en in combinatie met hormonen (jup het is die week), dus daarom durf ik ook verder geen acties te nemen. Tast ook in de duisternis.

Heel knap dat je de durf hebt om de gok te wagen.
En goed om niet in hormonale toestand te reageren (dat ken ik ;) )
En wanneer hoor je iets of krijg je meer duidelijkheid?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 21:33

Dat blijft de ham vraag..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 06:14

xDenies schreef:

Heel eerlijk. Je hebt je antwoord al wel...
Je wil het alleen (net als ik een paar jaar lang) niet zien. Maar geen antwoord is gewoon een dikke nee.
Kies voor jezelf en stop dit. Voor je (wederom net als ik) nog meer jaar weggooit en je jezelf de kans ontneemt om iemand te vinden die wel voor je gaat en waar je je niet eens hoeft af te vragen of die gene wel met je verder wil, want dat is dan gewoon duidelijk. Zoals het hoort.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 07:07

Nee, ik weet het. Het is niet het niet willen zien. Het is de eindjes in mijn hoofd niet aan elkaar kunnen knopen dat je zoveel signalen kan afgeven dat het goed zit, maar het niet kan zeggen. En dit is niet de eerste keer, dus hoe in vredesnaam kan je ooit iemand nog vertrouwen zonder dat ze het uitspreken?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 07:40

Kies voor jezelf. Iemand die jou zo behandelt, die jou zo verdrietig maakt, dat moet je toch niet willen?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 07:51

Ik ben het ook met jullie allemaal eens en zou hetzelfde zeggen. Maar het is nog even moeilijk om daadwerkelijk niet meer op appjes te reageren en de knop om te zetten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 07:53

Het is uiteindelijk gewoon een kwestie van blokkeren. Gewoon doen. Hoe pijnlijk en hoe moeilijk ook.

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 08:53

Urbanus schreef:
Kies voor jezelf. Iemand die jou zo behandelt, die jou zo verdrietig maakt, dat moet je toch niet willen?

Precies dat! En daar hou ik mijzelf ook aan vast.

Inmiddels heeft mijn verdriet plaatsgemaakt voor boosheid en dat ik het allemaal van hem niet meer wil horen. Hij stapt continue in de slachtofferrol. Zielig gewoon. Dat hij mij zo behandeld, zegt al meer dan genoeg. Ik wil een vent die verantwoordelijk neemt en als vanzelfsprekend voor mij kiest. Niet zo’n slappe zak als deze.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 09:09

wabisabi schreef:
En ik heb het ook echt te doen met zijn ex vrouw. Hij heeft haar, strikt genomen, met 2 vrouwen belazerd eigenlijk. Blijkt dat hij in die 3,5 jaar twijfels heeft gehad of hij de scheiding moest doorzetten en haar ook nog valse hoop heeft gegeven.

Wat een pareltje deze vent :Y) Rok optillen en rennen.

Calipso :(:) Als een kerel je verward, dan is dat niet de juiste vent.

Denies: Zeker ook na zo'n lange tijd is het gewoon k*t.

Het lijkt allemaal wel wat van deze generatie. De mannen die echt half om half zijn.

Hier een gevalletje: 'Ik wil wel heel graag met je daten en alle leuke dingen doen samen, maar het mag absoluut geen relatie worden.' Ik ga ervoor bedanken, ik ben meer waard dan zoiets. Ga mijn tijd niet in zoiets steken. Komt alleen maar drama van :Y)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 09:20

Dat heeft hij nog subtiel verwoord Winged. Het komt er op neer dat hij je alleen maar wilt n**ken.