Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:10

Ja, dat heb ik dus ook.. Omdat ik alleen woon, haha..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:16

Ik heb ook nog bij de Appie gewerkt, 9,80 vind ik zo banketstaaf,dan kregen ze ze gewoon mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:25

Wij hebben in de winkel ook wel eens van die acties, extra meegeven kon ik niet doen aangezien het bijgehouden werd hoeveel je uit moest geven maar ik legde de zegels die anderen niet hoefden wel apart, als er dan iemand was die ze wel graag wilde hebben dan gaf ik ze aan diegene mee.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:28

Hoe doen jullie het als je iets aan de deur verkoopt? Verwacht je dat iemand zelf contant geld meeneemt of heb je altijd wisselgeld in huis?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:31

Ik zeg altijd van tevoren dat ze het gepast mee moeten nemen. :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:52

Ik ga er vanuit dat mensen zelf ook snappen dat ik geen winkel heb en dat ze het dus gepast meenemen.

Heb weleens een man gehad die iets op kwam halen wat mijn moeder verkocht had. En die had het niet gepast, maar ik had geen kleingeld in huis. Hele huis op z'n kop gezet, gelukkig mijn potje met kleingeld gevonden (en daar zaten alleen maar €0,10 muntjes in). Ik zijn wisselgeld uittellen, heeft hij ook nog het lef om te zeggen dat hij het eigenlijk liever anders heeft...

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:01

@vjestagirl: Dat is bizar, dat die man dat nog durfde te zeggen.

Fijn dat jullie dat dus ook verwachten, ik twijfelde al of dat zo raar is. Ik had net namelijk iemand en toen ik vroeg of ze gepast mee wilde nemen zei ze dat ze dat niet had en dat ik het maar op moest lossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:00

Mijn ervaring daarmee is dat ze vaak proberen dat je dan toch wat van de prijs afdoet. Je vraagt bijvoorbeeld 35€ en ze hebben alleen briefje van 20 en 2 van 10 =40. Dus hopen ze dat je zegt "nou vooruit 30 is ook goed" omdat ze dat wel exact kunnen geven.
Doe ik niet aan mee. Mooi geprobeerd maar daar begin ik niet aan.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 08:47

Ik heb het eens gehad met de verkoop van een fiets: niet gepast en ik geen wisselgeld. Toen heb ik het bedrag dat ze teveel betaald hebben direct overgemaakt met internetbankieren.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:26

Ik word al bijna een jaar gebeld door mensen die een kinderwagen willen kopen. En nu is het een salontafel. Word er gek van :') dus heb nu de advertentie toch maar eens opgezocht en een flink boze mail gestuurd. Misschien niet helemaal netjes maar als je keer op keer nooit telefonische reacties krijgt op je advertenties terwijl je altijd je nummer controleert bij het plaatsen, dan zou er toch een lampje moeten gaan branden... :/

Wbt contant geld: als je zelf een moeilijk bedrag hebt is het een kleine moeite om de koper tegemoet te komen toch? Je kunt immers geen vijfjes pinnen... Sowieso heb ik een fooienpot staan waar ik altijd wel een zooi euro's in heb zitten.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:54

Ik heb het ook gehad. jonge duifjes verkocht voor vijf euro. Komen ze aanzetten met een briefje van 50. Daar had ik niet echt op gerekend. Hadden vervolgens ook geen doosje/kooitje bij om de duifjes in te vervoeren. Hoe doen jullie dat bij het verkopen van (kleine) dieren? Ik ga er altijd vanuit dat de koper iets mee neemt om ze te vervoeren. Sindsdien vermeld ik dat er ook altijd bij.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:42

ik zou er ook vanuit gaan dat diegene die het koopt zorgt voor een vervoersbox ed.
als ik zoiets zou kopen zou ik het idd zelf meenemen en niet vanuit gaan dat de verkopende partij dat heeft voor mij....

hahaha als je een paard koopt dat je dan ook een trailer erbij krijgt om te vervoeren :+

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:21

Het is blijkbaar toch niet zo waarschijnlijk als ik dacht. Sinds die mensen langs zijn gekomen (ik heb ze nog een vervoerskooitje mee moeten geven, want ik had verder echt niks in huis en ze kwamen van best ver) vraag ik het altijd voor de zekerheid nog even in de mail. en soms krijg ik best verwarde reacties. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:24

In België kan je bij een aantal banken wel briefjes van 5 pinnen. Maar dan nog, als je paar dagen op voorhand afspreekt dat je wat gaat ophalen heb je tijd genoeg om gepast te vinden. Enige excuus is als je binnen paar uur wat ziet, akkoord gaat en afspreekt.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:01

Ik zit net op marktplaats te kijken en ik zie een wereld aan tickets voor het uitverkochte concert van U2 voorbij komen. Voor prijzen waar je U tegen zegt (kaartje 70 euro, nu 190 voor vragen.)

ik vroeg me af of dit wel toegestaan is??

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:04

Tsja waarom zou dat niet mogen?
Volgens mij mag je ervoor vragen wat je wilt, of je het ervoor krijgt is een tweede. :P

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:06

Daah, ik zit nu in spanning. Lens gevonden op marktplaats die ik wil, scheelt me 250 euro met de nieuwprijs O.o
Nu heb ik een mailtje gedaan en is het afwachten...alleen ben ik constant bang dat een ander hem voor mijn neus weg kaapt :')

Qua kaartjes, wat staat er exact in de tekst? Denk dat dat ook verschil maakt :j
Als er vermeld wordt dat ze nog gewoon kunnen, dan lijkt het me een ander verhaal.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:13

Claudia1993_ schreef:
Volgens mij mag je ervoor vragen wat je wilt, of je het ervoor krijgt is een tweede. :P

Op de achterkant van het ticket staan aangegeven dat het door de organisator niet is toegestaan om de kaarten te verkopen aan derden of (commercieel) te verhandelen. Nu is dat vrij lastig controleren, maar op MP aanbieden voor t 3 dubbele is naar mijn idee dus in strijd met de regels en dus vind ik het raar dst MP dit toestaat.

De organisator kan bij vermoeden van overtreden een boete van 10.000 opleggen en de kaarten ongeldig maken, ik weet dat dit geregeld bij voetbal wedstrijden gebeurd.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:16

roxiie schreef:
Ik zit net op marktplaats te kijken en ik zie een wereld aan tickets voor het uitverkochte concert van U2 voorbij komen. Voor prijzen waar je U tegen zegt (kaartje 70 euro, nu 190 voor vragen.)

ik vroeg me af of dit wel toegestaan is??

Daar wordt enrom voor gewaarschuwd deze kaartjes NIET te kopen. Helaas trappen er nog elke keer mensen in omdat het zo betrouwbaar overkomt. (Behalve de hoge prijs dan.) Of het is toegestaan, daar zijn de meningen over verdeelt, maar het gebeurt nog steeds.

Ooit eens op zo'n manier aan kaartjes voor Metallica proberen te komen. Ineens kon je ze niet meer bij het postkantoor kopen maar kon het alleen online en ik had geen vaste internetverbinding toen thuis. Toen zag ik dat er iemand was die ze op marktplaats aanbood en alles leek heel betrouwbaar. Ik vroeg of ik de kaartjes op kon halen en zelfs dat kon, alleen wel 4u reizen enkele reis voor mij... Dus dat werd toch opsturen. 1x raden of ik de kaartjes al heb gehad, het concert was zo'n 5jaar geleden...

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:19

Zo ook mijn spiegelreflex op marktplaats gezet. Benieuwd of hij snel verkocht wordt

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:29

roxiie schreef:
Claudia1993_ schreef:

Op de achterkant van het ticket staan aangegeven dat het door de organisator niet is toegestaan om de kaarten te verkopen aan derden of (commercieel) te verhandelen. Nu is dat vrij lastig controleren, maar op MP aanbieden voor t 3 dubbele is naar mijn idee dus in strijd met de regels en dus vind ik het raar dst MP dit toestaat.

De organisator kan bij vermoeden van overtreden een boete van 10.000 opleggen en de kaarten ongeldig maken, ik weet dat dit geregeld bij voetbal wedstrijden gebeurd.

Je kunt de advertenties toch melden bij MP? Ze kunnen daar nu eenmaal niet alles in de gaten houden.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:56

Dat was in inderdaad ook van plan, maar ik kon zo 123 de regels die MP daar voor hanteert niet vinden. :)

Dat is klote fohadie..
Ik heb gister heel veel mazzel gehad, via de officiele site kaartjes voor U2 kunnen bemachtigen. :D

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 12:08

Ik zou me daar niet druk om maken, gewoon melden en dan zien ze daar wel wat ze doen :D

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 15:31

roxiie schreef:
Claudia1993_ schreef:

Oooh op die manier, dat wist ik niet.
Ben benieuwd of MP daar iets mee doet als je de advertentie meldt.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 16:11

Ik heb mijn oude mobiel op MP staan en 2 weken geleden al verkocht, hem gevraagd of hij hem wil komen halen of dat ie verzonden moet worden, stuurt hij terug: kom zo langs :')

Ja duhuh, ik werk :?

Heb hem maar vriendelijk meegedeeld dat ik om 18:00 uur thuis ben en dat hij dan langs kan komen.

Die avond geen reactie, ik had nog geen adres doorgegeven :o

Dag erop wederom eem reactie, hij wou na het weekend komen op maandag 15:00 uur, Tja dan werk ik ook.

Heleboel heen en weer gemail, heb hem gezegt dat hij om 18:00 uur kan komen.

Gisteraaf zou hij uiteindelijk komen, niet op komen dagen , kreeg later een mailtje, het lukte hem niet of hij vandaag eerder kan komen, heb maar weer terug gemaild dat ik er om 18:00 uur ben.

Zucht, sommige mensen....... :+