Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:24

djinnie schreef:
Een deel van de hoog risico mensen staan anders nog midden in het werkende leven, hoe had je dat toentertijd willen organiseren met hen opsluiten? :?

Maar goed, ik ben wel van mening dat ze eens serieus goed moet gaan kijken naar het heropenen van het vervolg onderwijs. Want dat we lopen te mauwen, omdat we moeten testen voor de efteling, terwijl er nog zoveel studenten niet eens fysiek onderwijs mogen volgen is te bizar voor woorden.

Thuiswerken? Dat wat nu van de hele maatschappij zoveel mogelijk verlangd wordt?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:25

Dan walg je maar Marlinde
Terras, museum, feest, maakt me niet uit hoe je het noemt, je ding doen wat je voor de pandemie ook deed.
Daar gaat het om.

Ik walg van mensen die zich zo voor doen tegenover andere.
Niemand kan doen wat hij eerder ook deed. Jij niet, ik niet, de ouder niet.
En als er dan een groep 70 plussers dadelijk wat kan ben ik blij voor ze.
Ipv jaloers op ze.
ik hoop dat dadelijk nog een hele poos te kunnen, voor die mensen hoop ik dat ook, maar gemiddeld genomen zal dat minder lang zijn.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:27

DuoPenotti schreef:
Terras, museum, feest, maakt me niet uit hoe je het noemt, je ding doen wat je voor de pandemie ook deed.
Daar gaat het om.

Ipv jaloers op ze.
ik hoop dat dadelijk nog een hele poos te kunnen, voor die mensen hoop ik dat ook, maar gemiddeld genomen zal dat minder lang zijn.

Naar school/uni gaan vergeet je voor het gemak even?

MarlindeRooz

Wat apart dat jij jaloers noemt. Dat heeft niemand hier gezegd. Ik ben geen misgunner, ik ben niet jaloers. Ik vind het alleen niet kunnen dat bepaalde mensen dingen niet mogen en anderen wel naar pretparken etc kunnen. Terwijl studenten niet eens naar college mogen. Terwijl er voor ons bijna geen risico is om de zorg te overbelasten. De kans is groter dat een gevaccineerd risico persoon in de efteling alsnog corona krijgt en op de IC komt!!! Praat dat maar eens recht?

Je wil niet weten hoe hard ik mezelf moet motiveren om elke keer weer een online college in te gaan. Of om thuis te sporten (lukt niet). Omdat ik niet naar de sportschool mag en niet naar de uni. Maar mensen die een vaccin hebben gehad mogen dan wel "lekker feesten" zoals jij het noemt.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 07-05-21 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

996981 schreef:
djinnie schreef:
Een deel van de hoog risico mensen staan anders nog midden in het werkende leven, hoe had je dat toentertijd willen organiseren met hen opsluiten? :?

Maar goed, ik ben wel van mening dat ze eens serieus goed moet gaan kijken naar het heropenen van het vervolg onderwijs. Want dat we lopen te mauwen, omdat we moeten testen voor de efteling, terwijl er nog zoveel studenten niet eens fysiek onderwijs mogen volgen is te bizar voor woorden.

Thuiswerken? Dat wat nu van de hele maatschappij zoveel mogelijk verlangd wordt?

Winkelmedewerker, zorgmedewerker, beveiliger, vrachtwagenchauffeur, buschauffeur, magazijnmedewerker, ...

Moet ik nog ff doorgaan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:28

996981 schreef:
DuoPenotti schreef:
Daar gaat het om.

Ipv jaloers op ze.

Nee vergeet ik niet, maar jij vind dat mensen wel thuis kunnen werken, wat vele niet kunnen, maar school moet wel doorgang vinden?
Hoe krom is dat?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:30

DuoPenotti schreef:
996981 schreef:

Nee vergeet ik niet, maar jij vind dat mensen wel thuis kunnen werken, wat vele niet kunnen, maar school moet wel doorgang vinden?
Hoe krom is dat?

Dus jij beweert dat alle mensen die op de IC lagen allemaal een beroep hadden waarbij ze niet thuis konden werken? Dat die zich allemaal perfect aan de regels hielden?
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 07-05-21 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:31

996981 schreef:
Dat was ook bij het isoleren van de risicogroep. Het was niet dat ze nooit meer wat mochten. Als ze gevaccineerd waren kon er weer veel meer :)

Maar dat was toen nou eenmaal niet gedaan.. Dus omdat het toen niet gedaan is, kan het nu ook niet.. Is dat wat je bedoelt?

Is er voor de Uni niet al wat geregeld, hetzij mondjesmaat? Daar willen ze toch ook iets met sneltesten ofzo? En 1 dag per week er heen?

996981

DuoPenotti schreef:
996981 schreef:

Hoe krom is dat?

Nee, ik vind het krom dat gevaccineerden weer van alles zouden mogen, terwijl de groep die het minste risico loopt om de zorg te belasten n.a.v. Een Covid-besmetting niet eens op een fatsoenlijke manier onderwijs kan volgen. Dát vind ik krom.

DuoPenotti

MarlindeRooz schreef:
Wat apart dat jij jaloers noemt. Dat heeft niemand hier gezegd. Ik ben geen misgunner, ik ben niet jaloers. Ik vind het alleen niet kunnen dat bepaalde mensen dingen niet mogen en anderen wel naar pretparken etc kunnen. Terwijl studenten niet eens naar college mogen. Terwijl er voor ons bijna geen risico is om de zorg te overbelasten. De kans is groter dat een gevaccineerd risico persoon in de efteling alsnog corona krijgt en op de IC komt!!! Praat dat maar eens recht?

Je wil niet weten hoe hard ik mezelf moet motiveren om elke keer weer een online college in te gaan. Of om thuis te sporten (lukt niet). Omdat ik niet naar de sportschool mag en niet naar de uni. Maar mensen die een vaccin hebben gehad mogen dan wel "lekker feesten" zoals jij het noemt.

Jij steekt bij wijze van jou moeder aan, die nog niet is gevacineerd en komt dan op de IC
Daar gaat het om!!!!!! Niet allen op ikke ikke, die ander!

En mensen ie gevaccineerd zijn, mijn moeder uit 1946 heeft 1 spuit gehad, ja die mag gaan feesten dadelijk :j

Maar stop even uit het topic, word te emotioneel.
Ga dadelijk weer eens kijken wat er op die ic ligt....

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:32

Cer schreef:
996981 schreef:
Dat was ook bij het isoleren van de risicogroep. Het was niet dat ze nooit meer wat mochten. Als ze gevaccineerd waren kon er weer veel meer :)

Maar dat was toen nou eenmaal niet gedaan.. Dus omdat het toen niet gedaan is, kan het nu ook niet.. Is dat wat je bedoelt?

Is er voor de Uni niet al wat geregeld, hetzij mondjesmaat? Daar willen ze toch ook iets met sneltesten ofzo? En 1 dag per week er heen?

Ja, dat is wat ik bedoel. Omdat de beweegredenen om het toen niet te doen, nu nog steeds gelden :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:32

Cer schreef:
996981 schreef:

Het idee is 1 dag per week er heen... De realiteit is voor sommige studenten dat ze helemaal nog niet mogen. Of zoals bij mij; drie keer 2 uurtjes in 10 weken. Met maar 7 medestudenten ipv een hele werkgroep.

edit: het idee is dat 30% van de onderwijsactiviteiten weer op locatie mag plaatsvinden. Daar vallen dus niet alleen colleges onder maar ook toetsen, practica etc. Vandaar dat het daadwerkelijke aantal dagen per week dat een student fysiek les heeft veel lager uitvalt.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 07-05-21 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:33

Nja of ze veranderen van inzicht.. dat zou soms kunnen..
Nu zijn er mensen gevaccineerd die daardoor een minder groot risico lopen.. die zouden naar een restaurant/museum/bios kunnen (met afstand etc bijvoorbeeld)

Hoe lang gaat dat voor die Uni's nog duren? En zijn er al studenten gevaccineerd, vanwegen risico bijvoorbeeld?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:34

maar je kan gewoon je colleges volgen, en je tentamens maken. Het is niet perfect, het is niet super, maar het gaat wel door. Financieel wordt er wat gecompenseerd. Als je nu een sportschool hebt of een museum zit je er wel anders bij.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:35

Cer schreef:
Hoe lang gaat dat voor die Uni's nog duren? En zijn er al studenten gevaccineerd, vanwegen risico bijvoorbeeld?

Ik heb college genoten die op basis van leeftijd al een vaccin hebben gok ik zo. :D En ik denk dat wij in september nog steeds niet normaal onderwijs kunnen volgen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:38

Cer schreef:
Nja of ze veranderen van inzicht.. dat zou soms kunnen..
Nu zijn er mensen gevaccineerd die daardoor een minder groot risico lopen.. die zouden naar een restaurant/museum/bios kunnen (met afstand etc bijvoorbeeld)

Ja dat kan. En daar kunnen en mogen anderen iets van vinden :) daarvoor hoeven ze niet kleinzielige misgunners te zijn.

Mensen die in de basis sowieso al weinig tot geen risico lopen, zouden dan toch ook naar restaurant/museum/bios etc moeten kunnen?

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:40

MarlindeRooz schreef:
Ik ben geen misgunner, ik ben niet jaloers. Ik vind het alleen niet kunnen dat bepaalde mensen dingen niet mogen en anderen wel naar pretparken etc kunnen.

Wat is dan volgens jou dan wel de definitie van jarloers??

Citaat:
Terwijl er voor ons bijna geen risico is om de zorg te overbelasten. De kans is groter dat een gevaccineerd risico persoon in de efteling alsnog corona krijgt en op de IC komt!!! Praat dat maar eens recht?

Doorgeven van de besmetting zodat de volgende persoon wel op IC komt?
Bizar dat nog zovele mensen, na een jaar covid, nog helemaal niets begrijpen van het woord 'besmetting'. Terwijl het toch dagelijks, tot vervelens toe op het nieuws is.
En wat met longcovid? Er zijn best wat jonge mensen die na maanden nog altijd last hebben. Reken dat maar eens om in verloren gezonde jaren.
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 07-05-21 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:41

Laten we wel wezen, iedereen boven de 50, iedereen die zwanger is, iedereen die een bepaalde aandoening heeft tussen de 18 en 60 en hun huisgenoten . Allemaal risico groepen dus die zouden vorig jaar in lockdown moeten gaan, niets meer mogen, geen verzorging meer krijgen of alle mensen die in de thuiszorg, verpleeghuiszorg en ziekenhuis werken ook in eenzame opsluiting. Alle werkende mensen boven de 50 ook. Kinderen de deur uit of ook nergens heen en binnen blijven. Tja, gemakkelijk om alle kwetsbaren te beschermen, gaat om de helft van de maatschappij maar he , dan kan die andere helft doorgaan met leven.
Diegene die nu nog niet door heeft dat dit niet werkt/kan , tja .

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:42

Het gaat er niet om dat die mensen weinig risico lopen, maar dat ze anderen die meer risico lopen kunnen besmetten. Zoiets heet nou een samenleving, dat je ook om anderen denkt.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:43

bigone schreef:
Laten we wel wezen, iedereen boven de 50, iedereen die zwanger is, iedereen die een bepaalde aandoening heeft tussen de 18 en 60 en hun huisgenoten . Allemaal risico groepen dus die zouden vorig jaar in lockdown moeten gaan, niets meer mogen, geen verzorging meer krijgen of alle mensen die in de thuiszorg, verpleeghuiszorg en ziekenhuis werken ook in eenzame opsluiting. Alle werkende mensen boven de 50 ook. Kinderen de deur uit of ook nergens heen en binnen blijven. Tja, gemakkelijk om alle kwetsbaren te beschermen, gaat om de helft van de maatschappij maar he , dan kan die andere helft doorgaan met leven.
Diegene die nu nog niet door heeft dat dit niet werkt/kan , tja .

Hoezo geen verzorging meer krijgen? Dat staat toch compleet los van alles?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:43

nynke55 schreef:
Het gaat er niet om dat die mensen weinig risico lopen, maar dat ze anderen die meer risico lopen kunnen besmetten. Zoiets heet nou een samenleving, dat je ook om anderen denkt.

Maar dan moet dat wel twee kanten op werken. Wij bleven binnen voor "jullie" dan graag ook wederzijds respect als je zelf een vaccin in je arm hebt zitten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:45

996981 schreef:
Ja dat kan. En daar kunnen en mogen anderen iets van vinden :) daarvoor hoeven ze niet kleinzielige misgunners te zijn.

Dat mag, ik zeg daar verder ook niks van.. dacht ik?

Citaat:
Mensen die in de basis sowieso al weinig tot geen risico lopen, zouden dan toch ook naar restaurant/museum/bios etc moeten kunnen?

Met een test dat ze niet ziek zijn, misschien? geen idee, misschien kan dat? (vanaf juni dan denk?)

Citaat:
Wij bleven binnen voor "jullie"

Jullie? >;)
En volgens mij bleef iedereen 'binnen' voor zover mensen al binnen bleven.. toch? Want er was gewoon van alles dicht.. dacht ik..

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:46

Dat respect is er zeker. Degenen die en vaccin in de arm hebben zitten zorgen er voor dat de economie weer een beetje op gang komt, en daar hebben "jullie" ook baat bij.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:46

Wanneer een samenleving 'wij' en 'jullie' wordt, dan loopt het heel erg hard mis.
Deze pandemie is ellendig voor iedereen, en we geraken er enkel samen uit.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:47

Je snapt toch dat met "jullie" de mensen die kans hebben om op de IC te komen. En als je zelf ziek wordt heb je intrinsieke motivatie om binnen te blijven. Mijn enige motivatie is om de zorg te ontlasten, niet om zelf niet dood te gaan. Dat alles dicht was betekent niet dat ik niet gewoon naar feestjes had gekund, op vakantie had gekund, naar verjaardagen, naar familie, het vondelpark etc.

En dan "samen" er uit bereik je niet met polariseren.