Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 20:13

Mondstukjes kan je gewoon los kopen, ook omdat mensen verschillende voorkeuren hebben qua formaat daarvan, dat is dus sowieso een los onderdeel eigenlijk :)

Maar ik vind het dus vooral een decoratief iets, leuk om ergens op te hangen ofzo.
Ik had er ook meteen meerdere reacties op in de paar uur dat hij er op stond.

Ik overweeg om hem er gewoon op te zetten onder echt iets van decoratie ofzo. Even kijken wat de mogelijkheden zijn. Of Marktplaats inderdaad :)

Wel echt jammer dat zoveel dingen er niet op mogen.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 00:09

Wat is dat toch met mensen die willen kopen maar waar je niks meer van hoort nadat je het pakketformaat hebt geselecteerd. Ook niet als je er nog een berichtje over stuurt. Er staat wel bij dat het gezien is. Ik snap het echt niet. Kleine moeite om door te geven dat je er toch vanaf ziet. Boeit mij echt niet of je het wel of niet koopt maar afzeggen is toch een kleine moeite.

Klaagmodus uit*

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 07:23

De trui die ik gekocht heb is nog steeds in transit. Vanaf vandaag zou ik mijn geld terug krijgen en wordt er een onderzoek gestart.
Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt? Moet ik dit doen of doet de verkoper dit? Ik wil niet dat de verkoper een slechte review krijgt want ze heeft het super snel verzonden.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 09:36

Afbeelding
Al mijn bestelling via DHL zien er zo uit vandaag. Sommigen zijn wel bij 4 sorteercentra geweest. Is dat normaal?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 09:54

Bij staat dat bezorging verhinderd is, maar dat is misschien een pakketautomaat die vol is?

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 12:44

Hoeveel dagen heeft de koper de tijd om de bestelling op te halen? Er ligt nu een pakket 6 dagen bij het afhaalpunt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 13:50

KB12 schreef:
Hoeveel dagen heeft de koper de tijd om de bestelling op te halen? Er ligt nu een pakket 6 dagen bij het afhaalpunt

Verschilt per vervoerder
Heb je er al een berichtje achter aan gedaan?

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 13:57

Alja schreef:
KB12 schreef:

Verschilt per vervoerder
Heb je er al een berichtje achter aan gedaan?

Het gaat om mondial relay. Ik zal haar eens een berichtje sturen.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 20:15

Ik heb vandaag een berichtje gestuurd en ze heeft het ook gelezen. Helaas krijg ik geen enkele reactie -O-. Ik vrees dat het pakketje retour zal komen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 20:32

Bijzonder 3 pakketjes vandaag bezorgd, ik had een punt met kluisjes van DHL gekozen lekker makkelijk. Zijn er 2 helemaal aan de andere kant van de stad bezorgd. En 1 pakketje dat gisteren geleverd zou worden is nog steeds onderweg, maar de verwachte leverdatum is nog steeds gisteren.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 20:39

Ik had via een Franse twee truien gekocht vanmiddag via een bundel. Deze was goedgekeurd en ook betaald.
Krijg ik vanavond een berichtje dat een van de truien niet meer beschikbaar is. Hoe dan?!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 20:44

Soms wordt de betaling niet goed verwerkt via Vinted... :roll:

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 21:11

Ik heb een tuinbroek besteld bij iemand die volgens de reviews nooit levert. Waarom zie ik dat achteraf dan pas weer :')

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 21:25

Soms ontvang je dan de betaling alsnog, als een koper het niet ophaalt. Ik ben 2x als koper mijn geld kwijt geweest omdat ik niet op ''er is een probleem'' had geklikt (ik was onterecht geblokkeerd door vinted, inmiddels wel ongedaan gemaakt maar ik kon dus niks). Het pakket is retour gegaan maar ik was toch m'n geld kwijt. Heb er van alles mee geprobeerd maar de verkopers gaven aan dat ze geen pakket retour hadden gehad (goh wat toevallig) dus ik had pech.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 12:44

Oh ik heb nu ook wat. Ik had laarzen gekocht, "in perfecte staat". Kreeg ik eerst al een bericht dat mijn pakket was bezorgd en dat ik 2 dagen had om een probleem te melden. Maar ik had het pakket nog helemaal niet opgehaald en ik was ook nog even niet in de buurt van het ophaalpunt. Dus dat heb ik alvast gemeld als probleem. Nu was ik net bij het pakketpunt en mijn pakket was er gelukkig gewoon. Alleen blijken de laarzen gewoon heel erg beschadigd te zijn bij de ritsen en de bovenrand, als je ze draagt zie je het niet, maar ik noem dit geen "perfecte staat" en ik had ze ook niet gekocht als ik het op de foto's had gezien.

Alleen kan ik bij het bericht van het vinted team alleen maar klikken op "probleem oplossen" en dan wordt de verkoop afgerond en ontvangt de koper haar geld. Maar ik heb het pakket nu dus wel, dus dat probleem is opgelost, maar het volgende probleem -dat het artikel dus niet voldoet- kan ik dus niet melden...

Heb wel weer ene berichtje aan het Vinted-team gestuurd, maar geen idee hoe snel dat dan weer wordt opgepakt? Jullie hier ervaring mee?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 13:35

Normaal binnen de 48u krijg je antwoord, al duurde het van mij nooit zo lang, meestal een 6-8u. Alleen is het nu zondag, mss maakt dat het wat langer?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 13:38

Ah ja, ik wacht het even af, maar vroeg me af of ik dit probleem in hetzelfde draadje van het pakket kon melden. Heb dat dus nu wel gedaan en ook even de foto’s bij verzonden

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 17:08

Ow, inmiddels had ik de verkoopster ook een berichtje gedaan en foto's. Ze bood haar excuses aan, sorry dat ze er geen aandacht aan besteed had, ze had alleen maar goede reviews en sorry voor het ongemak.

Toen heb ik aangegeven dat ik de excuses waardeer, maar dat ik wel graag een oplossing wilde zien, want dan is het toch wel geld voor iets wat ik in ieder geval zo niet had willen kopen en ook niet ga dragen. Reageert ze heel pinnig dat ze toch haar excuses had aangeboden en dat ze het toch niet met opzet had gedaan, maar dat ik dan wel mijn geld terugkreeg als ik dat dan was wat ik wilde. "Ik had het alleen maar hoeven vragen". Daarna heeft ze direct een terugbetaling aangevraagd.

Ja fijn dat je excuses aanbiedt, maar ik wilde graag een oplossing, nou is dit een prima oplossing, dus hartstikke fijn. De laarzen hoefde ze ook niet terug. Okééé. Nou ja. Opgelost dus :Y)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 20:20

Waarom ga je ze niet dragen als je zegt dat als je ze draagt je de beschadiging niet ziet?…

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 20:27

Oké mooie situatie hier, 4 jurkjes besteld.
1. Komt netjes binnen op het afgesproken pakketpunt, artikel zoals omschreven.
2. Zou 11-10 geleverd worden, maar gaat zonder bezorgpoging 13-10 ineens retour
3. Wordt op een bezorging aan de andere kant van de stad bezorgd, inhoud zoals omschreven.
4. Wordt aan de andere kant van de stad bezorgd, zat iets heel anders in. Sticker op het pakket klopte, maar er zat een briefje in met gegevens van een hele andere verzender uit toevallig dezelfde stad als waar mijn pakketje vandaan moest komen. Ergens op het pakketpunt iets misgegaan dus.

Ik heb al best veel besteld via Vinted, maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 21:17

Needje schreef:
Waarom ga je ze niet dragen als je zegt dat als je ze draagt je de beschadiging niet ziet?…

De beschadigingen zie je idd niet, maar de laarzen doen al met al afgedragen aan, zeker met die beschadigingen erbij. Het voelt echt of ik de ouwe afdankertjes van iemand voor teveel geld heb gekocht. Ik koop al niet veel “nieuwe” dingen voor mezelf, dus hier was ik wel teleurgesteld over. Ik had ze zelf naar de kringloop gebracht Ipv verkocht -O-

Wat vervelend Zonnebloem! Hopelijk ontvang je alles nog goed!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 21:28

En wat ga je er nu mee doen?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 21:49

Ik denk maar naar de kringloop brengen :j

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 21:58

@Zonnebloem; dhl toevallig?
Hopelijk is het snel opgelost.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 06:47

Ja DHL, gebruikte ik hiervoor altijd, ging altijd goed. Ik hoop vooral dat dat laatste jurkje nog boven water komt dat was de leukste.