Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:52

mvdende schreef:
Anders was ik echt wel een andere supermarkt gaan opzoeken, maar daar had ik nu even geen fut voor. Daarom ook even als geen kwetsbare in het ouderenuurtje een boodschapje gedaan.

Voor een snáck!!!

Je bent een schoolvoorbeeld van je eigen verantwoordelijkheid niet nemen; van waarom de NL maatregels niet werken.

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:56

Mvandende , lees de volgende keer eerst je post twee keer door en probeer je even in te denken hoe het in deze tijd overkomt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:57

Gaat druk worden voor de beveiligingswerk aangezien politie al aangegeven heeft dat ze zelf al personeel te kort komen. Maar beveiliging staat ook onder zware druk en hoor ik steeds meer geluiden personeel te kort.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:58

Klopt, die groepen worden ook hard getroffen door Corona en je trekt niet even een blik open.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:08

Ik stond vorige week ook onbedoeld in het ouderenuurtje. Morgen maar beter plannen, is van 8 tot 9 blijkbaar en ben er normaal altijd net voor 9 uur, nu maar zorgen dat ik er iets later ben. Wordt wel haasten alleen, want heb om 11 uur altijd training (die nu nog gewoon doorgaat).

Avondklok, tja, ik werk avonddiensten tot middernacht. Maar vanaf 11 maart ook thuis aan het werk, dus hoef geen vrijbriefje te hebben om er door te moeten. :))

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:22

purny schreef:
Cer schreef:
Ja ze had een ontsteking purny

En dan heb je een verminderde weerstand. Maar goed ik ga haar foeien...

:') Dan mag ik dus nooit meer naar buiten met mijn chronische gewrichtsontstekingen. Prima om haar te foeien maar wel even redelijk blijven

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:36

Hou gewoon op met dat wijzen naar NL, HC...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:41

Cer schreef:

Snap sowieso niet dat mensen die hier niet wonen zich zo druk kunnen maken om onze politiek.. Mijn zusje ook, woont in Duitsland en maar klagen hoe het in Nederland gaat :n

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:42

Ik heb mij vandaag zo verbaasd over het gedrag van mensen dat totaal niet veranderd lijkt.. We gaan 't zien over 2 weken. Ik gok een dikke lockdown.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:48

Relaxed schreef:
Cer schreef:

Snap sowieso niet dat mensen die hier niet wonen zich zo druk kunnen maken om onze politiek.. Mijn zusje ook, woont in Duitsland en maar klagen hoe het in Nederland gaat :n

Mensen die in het buitenland wonen mogen zich niet druk maken om de situatie in Nederland? Ik ben ook niet zo'n grote fan van het huidige Nederlandse beleid en volgens mij mag ik daar wel gewoon een mening over hebben :=

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:51

Natuurlijk je mag overal een mening over hebben en die mag je nog delen ook.

Maar valt mij inderdaad ook op van m’n geëmigreerde vrienden. Zijn nog altijd heel erg bezig met de Nederlandse politiek en dan vooral gefocust op wat er allemaal niet goed aan is. Maar goed dat je er dan niet meer woont, denk ik dan altijd maar.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:54

Destination schreef:
Mensen die in het buitenland wonen mogen zich niet druk maken om de situatie in Nederland? Ik ben ook niet zo'n grote fan van het huidige Nederlandse beleid en volgens mij mag ik daar wel gewoon een mening over hebben :=

Hebben daar ook gelijk geen famlie wonen bijvoorbeeld?

Ik wees daarbij niet eens naar NL beleid Cer :)* :)*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:55

Jessix schreef:
Maar goed dat je er dan niet meer woont, denk ik dan altijd maar.

Ik ook _/-\o_ _/-\o_

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:55

Jessix schreef:

Maar valt mij inderdaad ook op van m’n geëmigreerde vrienden. Zijn nog altijd heel erg bezig met de Nederlandse politiek en dan vooral gefocust op wat er allemaal niet goed aan is. Maar goed dat je er dan niet meer woont, denk ik dan altijd maar.

Goh ja, ik ben ook nog wel veel bezig met Nederlandse politiek. Vergeet niet dat als je in het buitenland zit, je vooral de negatieve berichten in het nieuws ziet. Ik kom nu minder in aanraking met Nederlands nieuws en de 'grote' berichten gaan vaak over wat er niet goed gaat in Nederland. Positieve zaken, die je misschien niet direct ziet als je bent geëmigreerd, komen vaak minder of helemaal niet in het nieuws. Zo gek vind ik het dus niet dat het dan vaak commentaar is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:58

HC: van waarom de Nederlandse maatregelen niet werken...?

En iemand mag er best een mening over hebben, gelukkig wel zeg. Maar alleen maar neersabelen en negatief doen is, ja, op zich wel een mening maar ook wel erg “stelletje klootzakken daar, die Nederlanders”.. en dat vind ik persoonlijk niet perse heel nuttig ... er zijn genoeg Nederlanders die wel hun best doen en we wonen, gelukkig, niet in een dictatuur met op elke hoek een politieman met mitrailleur..

Zoals HC net weer even doet.. gelukkig woon je er niet, blijf een eind uit de buurt, heerlijk op je rustige berg ..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:59

Destination schreef:
Jessix schreef:

Goh ja, ik ben ook nog wel veel bezig met Nederlandse politiek. Vergeet niet dat als je in het buitenland zit, je vooral de negatieve berichten in het nieuws ziet. Ik kom nu minder in aanraking met Nederlands nieuws en de 'grote' berichten gaan vaak over wat er niet goed gaat in Nederland. Positieve zaken, die je misschien niet direct ziet als je bent geëmigreerd, komen vaak minder of helemaal niet in het nieuws. Zo gek vind ik het dus niet dat het dan vaak commentaar is.

Maar waarom dan commentaar geven als je nu al weet dat je maar pak-m-beet 25% van de informatie krijgt?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:04

rien10 schreef:
Maar waarom dan commentaar geven als je nu al weet dat je maar pak-m-beet 25% van de informatie krijgt?

Zie je mij ergens commentaar geven? :+ Ik bedoel niet dat je vanuit het buitenland maar 25% van de informatie krijgt over een probleem, maar 25% van de informatie over al het nieuws. Ik kan dus best wel alles te horen krijgen over het afschaffen van het leenstelsel en daar kan ik ook prima een (negatieve) mening over hebben. En ik kan ook prima net zo veel horen als de Nederlanders in Nederland over Willem Holleeder die weer in de rechtbank bij Schiphol was.

En vergeet ook niet dat buitenlandse media ook over Nederland berichten, elke dag staat Nederland wel twee keer in de live ticker van de Duitse nieuwspagina die ik volg. En dat zijn dan vaak geen berichten dat het zo fantastisch gaat in Nederland, maar dat de cijfers weer hard oplopen. En dat lijkt me ook geen leugen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:05

Destination schreef:
Jessix schreef:

Dat zou maar zo kunnen. Ik heb nooit gevraagd wat de reden is, het valt me gewoon op... Mijn "geïmporteerde vrienden" daaraan tegen zijn juist weer heel positief.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:05

Ik las net dat in Duitsland de anti regel demo’s nog erger zijn dan in NL, dus dat is weer een meevaller voor NL :)

Ik neem dan aan dat de cijfers in DLD positief zijn en dat in Spanje helemaal niks aan de hand is... ze konden de touristen ook goed onder controle houden afgelopen zomer.. en er geld aan verdienen :)
Laatst bijgewerkt door Cer op 15-10-20 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:06

purny schreef:
Cer schreef:
Even bijlezen purny :j

Ze voelt zich doodziek maar gaat naar de supermarkt. Je kunt ook onbewust corona meedragen.

Hallo zeg ..er zijn nog andere ziektes dan corona of zijn die ineens verdwenen ..even normaal reageren kan ook , al is het Martine die post

Je kan ook ellendig zijn van buikgriep , menstruatie of gewoon net zwanger

Ik ben 2 keer doodziek geweest ooit en dat was evenwichtsorgaan ontsteking en rode hond

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:07

@ Destination
Nee, ik zie je geen commentaar geven. Ik zeg ook niet perse dat jij dat hebt.
Natuurlijk zie en lees je (men) in het buitenland met verhoogde belangstelling de berichten over Nederland. En de zaken die je noemt, de berechting van Holleder, grote zakten etc, bedoel ik ook niet. Ik bedoel dat je niet kan invoelen hoe het hier op straat, in de supermarkt aan toe gaat. Daarvoor moet je in het land zijn. Ik kan ook niet weten hoe het er in Frankrijk in de Supermarche aan toe gaat. Ja, ik lees dat wel, maar dat is niet hetzelfde als er zijn.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:09

rien10 schreef:
Natuurlijk zie en lees je (men) in het buitenland met verhoogde belangstelling de berichten over Nederland. En de zaken die je noemt, de berechting van Holleder, grote zakten etc, bedoel ik ook niet. Ik bedoel dat je niet kan invoelen hoe het hier op straat, in de supermarkt aan toe gaat. Daarvoor moet je in het land zijn. Ik kan ook niet weten hoe het er in Frankrijk in de Supermarche aan toe gaat. Ja, ik lees dat wel, maar dat is niet hetzelfde als er zijn.

Daar ben ik het mee eens. Iets lezen is iets anders dan het meemaken. En natuurlijk zullen er mensen zat zijn die het hier verschrikkelijk vinden... Maar er zijn er ook genoeg die het nog steeds een mooi land vinden. En ja, er zijn zelf nog mensen die achter het beleid staan. :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:10

Cer schreef:
Ik las net dat in Duitsland de anti regel demo’s nog erger zijn dan in NL, dus dat is weer een meevaller voor NL :)

Daar zijn er ook ontzettend veel van, toevallig afgelopen weekend nog 1 gezien in mijn stad. Zij zaten overigens wel keurig op afstand van elkaar op een plein.

rien10 schreef:
@ Destination

Maar ik krijg wel via vrienden en familie ervaringen uit de eerste hand en zij wonen echt door heel Nederland verspreid, zowel platteland als grote stad. En van alle kanten hoor ik dan dat er weinig afstand wordt gehouden en dat er alsnog mensen zijn die gezellig gaan winkelen of met meer dan een persoon boodschappen gaan doen. Als dat vervolgens bevestigd wordt in een programma als Jinek of de Vooravond (ik noem maar wat), is het dan gek dat ik op basis daarvan een conclusie trek en een mening vorm?

Jessix schreef:
rien10 schreef:

Daar ben ik het mee eens. Iets lezen is iets anders dan het meemaken. En natuurlijk zullen er mensen zat zijn die het hier verschrikkelijk vinden... Maar er zijn er ook genoeg die het nog steeds een mooi land vinden. En ja, er zijn zelf nog mensen die achter het beleid staan. :)

Heeft het je niet houden aan Coronamaatregelen iets te maken met het mooi vinden van een land? Of vinden mensen die zijn geëmigreerd Nederland geen mooi land?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:13

Berlijn ging niet zo vriendelijk, lees ik net..

Stuttgart ook niet, ook tegen de pers was men niet vriendelijk

En alsof niemand zich hier aan de regels houdt ... wordt t echt zo verteld in t buitenland??

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:17

Destination schreef:
Heeft het je niet houden aan Coronamaatregelen iets te maken met het mooi vinden van een land? Of vinden mensen die zijn geëmigreerd Nederland geen mooi land?

Ik heb het over mooi in de breedste zin van het woord. Niet het uiterlijk, maar juist het leven in Nederland.

En het is natuurlijk niet zo dat Nederland zich niet houdt aan de Corona maatregelen. Er is een deel van de bevolking die zich niet of minder houdt aan de maatregelen.