Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:48

_Penotti schreef:
Zijn alle besmette bedrijven wel dicht dan?
Veel van die bedrijven zijn toch van die open sheds?

Ik denk dat de lobby van sluiter hier erg sterk is.

Dat waren vroeger inderdaad van de afdakschuren.

Ik weet een bedrijf bij mij in de regio, maar volgens mij zijn die schuren daar in de loop der jaren afgesloten.
Zal wel vanwege stank overlast zijn en inbraak preventie. Het is weleens schering en inslag geweest met het openen van kooien.

_Penotti

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:52

Ja ik ken ook die dichte maar hier 2 km verderop staat dan weer een open en denk een kilometertje of 5 ook een open.
Maar bij deze die geruimd zijn weet ik het niet, heb maar bij 1 een naam kunnen vinden, dus de rest is niet met streetmap te googelen.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de open of dichte schuur er dus mee te maken heeft.
Bij open kan de dam ook ook nog wel eens problemen geven.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:54

Roodvos schreef:
Ik vind het een sneu bericht. Ik ben absoluut tegen bont en deze manier van dierenhouden, maar een beëindiging op deze manier is voor zowel de dieren als de bedrijven heel triest.

Waarom is het voor de dieren triest? Die worden tot hoe dan ook afgemaakt?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:08

Klopt, dood gaan ze toch maar nu wel zinloos natuurlijk.
Maar goed dat kun je ook van vleesvee zeggen, daar zijn ook alternatieven voor.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:14

Gebruikt worden of in de destructie gegooid worden, dat lijkt me toch wel een verschil.
Los van het feit of je achter een sector staat of niet.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:30

Shadow0 schreef:
Roodvos schreef:
Ik vind het een sneu bericht. Ik ben absoluut tegen bont en deze manier van dierenhouden, maar een beëindiging op deze manier is voor zowel de dieren als de bedrijven heel triest.

Waarom is het voor de dieren triest? Die worden tot hoe dan ook afgemaakt?

Ja, maar meestal niet als ze zogend of drachtig zijn. Daarom vind ik het sneu (ik ben een watje).
En gebruikelijk dient de vacht dan nog een "nuttig doel" en is hun dood niet helemaal "zinloos". (Ik vind bont voor luxe sowieso onzinnig, vandaar de aanhalingstekens.)

Nou ja, wat Opisop_shop en _Penotti zeggen dus.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:30

_Penotti schreef:
Gebruikt worden of in de destructie gegooid worden, dat lijkt me toch wel een verschil.

Ik denk dat het voor het dier in kwestie echt heel weinig verschil maakt. Destructie is een nadeel voor de fokker en de handel, maar het dier zelf gaat na een tamelijk schamel leven dood, that's it.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:50

Nee voor het dier maakt het niets.
Maar dan kun je die redenering ook doortrekken.
Waarom is dood voor een bontkraagje dan erger dan voor een stukje worst, dat dier merkt er niets van, dood is dood.
Dat is ons gevoel dat het verschil maakt.
En mijn gevoel zegt dat nu weggooien als afval ook niet klopt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:05

_Penotti schreef:
Nee voor het dier maakt het niets.
Maar dan kun je die redenering ook doortrekken.
Waarom is dood voor een bontkraagje dan erger dan voor een stukje worst, dat dier merkt er niets van, dood is dood.
Dat is ons gevoel dat het verschil maakt.
En mijn gevoel zegt dat nu weggooien als afval ook niet klopt.

Er is niets mis met dit gevoel Penotti!

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:24

Maandag waren hier nu al de Halsema moet aftreden berichten. Ik neem aan dat al deze mensen nu hetzelfde gaan zeggen over Aboutaleb want die heeft niet eens geleerd van wat er in Amsterdam is gebeurd ( en wat denk je van de mensen die bij beide demonstraties aanwezig waren)

Ja ik ben cynisch hierover omdat ik denk dat Halsema aangevallen wordt om wie ze is en niet om de fout die zij en vele anderen met haar maken.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:25

Mogen ze ze eigenlijk dan niet verwerken tot bontjasjes? Ik bedoel, ik neem aan dat een pels sowieso goed gewassen en ontsmet wordt nadat ze die eraf gehaald hebben. Dan kunnen ze nu toch ook alsnog gebruiken?

(Even los van dat ik heel erg tegen bont ben)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:31

Eleeke schreef:
Maandag waren hier nu al de Halsema moet aftreden berichten. Ik neem aan dat al deze mensen nu hetzelfde gaan zeggen over Aboutaleb want die heeft niet eens geleerd van wat er in Amsterdam is gebeurd ( en wat denk je van de mensen die bij beide demonstraties aanwezig waren)

Ja ik ben cynisch hierover omdat ik denk dat Halsema aangevallen wordt om wie ze is en niet om de fout die zij en vele anderen met haar maken.

Ik heb de foto's gezien waarop zij zelfvoldaan lachtend tussen de demonstranten staat, dus dat vind ik een onvergeeflijke fout.
Dat met Amsterdam in het achterhoofd tóch deze demonstratie heeft kunnen doorgaan vind ik ook bizar. Waarom dan? Waarom is hier helemaal niets gedaan om dit tegen te houden? Dit soort ophitsers en hun meelopers bereiken naar mijn idee het tegenovergestelde van wat ze willen bereiken. En de burgemeesters en politie stonden erbij en keken ernaar...
Hopelijk ontstaan er geen rellen nu dat hele zooitje ongeregeld weer terug naar huis gestuurd is. Waarom zijn er geen landelijke oproepen gedaan om weg te blijven?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:37

Eleeke schreef:

De reden waarom mensen willen dat ze aftreedt, is de manier waarop ze met de demonstratie is omgegaan. Ondanks dat er volop signalen waren dat het veel drukker zou worden dan verwacht, is ze gewoon gaan zitten wachten tot het misging. Daarna was het de schuld van de organisatie die maar 300 mensen verwachtte, de politie die er maar 1000 verwachtte, was er niks aan de hand, viel het risico wel mee en had ze er op de voorhand eigenlijk wel een slecht gevoel bij gehad. Terwijl ze gewoon had moeten zeggen: "Sorry, wij hebben een verkeerde inschatting gemaakt, we gaan ervoor zorgen dat dat niet weer gebeurd." Maar juist door het wegdraaien voor haar verantwoordelijkheid maakt ze zichzelf een slecht bestuurder en vatbaar voor kritiek.

En dat is jammer, want als er iets is dat ik hoop, dan is het wel dat ze al die guur rechtse Calimero's hun ongelijk bewijst door een goede burgemeester te zijn. Alleen laat ze tot nu toe nog niet echt zien dat ze een net zo goede bestuurder als politica is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:47

Eleeke schreef:

Mag ik dit even een vieze smerige rotopmerking richting Aboutaleb vinden ? Hij heeft zijn best gedaan, ander gebied aangewezen waar alsnog 5000 man konden demonstreren met de duidelijke waarschuwing dat geen afstand houden de demonstratie beëindigen was. PUNT .

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:49

bigone schreef:
Eleeke schreef:

Mag ik dit even een vieze smerige rotopmerking richting Aboutaleb vinden ? Hij heeft zijn best gedaan, ander gebied aangewezen waar alsnog 5000 man konden demonstreren met de duidelijke waarschuwing dat geen afstand houden de demonstratie beëindigen was. PUNT .

Ik meende zondag gelezen te hebben dat hij een beperkt maximumaantal had ingesteld, maar daar is niets van terechtgekomen in elk geval.
Na Amsterdam had Rutte demonstraties moeten verbieden tot na de pandemie wat mij betreft.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:50

Karl66 schreef:
De reden waarom mensen willen dat ze aftreedt, is de manier waarop ze met de demonstratie is omgegaan.

Hmmm. Van 'de mensen' die willen dat ze aftreedt waren er toch een heleboel die al tijden iedere losse stoeptegel gebruiken als voorbeeld van hoe fout Halsema is. Dus ik ben niet helemaal overtuigd.

Citaat:
Ondanks dat er volop signalen waren dat het veel drukker zou worden dan verwacht, is ze gewoon gaan zitten wachten tot het misging.

Ik heb ook het idee dat dit verhaal steeds een klein beetje sterker wordt, want ik weet niks van de 'volop signalen' dat het veel drukker werd. Voorafgaand aan de demonstratie heb ik ze in elk geval niet gezien.

Citaat:
"Sorry, wij hebben een verkeerde inschatting gemaakt, we gaan ervoor zorgen dat dat niet weer gebeurd." Maar juist door het wegdraaien voor haar verantwoordelijkheid maakt ze zichzelf een slecht bestuurder en vatbaar voor kritiek.

Als dit de maatstaf is, dan heb ik nog wel een paar suggesties voor bestuurders die ook af moeten treden, waaronder
1. het kabinet
2. het OMT.

Want die hebben nogal een lange lijst van aantoonbaar slechte inschattingen, geen erkenning van de fouten en al helemaal geen 'dit is hoe we ervoor gaan zorgen dat het niet weer gebeurt'.

Dat lijkt flauw. Maar het gaat om hetzelfde onderwerp, en de verkeerde inschattingen van het RIVM en het gebrek aan voorbereiding en beschermend materiaal heeft al een aantal duizenden mensen het leven gekost. Toch is men best bereid om "met 50% van de kennis" als reden te aanvaarden (zelfs waar dat nauwelijks klopt.) We hebben zelfs geen openlijke excuses geeist voor de eerste toespraak waarin het idee was om een deel van onze bevolking gewoon 'gecontroleerd' op te offeren.

Waarom hier dan die enorme verontwaardiging? Ik heb wel mijn ideeen, en de beslissende factor is niet een daadwerkelijke bezorgdheid over de volksgezondheid, noch over de integriteit en aanspreekbaarheid van ons bestuur.

Citaat:
En dat is jammer, want als er iets is dat ik hoop, dan is het wel dat ze al die guur rechtse Calimero's hun ongelijk bewijst door een goede burgemeester te zijn.

Zo werken rechtse Calimero's niet. Je kunt ze geen ongelijk bewijzen. Het hoogst haalbare is om hun spelletjes niet mee te spelen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:57

Shadow0 schreef:
Hmmm. Van 'de mensen' die willen dat ze aftreedt waren er toch een heleboel die al tijden iedere losse stoeptegel gebruiken als voorbeeld van hoe fout Halsema is. Dus ik ben niet helemaal overtuigd.

Normaliter interesseert het me niet zoveel wat er in Amsterdam gebeurt, dat is redelijk ver van mijn bed. Maar nu staat de Nederlandse volksgezondheid op het spel en kan het zelfs de economie nog verder om zeep helpen als er straks weer vanalles gesloten moet worden door deze idioten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:58

Elnienjo, inderdaad , de organisatie had op een andere plek willen demonstreren en daar heeft Aboutaleb de limiet op 80 personen gezet. Na overleg met de betrokkenen is voor de huidige plek gekozen waar Max 5000 mensen konden komen en afstand van elkaar konden houden. Dat verdomden een bepaalde hoeveelheid mensen en dan is het over en uit zoals aangekondigd van te voren.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:00

Hij doet in elk geval nog een poging tot handhaving, maar persoonlijk had Rutte na het fiasco van zondag alle demonstraties moeten verbieden tot na de pandemie. Hij had ze kunnen oproepen tot ludieke acties waar geen fysieke aanwezigheid bij nodig was geweest.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:01

Daar is Irma weer!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:02

Ooooh we’re going to Ibizaaaaa.

Haha :+ Grapjuuu

Fijn om Irma te zien.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:04

purny schreef:
Daar is Irma weer!

_O-

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:07

Nog even wachten tot twitter op hol slaat, Irma is terug.
Irma was nooit weg maar vooruit.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:15

Ik wist niet eens dat er een persconferentie was, tot ik op twitter las dat Irma erbij zou zijn :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:16

Morrie schreef:
Ik wist niet eens dat er een persconferentie was, tot ik op twitter las dat Irma erbij zou zijn :')

Ahaaaa... het codewoord dus