Karl66 schreef:De reden waarom mensen willen dat ze aftreedt, is de manier waarop ze met de demonstratie is omgegaan.
Hmmm. Van 'de mensen' die willen dat ze aftreedt waren er toch een heleboel die al tijden iedere losse stoeptegel gebruiken als voorbeeld van hoe fout Halsema is. Dus ik ben niet helemaal overtuigd.
Citaat:
Ondanks dat er volop signalen waren dat het veel drukker zou worden dan verwacht, is ze gewoon gaan zitten wachten tot het misging.
Ik heb ook het idee dat dit verhaal steeds een klein beetje sterker wordt, want ik weet niks van de 'volop signalen' dat het veel drukker werd. Voorafgaand aan de demonstratie heb ik ze in elk geval niet gezien.
Citaat:
"Sorry, wij hebben een verkeerde inschatting gemaakt, we gaan ervoor zorgen dat dat niet weer gebeurd." Maar juist door het wegdraaien voor haar verantwoordelijkheid maakt ze zichzelf een slecht bestuurder en vatbaar voor kritiek.
Als dit de maatstaf is, dan heb ik nog wel een paar suggesties voor bestuurders die ook af moeten treden, waaronder
1. het kabinet
2. het OMT.
Want die hebben nogal een lange lijst van aantoonbaar slechte inschattingen, geen erkenning van de fouten en al helemaal geen 'dit is hoe we ervoor gaan zorgen dat het niet weer gebeurt'.
Dat lijkt flauw. Maar het gaat om hetzelfde onderwerp, en de verkeerde inschattingen van het RIVM en het gebrek aan voorbereiding en beschermend materiaal heeft al een aantal duizenden mensen het leven gekost. Toch is men best bereid om "met 50% van de kennis" als reden te aanvaarden (zelfs waar dat nauwelijks klopt.) We hebben zelfs geen openlijke excuses geeist voor de eerste toespraak waarin het idee was om een deel van onze bevolking gewoon 'gecontroleerd' op te offeren.
Waarom hier dan die enorme verontwaardiging? Ik heb wel mijn ideeen, en de beslissende factor is niet een daadwerkelijke bezorgdheid over de volksgezondheid, noch over de integriteit en aanspreekbaarheid van ons bestuur.
Citaat:
En dat is jammer, want als er iets is dat ik hoop, dan is het wel dat ze al die guur rechtse Calimero's hun ongelijk bewijst door een goede burgemeester te zijn.
Zo werken rechtse Calimero's niet. Je kunt ze geen ongelijk bewijzen. Het hoogst haalbare is om hun spelletjes niet mee te spelen.