Echwel schreef:Wat mij een beetje dwars zit, ondanks dat ik geënt ben , dat het een verplichting wordt terwijl er zoveel kinderen tegenwoordig niet geënt zijn tegen mazelen enz.
Volgens mij is dat net zo dodelijk en steekt het de kop weer op en ondanks dat gaan mensen totaal niet ingeënt daartegen naar landen waar men geen enting kan krijgen..
En ja nu is het corona, maar het is bijna september en iedereen die wilde kan nu minimaal 1 enting hebben gehad en dus beschermd zijn tegen opname op de ic...
Dat zie ik totaal anders. De vergelijking met mazelen en covid 19 met al zijn varianten kun je niet maken op dit moment.
Er heerst NU geen wereldwijde pandemie rondom mazelen. NU en al een hele tijd, is mazelen iets dat her en der opflamt met alle gevolgen van dien en weer uitdooft zonder dat wereldwijd de economie op slot gaat, de ziekenhuizen boordevol liggen en in verschillende landen zelfs de mensen in tenten op straat verpleegd worden, in sommige landen zelfs de lijken liggen te ontbinden in de kokende zon, gauw in kartonnen dozen geschoven. Dus die vergelijking is echt niet aan de orde op dit moment. De verplichting met covid heeft te maken met de totale overbelasting die we kennen van de ziekenhuis en het echt afgelopen moet zijn want de zorg is kapot en kan echt een 4de golf niet aan, dat het klauwen met geld kost want wereldwijd ligt of lag de economie op zijn gat en het heeft heel erg veel mensen het leven gekost wereldwijd.