Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:28

Sheran schreef:
Maar hoeveel las ik niet. Op zich vind ik geld betalen voor een quarantaine daar niet gek, ze geven je toch onderdak en onderhoud? Je weet toch gewoon dat je positief getest kan worden? Wat wil je dan?

Dat vroeg ik me dus ook af. Nou dacht ik iets gehoord te hebben van 55 Euro per nacht, of heb ik me dat verbeeld?? En dat komt van van de overheid ofzo??
Ik vroeg me dus af wie het dan betaald. Het kon dus ook zo zijn dat je in je huidige hotel mocht blijven. Dat zal dan toch ook betaald moeten worden... door iemand.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:53

Echwel schreef:
Wat mij een beetje dwars zit, ondanks dat ik geënt ben , dat het een verplichting wordt terwijl er zoveel kinderen tegenwoordig niet geënt zijn tegen mazelen enz.
Volgens mij is dat net zo dodelijk en steekt het de kop weer op en ondanks dat gaan mensen totaal niet ingeënt daartegen naar landen waar men geen enting kan krijgen..

En ja nu is het corona, maar het is bijna september en iedereen die wilde kan nu minimaal 1 enting hebben gehad en dus beschermd zijn tegen opname op de ic...

Dat zie ik totaal anders. De vergelijking met mazelen en covid 19 met al zijn varianten kun je niet maken op dit moment.

Er heerst NU geen wereldwijde pandemie rondom mazelen. NU en al een hele tijd, is mazelen iets dat her en der opflamt met alle gevolgen van dien en weer uitdooft zonder dat wereldwijd de economie op slot gaat, de ziekenhuizen boordevol liggen en in verschillende landen zelfs de mensen in tenten op straat verpleegd worden, in sommige landen zelfs de lijken liggen te ontbinden in de kokende zon, gauw in kartonnen dozen geschoven. Dus die vergelijking is echt niet aan de orde op dit moment. De verplichting met covid heeft te maken met de totale overbelasting die we kennen van de ziekenhuis en het echt afgelopen moet zijn want de zorg is kapot en kan echt een 4de golf niet aan, dat het klauwen met geld kost want wereldwijd ligt of lag de economie op zijn gat en het heeft heel erg veel mensen het leven gekost wereldwijd.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 14:17

idinn schreef:
Purny, dat is toch het hele idee van quarantaine? In een kamer verblijven zonder contact? Als je gewoon thuis blijft en je blijkt corona te hebben, heb je de luxe van je eigen huis als quarantaineplek. Ze kunnen ergens anders moeilijk voor iedereen een apart huis regelen..
Opgesloten worden (letterlijk de deur zat vanaf de buitenkant op slot) terwijl er in de buurt grote bosbranden zijn gaat toch wel erg ver.

laliz

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 15:42

Is het grote verschil ook niet dat bijvoorbeeld Mazelen niet muteert?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 15:49

laliz schreef:
Is het grote verschil ook niet dat bijvoorbeeld Mazelen niet muteert?

Dat zou zo maar eens kunnen dat dit zo is.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 06:52

Ik heb voor het eerst weer echt een vakantie plan :D de laatste keer buitenland was februari 2020. Klinkt voor sommige misschien niet als heel lang geleden, maar reizen maakt mij zo gelukkig, ik kan er altijd maanden mee bezig zijn en plande normaal van vakantie naar vakantie omdat ik het zo fijn vind. Ik weet nog heel goed dat we op Tenerife waren en lazen dat er een corona besmetting was op het eiland ernaast en dat we zeiden: het komt nu wel heel erg dichtbij.

Nu beide gevaccineerd, normaal boek ik alles los maar ik denk nu maar via tui oid vanwege goede voorwaarden. Ik wil alleen nog even zeker weten wat als je toch positief test de dag van te voren, of ik dan wel geld terug krijg, dat heb ik nog niet kunnen vinden. Het is natuurlijk balen als je dan opeens niet meer kan maar liever dat je het hier weet dan dat je daar bij aankomst positief test.

Het idee is om in de winter naar Madeira te gaan. Het kan dan ook regenen, maar ik heb Madeira wel al lang op mijn bucketlist, en de temperatuur is er toch een stuk aangenamer dan hier.

Als we geluk hebben is het ook niet zo druk dan ook in het vliegtuig. Ben eens op Tenerife geweest in de winter en toen was het vliegtuig ook maar half vol en toen was reizen geen enkel probleem.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 07:46

Veel plezier in elk geval moonsparkle. Mij zou het hogelijk verbazen dat als jij positief getest wordt of ziek wordt van covid (of een andere ziekte waarvoor de reis niet doorgaat) je het geld terug krijgt. Of je moet daar bij TUI een verzekering voor af kunnen sluiten cq dat het beschreven staat in de verzekering.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 07:59

pien_2010 schreef:
Veel plezier in elk geval moonsparkle. Mij zou het hogelijk verbazen dat als jij positief getest wordt of ziek wordt van covid (of een andere ziekte waarvoor de reis niet doorgaat) je het geld terug krijgt. Of je moet daar bij TUI een verzekering voor af kunnen sluiten cq dat het beschreven staat in de verzekering.

Ik heb ze er een bericht over gestuurd en dan maar hopen op goed bericht terug. Ik durf het anders niet te gokken, daarvoor gaat het om teveel geld. Aan de andere kant vraag ik me af wanneer die regels en of die regels gaan veranderen. Op zich is nu de kans dat je besmet wordt niet zo hoog (gezien het aantal besmettingen) maar je weet het natuurlijk gewoon niet.

Ps. Ik zie dat er wel verschillende annuleringsverzekeringen zijn maar nu nog ff de kosten daarvan checken := dat het niet duurder is dan de reis zelf

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 08:29

Ik denk niet dat je je geld terugkrijgt als je positief test vlak voor vertrek. Dat is het risico van reizen in deze tijden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 08:55

Suzanne F. schreef:
Ik denk niet dat je je geld terugkrijgt als je positief test vlak voor vertrek. Dat is het risico van reizen in deze tijden.

Ik kan niet reizen door een positieve PCR test. Is annulering van de reis verzekerd?
Was de uitslag van uw PCR test positief nadat u de reis boekte? Dan bent u verzekerd op uw Annuleringsverzekering.

Ik zit bij Centraal Beheer

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 08:56

Oh dat valt me mee. Maar moet je dus wel een aparte annuleringsverzekering voor afsluiten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 08:58

Ja, daar zijn annuleringsverzekering voor. Als je ernstig ziek bent en in het ziekenhuis belandt kreeg je nooit je geld terug van de reismaatschappij, daar zijn die verzekeringen voor.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:06

Suzanne F. schreef:
Oh dat valt me mee. Maar moet je dus wel een aparte annuleringsverzekering voor afsluiten.

Ik heb doorlopende reis en annuleringsverzekering

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:57

Ik heb ook een doorlopende reis en annuleringsverzekering en die vergoedt dat ook. De reisorganisatie denk ik niet.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:02

Ik heb een reisverzekering via Hema, maar die dekken dat niet. Er zijn inderdaad meerdere annuleringsverzekeringen die het wel dekken

Mag ik vragen bij wie jullie de verzekering hebben?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:22

moonsparkle schreef:
Ik heb een reisverzekering via Hema, maar die dekken dat niet. Er zijn inderdaad meerdere annuleringsverzekeringen die het wel dekken

Mag ik vragen bij wie jullie de verzekering hebben?

Centraal Beheer

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 13:06

Bedankt, ik ga daar even kijken :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 16:39

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 17:09

Toch niet gek? Blijft een virus wat nogal in beweging is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 17:11

Frankrijk lijken de meest geliefde vakantie plekken te zijn, de minder populaire gebieden (noord en de limousine? Vermoed ik) gaan minder hard de verkeerde kant op.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 17:17

Of Fransen die zelf net zo goed op vakantie gaan ;)

We kunnen het aantal besmettingen bij Corona nou eenmaal niet altijd verklaren. Het zijn golfbewegingen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 17:22

Ik noem toch geen nationaliteiten. :P vakantieplekken kunnen ook voor fransen zelf zijn natuurlijk en voor buitenlandse toeristen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 17:32

1 augustus vakantie in Frankrijk begonnen dus miss niet zo gek..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 17:32

karuna schreef:
Ik noem toch geen nationaliteiten. :P vakantieplekken kunnen ook voor fransen zelf zijn natuurlijk en voor buitenlandse toeristen.

Ik bedoel dat ook Fransen naar het buitenland gaan :)

Zolang mensen op pad gaan en elkaar opzoeken zijn er mogelijkheden op besmettingen.

Ik vrees wel dat de demonstraties in Frankrijk helaas ook wel bijdragen aan het aantal besmettingen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 17:55

Waar ik in frankrijk ben (Ardeche) worden buiten de mondkapjes (die minstens de helft onder de neus draagt) om ook echt geen coronamaatregelen nageleefd. Ondertussen worden wel de nederlanders "vrolijk" aangewezen als schuldigen, maar de Fransen kunnen er ook wat van :o
Maar goed, een virus kent sowieso geen grenzen...