Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pandora2 schreef:Over die Eurobonds denkt de Nederlandse centrale bank nochtans anders...
Als heel het zuiden omvalt, is er van het rijke noorden ook geen sprake meer.
Oftewel...men is het niet helemaal met elkaar eens
Hannanas schreef:Toch snap ik ergens die griepvraag wel.
Stel in 2017/18 winter 8000 griep-doden.
Nu 2020 totaal 2000 Corona-doden.Ik noem ff wat hè.
Er zijn veel mensen die de strenge maatregelen niet begrijpen. Bijv oa dat we anders misschien wel naar de 10.000 doden zouden gaan. Of.. ze vragen zich af of er niet meer tegen die griep-doden gedaan moet worden. Of ze denken terug aan de landen die begonnen “het is vergelijkbaar met een griep” riepen.
Mijn inziens is die vraag beter niet te sussen met “we hebben het hier over Corona en niet over griep” omdat het een belangrijke vraag is voor het creëren van kennis en bewustzijn die we op dit moment nodig hebben om mensen te blijven motiveren zich aan de regels te houden.
Ik kan de vraag zelf trouwens niet volledig duidelijk antwoorden in Jip en Janneke taal.
Citaat:Oftewel als je op je 45e een hartinfarct krijgt , is er geen plek voor je op de IC. Of als jij net die 16 jarige bent met longontsteking, ook geen plek meer.
_Penotti schreef:Citaat:Oftewel als je op je 45e een hartinfarct krijgt , is er geen plek voor je op de IC. Of als jij net die 16 jarige bent met longontsteking, ook geen plek meer.
En dit is dus NIET! waar.
Voor deze spoed patiënten is er nog steeds plek. Heeft ook meerdere malen in de berichten gestaan.
De mensen die een nieuwe knie (als voorbeeld) willen en ergens ingepland stonden die zijn uitgesteld.
Bericht van 2 dagen terug
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/317 ... hartaanval
_Penotti schreef:Citaat:Oftewel als je op je 45e een hartinfarct krijgt , is er geen plek voor je op de IC. Of als jij net die 16 jarige bent met longontsteking, ook geen plek meer.
Voor deze spoed patiënten is er nog steeds plek. Heeft ook meerdere malen in de berichten gestaan.
De mensen die een nieuwe knie (als voorbeeld) willen en ergens ingepland stonden die zijn uitgesteld.
Bericht van 2 dagen terug
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/317 ... hartaanval
elnienjo schreef:Mijn moeder die ingepland stond om een tumor weg te laten halen mag het nu ook niet.Iemand die net te horen heeft gekregen dat ze alvleesklierkanker heeft mag op dit moment geen levensverlengende chemo wegens corona. Zit je met je ter dood veroordeling en heb je niet eens de optie om je (kwaliteit) van leven nog wat te kunnen verlengen...