[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 13:57

Sizzle schreef:
Ik kan niemands meter worden want ik geloof niet in God dus dan kan ik moeilijk gaan staan beloven dat ik meehelp in gelovige opvoeding.

Oja dat heb ik ook.
Maar juist omdat je niet pland wanneer je dood gaat is het toch van tevoren moeilijk bepalen waar je het beste af bent toch?

Als jong kind was ik waarschijnlijk naar mijn opa en oma aan moeders kant gegaan, vanaf tiener naar mijn oom en tante.. Maar ik kan me ook echt niet voorstellen dat daar ruzie over was gekomen

Luxorvalkje

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:00

Ik ben gedoopt en heb ook een peettante.

Bij ons betekende het niet meer als een soort eer. En vaak kreeg dat kind met zijn verjaardag wat extra’s. Denk dan aan een cadeautje van 10 gulden voor je neefjes en nichtjes, en bij je petekind 15 gulden.

Voor de eer vind ik het wel een leuk gebruik. Dus stel je zus krijgt een kind en ze kunnen kiest jou omdat jullie altijd goed met elkaar gaan. Voor de verplichting zou ik het niet doen.

Maar dan ben ik misschien te Hollands. Een ander bepaalt niet waar ik mijn geld aan uitgeef.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:17

Never forget dat ik ooit Thom Yorke heb ontmoet als peetvader van mijn au pair kindjes en geen flauw idee had wie hij was. Maar ik kwam er ook pas vorige week achter dat de vader van dat gezin veel werk doet voor grote films. Echt geen idee, dacht dat hij gewoon suffe sieraden maakte.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:29

Geen idee wie dat is. Maarja ik ken de meeste bn'ers al niet dus bekende Amerikanen zijn al helemaal niet mijn ding

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:36

Je kunt mij naast een bn'er in het vliegtuig zetten, en ik heb het pas door als de een na de ander een praatje komt maken bij zijn stoel of een handtekening komt vragen... :+

Been there done that :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:37

Ik herken heel slecht gezichten. Dat geeft enorm vaak genânte momenten :o
Zo had ik dus niet door dat de dochter van onze buren ook mijn stalgenoot was. En ik nog denken als ze in de auto stapte met rijbroek: zou ze ook een paard hebben?
Op stal dacht ik: goh ergens komt me die bekend voor :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:40

Sintara schreef:
Geen idee wie dat is. Maarja ik ken de meeste bn'ers al niet dus bekende Amerikanen zijn al helemaal niet mijn ding

Sowieso geen Amerikaan, maar de zanger van Radiohead.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:48

Dat herken ik ook wel.
Paar keer bekende mensen in de wachtkamer bij het ziekenhuis gehad en dat dan mijn collega zei, dat is die, of dat is die.
Maar dan zijn ze daar midden in de nacht zonder make-up, echt heel anders :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:49

Okee, verkeerd gegokt. Maar je snapt mijn punt :P

Ik heb wel eens op een terras gezeten naast iemand, die op een gegeven moment vroeg van waarom heb je niet gezegd dat je Nederlands bent? Dat vind ik echt raar. Een beetje asociaal.. Blabla.

Dus ik zo van, wat maakt dat nou uit? Ik ga niet op elk terras waar ik neerplof aan iedereen verkondigen dat ik Nederlandse ben hoor.

Ik dénk dus dat dat een bn'er is geweest, en misschien de man waar ze mee was ook. Maar ik weet het niet zeker

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:19

Nu met de mondkapjes is het helemaal een uitdaging om mensen te herkennen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:22

MarcoBorsato schreef:
Sintara schreef:

Verenigd Koninkrijk is toch ook een soort Amerika?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:23

__Sannne schreef:
MarcoBorsato schreef:

Verenigd Koninkrijk is toch ook een soort Amerika?

Ja joh.

UK, USA, USSR, allemaal vrijwel gelijk... :Y)

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:32

Mijn ouders waren katholiek. Ik had een setje peetouders, helaas beiden al een paar jaar overleden. Ik geloof niet dat ik er veel van merkte toen ik klein was, want als ik iets kreeg, kreeg mijn zus ook iets van ze. Er werd dus geen onderscheid gemaakt. Als kind vond ik het er meestal wel gezellig, maar gewoon bezoek met de familie. Later ben ik ze gaan waarderen om wie ze zijn, dat het gewoon hele fijne mensen waren.

Mijn sibling kreeg een broer en zus van onze ouders aan peetouders die in een andere stad woonden. Ik een verre nicht/neef die in hetzelfde dorp waren. Niet omdat zij zo dichtbij woonden, maar mijn ouders hadden gedoe met de andere sibling van mijn moeder, dus die mocht geen peettante meer worden. Mijn zus heeft er verder nooit een band mee gehad, want minder fijne mensen en ze hadden geen speciale interesse in haar/ons.

Voogd... ik en ex zijn beiden gevraagd als voogd. Mijn zus omdat ze oprecht van mening is dat ik goed voor hun kind zou kunnen zorgen en het op haar manier zou opvoeden. Schoonzus, vroeg het puur omdat ze bang was dat haar broer zich gepasseerd voelde omdat ze het bij nummer 1 zelfs niet overwogen had. :+
We hebben beiden nee gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:23

Gut wat een discussie zeg :))

Hij is blij met de eer om peetoom te mogen zijn inderdaad :D en dan wordt er vaak weleens een cent meer gegeven met speciale gelegenheden, maar dat is naar eigen keuze. Mijn broer bijvoorbeeld kreeg regelmatig een extra cent van zijn doopmeter, mijn doopmeter gaf hooguit een kaartje en dat was het. Zelfs geen cadeau met een verjaardag ofzo.
Mijn dooppeter heeft dan weer veel langer geleefd, ik was 25 toen hij overleed. Die van mijn broer is overleden toen hij 14 jaar was. Qua "eerlijkheid" kan dat ook heel krom voelen voor kleine kinderen.
Vriend wil inderdaad wel een spaarcent opzij zetten en met bijzondere gelegenheden een iets mooier cadeau, maar niet standaard een dikke enveloppe. En dan niet dat iedereen er maar standaard vanuit gaat dat dat allemaal vrij komt voor een stel mooie blauwe ogen zeg maar.
Voor wat hoort wat :) en daar kan ik me prima in vinden.

Hij daarentegen denkt dan weer dat dat kind later goed.voor zijn dooppeter gaat zorgen als die oud en bejaard is :roll: daar laat ik hem voorlopig maar in geloven.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:43

De peettante van onze jongste heeft het contact met de familie verbroken en een andere zus van mijn man vond het voor onze dochter rot dat ze geen peetouders meer had.Dus die zijn nu plaatsvervangend peetouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:06

Hij vroeg of ik die kleine echt niet mee wou nemen naar stal soms, maar als plagerijtje. Heb een filmpje getoond van een kind in een stoeltje in een stapmolen. Hij heeft de hint begrepen :)) en vond het nog een goede oplossing maar vreesde dat de ouders het niet zo lollig zouden vinden. Goddank zitten we op dezelfde lijn qua humor 8-) en hoef ik me daar al geen zorgen om te maken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 22:46

En wie weet valt het kind mee en groei je ernaar toe, maar als het niet zo is heb je geen valse beloftes gedaan en zit je nergens aan vast.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 23:58

MarcoBorsato schreef:
En wie weet valt het kind mee en groei je ernaar toe, maar als het niet zo is heb je geen valse beloftes gedaan en zit je nergens aan vast.

Ja, dat had ik dus wel met mijn nichtje. Zij heeft ook wel veel van ons gekregen := maar als het had gemoeten of was verwacht, dan denk ik dat het niet zo was gegaan.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 01:43

Hier kwam toch weer een uitnodiging binnen voor een kinderfeestje :x

Zo’n blije uitgeprinte foto kaart met het kind zelf er groot op inclusief die ‘schattige’ botercreme op z’n gezicht.

Eerste verwondering: iets met COVID???
Tweede verwondering: Twee linkjes naar cadeaulijstjes. Een voor het kind in kwestie de andere voor zijn broertje

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 02:37

Omg ja, dat deden mijn ouders ook altijd. Als de ene jarig is krijgt de ander ook wat. :? WAAROM?! Leer maar eens dat er ook nog iets bestaat als gewoon op je beurt wachten tot je zelf jarig bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 07:51

Nou inderdaad, wat een onzin is dat. Je bent niet jarig, simpel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 08:21

Mijn zusje en ik zijn vijf dagen na elkaar jarig, dus dat was makkelijk. :)) Alle visite tegelijk, maar de cadeaus van mijn ouders kregen we wel echt op onze verjaardag zelf.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 08:23

Cadeautje voor een broer of zusje? Echt?
Zot!
Daar zou ik echt niet aan meedoen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 09:04

Luxorvalkje schreef:
Hier kwam toch weer een uitnodiging binnen voor een kinderfeestje :x

Zo’n blije uitgeprinte foto kaart met het kind zelf er groot op inclusief die ‘schattige’ botercreme op z’n gezicht.

Eerste verwondering: iets met COVID???
Tweede verwondering: Twee linkjes naar cadeaulijstjes. Een voor het kind in kwestie de andere voor zijn broertje

Ben zelf al niet dol op verjaardagen, dus de partners ging ik al niet naartoe, laat staan hun kinderen.
Als alleenstaande zou je je halve salaris uitgeven aan alle flauwekul wat mensen met gezinnen allemaal te vieren hebben en als ze (als koppel) bij jou komen geven ze echt geen groter kado omdat ze met 2 zijn.
Weet wel betere dingen te doen van mijn geld dus.
Kinderfeestjes zou ik dus gewoon skippen en zeggen dat je daar niet (meer) aan gaat doen in de toekomst, laat staan geld uit geven voor het niet jarige kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 09:09

Heb ik ook nooit gehad en ik denk ook nooit problemen van gemaakt. Kan het me niet echt meer herinneren. Wat ik wél nog weet, en verschrikkelijk vond, waren de cadeautjes van mijn ene oma. Dat mens had nogal een duidelijke mening en vond dat ik meer op mijn nichtje moest gaan lijken. Dus ik kreeg enkel en alleen cadeautjes waar mijn nichtje dolblij mee zou zijn. Of gewoon identieke cadeautjes met Sint of Pasen enzo. Kledij idem, als ze haar gang had kunnen gaan hadden we steevast als tweeling rondgelopen.

Gisteren nog om de tafel gezeten. Blijkbaar is een bevriend koppel ook zwanger en op paar dagen verschil uitgerekend. Ik heb al heel duidelijk gezegd, als het daar bij het volgende uitje niks dan gekwetter is dan Baby-Hier en kwaaltjes-daar, dat ik dan niet meer mee ga. vriend vond me maar zuur, maar ik vind het ook echt zuur. Ik bedoel, eentje van hen had erger rammelende eierstokken vanaf dag 1 in haar relatie dan een heel klokkenspel van een beiaard in een tornado. Al had ik sowieso al 0,0 aansluiting met schoonzus en dan die andere meid.

Best een schril contrast met de zwangere meiden/moeders waar ik bevriend mee ben. Die staan allemaal lekker nuchter in hun zwangerschap/moederschap.

Edit: ik heb eveneens al laten weten dat ik niks extra ga bijdragen aan die kleine. We zijn geen geldautomaat zeg maar. Ik heb bij dit kind echt twijfels over de opvoeding en dergelijke. Er zijn nog wat dingen naar boven aan het komen dat ik nu al bedenk "waarom in godsnaam..."