Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 21:41

tijger22 schreef:
Vorige week via Facebook een rijbroek verkocht, gelijk dezelfde dag verzonden met als kadootje nog een Dekje erbij. Ze was niet thuis op het moment van bezorgen dus pakket was afgegeven bij een Primera, is haar pakket ineens door een onbekend persoon opgehaald blijkbaar. Het pakket is nu dus weg... gelukkig heb ik haar bewijs van afgifte e.d. Al gelijk de dag van verzenden toegestuurd maar voel me er toch echt wel rot over :(

Jij hebt gewoon gedaan wat je moet doen. Vreemd zeg dat dit kan gebeuren, heel slecht van de primera. Overigens vraag ik me af of het pakket nog terug gebracht gaat worden.. wat moet iemand met een rijbroek en dekje?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 21:53

Misschien verkopen ze het weer door, op Marktplaats bv.

Pearlx

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:50

Hebben jullie ook dat wanneer je iets gratis aanbied de reacties een stuk onbeschofter zijn? Ik had een grote zak vol videobanden en een videorecorder gratis op mp gezet. Ik krijg rond 16:00 een berichtje of ze het binnen een kwartier op kan komen halen want dan is ze in de buurt. Ik zeg oei sorry, dat gaat me niet lukken ik zit nog tot zes op mijn werk. "Dat ik maar moest stikken in mijn videobanden dan".

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:57

Gratis afhalen levert hier altijd gezeik op. Ik breng het daarom maar naar de kringloop.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 13:00

Gratis is inderdaad gelazer, ik breng het ook weg

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 13:01

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 07:25, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 13:18

Ik vraag dan een klein bedrag dat scheelt een hoop gezeik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 13:24

tijger22 schreef:
Vorige week via Facebook een rijbroek verkocht, gelijk dezelfde dag verzonden met als kadootje nog een Dekje erbij. Ze was niet thuis op het moment van bezorgen dus pakket was afgegeven bij een Primera, is haar pakket ineens door een onbekend persoon opgehaald blijkbaar. Het pakket is nu dus weg... gelukkig heb ik haar bewijs van afgifte e.d. Al gelijk de dag van verzenden toegestuurd maar voel me er toch echt wel rot over :(

Dit is verantwoording van de Primera.
Zij zullen moet uitleggen waarom ze het pakket aan iemand anders hebben meegegeven.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 13:41

Wachten jullie met verzenden tot je daadwerkelijk t geld op je rekening hebt, of is het vinkje “ koper heeft betaald” genoeg?
Bij mij dat laatste, merk dat ik t soms nogal vervelend vind dat verkopers dan nog langer wachten..

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 13:53

Morganlefay schreef:
tijger22 schreef:

Dit is verantwoording van de Primera.
Zij zullen moet uitleggen waarom ze het pakket aan iemand anders hebben meegegeven.

Precies en voor hetzelfde geld heeft ze het wel zelf opgehaald, jij kan dat niet controleren.
Als het goed is kunnen ze wel precies het moment van ophalen achterhalen via PostNL, de medewerker van Primera heeft het pakket moeten scannen. Dus kunnen ze op de camerabeelden ook achterhalen wie het pakket heeft opgehaald. De Primera en de koper moeten gewoon beide aangifte doen van diefstal.

En ik vind zelf dat ze de Primera aansprakelijk moet stellen en niet jou.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 14:04

Ik knal het dan op de weggeefhoek en daar is het beheer ontzettend streng. Die accepteren geen onbeschoft gedrag, dan wordt iemand direct verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 14:13

Muze schreef:
Wachten jullie met verzenden tot je daadwerkelijk t geld op je rekening hebt, of is het vinkje “ koper heeft betaald” genoeg?
Bij mij dat laatste, merk dat ik t soms nogal vervelend vind dat verkopers dan nog langer wachten..

Wat ik verkoop valt onder het kopje degelijk en niet te duur. Kopers pluis ik wel eens uit op wie wat waar.
Heb wel eens gehad dat het pakket er eerder was dan de betaling binnen.
Maar kijk meestal eerst mijn rekening na voordat ik iets de post op doe.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 14:15

Ik kan inderdaad het precieze tijdstip zien op de track en tracé code. Er staat 10 mei om 15:44. Ze zei inderdaad dat de Primera de camerabeelden terug zou gaan kijken. Krijg net een berichtje dat mevrouw wederom bij Primera langs is geweest vandaag en de Primera haar doorverwijst naar mij want ik ben de verzender. Ontzettend onredelijk, want PostNL heeft pakket bij hun afgeleverd dus is Primera verantwoordelijk voor de uitlevering aan de juiste persoon. Ik ga PostNL hierover even een berichtje sturen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 14:17

Morganlefay schreef:
Muze schreef:

Wat ik verkoop valt onder het kopje degelijk en niet te duur. Kopers pluis ik wel eens uit op wie wat waar.
Heb wel eens gehad dat het pakket er eerder was dan de betaling binnen.
Maar kijk meestal eerst mijn rekening na voordat ik iets de post op doe.

Als er via marktplaats betaald wordt, dan ontvang je de barcode voor verzending automatisch na betaling (mits je een betaalverzoek met verzending via PostNL aanmaakt). Als de betaal bevestiging en de barcode er is dan verstuur ik het ook, ondanks dat het geld pas een werkdag later op mijn rekening staat.

Ik erger mij ook aan verkopers die dan eerst willen wachten tot het op de rekening staat. Het is niet zo dat ik de betaling en barcode kan faken, want de bevestiging komt als pop up in de chat.
Laatst bijgewerkt door Daphara op 12-05-21 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 14:17

Misschien ook zelf contact opnemen met de bewuste Primera om haar verhaal na te trekken. Dadelijk zeg ze wel van alles, maar klopt er niks van.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 14:20

Marcella schreef:
Misschien ook zelf contact opnemen met de bewuste Primera om haar verhaal na te trekken. Dadelijk zeg ze wel van alles, maar klopt er niks van.

Ze heeft net nog gezegd dat ik hier absoluut niks aan kan doen, ze probeert dus niet haar geld terug te krijgen oid.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 15:01

Bij betaling via MP betaalverzoek wacht ik niet af tot het daadwerkelijk op mijn rekening staat. Dat komt wel goed. Bij tikkie/rechtstreekse overboeking wil ik het wel eerst zien.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 15:33

Ik wacht bij betaalverzoek wel altijd af dat het daadwerkelijk op mn rekening staat :o .
Leg dat ook altijd uit en tot nu heeft dat nog niet tot ombegrip vd kopers geleid.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 16:29

Ik heb een volledig elektrisch fornuis voor 200 te koop staan (bieden vanaf 150). Zelfde fornuis staat op mp vanaf 250 euro tot 350 euro dus nette prijs, alleen krijg enkel biedingen vab 100 euro :7 zeker allemaal handelaren.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 21:59

_Lorette_ schreef:
Bij betaling via MP betaalverzoek wacht ik niet af tot het daadwerkelijk op mijn rekening staat. Dat komt wel goed. Bij tikkie/rechtstreekse overboeking wil ik het wel eerst zien.

Dit doe ik inderdaad ook. Ik vertrouw er wel op dat Marktplaats het naar mij overmaakt.

Ik heb nu voor het eerst "gelijk oversteken" gedaan, maar zag dat de kosten voor de koper daarbij hoger zijn (1.27 ipv 40 cent), dat wist ik niet. Het is voor een item van 30 euro, dus dat wilde ik best een keer proberen (ik ben de verkoper overigens).

Ik heb nu net weer vier dingen erop gezet en bovenstaande heb ik al twee keer eerder op marktplaats gehad en nooit reacties op gehad. Nu maar goedkoper erop gezet, omdat het hier ligt te verstoffen. Slaat nergens op, maar ben dan toch blij dat het verkocht is en iemand anders er blij mee is :-).

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 22:24

Gelijk oversteken is zoveel procent van het bedrag dus dat verschilt altijd.
Niet dat je je vastpint aan die 1,27 euro :)

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 23:15

Alja schreef:

Oh goed om te weten! Ik zou er zelf niet snel voor kiezen, maar je weet maar nooit.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 23:59

tijger22 schreef:
Ik kan inderdaad het precieze tijdstip zien op de track en tracé code. Er staat 10 mei om 15:44. Ze zei inderdaad dat de Primera de camerabeelden terug zou gaan kijken. Krijg net een berichtje dat mevrouw wederom bij Primera langs is geweest vandaag en de Primera haar doorverwijst naar mij want ik ben de verzender. Ontzettend onredelijk, want PostNL heeft pakket bij hun afgeleverd dus is Primera verantwoordelijk voor de uitlevering aan de juiste persoon. Ik ga PostNL hierover even een berichtje sturen.

Wat een soap. Ik zou trouwens ook persoonlijk even bellen met de bewuste Primera om het verhaal te verifiëren haha

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 00:47

Heeft primera ook echt bevestigd dat het pakket door iemand anders is meegenomen of kunnen ze het alleen niet vinden? Als ze het niet kunnen vinden zou ze een dag later nog eens kunnen kijken of het er dan wel is, of als er meerdere pakketpunten dichtbij zijn een keer rondbellen of het misschien bij een van de andere punten is afgegeven. Ik krijg bij dpd bv. soms meldingen dat mijn pakket is afgegeven en dan kom ik bij het pakketpunt en is de bezorger nog niet langs geweest :+ de dag erna is het er dan meestal wel.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 02:20

beert schreef:
Alja schreef:

Oh goed om te weten! Ik zou er zelf niet snel voor kiezen, maar je weet maar nooit.

Ik wilde vanmorgen eigenlijk met "Gelijk oversteken" betalen. Maar er zou ruim €8 bijkomen bij het bedrag.

Nu ben ik best bereid iets bij te betalen voor deze service, zeker omdat het een paar dagen geleden dus flink mis is gegaan (iets anders geleverd gekregen dan wat er in de advertentie stond -:(- ) maar €8 was me ff te veel. Dus maar gewoon via betaalverzoek gedaan en nu hopen dat het deze keer wél goed is. Het pakje is iig afgegeven bij PostNL. Nu dus hopen dat het juiste erin zit en in een goede conditie is.