Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sollair310

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:16

NNikki schreef:
Zijn er bepaalde merken of modellen sneakers die wat breder vallen?
M’n middenvoetbeentje is 6 week geleden gebroken en aangezien ik best brede voeten heb, wil ik graag een paar sneakers die wat breder zijn zodat het niet zo op m’n voet drukt. :+

Bepaalde New Balance modellen vallen vrij breed. Maar ik zou vooral gewoon even informeren in een schoenenwinkel, dan kun je ze ook direct passen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 22:02

meintje schreef:
Ik zie nu die scène uit Friends voor me met de rookmelder :=

Jaaa :')
Dat ze op die losse resetknop zit te rammen.

Storm

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 08:21

Ik hem dat filmpje even opgezocht en ja, ik ben Phoebe :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 08:49

Hoe de fiets kan het hier 21 graden zijn 's ochtends. Zo warm is het buiten niet eens en het raam staat 24/7 open. Heb het nu open gezet zoals een deur. :=

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 09:36

Overdag is het buiten 18 graden. Laat dat zonnetje even komen en het is al snel 21 :j

Misschien apparaten aan laten staan? Je woonde niet heel groot toch? Als ik een paar uur de tv aan heb staan scheelt dat ook weer een graad namelijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 09:37

Ik ben van maandag tot gisteravond niet thuis geweest. Koelkast en vriezer geven niet zoveel warmte af haha. Houd het maar op enorm goede isolatie ofzo.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 09:46

Woon je toevallig in een flat-actige situatie dat je buren al weer flink aan het stoken kunnen zijn of iets dergelijks? Toen ik nog in een flat woonde (met verder rampzalige isolatie overigens) merkte ik dat altijd heel erg.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:01

Ja woon in een grote flat. Stoor me er enorm aan. Het is of op de tocht zitten of heel de tijd 21 graden in huis. _O-

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:48

Waarom wordt de maximum snelheid niet gehandhaafd in 30km zones?
Ik woon in een dorp, je mag hier 30, maar slechts een fractie remt zo ver af. Sterker nog, er hangt af en toe zo'n bord waarop je de snelheid van het verkeer kan aflezen, 60+km/u is geen uitzondering.

Ik snap dat er voor het doorgaand verkeer niets aan is om 30 te rijden, maar het dorp een 30 zone maken en dan niet handhaven is schijnveiligheid.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:56

Indy_Mouse_9 schreef:
Ik woon in een dorp, je mag hier 30, maar slechts een fractie remt zo ver af. Sterker nog, er hangt af en toe zo'n bord waarop je de snelheid van het verkeer kan aflezen, 60+km/u is geen uitzondering.

Ik snap dat er voor het doorgaand verkeer niets aan is om 30 te rijden, maar het dorp een 30 zone maken en dan niet handhaven is schijnveiligheid.

Maar dat is echt overal zo. Ik heb ze nog nooit zien handhaven op 30 km/h, denk dat het niet genoeg oplevert voor de staatskas, omdat 60 misschien nog wel gaat, maar de drempels die er vaak liggen met een hogere snelheid of een laag type auto niet zo grappig zijn

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:05

MarlindeRooz schreef:
Ja woon in een grote flat. Stoor me er enorm aan. Het is of op de tocht zitten of heel de tijd 21 graden in huis. _O-

Hier in mijn appartementje is het dagelijks nog zo'n 22 tot 23 graden zonder dat ik zelf stook en met het raam in de badkamer permanent en dat in de slaapkamer bijna permanent open :')
Ik heb een groot raam op het zuiden maar de zon schijnt al enkele dagen niet dus daar kan ik het ook niet op steken. Dus het moeten de buren en de isolatie wel zijn :+

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:17

Hier handhaven ze wel, althans in het dorp loopt een 50 km weg, maar die 50 is ook zeldzaam.
Is een lange brede weg door de kern. Dus nodigt uit voor veel harder.

Maar ze hebben hier een tijd met lazergun gestaan en ik weet zeker dat het veel heeft opgeleverd.
Zag je overigens ook in het weggedrag.
Nu is het weer even geleden dat ze er hebben gestaan, denk dat er binnenkort wel weer een spek de kas project komt.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:58

Indy_Mouse_9 schreef:

Omdat handhaven een vies woord schijnt te zijn. Door regels in te stellen kun je mensen relatief eenvoudig het idee geven dat er wat aan een probleem gedaan wordt, maar als je die regels ook nog moet gaan handhaven, dan kost het ineens ook geld.

Best vreemd ook, want door voor allerlei vergrijpen en overtredingen niet alleen te waarschuwen maar ook direct te beboeten, moeten veel van die kosten toch terug te verdienen zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:31

Indy_Mouse_9 schreef:

Bij ons wilde destijds de politie niet handhaven op 30, omdat de dorpskern was ingericht op 50 en het dus niet realistisch was om te verwachten dat men 30 ging rijden.
Dorpskern ging over de kop en sinds alles shared space is wil men wel handhaven, alleen is het niet meer echt nodig.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 22:56

Ik kan in mijn Outlook box maar tot 27 augustus 2020 terug kijken, ik had een historie tot ongeveer 12 jaar terug (een stuk of 2000 mails). Hoe kan het dat alles weg is? Concepten staat er gelukkig nog wel...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 04:56

xSCWx schreef:
Ik kan in mijn Outlook box maar tot 27 augustus 2020 terug kijken, ik had een historie tot ongeveer 12 jaar terug (een stuk of 2000 mails). Hoe kan het dat alles weg is? Concepten staat er gelukkig nog wel...

Staat de rest niet in ne online archief?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 06:49

Is de rechterzijde van een straat altijd de evenkant, behalve als er maar aan een zijde woningen staan?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 07:24

marleen_88 schreef:
Is de rechterzijde van een straat altijd de evenkant, behalve als er maar aan een zijde woningen staan?

Dat hangt er vanaf van welke kant je de straat in komt. Als je vanaf de ene kant komt en de even nummers zitten rechts, dan zal het zo zijn dat als je van de andere kant de straat in komt, dat de even nummers links zitten...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 07:52

Vanaf de lage nummers lijkt mij.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 07:55

Inprincipe is het zo dat dat oneven altijd links zit en even altijd recht. Standaard wordt er ook begonnen met nummeren vanaf het centrum gezien.

Er zijn uitzonderingen bv als er doorlopen genummerd wordt.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:23

Wat is er toch met onze "huis" sperwers.Ze zitten al jaren bij ons huis in de buurt,maar de laatste 2 weken zijn ze regelmatig naar elkaar aan het roepen.Je hoort ze s'morgens en s'avonds ook nog.Het zijn er nog wel 2.

Afbeelding

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:00

oomens schreef:
xSCWx schreef:

Staat de rest niet in ne online archief?

Waar zou ik dat archief kunnen vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:14

Indy_Mouse_9 schreef:

In het vorige dorp waar ik heb gewoond, stond gegeven moment regelmatig een camera.

30 km zone bij een doorgaande weg, ze hebben goed verdient :+ Sommige hebben meerdere keren er te hard langs gereden. Boetes van 1000 euro of meer waren geen uitzondering :+

Mijn vader had elke keer geluk. Want die woonde er tegenover, dus remde elke keer optijd af _O-

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:17

Century schreef:
Hoe heet het vogeltje dat een heel herkenbaar geluid maakt en o.a. ook in Burgers' Bush rondvliegt? Hij komt ook voor in Planet Zoo bij de "South American Jungle"-geluiden. Ik heb 'm wel eens gezien en het geluid zien maken, maar ik weet niet meer hoe hij eruit zag.
Het is heel lastig te beschrijven alleen :

Ik ben in Burgers' geweest vandaag, dus heb hem op camera! Vogel zelf niet zo goed te zien (tegenlicht enzo), maar het geluid is goed te horen. Het is een grijs vogeltje.
Weet iemand de naam?

https://youtu.be/Dnp-sFVAHqI

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:29

Jet schreef:
marleen_88 schreef:

Dat hangt er vanaf van welke kant je de straat in komt. Als je vanaf de ene kant komt en de even nummers zitten rechts, dan zal het zo zijn dat als je van de andere kant de straat in komt, dat de even nummers links zitten...

Als je begint bij de lage nummers... Anders staat het nooit vast, dat klopt.