Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:13

Voor afdrogen gebruiken we inmiddels gewone handdoeken. Is er op den duur een beetje ingesleten en nu idd hydrofielen alleen nog over het hoofdeinde van het bed en mee als we op vakantie gaan. Net als Hamam doeken wat minder zwaar en dik, handig in de koffer en snel droog.

Michelle77

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:50

Hier weinig hydrofiel gebruikt, alleen met afdrogen. Maar heb de wikkeldoeken van Lodger erg veel gebruikt, nog steeds wel.

Wat gebruiken/adviseren jullie voor op vakantie? Ik heb fijne omslagdoeken/badcape. Maar zou zo'n badcape die je om kunt doen als poncho fijner zijn?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:52

Die hebben wij eentje en we vinden het een gruwelijk onding. B vind hem ook stom. Hier gewoon lekker een grote badhanddoek voor op het strand/bij het zwembad en met douchen gewoon net als thuis.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:56

Met de komst van nummer 2 is de oudste bijna 3 en ik vind het ook jammer om hydrofiele doeken bij te halen, want gebruik ze verder ook nooit. Denk dat ik toch maar overstap dan naar gewone handdoeken.
Zo'n badcape is nog wel een idee voor als je er 2 tegelijk hebt ja, weet nog niet helemaal hoe ik dat straks ga doen, maar dat zien we dan wel weer.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:02

Heb alleen de badcapes van MoedersvoorMoeders gebruikt. Die zijn zoooooo zacht.
Verder soms hydrofiel, soms handdoek. Net wat er voor het grijpen ligt :)
Heb alleen nog xxl versies en een 6tal kleintjes van de hema. De rest is naar stichting babyspullen gegaan ":)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:03

Hier ook die van MvM.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:10

Die van Moeders voor Moeders is fijn ja! Die XXL hydrofielen van Lodger gebruiken we ook veel. Maar ik wil nog een Liewood badcape omdat ze zo schattig zijn. De badcape van Tiny Rituals was favoriet maar die is nu te klein, jammer dat ze daar geen grote versie van hebben.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:19

Hier worden hydrofielen echt zeker nog dagelijks gebruikt. De oudste gaat richting de 3,5 jaar, maar ik heb voor de baby to be er toch weer wat bijgekocht. Die dingen zijn zacht, kunnen overal voor gebruikt worden (drogen van de glijbaan) en zijn binnen enkele uren weer droog. Ideaal ook voor aan het strand. Ik heb een enorme stapel gewone en ook een voorraadke xxl doeken.
Ik gebruikte ze ook met het geven van borstvoeding. Wist niet dat ik zo’n fan zou worden van die lapjes stof _/-\o_

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:25

Hier worden de hydrofieldoeken ook nogsteeds gebruikt vooral de xl on af te drogen, die cape van moeders voor moeders is heel zacht maar helaas wel synthetisch niet echt fijn in de buurt van zo'n teer babyhuidje hier een voorkeur voor natuurlijke materialen.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:38

Ninthe is 2. na het douchen gebruiken we nu sinds een week of 4 denk ik een gewone handdoek omdat ze hetzelfde wilde doen als papa. Maar de hydrofielen gaan zeker nog niet weg. Inderdaad met snotteren onder het hoofd. En heb ze echt heeeeeel veel gebruikt tot 1 jaar. voor tijdens het voeden, onder het hoofd, afdrogen, de XL's in het begin ook om haar in te wikkelen. heerlijk!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 10:41

Hier wil Juul altijd een badjas aan na het bad of douchen. Voor Sophie gebruik ik de hele grote hydrofielen van Aden Anais. De kleine liggen alleen op de commode en gebruik ik vooral voor ongelukjes en als schoonmaakdoek :+ Beste schoonmaakdoeken die er zijn

Juul moet nu wel nieuwe badjas en de k nu aan badcape van Liewood.

Onder het hoofd nooit aan gedacht. Wel goeie bij snot. Sophie woelt teveel daar kan het niet bij en ligt ook op een schaap

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:43

Wij hebben ze deze week ook in bed. Handdoek over dwars, hydrofiel eromheen.
Zoveel gespuug en dan is dat handiger met schoonmaken.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:45

Ik mocht niet meedoen met MvM, dus die cape heb ik niet := Maar die van Optidee is geweldig, dus die wordt straks weer flink gebruikt voor zowat alles.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:48

litilaura schreef:
Hier worden de hydrofieldoeken ook nogsteeds gebruikt vooral de xl on af te drogen, die cape van moeders voor moeders is heel zacht maar helaas wel synthetisch niet echt fijn in de buurt van zo'n teer babyhuidje hier een voorkeur voor natuurlijke materialen.

Die 3 tellen zal weinig uitmaken voor het tere babyhuidje hoor ;) :+

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:51

Laura, houdt Juul de cape zelf soort van vast?

Zit te twijfelen tussen badjas en badcape.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:58

Gebruikten jullie die MvM cape dan echt om ze af te drogen? Ik gebruikte die als wikkeldoeken toen ze baby waren en nog op het CB. Maar om af te drogen lijkt dat me niet zo lekker, te zacht ofzo :+ leuk om zo te lezen dat iedereen dat weer anders doet! Ik gebruik overigens ook van begin af aan al handdoeken met afdrogen, ook voor baby’s. Vind drogen met een hydrofiel zo’n gedoe, waarom zou een handdoek niet goed zijn? Zie daarom het nut ook niet zo in van badcapes.
En ohja, die grote hydrofielen idd in bed bij snotterpartijen en hoestbuien. Scheelt zooooveel opruimen!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:59

Ryder schreef:
Gebruikten jullie die MvM cape dan echt om ze af te drogen? Ik gebruikte die als wikkeldoeken toen ze baby waren en nog op het CB. Maar om af te drogen lijkt dat me niet zo lekker, te zacht ofzo :+ leuk om zo te lezen dat iedereen dat weer anders doet! Ik gebruik overigens ook van begin af aan al handdoeken met afdrogen, ook voor baby’s. Vind drogen met een hydrofiel zo’n gedoe, waarom zou een handdoek niet goed zijn? Zie daarom het nut ook niet zo in van badcapes.

Ik wikkel haar in de badkamer erin, sleep haar naar de slaapkamer en dan droog ik haar af met een hydrofiel. Hij is wel lekker warm en knus :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:00

Als ze nog zo klein zijn kom je met een handdoek niet goed tussen de plooitjes en vingertjes en teentjes enzo. Is mijn ervaring althans. Met hydrofielen gaat dat beter.

Daarom zijn hydrofielen ook zo fijn voor her afdrogen van flesjes en flesspenen, omdat theedoeken te dik en stug zijn.

Ik vouwde altijd een XL hydrofiel in de badcape. Dan afdrogen met de hydrofiel. Natte doek weg en dan hou je de lekker warme zachte cape over om op te liggen bij aan het aankleden.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 11:04

Michelle77 schreef:

Ik heb nu nog alleen badjas. En ik vind dat opzih wel makkelijk. Douche uit, ding aan, ze rent weg. Na 2 min spelen er in is ze al droog.
Dus twijfel nog een beetje of een cape net zo fijn is qua aansluiten op het lijfje

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:05

Ah, dan snap ik het gebruik! Ik doe gewoon handdoek om, naar slaapkamer, daar ligt dan of een hydrofiel op het aankleedkussen of een handdoek. En de oudste droog ik gewoon af op de grond, die is 3,5 en 19 kilo (en 1.15m lang) dus die til ik niet meer zo vaak.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:07

Ryder schreef:
Ah, dan snap ik het gebruik! Ik doe gewoon handdoek om, naar slaapkamer, daar ligt dan of een hydrofiel op het aankleedkussen of een handdoek. En de oudste droog ik gewoon af op de grond, die is 3,5 en 19 kilo (en 1.15m lang) dus die til ik niet meer zo vaak.

Bij gup op de kamer staat een eetkamertafel :+ mag ie op staan bij het drogen en aankleden :D hoef ik niet te bukken :D
Gebruik de cape gewoon als enorme handdoek voor mupje

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:11

_lautje_ schreef:
Michelle77 schreef:

Ik heb nu nog alleen badjas. En ik vind dat opzih wel makkelijk. Douche uit, ding aan, ze rent weg. Na 2 min spelen er in is ze al droog.
Dus twijfel nog een beetje of een cape net zo fijn is qua aansluiten op het lijfje

Denk dat badjas, of poncho mijn voorkeur heeft, niet alleen voor vakantie, maar idd ook voor thuis, of in zwembad oid.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:12

mijn baby heeft een xxl hydrofiel als haar tut
hele dagen sleept ze een doek met zich mee en als ze er nog een of twee tegenkomt mogen die ook de hele dag mee :+
zo grappig, als ik de was droog in de kamer trekt ze alle doeken eraf en de rest laat ze hangen :)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:30

Heb een badcape gevonden die me ideaal lijkt, maar pfff 65,- wel behoorlijk veel.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:38

Je kan beter 1 duur ding kopen waar je echt blij mee bent, dan 5 goedkopere mwa dingen :o