[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 14:28

Hahahahahaha.

Ik ga niet naar kinderfeestjes en inmiddels worden we ook niet meer uitgenodigd. Een huiskamer met 20 volwassenen en 20 kinderen in de onderbouw-van-de-basisschool-leeftijd trek ik gewoon niet.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 15:38

Sjeeeeezus. Zit even een ijsje te scoren gaat er een kind een magnum weggooien waar alleen de chocola van af is gegeten....

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 15:49

Nou ja, beter dan dat ze hem likkend en druipend en snuivend voor je neus met hun hele gezicht onder het ijs op gaan zitten te eten, toch?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:17

Ik vind het gewoon belachelijk. Die dingen zijn hartstikke duur. Van mij had ze dat hele ding op moeten vreten met het stokje er bij en dan goed ziek en een magnum trauma for life. Volgende keer denk je maar eens na voor je geld wegflikkert.

/mopper

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:28

Maar is het jouw geld?
Soms is het ook wel zoeken naar dingen hoor :(:)

Mijn kind heeft nog nooit een Magnum op overigens. Die is veel gelukkiger met een mini raketje

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:31

Erger ik me eens ergens aan... Het gaat niet om wiens geld is. Het gaat om het begrijpen van waarde en verspilling

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:37

ik denk ook niet dat een kind van een jaar of 2-5 daaraan schuldig kan bevonden worden. Die snappen dergelijke principes simpelweg nog niet. Schuld ligt hier (wederom) bij de ouders die het een goed idee vinden om een klein kind een te grote portie voedsel te geven...
een minimagnum of een raketje was een betere keuze geweest.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:53

Die magnum had er gewoon niet moeten komen. Dat is waar het inderdaad mis ging. Ik heb gewoon een hekel aan verspilling.

Ik heb zelf ingevuld dat het kind perse die magnum wilde terwijl ouder nog had gezegd dat een raketje misschien beter is. Maar misschien zijn het gewoon ouders die de moeite niet eens nemen om goed te sturen

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:56

Dat zie ik inderdaad ook vaak en erger ik me ook aan. Kind wil persé die magnum want die wil de chocolade, ouders willen van het gedrein af zijn en geven toe zodat kind stopt met zagen, en dan heb je inderdaad dergelijke scenario's.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:58

Ik heb vroeger als kind ook eens 99% van mijn pizza laten staan in een restaurant omdat er een geur hing waar ik ter plekke enorm misselijk van werd. Ouders super pissed, maar ik was echt normaal een grote eter en geen zeur.
Soms zijn dingen niet wat ze lijken.

Inmiddels weet ik dat ik iedere vorm van parfum moet mijden.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:24

En ik wilde ooit perse naar de McDonalds ondanks dat mijn ouders me hadden gezegd dat het misschien helemaal niet zo lekker was als ik misschien dacht. Mooi dat ik mijn hele happy meal (vooral de hamburger) met tegenzin heb gegeten, niet meer bij de Mac ben geweest tot ik volwassen was en voortaan iets meer aannam wat mijn ouders zeiden. Prima les geweest.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:37

Ik eet nog steeds niet iets als het me niet smaakt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:42

Als er iemand parfum op heeft of een pijp gerookt heeft dan kun je me wel dwingen maar dan kun je daarna kots poetsen :+
Ik heb evenenenten zoals de hengstenkeuring uit mijn activiteiten lijst geschrapt omdat ik met een beetje pech mijn patatbakje als kotsbakje kan recyclen.

maireadJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:44

Ik wilde als kind al nooit naar de McD's. Ik vond het (en dat vind ik nog steeds) maar vies daar en altijd lawaai enzo.
Hamburgers vind ik inderdaad ook niet lekker, want de meeste zooi die erop zit vind ik niet lekker. En een hamburger plain (alleen broodje en vlees) snappen ze nooit daar :roll: .
Broer lustte wel alles en wilde altijd graag naar de McD's.
Ik ging liever naar een gewoon (weg)restaurant waar ik zelf kan uitzoeken wat ik eet en waar t rustiger is.
Altijd dikke ruzie, natuurlijk, als we met het gezin onderweg waren en iets wilden gaan eten. :=

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:56

MarcoBorsato schreef:

Ik ook niet, ben blij dat mijn ouders me dat gedoe bespaard hebben. Dwingen om te eten vind ik wel zo erg!

Door het gebrek aan dwang was ik altijd veel meer geneigd nieuwe dingen te proberen te eten.
Laatst bijgewerkt door Niobe op 24-05-19 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:57

Parfum is inderdaad heel vies en ontneemt je de eetlust. Wel lekker slank ;-) . Om die reden vind ik ochtend-OV ook onprettiger dan avond-OV, dan is een deel van de lucht verwaaid. Sommige zeep-/parfumwinkels zijn ook zo vies.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:00

Avond ov in de zomer als de deodorants van iedereen uitgewerkt zijn vind ik geen fijne ervaring.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:06

Niobe schreef:
MarcoBorsato schreef:

Ik ook niet, ben blij dat mijn ouders me dat gedoe bespaard hebben. Dwingen om te eten vind ik wel zo erg!

Door het gebrek aan dwang was ik altijd veel meer geneigd nieuwe dingen te proberen te eten.

Het was simpel, ik was gewaarschuwd en keuzes hebben gevolgen. Ben er niets minder van geworden en heb geleerd goed na te denken voor ik iets deed.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:09

Maar leeftijd maakt daar in ook wel verschil.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:10

Ja, natuurlijk. Grappig genoeg worden er aannames gedaan over het kind uit het voorbeeld zonder dat ik een leeftijd heb aangegeven

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:16

Qimm schreef:
Ja, natuurlijk. Grappig genoeg worden er aannames gedaan over het kind uit het voorbeeld zonder dat ik een leeftijd heb aangegeven

Je kan dan natuurlijk ook een leeftijd erbij plaatsen...

Ik gaf aan dat je van een kind van 2 a 5 jaar niet kan verwachten dat ze met "verspilling"inzitten.
Kon je ook uit afleiden dat ik vind dat een kind ouder dan 5 die relatie wel al kan gemaakt / zou moeten geleerd hebben...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:20

Ik heb geen idee welke leeftijd bij welke hoogte hoort

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:37

Maar even hoor, er wordt hier geklaagd over jankende baby's (dat doen baby's), kwijlende peuters (dat doen peuters), rennende kleuters (dat doen kleuters) en daar zegt ook niemand, 'ja maar dat doen ze nou eenmaal op die leeftijd'. Ik begrijp niet waarom ik mijn ergernis moet verdedigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:42

Ik at wat ik wou , hoefde ik niet dan geen drama .

Ben nog steeds een moeilijke eter , maar leer steeds meer eten te waarderen :+

Zonde om weg te gooien dat zeker

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 19:09

Bij ons thuis was het eten wat je voor je krijgt, of niet eten. En zit je vol, dan zit je vol, maar als je iets niet lust is het pech, iets anders krijg je niet.

Ik verbaas me er dan ook over als ik hoor dat er ouders zijn die apart koken voor een gezinslid dat iets 'niet lust'.

Hoewel ik me soms erger aan het feit dat vriendinnen met kinderen alleen nog maar over hun kinderen praten, ben ik wel blij dat ze van de nuchtere opvoeding zijn. Nee is nee, en je krijgt 1 waarschuwing, daarna straf. Dat laatste blijft tegenwoordig vaak uit, naar mijn idee. Ontzag voor je ouders hebben is toch heel gezond lijkt me? Waarom zou je luisteren als je toch weet dat je de ander de baas bent.
Angst voor je ouders is iets heel anders, en dat zou ik ook niet goedkeuren, dan is er iets mis in de relatie. Maar geen respect is net zo slecht. Uiteindelijk wil je een goed functionerende volwassene produceren, die moet ook toepassend respect tonen aan anderen.