Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:18

Kan men begraven worden naast een kerk met een kerkelijke dienst wanneer men niet gedoopt is?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:29

Damned schreef:
Kan men begraven worden naast een kerk met een kerkelijke dienst wanneer men niet gedoopt is?

Bij de katholieken niet. Van andere geloven zou ik het niet weten. I denk het niet.

Schemerdier

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:31

Kan je dan nog gedoopt worden op je sterfbed? :D ik ben totaal niet gelovig en niet gedoopt maar ik wil echt echt echt een kerkelijke begrafenis.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:33

Damned schreef:
Kan je dan nog gedoopt worden op je sterfbed? :D ik ben totaal niet gelovig en niet gedoopt maar ik wil echt echt echt een kerkelijke begrafenis.

Mijn oma was erg gelovig, maar ligt toch echt op een begraafplaats.

De echte graven op een kerkhof zijn vaak al in eigendom van een familie. Graven worden daar ook nauwelijks geruimd, omdat families destijds royaal aan de kerk betaalden voor zowel graf als onderhoud. Dat onderhoud valt ook nog wel eens flink tegen, kerken hebben tegenwoordig niet meer zulke inkomsten als vroeger.

Normaal gesproken koop je enkel grafrechten, voor een jaar of 25?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:35

Damned schreef:

Je kan je nu laten nu laten dopen, je bekeren en het laatste sacrament op je sterfhed doen? Moet je je wel even inschrijvien bij de kerk waar je begraven wilt worden. Het is niet zo makkelijk van: ik ben nooit gedoopt, hang geen geloof aan maar ga wel.bij een kerk begraven worden. Helaas, zo werkthet niet!

En idd wat hierboven staat: veel graven zij al "vergeven." mijn ouders hebben al jarenhun graf vast laten leggen..

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:39

Oke nu wil ik al helemaal niet doodgaan :+ heel mijn beeld in duigen... zo een lelijk sfeerloos funerarium zie ik echt niet zitten.

En dat van die oude graven naast de kerken wist ik al, helaas -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:48

Ach hoort bij de cultuur toch, in zo'n sfeerlos crematorium een plakje droge cake drinken en een kopje koffie drinken? Mijn familie mag het lekker zelf uitzoeken als ik dood ben, wat mij betreft gooien ze me in een grote oven en gaan ze thuis lekker aan de zuip ofzo.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:52

Wat doen jullie met geadresseerde post die financiële zaken bevat? Na afhandeling?

Toen ik bij mijn ouders woonde, gooide ik het altijd in de kachel... Ik heb geen kachel :')

Alaskan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 17:01

Janine1990 schreef:
Wat doen jullie met geadresseerde post die financiële zaken bevat? Na afhandeling?

Toen ik bij mijn ouders woonde, gooide ik het altijd in de kachel... Ik heb geen kachel :')

papierversnipperaar :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 17:04

Onderin de kattenbak? :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 17:16

Alaskan schreef:
Janine1990 schreef:

papierversnipperaar :P

Die heb ik inderdaad niet, maar overweeg het nu toch wel aan te schaffen. :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 17:20

Damned schreef:
Oke nu wil ik al helemaal niet doodgaan :+ heel mijn beeld in duigen... zo een lelijk sfeerloos funerarium zie ik echt niet zitten.

En dat van die oude graven naast de kerken wist ik al, helaas -O-

Al eens gekeken naar een natuur begraafplaats en de aula die daarbij hoort. Dat is best mooi.
Ik heb ook een jonge kennis gehad die overleed en zij heeft haar "mis" gehad in het plaatselijke café waar ze vaak kwam. Daarna is ze met alleen familie naar het crematorium gebracht. Dus daar was geen dienst.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 17:23

Emmaa_ schreef:
Ach hoort bij de cultuur toch, in zo'n sfeerlos crematorium een plakje droge cake drinken en een kopje koffie drinken? Mijn familie mag het lekker zelf uitzoeken als ik dood ben, wat mij betreft gooien ze me in een grote oven en gaan ze thuis lekker aan de zuip ofzo.

Wij hebben hierom bij de crematie van mijn oma gekozen om direct naar haar huis te gaan en daar met iedereen die wilde een lekker kopje soep en een biertje te drinken.
Beter dan in zo'n gare zaal, maar aan de andere kant zag/sprak je heel veel mensen niet meer omdat die weg gingen en die zou je normaal wel nog even zien ook al blijven ze niet lang.
Ik vond het trouwens een hele mooie uitvaart ook al was het niet in een kerk oid, en vrij 'budget' ook. Dus ik zou je niet teveel zorgen maken Damned :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 17:27

Macs schreef:
Emmaa_ schreef:

Wij hebben hierom bij de crematie van mijn oma gekozen om direct naar haar huis te gaan en daar met iedereen die wilde een lekker kopje soep en een biertje te drinken.
Beter dan in zo'n gare zaal, maar aan de andere kant zag/sprak je heel veel mensen niet meer omdat die weg gingen en die zou je normaal wel nog even zien ook al blijven ze niet lang.
Ik vond het trouwens een hele mooie uitvaart ook al was het niet in een kerk oid, en vrij 'budget' ook. Dus ik zou je niet teveel zorgen maken Damned :P

Ik vind het altijd wel iets hebben, maar de begrafenis van mijn opa in de kerk was toch wel een stuk specialer. Daar hebben we een hele mooie uitvaart gehad (inclusief de zon die precies doorbrak en op de kist scheen op het moment dat 'Sunshine on my Shoulders' van John Denver begon te spelen) en daarna zijn we met z'n allen naar het buurthuis gelopen voor een biertje en een broodje kroket. Dat klinkt heel stom maar dat was echt m'n opa z'n ding en het was ook nog eens een hele grote uitvaart dus was mooi zo.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 17:30

Maar ik wil de sfeer van een mooie oude kerk :') . Al zou een echt mooi alternatief misschien ook goed zijn.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 18:00

Janine1990 schreef:

Opsparen en meenemen naar je ouders voor in de kachel?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:08

Waarom verkopen ze geen kg verpakkingen melkchocolade paaseitjes? Wel van die mix kg verpakkingen, maar puur en wit zijn minder lekker.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:29

Die verkoopt de Op=Op Voordeelshop wel toevallig :D 1kg, alleen melkeitjes voor 3,98

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:59

Is er dan niemand die bij het maken van deze poster heeft gezegd dat dit wel een erg beperkte doelgroep aanspreekt/ dat dit een beetje een dubieuse plaatsing van het potlood is?

Afbeelding

Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 04:01

Die link had ik nou nooit gelegd.. :+

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 06:55

Ik meteen :p
En niet omdat ik er ervaring mee heb, voor de duidelijkheid :p

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 07:53

ik dacht eerst dat ze VVD wilden tatoeëren op de arm. Ik snap ook de combi vab potlood en plaatje niet

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 08:11

Je kleurt een vakje als je ergens voor stemt, in dit geval de VVD/de handen uit de mouwen steken.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 08:31

Blij dat ik niet de enige ben die meteen daar aan dacht bij het zien van de poster :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 08:48

Ja de leus maakt het duidelijker, maar het potlood is wel erg ongelukkig geplaatst! Is er dan niemand die dit gezien heeft daar bij het ontwerpen van de poster? :+