Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
wabisabi schreef:Ik ben echt zo stuk en gebroken. Ik heb 3,5 jaar een relatie gehad met een man die in scheiding ligt (waren wel al uit elkaar) Ik heb het in het begin erg afgehouden, omdat ik het geen goede basis vind om een relatie te starten. En ik het eerlijk gezegd ook niet vind kunnen. Maar, omdat we zo gek op elkaar waren, toch maar in het diepe gesprongen. Op mijn verzoek hebben we onze relatie stilgehouden. Dat leek me ook wel zo netjes. Wilde hem ruimte geven. Ik had namelijk niet verwacht dat die scheiding 3,5 jaar zou gaan duren. Nu... puntje bij paaltje, scheiding is bijna rond, vertelt hij dat hij een andere vrouw heeft ontmoet. En verliefd is geworden. Gewoon echt zomaar, uit het niets. Ik kan het gewoon niet geloven dat dit gebeurt. Alle mooie praatjes over dat wij voor altijd zouden zijn.... Ik dacht echt dat ik de liefde van mijn leven had gevonden. Alles klopte...dacht ik. Achter mijn rug om een date gehad, gezoend en verliefd op die andere vrouw.
Omdat, onze relatie eigelijk niet echt recht van bestaan heeft gehad en ik me ontzettend schaam dat ik hier toch voor ben gegaan, heb ik niemand waarmee ik hierover kan praten. Hij is ook nog eens een directe collega, waar ik mee samenwerk. En ik heb op dit moment ook nog niet de mogelijkheid om te stoppen met daar te werken.
En ik weet dat dit allemaal gewoon ontzettend fout is. En ergste is, dat hij het zelf ook beseft en hier aan wil gaan werken, maar wel met die andere vrouw verder wil gaan. En ik als een bakvis smeek om ons nog een kans te geven. Het is eigenlijk echt verschrikkelijk hoe ver ik wil gaan om samen met hem verder te kunnen gaan.
Komt nog bij dat ik in een heel korte tijd, afscheid heb moeten nemen van meerdere mensen en dieren die dichtbij mij hebben gestaan. Ik weet gewoon even niet meer hoe ik dit moet gaan doen. Man wat doet dit ontzettend pijn en ik kan alleen maar huilen. Alle oude pijn komt in één klap naar boven. Dacht ook dat ik wel sterker in m'n schoenen zou staan.
Ik begrijp dat mensen hier een oordeel over kunnen hebben. Die had ik namelijk zelf ook altijd. Dus ik verwacht ook geen begrip. Het is al onwijs fijn om het even van me af te kunnen schrijven. Ik schaam me gewoon te erg om hier een topic over te openen.
Urbanus schreef:Oh wat een stomme klojo! Dat hij maar lekker een schimmelinfectie oploopt met z'n achterlijke gedrag en de hele dag aan z'n zak moet krabben.
Dat houden van gaat echt wel slijten, komt helemaal goed met jou!
[ Video ]
CalipsoLover schreef:Ik las je verhaal al in het andere topic Wabisabi, maar had nog niet de tijd gevonden om erop te antwoorden. Zoiets doet je wereld even helemaal op zijn kop staan hé? Wat een onwijs vuile streek... De mensen hierboven hebben alles wel al mooi verwoord, maar zo iemand is inderdaad je tijd en aandacht echt niet waard. Ik zou het contact ondanks dat jullie wel samen werken echt proberen minimaliseren. Zijn je andere collega's niet een beetje op de hoogte van jullie relatie? Ik kan me niet voorstellen dat je zoiets 3,5 jaar echt geheim kan houden. Laat je boosheid en verdriet er vooral gewoon zijn. Tijd heelt alle wonden en deze man verdient jou echt niet.
PoelieWoelie schreef:Haha, wacht maar tot ze wat langer daten en zij ook niet zo perfect blijkt te zijn![]()
Wat mij destijds echt geholpen heeft is mezelf echt een schop onder mijn kont te geven; "Komop! Het is logisch dat je je verdrietig voelt maar blijf er niet in hangen. Je komt vanzelf wel weer iemand tegen die mínstens zo leuk is als deze. Niet zwelgen in zelfmedelijden!"
Wat niet inhoudt dat je je niet verdrietig mag voelen natuurlijk. Het is ook heel erg rot. Maar dit hielp voor mij persoonlijk wel goedEn uiteindelijk heb ik iemand gevonden die echt 100000x leuker is dan hij
Maar probeer het een beetje los te laten. Wacht niet op dat gesprek maar kijk vooruit
Kinke schreef:Wabisabi, wat mij erg hielp om niet te blijven hangen in m'n verdriet was bedenken dat ik m'n leven niet laat verpesten door een eikel
wabisabi schreef:We hadden het over eigenschappen van die andere vrouw. Hij zei letterlijk dat zij stoerder is en niet zo gevoelig is als ik.Nou m’n klomp brak.
Urbanus schreef:5. Fantaseer hoe leuk het zou zijn om garnalen in z'n huis te verstoppen zodat ze gaan rotten en hij niet weet waar de geur vandaan komt.
Suzanne F. schreef:wabisabi schreef:Waarom vraag je daarnaar? Houd de eer aan jezelf hè? Geef hem die kans gewoon niet om je nog meer te kwetsen dan hij al gedaan heeft.We hadden het over eigenschappen van die andere vrouw. Hij zei letterlijk dat zij stoerder is en niet zo gevoelig is als ik.Nou m’n klomp brak.
Tot hier en niet verder.
Sorriso schreef:Wat een lamlul wabisabi.
Lekker zo eentje die nooit rust vindt in een relatie lijkt het. Heb je niks aan hoor. Jammer dat je er zo laat achter komt, had hij dat maar eerder laten zien. Maar ook aan die gedachte heb je niks. Zeker weten dat er iemand is die beter voor je is! Een eerlijk persoon is sowieso veel leuker.
Sterkte en ga er lekker op uit, lekker wandelen, terrasjes doen, naar het strand, hophop!
wabisabi schreef:Tja geen idee. Ik denk, omdat ik het gewoon niet begrijp. Maar eigenlijk is het echt masochistisch en zou het niet belangrijk moeten zijn. Ik hoop op dat ik het begrijp en het beter kan afsluiten ofzo.
Suzanne F. schreef:wabisabi schreef:Tja geen idee. Ik denk, omdat ik het gewoon niet begrijp. Maar eigenlijk is het echt masochistisch en zou het niet belangrijk moeten zijn. Ik hoop op dat ik het begrijp en het beter kan afsluiten ofzo.
Nee, je gaat het hierdoor niet beter begrijpen en jezelf naar beneden halen helpt ook niet bij het beter afsluiten. Het is niet helpend om te horen waarom hij voor haar kiest en niet voor jou en waarom zij veel beter en leuker en knapper is.
Het is een lamzak, klaar. Kies voor jezelf. Voor je eigenwaarde en sta in je eigen kracht. Geef niet een stuk weg aan hem door dingen te vragen.
Kinke schreef:heeft ook te maken met gevoel voor rechtvaardigheid. Ik wou destijds ook een verklaring. Ik wou excuses. Ik wou dat hij toegaf dat hij zo ontzettend respectloos bezig was (relatie van 19 jaar).
Vergeet het, je gaat het niet krijgen. In mijn ogen leek het destijds of hij al z'n hersencellen kwijt was. Onherkenbaar was hij.
Volgens mij is het bij dit soort types altijd de schuld van de ander, nooit van diegene zelf
Sorriso schreef:Je hoopt dat zij tegenvalt. Beter nog; hij gaat tegenvallen. Hij is niet wat je in je hoofd hebt van hem. Als hij nu zo als een blad aan de boom om kan draaien, hoe goed kende je hem dan denk je? Zo leuk issie niet.
Kinke schreef:heeft ook te maken met gevoel voor rechtvaardigheid. Ik wou destijds ook een verklaring. Ik wou excuses. Ik wou dat hij toegaf dat hij zo ontzettend respectloos bezig was (relatie van 19 jaar).
Vergeet het, je gaat het niet krijgen. In mijn ogen leek het destijds of hij al z'n hersencellen kwijt was. Onherkenbaar was hij.
Volgens mij is het bij dit soort types altijd de schuld van de ander, nooit van diegene zelf
Suzanne F. schreef:Kinke schreef:heeft ook te maken met gevoel voor rechtvaardigheid. Ik wou destijds ook een verklaring. Ik wou excuses. Ik wou dat hij toegaf dat hij zo ontzettend respectloos bezig was (relatie van 19 jaar).
Iedereen maakt zijn eigen keuzes en je hebt geen invloed op de keuze van een ander. Je hebt alleen invloed op hoe je hiermee omgaat en op je eigen keuzes.
Needje schreef:Zo’n man gaat nooit tevreden zijn. Was ie met z’n vrouw niet. Met jou niet en straks met haar ook niet. Zulke mannen hebben een probleem en dat lossen ze niet op door naar de volgende te gaan. En zolang ze niet naar zichzelf kijken gaat dat niet veranderen.
Deze mannen zijn toxic as hell en je moet blij zijn dat je daar van bevrijd bent.
En nu lekker met jezelf aan de slag gaan zodat je de volgende keer zo een giftige meteen herkent en bij wegloopt nog voor er iets is.
You can do this!!
xDenies schreef:Mijn werkgever had daar een mooi woord voor, maar ik kom daar niet op. Komt er op neer dat het iemand is die altijd opties open houd tot er iets beter op het pad komt. Net als met het naar feestje gaan ofzo. Niet dat zoiets te vergelijken is, een feestje met een relatie, maar even als voorbeeld.
Ik ben een beetje bang dat ik mezelf daar ook weer in heb gelaten. Ik wil er niet om treuren maar ik irriteer me naar mezelf dat ik het deze keer wederom een kans heb gegeven. Maar goed.