Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wyoming

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 16:29

Dat de schoolfotograaf op 2 dagen komt. Morgen voor zoon en maandag voor dochter. Maar dat er ook een broer/zus foto wordt gemaakt maar het nog onduidelijk is op welke dag. Dus ze moeten morgen beide toonbaar naar school terwijl ze eigenlijk in de kleding van ex naar school moeten en dochter daar vandaan een lelijk jurkje aan had (echt totaal niet mijn smaak) en zoon een oude trui. Maar als ik ze leuke kleding aan doe, zie ik het nooit meer terug.
(Want als ik het terug vraag aan ex is het nooit daar namelijk. Of ik krijg de helft van een setje terug. Of het komt terug als het 3 maten te klein is, want dan lag het spontaan daar toch wel. En ja dan trekt hij het ook nog aan en zegt erbij, die was toch van jou?)
En maandag moet ik dan maar afwachten wat hij dochter aantrekt en of ze beetje leuk op de foto komt. (En dus evt zoon als dan de broer/zus foto wordt gemaakt)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 16:44

Bellatrix schreef:
Oh, en gewoon ergens de stad in gaan en kledingwinkels met jassen inlopen?

Dat zou misschien beter zijn, maar dat trek ik niet. Laatste keer dat ik echt ben gaan kleding shoppen was met een vriendin, die vond dat ik echt eens wat andere moest hebben; dat is 30 jaar geleden :')

De rest is echt online uitzoeken óf ik weet al wat ik wil en ga daarvoor naar de winkel.

(Iets met autisme én NAH) ;)

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 16:53

Ik wilde vandaag zelf ijsmochi's maken. Alle stappen gingen verbazingwekkend goed tot de LAATSTE stap.... het ijs in het deeg doen en dichtvouwen.....
Nu heb ik de allerlelijkste mochi's ooit die vrijwel geen ijs bevatten want alles liep eruit en de deegcirkeltjes waren veelste klein en alles zat tegen. Nu ben ik chagrijnig omdat ik hier veel tijd in heb gestopt voor niks :') -O-

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 17:38

15u alles gevoerd wat ik moest voeren, dacht ik mooi dan kan ik nu naar huis.

Niet dus, moest ik nog even een paar klusjes uitvoeren.

Vroeg ik bij 1 van kan je helpen, nee dat kan je zelf en in parten de kruiwagen in.

Nee dat gaat niet in mijn hoofd, als er een doos gevuld staat dan gaat de hele doos met inhoud er in.

En niet in parten...

Alles in 2 x er in geduwd, en de doos er boven op.

Daarna wou ik naar huis tot ik achter kwam dat er ook nog koeien over moest.

En toen was het 16.00u..en ik mocht naar huis..

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 17:49

Eczeem op mn enkel en hiel, dus word iedere stap die ik zit de eczeem geprikkeld om te jeuken. Smeer me een ongeluk met cremepjes om het vet en gehydrateerd te houden maar pffffff

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 18:13

een erg doortastende huisarts die actie onderneemt. Niet verkeerd zou je zeggen.. maar nu moet ik dus volgende week een uitgebreid lichamelijk onderzoek waar ik helemaal geen trek in heb :(
ik snap haar redenatie, en opzich vind ik het goed dat ze dit wil checken en uitzoeken, maar ik heb er geen zin in.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 19:04

Niks mee opgeschoten. Was dus alleen controle belletje dat de crp wel mooi aan het zakken is.

Mri is nog te snel op de vorige. Maar moet nu dus toch 3x daags standaard tramadol in gaan nemen omdat ik kapot ga van de pijn.

Over 2 weken wordt ik weer gebeld. Gok dat ik dan ook weer moet bloedprikken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 19:52

Ik zit bij de baasjes van Jozi in huis te wachten tot ze thuis zijn.

Ik breng breng hem daar elke keer als ik moet werken en hij bij mij is. Maar meneer is niet dom. Die wist dat de situatie nu anders is. Dus die was in dikke paniek. Rondjes rennen en blaffen en helemaal angstig. Ja ik laat een hond zo niet achter. :=

Dus nu zit ik een half uur te wachten. Ongemakkelijk want zij komen straks thuis met 2 jonge kinderen en dan zit ik daar. _O-

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 20:10

Ik ben zo moe, dat ik alleen maar wil huilen. |(
Waarom heb ik nou niet iets meer vetrouwen in mezelf, waardoor ik niet constant tegen de gedachtes je kan het niet en je bent hier te dom voor hoef te vechten. Had zo veel tijd gescheeld die ik had kunnen besteden aan het leren van de stof. Morgen examen. Hopen gaat het een beetje oké en kan ik dit weekend bijkomen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 20:39

Zoals vermoeden overspannen/burnout. Ene kant blij want het heeft nu een stempeltje en een naam.
En aan de andere kant natuurlijk heel banketstaaf.

Maar het geeft wel heel veel meer rust en ik heb vandaag een zeer goede dag gehad.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 20:42

Sterkte Kosseh! Succes morgen!

En fijn Zebrastreep! Een diagnose betekent vaak ook een plan van aanpak. Dus dan gaat het vast snel beter!!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 20:45

MarlindeRooz schreef:
Sterkte Kosseh! Succes morgen!

En fijn Zebrastreep! Een diagnose betekent vaak ook een plan van aanpak. Dus dan gaat het vast snel beter!!

Klopt! Alleen wel lastig met een bokt verslaving dat ik nu minder op een beeldscherm mag kijken. Maar goed het is voor een goed doel.

Nu nog even de foute gewoonte aanhouden en vanaf morgen gaan we van start!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 20:47

Tijd om naar de action te gaan en allemaal achterlijke zooi te kopen. Om mee te knutselen en frutselen! :D

Junk journal / fotoboek zijn echt van die rustgevende dingen vaak haha.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 20:58

Ik ben een burn-out net voorgeweest denk ik, op tijd aan de bel getrokken. Ik heb voor mezelf scratch art besteld, heel rustgevend en ik wil straks het fysiek boeken lezen weer gaan proberen. Meestal had ik daar niet genoeg geduld voor.

Ik hoop dat je nu wat meer berusting kan vinden Zebrastreep. Je hebt jezelf zo lang over de kop gewerkt. Laat werk los en focus op je eigen herstel.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 21:11

Ben ik nu perongeluk asociaal geweest of zit iemand weer sassy te doen om niks?

Moeder heeft jubileum op haar werk. Wij als gezin, dus ik, m'n broer en mijn vader, geven haar een cadeau. Is een tegoedbon dus had een kaartje geschreven en afgesloten met dikke kus *van ons 3*
Leest de vriendin van mijn broer dat en zegt tegen mijn moeder "oh kijk het is een tegoedbon voor ons 2 want mijn naam staat er niet bij!!!!"

Broer en vriendin zijn gewoon gesetteld en hebben 2 kinderen dus opzich hoort zij er gewoon bij maar ze heeft 0 mee gedacht aan het cadeau en betaald ook niet mee.
Toch niet zo gek dat ik het af teken zonder haar naam eronder?
Of had dat wel gemoeten volgens de sociale norm omdat ze er bij hoort?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 21:12

Ja.

Edit: ter verduidelijking, ja ze had erbij moeten staan.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 09-10-25 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 21:13

Ik vind het wel echt heel raar dat je haar naam + die van de kinderen er niet onder zet. :=

Dit soort gelegenheden zijn niet het moment om je ongenoegen over je schoonzus te uiten. :n

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 21:13

Ik vind het inderdaad wel erg vreemd dat je haar niet op het kaartje gezet hebt. Als ze nou net nieuw was komen aanwaaien had ik het begrepen maar dit vind ik onbegrijpelijk eigenlijk.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 21:15

Tenzij er specifiek is aangegeven dat het alleen vanuit de kinderen (jij en broer) gegeven zou worden zou ik als aanhang wel verwacht meegenomen te worden op het kaartje.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 21:23

Oh oeps :')
Ja nee, ga haar niet bewust uitsluiten natuurlijk maar heb er gewoon niet over na gedacht.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 21:24

Ik vind het vooral aantonen dat jij haar / de kinderen niet echt ziet als onderdeel van je familie. :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 21:24

Wat op zichzelf ook weer raar is, maar goed.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 21:26

MarlindeRooz schreef:
Ik vind het vooral aantonen dat jij haar / de kinderen niet echt ziet als onderdeel van je familie. :=

Ja, dat dus eigenlijk. Als je broer zich hierin heeft laten horen qua input dan spreekt hij namens zijn gezin.

Ik ben altijd voor "ja maar je bent ook nog een individu en niet alleen onderdeel van een gezin", maar in zulke gevallen vind ik het vanzelfsprekend dat het hele gezin genoemd wordt. Tenzij zij als gezin nog iets aparts doen en dit echt vanuit jullie 3 geregeld is.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 21:29

Ik sluit mij aan bij de rest, als partner van je broer en moeder van de kleinkinderen had ze toch bij de kaart erop te horen. Net als de kinderen.

Dus snap haar wel, ongemakkelijk setting zo. :=

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 21:40

En broer heeft toch betaald?
Die betaald toch ook een soort van voor het hele gezin ?