Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Indy_Mouse_9 schreef:Ik zoek naar van dat klittenband waar geen harde kant bij zit. Waar de haakjes kant minder agressief haakt, zeg maar.
Mijn zoon heeft een verkleedpak gekregen van wat fragiele stof, maar wel met van dat normale klittenband. Elke keer als hij het uittrekt blijft de haak-kant van het klittenband in de stof hangen, en na 1 dag zitten er allemaal haaltjes in![]()
Ik weet dat dat zachte klittenband bestaat, maar heeft het een naam of zijn er bepaalde zoektermen die ik kan gebruiken om het te vinden?
paars schreef:Zou goed zijn dat zeker te weten. Even de vacht open leggen met je vingers en dan zie je of ze op de huid nog droog is. Een goeie wintervacht isoleert heel goed. Er zijn ook nog andere factoren die er een rol bij spelen denk ik. Rilt ze, heeft ze binnnen en buiten voldoende ruwvoer om te knabbelen om zo haar inwendige kacheltje te laten branden?
Goeie ventilatie speelt ook nog een rol. Op een stal waar ik ooit stond deed de boer ‘s avonds alle deuren dicht…met natte paarden binnen en soms natte dekens die er te drogen hingen…waren ‘s smorgens de ramen aan de binnenkant echt zeiknat. Dat was slechter dan met een natte vacht in een goed geventileerde stal te staan. Kortom er zijn meerdere factoren die meespelen of het slecht voor haar kan zijn.
c_alsemgeest schreef:Wij hebben er een toen gekocht bij de intratuin, daar staan echt veel soorten.
Wij hebben er een die heel echt lijkt en vol is, maar ook heel klein uit elkaar te halen en "in te klappen" is. Zit is een vrij kleine smalle doos. Terwijl het toch een boom van 1m80 is.
Dat kon je daar ook goed bekijken omdat de bomen er uitgestald staan, maar ze er ook in doos bij liggen.
Nikass schreef:Ventilatie is goed.
Ruwvoer beperkt, omdat ze snel te dik wordt.
Ik heb haar nooit zien rillen of iets wat er op lijkt dat ze het koud zou hebben. Ik ga eens kijken wat jij zegt, of de huid droog blijft.