Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Prrrr

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 15:35

Ik zou buiten de link om eens bij klarna gaan kijken wat er aan de hand is.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 15:49

Als het mailadres klopt en je hebt idd recent iets besteld en mogelijk nieuwe gegevens ingevoerd dan zou ik het denk ik wel vertrouwen. De gegeven link heeft namelijk wel de stam van de echte website van klarna. Ik zou wel de tekst kopieren en plakken en niet op de link klikken als ik niet kan zien waar die heen gaat.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 16:25

Je kunt altijd even met de klantenservice contact opnemen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 17:26

Prrrr schreef:
Ik zou buiten de link om eens bij klarna gaan kijken wat er aan de hand is.

Dit. Niet op de link klikken maar zelf de Klarna app openen en kijken in je accountinstellingen.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 17:49

Kookaburra schreef:
Je kunt altijd even met de klantenservice contact opnemen.

Dit zou ik ook doen. Bij twijfelgevallen altijd even contact opnemen met de klantenservice. Mocht het wel spam zijn, kunnen zij hun klanten meteen waarschuwen.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 21:35

Thanks!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:02

Shetlander, niet geschoren, staat overdag zonder deken buiten, snachts op stal.
Met dagen als vandaag gaat zij savonds drijfnat naar binnen. Het duurt erg lang voordat ze weer is opgedroogd. Is dit erg? Kan zij daar last van hebben/krijgen?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:14

Is ze dan echt door en door nat, of is haar ondervacht nog droog?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 00:29

Dat weet ik eerlijk gezegd niet zo goed. Ik heb de indruk dat ze wel door en door nat is.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 00:59

Zou goed zijn dat zeker te weten. Even de vacht open leggen met je vingers en dan zie je of ze op de huid nog droog is. Een goeie wintervacht isoleert heel goed. Er zijn ook nog andere factoren die er een rol bij spelen denk ik. Rilt ze, heeft ze binnnen en buiten voldoende ruwvoer om te knabbelen om zo haar inwendige kacheltje te laten branden?
Goeie ventilatie speelt ook nog een rol. Op een stal waar ik ooit stond deed de boer ‘s avonds alle deuren dicht…met natte paarden binnen en soms natte dekens die er te drogen hingen…waren ‘s smorgens de ramen aan de binnenkant echt zeiknat. Dat was slechter dan met een natte vacht in een goed geventileerde stal te staan. Kortom er zijn meerdere factoren die meespelen of het slecht voor haar kan zijn.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 07:58

Ik zoek naar van dat klittenband waar geen harde kant bij zit. Waar de haakjes kant minder agressief haakt, zeg maar.
Mijn zoon heeft een verkleedpak gekregen van wat fragiele stof, maar wel met van dat normale klittenband. Elke keer als hij het uittrekt blijft de haak-kant van het klittenband in de stof hangen, en na 1 dag zitten er allemaal haaltjes in |o

Ik weet dat dat zachte klittenband bestaat, maar heeft het een naam of zijn er bepaalde zoektermen die ik kan gebruiken om het te vinden?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 09:02

Indy_Mouse_9 schreef:
Ik zoek naar van dat klittenband waar geen harde kant bij zit. Waar de haakjes kant minder agressief haakt, zeg maar.
Mijn zoon heeft een verkleedpak gekregen van wat fragiele stof, maar wel met van dat normale klittenband. Elke keer als hij het uittrekt blijft de haak-kant van het klittenband in de stof hangen, en na 1 dag zitten er allemaal haaltjes in |o

Ik weet dat dat zachte klittenband bestaat, maar heeft het een naam of zijn er bepaalde zoektermen die ik kan gebruiken om het te vinden?

https://www.kleurenmix.nl/Webwinkel-Cat ... l-dun.html misschien?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 10:08

paars schreef:
Zou goed zijn dat zeker te weten. Even de vacht open leggen met je vingers en dan zie je of ze op de huid nog droog is. Een goeie wintervacht isoleert heel goed. Er zijn ook nog andere factoren die er een rol bij spelen denk ik. Rilt ze, heeft ze binnnen en buiten voldoende ruwvoer om te knabbelen om zo haar inwendige kacheltje te laten branden?
Goeie ventilatie speelt ook nog een rol. Op een stal waar ik ooit stond deed de boer ‘s avonds alle deuren dicht…met natte paarden binnen en soms natte dekens die er te drogen hingen…waren ‘s smorgens de ramen aan de binnenkant echt zeiknat. Dat was slechter dan met een natte vacht in een goed geventileerde stal te staan. Kortom er zijn meerdere factoren die meespelen of het slecht voor haar kan zijn.

Dank je.
Ventilatie is goed.
Ruwvoer beperkt, omdat ze snel te dik wordt.
Ik heb haar nooit zien rillen of iets wat er op lijkt dat ze het koud zou hebben. Ik ga eens kijken wat jij zegt, of de huid droog blijft.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 12:52

Weet iemand een mooie kunstkerstboom, die als je hem opruimt niet teveel ruimte inneemt?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 13:00

Wij hebben er een toen gekocht bij de intratuin, daar staan echt veel soorten.
Wij hebben er een die heel echt lijkt en vol is, maar ook heel klein uit elkaar te halen en "in te klappen" is. Zit is een vrij kleine smalle doos. Terwijl het toch een boom van 1m80 is.
Dat kon je daar ook goed bekijken omdat de bomen er uitgestald staan, maar ze er ook in doos bij liggen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 13:28

Marktplaats heeft ook wel veel kunstkerstbomen staan! Keuze uit van alles. En anders is de intratuin inderdaad ook een fijne optie.

Weet iemand of er ergens op bokt een klimaattopic/duurzaamheidstopic is? Ik kan me niet voorstellen dat hij er niet is, maar ik kon het niet vinden. Wel allemaal kleinere mbt Temu, kleding kopen etc, maar niet klimaat en de ontwikkelingen en de discussies erover :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 14:34

Is er een leidraad voor autofabrikanten hoe snel ruitenwissers moeten wissen in welke stand, of zijn fabrikanten daar vrij in? Ik weet dat het per auto wisselt maar bestaat er iets als Laag = 1-2x per 10 seconden Medium = 3-5x per 10 seconden en Hoog = 6-8x per 10 seconden?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 17:22

c_alsemgeest schreef:
Wij hebben er een toen gekocht bij de intratuin, daar staan echt veel soorten.
Wij hebben er een die heel echt lijkt en vol is, maar ook heel klein uit elkaar te halen en "in te klappen" is. Zit is een vrij kleine smalle doos. Terwijl het toch een boom van 1m80 is.
Dat kon je daar ook goed bekijken omdat de bomen er uitgestald staan, maar ze er ook in doos bij liggen.

Thanks!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 21:52

Nikass schreef:
Ventilatie is goed.
Ruwvoer beperkt, omdat ze snel te dik wordt.
Ik heb haar nooit zien rillen of iets wat er op lijkt dat ze het koud zou hebben. Ik ga eens kijken wat jij zegt, of de huid droog blijft.

Weet je haar normale temperatuur? Kan per paard best verschillen. Die van mij had 36,8 als ‘ie zich tiptop voelde. Stel dat je het niet weet dan zou je dat ook eens kunnen checken op verschillende momenten van de dag. Heb geen idee hoe ze buiten staat, ook al kunnen ze schuilen; soms doen ze dat niet -O- . Het is wel heel fijn dat je het uitzoekt. Sommige paarden kunnen dit weer beter handelen dan andere.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:12

Ze kan niet echt schuilen, wel wat bomen, maar niet echt droog staan.
Ze is vrolijk en actief, je merkt niets aan haar, maar daar wil ik ook niet op wachten ;)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 17:02

Is Cribox giftig voor mensen en honden?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 17:11

Nee vooral heel vies! Ik heb het gebruikt toen mijn vorige hond z'n tanden in de houten trap zette. Daarna nooit meer in gebeten

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 17:21

Ik denk eraan om een heel klein beetje op het sokje te doen dat ons hondje om heeft.Hij blijft maar likken en trekt de sok en tape ervan af.Nu bitterspray gekocht,maar hij likt het eraf en plukt gewoon door.De cribox komt dan niet op zijn huid.Een kapje kan hij niet op dan is het paniek.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 18:49

Kap wel omdoen. Zolang de paniek duurt hond stevig rond z’n bast vasthouden en toespreken. Geen enkele paniek duurt eeuwig.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 19:16

Zo heb ik het met mn kat ook gedaan, laat maar panikeren, met 10 minuten was het over. Uiteraard wel vastgehouden.

T was toch echt voor zn eigen bestwil.....