Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 14:31

karuna schreef:
Ik vind het een domme keuze. :n Zeker vandaag al, de kans is groot dat hele hordes mensen erop af komen, het wordt te druk daardoor en hup de besmettingen vliegen om de oren. Ligt het dan aan de horeca of aan de mensen die er massal heen gaan en daardoor de boel weer rondslepen.

De regels zijn misschien niet leuk maar om zo uit protest de boel waarschijnlijk weer volledig te verkl oten lijkt me ook geen goed idee, zo verpesten een paar protestbedrijven het voor de rest weer. En het is oneerlijke concurentie voor diegene die zich wel aan de regels houden. Daarmee maken ze hun collegas nog verder kapot. _-:(

En helaas de gemiddelde nederlander heeft al best vaak bewezen dat maathouden niet aanwezig is.

Demonstreren is een grond recht, en zo moet je het zien. De horeca in ongekend hard getroffen en als je bijna omvalt en je ziet bv je gasten 5 km of 40 km verder over de grens gezellig de horeca bezoeken dan vind ik dat een goede reden om een behoorlijk punt te hebben om gebruik te maken van je grondrecht tot demonstratie.

Het is goed als voor jongeren het leven zsm weer normaler wordt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 14:32

OleJon schreef:
Geweldig dat er veel open gaat, en hoop zonder qr code. Anders mogen ze wel dicht blijven.

Ik hoorde van de week op de radio nog dat er hier bij ons één of andere FB pagina is met alle horeca waar je welkom bent zonder coronapas.
Zou al een hele tijd bestaan dus het verbaast mij een beetje dat ze er nu pas achter kwamen :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 14:33

996981 schreef:
Nog een héél goede reden om weer normaal te gaan doen:

Citaat:
Volgens minister Ernst Kuipers (Volksgezondheid) ligt het toegenomen aantal zelfdodingen onder jongeren deels aan het sluiten van scholen, een maatregel die meermaals is ingevoerd om de verspreiding van het coronavirus in te dammen. Kuipers noemt het vrijdag "vreselijk, echt vreselijk" dat er bij mensen onder de dertig jaar meer zelfdodingen zijn geregistreerd.

"Dat heeft natuurlijk ook te maken met het sluiten, herhaald, van onderwijs", zegt de kersverse bewindsman. "En daarmee het limiteren van contactmogelijkheden, in een fase van je leven dat dat bij uitstek belangrijk is." Ook andere maatregelen raken jongeren hard, zegt hij

https://www.nu.nl/coronavirus/6178164/k ... holen.html

Waarom hebben ze het in dit nooit over het uitkleden van de Psychische zorg?
Net zo als ze het niet hebben over het uitkleden van de ziekenhuisbedden incl IC.
En dat daardoor ook problemen komen.

Kijk ik ga niet beweren dat de lockdown niets doet, maar als er dan op tijd psychische hulp is kan erger vaak wel voorkomen worden.

Maar daar is ons kabinet maar wat graag heeeel stil over.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 14:34

996981 schreef:
Nog een héél goede reden om weer normaal te gaan doen:

Citaat:
Volgens minister Ernst Kuipers (Volksgezondheid) ligt het toegenomen aantal zelfdodingen onder jongeren deels aan het sluiten van scholen, een maatregel die meermaals is ingevoerd om de verspreiding van het coronavirus in te dammen. Kuipers noemt het vrijdag "vreselijk, echt vreselijk" dat er bij mensen onder de dertig jaar meer zelfdodingen zijn geregistreerd.

"Dat heeft natuurlijk ook te maken met het sluiten, herhaald, van onderwijs", zegt de kersverse bewindsman. "En daarmee het limiteren van contactmogelijkheden, in een fase van je leven dat dat bij uitstek belangrijk is." Ook andere maatregelen raken jongeren hard, zegt hij

https://www.nu.nl/coronavirus/6178164/k ... holen.html

Fijn dat hij dat erkent, ik heb dat bij zijn voorganger echt gemist.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 14:38

Ellende is in september is toen alles opengegooid, binnen twee weken liep het mis. De overheid kreeg heel veel gezeik over zich heen want ze hadden niet alles moeten opengooien in een keer. Nu willen ze het gedoseerd doen om hetzelfde probleem te voorkomen. En nu gaan bedrijven en anderen hetzelfde doen alleen dan "illegaal"

wacht nu eens een of twee weken af nog. Je krijgt steun, kijk hoe die periode gaat met alles beperkt open en doe dan. Nu is dadelijk alles in een keer open. De gemiddelde nederlander houdt geen maat en de kans is groot dat je hierdoor de boel weer volledig gaat verklooien met misschien wel alles weer dicht inclusief de winkels.

Gewoon onverstandig en dom.

En kwa solidariteit, het betekend dat een deel van de nederlandse samenleving zich weer moet gaan opsluiten want een kwetsbare gezondheid booster of niet. Daar was eerder zo veel over te doen, uitsluiting en zo. Werden er "zielige" mensen bijgesleept. Die kunnen nu weer terug in hun hok want "men" wil feesten, drinken en eten buiten de deur. En sjoppen enz. Tot zo ver de solidariteit.

Ik zet dit topic weer op onzichtbaar, het frustreert me teveel -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 14-01-22 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 14:39

Mensen lijken wel te vergeten dat in veel landen weliswaar de horeca etc open is máár wel met 2G. Dus niet lang leve de lol en iedereen is welkom.

Nee wel met 2G en daar zijn ze bij ons ook gewoon mee bezig dat dat klaar is zodra alles weer open kan.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 14:40

Inderdaad, binnen de ggz is het gewoon al code zwart. Ook blijkt dat het aantal suïcides onder jongvolwassenen best is toegenomen. Ik vind dat toch wel heftig. Helemaal omdat dit een groep is die erg weinig risico loopt bij een corona besmetting. Dan zijn eigenlijk de maatregelen voor die groep schadelijker dan de kwaal.

Ik denk dat we toch langzaam terug moeten naar normaal en uiteindelijk ook niet meer testen. Ik hoor veel besmettingen hier, maar eigenlijk niemand meer ziek. Hele lichte klachten en soms zelfs geen/niet noemenswaardig. Als blijkt dat vaccinatie niet helpt tegen besmetting, maar wel goed tegen ziekenhuisopname, dan zijn we er toch zou je denken!? Frustrerend dat er dan nog steeds teveel kwetsbaren niet gevaccineerd/geboosterd zijn.

https://nos.nl/artikel/2413009-onderzoe ... ot-30-jaar

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 14:42

Spenk schreef:
Mensen lijken wel te vergeten dat in veel landen weliswaar de horeca etc open is máár wel met 2G. Dus niet lang leve de lol en iedereen is welkom.

Nee wel met 2G en daar zijn ze bij ons ook gewoon mee bezig dat dat klaar is zodra alles weer open kan.

En dat werkt daar ook zo lekker tegen de besmettingen he, die 2G. :+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 14:42

Spenk schreef:

2G gaat hier niet meer komen hoor. Het gaat niet helpen om niet gevaccineerden niet te besmetten, omdat omikron gewoon erg besmettelijk is. Als blijkt dat vaccinatie goed werkt tegen ziekenhuisopname, dan hebben ze er meer aan om alle 30+ te verplichten om te vaccineren.

Het liefst zie ik gewoon dat we de zorg zo krijgen dat we de ongevaccineerden gewoon dat risico kunnen laten lopen. Maar het mag nooit ten koste gaan van reguliere zorg of zorg voor gevaccineerden en dat is gewoon wel het probleem.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 14-01-22 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 14:43

Maar denken jullie dat 2G komt met de CU in de regering?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 14:44

Als het misgaat zitten we zo weer in lockdown :')

Ene voordeel is dan als morgen hordes mensen op pad gaan dan gaan de besmettingen vrij vlot. Dan beschermd dat deel straks de mensen die het nog niet gehad hebben. Dus laat die mensen maar mooi lopen.

Ik ga het in ieder geval niet doen maar moet ook werken dus heb het al druk genoeg.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 14:45

Ik denk dat met de besmettelijkheid van omikron 2G sowieso niet meer komt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 14:46

karuna schreef:
Ellende is in september is toen alles opengegooid, binnen twee weken liep het mis. De overheid kreeg heel veel gezeik over zich heen want ze hadden niet alles moeten opengooien in een keer. Nu willen ze het gedoseerd doen om hetzelfde probleem te voorkomen. En nu gaan bedrijven en anderen hetzelfde doen alleen dan "illegaal"

wacht nu eens een of twee weken af nog. Je krijgt steun, kijk hoe die periode gaat met alles beperkt open en doe dan. Nu is dadelijk alles in een keer open. De gemiddelde nederlander houdt geen maat en de kans is groot dat je hierdoor de boel weer volledig gaat verklooien met misschien wel alles weer dicht inclusief de winkels.

Gewoon onverstandig en dom.

En kwa solidariteit, het betekend dat een deel van de nederlandse samenleving zich weer moet gaan opsluiten want een kwetsbare gezondheid booster of niet. Daar was eerder zo veel over te doen, uitsluiting en zo. Werden er "zielige" mensen bijgesleept. Die kunnen nu weer terug in hun hok want "men" wil feesten, drinken en eten buiten de deur. En sjoppen enz. Tot zo ver de solidariteit.

Ik zet dit topic weer op onzichtbaar, het frustreert me teveel -O-

September was ook een hele andere situatie. Nog niet alles gevaccineerd, andere mutatie.
Nu wordt het gewoon tijd om verder te gaan met het leven en corona een bijzaak te noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 14:46

Needje schreef:
Spenk schreef:

En dat werkt daar ook zo lekker tegen de besmettingen he, die 2G. :+

Nee daar werkt het niet tegen nee. Maar 2G dwingt mensen wel om toch die prik te halen waardoor mensen beschermd zijn tegen ziekenhuisopnames. Dat brengt het wel terweeg.

Pien weet dit beter dan ik maar heeft de dreigende taal van Macron niet ook geleid tot veel mensen die gaan prikken?

Het grootste gros in het ziekenhuis is nog altijd ongevaccineerd.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 14:47

Waarom zouden kwetsbare mensen ' terug in hun hok ' moeten dan ?
Lopen die nu ' uit hun hok ' omdat de anderen haast niks mogen ?

De vaccins en de boosters zijn er toch niet zomaar gekomen. Ik mag toch veronderstellen dat die wel degelijk enige vorm van bescherming bieden nog voor de kwetsbare en oudere mensen zodat deze groep ook weer wat kan deelnemen aan het normale leven.

Een week of 2 gaat ook geen verschil meer maken en je kan niet eindeloos alles op slot houden voor iets wat misschien gaat komen.

Maar ik heb de indruk dat het allemaal niet zo goed in jouw eigen straatje past om één of andere reden en vandaar ( alweer ) de frustraties :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 14:47

karuna schreef:

Verrassend genoeg heb ik over solidariteit een heel ander gezichtspunt: Ík vind dat de risicogroepen alles moeten doen om hun risico zo gelijk mogelijk te maken aan dat van de meerderheid. Dus van meer afstand houden, thuis blijven en overal FFP2 masker dragen tot afvallen naar een gezond BMI.
Dit opdat niet de hele samenleving dicht hoeft vanwege hún extra risico :)*

En dat geldt m.i. ook voor het Covid Anxiety Syndrome. Daar hoeft niet de rést van de samenleving zich bij aan te passen.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 14-01-22 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 14:48

Als die te grote groep ongevaccineerden ervoor zorgt dat nog steeds niet alles open kan, ben ik echt voor een vaccinatieplicht vanaf 30 of 40 jaar bijv.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 14:49

996981 schreef:
SusanH schreef:
Ik dacht dat het van de Speld kwam.

:')

Los van de onderzochte reden denk ik dat het ook komt omdat je een deel van het gezicht gewoon niet kan zien. In je hoofd maak je dat plaatje af en het menselijke brein maakt dingen graag mooier dan ze zijn :))

Klopt. En als iemand mooie ogen heeft dan scheelt dat ook al. Laatst een jonge man gezien waarvan ik met masker dacht: zo dat is een knappe gast. Maar toen hij hem afdeed viel het toch wat tegen. -O- :D
Soms is het beter om de fantasie te laten spreken he?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 14:54

Suzanne F. schreef:
Klopt. En als iemand mooie ogen heeft dan scheelt dat ook al. Laatst een jonge man gezien waarvan ik met masker dacht: zo dat is een knappe gast. Maar toen hij hem afdeed viel het toch wat tegen. -O- :D
Soms is het beter om de fantasie te laten spreken he?

Inderdaad :D

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 14:55

karuna schreef:
En kwa solidariteit, het betekend dat een deel van de nederlandse samenleving zich weer moet gaan opsluiten want een kwetsbare gezondheid booster of niet. Daar was eerder zo veel over te doen, uitsluiting en zo. Werden er "zielige" mensen bijgesleept. Die kunnen nu weer terug in hun hok want "men" wil feesten, drinken en eten buiten de deur. En sjoppen enz. Tot zo ver de solidariteit

Solidariteit!? Volgens mij is het juist het probleem dat er veel jongeren en jeugd redelijk onzinnig gevaccineerd is en solidair is, maar dat een te grote groep juist kwetsbaren zich niet heeft laten vaccineren en de zorg belast!

En idd we hebben vaccinaties en boosters, kwetsbaren kunnen een mondmasker dragen. En verder denk ik dat kwetsbaren altijd al moesten kiezen tussen maatregelen nemen tegen virussen of het risico accepteren. Dat is nu niet anders natuurlijk. Individueel kunnen we daar wel rekening mee houden als het gaat om een persoon in directe omgeving. Maar we kunnen daar toch niet de hele maatschappij op in gaan richten?!
En hoe solidair ben je zelf en waar stopt het? Als iemand bedlegerig is en niet van huis kan, moeten we dan allemaal maar solidair thuis blijven zitten omdat het anders zielig is voor de andere persoon?

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 14:58

karuna schreef:
Wel wat mis met besmettingen als daardoor de rest van werkend nederland tot stilstand komt ivm teveel besmettingen. En er hele processen tot stilstand komen daardoor.

Teveel brandweermannen ziek thuis en brand blussen wordt lastig, leraren ziek, scholen dicht. Zorgmedewerkers thuis zieken en hulpbehoevenden met een probleem enz

Die zitten thuis omdat dat administratief moet, niet omdat ze persé ziek zijn. En die quarantaineregel gaat heel snel onhoudbaar worden als het merendeel van de mensen eigenlijk niet ziek is en de besmettingen geen correlatie meer hebben met de IC opnamen.

Ik ken momenteel 3 mensen die positief thuis zitten, ze hebben nog niet eens een loopneus, wat keelpijn als je echt iets wil verzinnen. Maar positief dus hoppa een week thuis

Als omicron echt de overhand krijgt en er eigenlijk geen procentuele ziekenhuisopnames volgen op het aantal besmettingen dan mogen ze het tellen van besmettingen wel achterwege laten, heeft geen enkel nut dan, maatregelen baseren op het aantal besmettingen ook niet.
Tel dan gewoon het aantal ziekenhuisopnames.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 14:58

En volgens mij was de boodschap dat wanneer mensen zich lieten vaccineren we terug konden naar hoe het eerder was toch?

2 jaar geleden waren we solidar. Nu niet meer.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 15:00

Interessant uitspraak van rechter op Tenerife.

Zoon van 15 en diens vader wilden dat de knul gevaccineerd werd. Moeder niet en is naar de rechter gestapt.

Die heeft haar uitspraak gebaseerd op informatie van verschillende experts; wetenschappers en wetenschappelijke rapporten, zonder ´vervuiling´door andere belangen.

Zij kwam tot het afgewogen resultaat dat er meer na- dan voordelen aan de vaccinatie zitten voor deze normaal gezonde 15-jarige en stelde de moeder in het gelijk.

MarlindeRooz

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 15:05

Ik ben denk ik een mondkapje catfish. Vind zelf dat ik mooie (heldergroene) ogen en wenkbrauwen heb en de rest is wat matiger. _O-

Ik ben erg benieuwd naar vanavond!

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 15:05

Vayo schreef:
Als die te grote groep ongevaccineerden ervoor zorgt dat nog steeds niet alles open kan, ben ik echt voor een vaccinatieplicht vanaf 30 of 40 jaar bijv.

wat een onzin! Afgelopen weken is toch wel bewezen dat er ondanks vele vaccinaties de besmettingen torenhoog waren. Heeft dus niets meer met de ongevaccineerde groep te maken. En laat zoveel mogelijk mensen aub besmet raken, goed voor de groepsimmuniteit. Mensen moeten eindelijk weer naar buiten, genieten en happy worden. Niet dat deprimerende afgesloten binnen zitten en elkaars adem inademen.

Ben blij dat horeca van zich laat horen en ook open gaat, zij zijn niet de oorzaak van de hoge besmettingen. Als je kan winkelen op afspraak, dan kan je ook gewoon reserveren bij een restaurant wara je op je plek zit. Gewoon nu alles open gooien en weer gaan leven en genieten. Stoppen met al die drama verhalen en alles in hokjes stoppen.