Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 16:19

Siesjuh schreef:
Wpaard schreef:
Ik heb mijn hond nog maar 1,5 week. Ze blaft tijdens uitlaten naar andere honden omdat ze het nog erg spannend vind. Ze komt namelijk uit sint Maarten dus ze moet erg wennen aan de nieuwe omgeving. Als ik haar los laat dan blaft ze niet maar aan de riem wel en ik ga hier mee aan de slag maar dat kost veel tijd..
Sommige mensen zijn hier dan ook mee bezig met hun hond maar dat vergt veel tijd. Als mensen dit gedrag normaal vinden dan ben ik het inderdaad met je eens dat het niet normaal is.

Wij hebben een straathond uit Bulgarije, nu inmiddels iets meer dan een jaar. Deze gaat ook helemaal over de pis naar andere honden als ie vast zit. Voornamelijk uit onzekerheid. Inmiddels is het wel veel beter geworden, maar hij blijft het doen. Wat voor reacties ik wel niet naar mn hoofd geslingerd heb gekregen al, terwijl ik echt mn best doe om het te voorkomen en het ook duidelijk zichtbaar is voor andere mensen. Maar als mensen het inderdaad normaal vinden dat zoiets gebeurd, vraag ik me af waar die mensen het verstand hebben zitten. En dan hebben we het nog niet eens gehad over mensen die vinden dat ze hun hond overal op af moeten laten stuiven...

Dat is precies wat ik bedoel. Natuurlijk kost trainen tijd! En zeker een hond uit het buitenland met mogelijk een traumatisch verleden.
Maar het normaal vinden en je hond gewoon zijn gang laten gaan... sorry, maar blijf dan maar mooi uit mijn buurt met je blafbeest. Mijn hond hoeft niet verpest te worden omdat een ander de moeite niet doet :(
En de mijne stormt nu ook nog overal op af. Simpel op te lossen, lange lijn eraan en begrenzen. Recall flink oefenen.

dromertje2

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:31

Is het dan niet aan u om uw hond aan te leren om er niet op te reageren?
Zo zullen er nog wel omgevingsgeluiden zijn waar ze niet op moet/mag reageren, zeker als assistentiehond.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:37

Eten besteld voor 17:00 uur, de mail vertelde al dat het om 17:30 zou worden maar nog geen eten. Wel 2 kinderen met honger…. (Het is ondertussen wel onderweg zeggen ze)
Laatst bijgewerkt door wyoming op 20-10-21 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:38

fleurtjeuh schreef:
Marcella schreef:
Dat ik twijfel om de mini vaatwasser van aldi te gaan halen.

Investeer in een Bob!
https://daan.tech/nl/

Te laat en ben niet zo veel eisend denk dat ik hiermee al meer dan tevreden over ben.

Had eigenlijk al op de moestuin moeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:39

dromertje2 schreef:
Is het dan niet aan u om uw hond aan te leren om er niet op te reageren?
Zo zullen er nog wel omgevingsgeluiden zijn waar ze niet op moet/mag reageren, zeker als assistentiehond.

Zeker, maar dat werkt beter als ze gecontroleerd aan geluiden wordt blootgesteld. En mijn pup is 22 weken, die kan het nog niet perfect. Als je dan met jouw blaffende honden per se op 1 meter afstand moet passeren en er alleen maar om lacht mag je wat mij betreft oprotten :+ ik kan zeker mijn pup trainen maar ik kan ook niet alles tegelijk.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:40

Moe voelen en willen slapen maar als ik dat nu doe ben ik vannacht weer klaarwakker. Zal ik ook straks wel weer zijn...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:51

En nu natuurlijk ene na de andere bui.

En wil eigenlijk niet met de auto naar de moestuin.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 18:24

Overspannen zijn...
En je daar dan ook echt bewust van Worden

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 19:39

Mijn vriend die drama schopt omdat die geen vlees bij het avondeten had. :')

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 19:43

Aan alweer mezelf, ik weet het gewoon even niet meer, ik wil graag hulp maar ik voel me ook gewoon goed dus waarom zou ik dan hulp nodig hebben :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 19:52

nicole_floor schreef:

Herkenbaar :+ Als er hier nu wordt geklaagd antwoord ik enkel nog: Dan kook je toch lekker zelf?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 19:56

Dat ik twijfel of ik Sims 4 wil kopen , is het een aanrader of was 3 beter? :') Ik heb nu de Demo gedownload.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 20:00

Moestuin schreef:
nicole_floor schreef:

Herkenbaar :+ Als er hier nu wordt geklaagd antwoord ik enkel nog: Dan kook je toch lekker zelf?

Heel goed antwoord :j

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 20:05

Zebrastreep schreef:
Dat ik twijfel of ik Sims 4 wil kopen , is het een aanrader of was 3 beter? :') Ik heb nu de Demo gedownload.

Verschilt, sims 4 heeft betere graphics en ziet er ook mooier uit, sims 3 heeft net wat meer details erin zitten dus denk maar aan knuffelen tijdens t slapen etc, het is meer gericht om echt te kunnen spelen met leven :j

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 20:09

Werk waarbij ze telkens lopen te rommelen aan de urenregistratie. -:(- 21:15 is 21:15 en dan hebben ze daar nu ineens weer 21:00 van gemaakt, denken ze nou echt dat ik zo dom ben dat ik het niet door heb :=

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 20:28

Zebrastreep schreef:

Dan stem ik toch voor deel 3, deel 4 heb ik geloof ik 2 of 3x gestart voordat ik hem al beu was, dat was zonde van mijn geld want ik heb hem op de dag van de release gekocht :+ In deel 3 heb je een grote open wereld, je kan letterlijk overal heen lopen met je personage. In deel 4 kan dat niet meer, dat vind ik zelf een behoorlijke achteruitgang.

Ik vind deel 4 dus niks, deel 3 vind ik beter. Maar je hebt de demo! Dus ik zou zeggen gewoon lekker proberen :jj have fun! maar dat komt vast wel goed :D

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 20:50

Zoveel pijn aan mijn rug, benen, voeten. Gelukkig nog maar 2 dagen werken.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 20:59

Zebrastreep schreef:

Pfff hoeveel sims 3 qua game play beter is, zou ik toch voor 4 gaan als het gaan om graphics. Ze zijn de sims 4 nu ook echt aan het verbeteren.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-21 21:12

Sims 3 is wel echt een zwaar spel om te draaien, hou daar rekening mee. Op een standaard PC'tje of notebook is hij zeer moeilijk te draaien, zeker als je ook meerdere uitbreidingen hebt. Ik krijg nu van mijn vriend speciaal een game pc om Sims 3 te kunnen spelen :Y)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 21:18

Ik vind bouwen in sims 4 ook veeeeeeeel makkelijker. Mijn voorkeur gaat uit naar sims 4.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 21:25

xPabloBokt schreef:
Sims 3 is wel echt een zwaar spel om te draaien, hou daar rekening mee. Op een standaard PC'tje of notebook is hij zeer moeilijk te draaien, zeker als je ook meerdere uitbreidingen hebt. Ik krijg nu van mijn vriend speciaal een game pc om Sims 3 te kunnen spelen :Y)

Dit inderdaad, mijn standaard laptop valt op een gegevenmoment ook gewoon uit tijdens het spelen :Y)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 21:41

Telpeva schreef:
Zebrastreep schreef:

Dan stem ik toch voor deel 3, deel 4 heb ik geloof ik 2 of 3x gestart voordat ik hem al beu was, dat was zonde van mijn geld want ik heb hem op de dag van de release gekocht :+ In deel 3 heb je een grote open wereld, je kan letterlijk overal heen lopen met je personage. In deel 4 kan dat niet meer, dat vind ik zelf een behoorlijke achteruitgang.

Ik vind deel 4 dus niks, deel 3 vind ik beter. Maar je hebt de demo! Dus ik zou zeggen gewoon lekker proberen :jj have fun! maar dat komt vast wel goed :D

Maar jongens, er komt een Sims 5 hé <<)

Ik zou ook voor 3 gaan. Daarbij kun je nog veel meer met je huisdieren ook volgens mij.
Sims 4 heeft mij teveel opties :+ dan kun je op elke karakter eigenschap / bui waarin je sim is actie ondernemen. Dan heb je voor alleen douchen al 4 opties man. Die keuze stress heb ik echt geen zin als ik met een zak chips en wijn lig te vinden :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 21:43

Jullie maken het mij niet gemakkelijk :') , heb de demo geprobeerd en ik raakte er snel aan gewend. Sims 3 heb ik hier nog liggen alleen kan er tegenwoordig geen cd-rom meer in mijn laptop... Of ik moet een losse cd-rom speler kopen die ik kan aansluiten. Dat weerhoudt mij een beetje om sims 4 te kopen want een externe cd-rom speler is goedkoper.
nu kan ik sims 4 via via wel een beetje met korting krijgen dus dat is dan weer een voordeel.
Mijn vorige laptop kon sims 3 zat aan inclusief een aantal uitbreiding sets. Was een ouder ding dan wat ik nu heb :'). Demo liep wel goed ik speel immers wel meer grote games op deze laptop wat mij ook verbaast dat dat gewoon normaal werkt.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 21:46

Zebrastreep schreef:
Jullie maken het mij niet gemakkelijk :') , heb de demo geprobeerd en ik raakte er snel aan gewend. Sims 3 heb ik hier nog liggen alleen kan er tegenwoordig geen cd-rom meer in mijn laptop... Of ik moet een losse cd-rom speler kopen die ik kan aansluiten. Dat weerhoudt mij een beetje om sims 4 te kopen want een externe cd-rom speler is goedkoper.
nu kan ik sims 4 via via wel een beetje met korting krijgen dus dat is dan weer een voordeel.
Mijn vorige laptop kon sims 3 zat aan inclusief een aantal uitbreiding sets. Was een ouder ding dan wat ik nu heb :'). Demo liep wel goed ik speel immers wel meer grote games op deze laptop wat mij ook verbaast dat dat gewoon normaal werkt.

Je kan een maand EA play proberen!
Kost volgens mij 4 euro voor de basis en dan kan je sims 4 uitproberen!
Ben je er na die maand op uitgekeken, dan heeft het je maar 4 euro gekost, ben je er na een maand op uitgekeken als je hem hebt gekocht, dan ben je veel meer kwijt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 22:10

Sims 5??? Wat?? Wanneer??