Siesjuh schreef:Wpaard schreef:Ik heb mijn hond nog maar 1,5 week. Ze blaft tijdens uitlaten naar andere honden omdat ze het nog erg spannend vind. Ze komt namelijk uit sint Maarten dus ze moet erg wennen aan de nieuwe omgeving. Als ik haar los laat dan blaft ze niet maar aan de riem wel en ik ga hier mee aan de slag maar dat kost veel tijd..
Sommige mensen zijn hier dan ook mee bezig met hun hond maar dat vergt veel tijd. Als mensen dit gedrag normaal vinden dan ben ik het inderdaad met je eens dat het niet normaal is.
Wij hebben een straathond uit Bulgarije, nu inmiddels iets meer dan een jaar. Deze gaat ook helemaal over de pis naar andere honden als ie vast zit. Voornamelijk uit onzekerheid. Inmiddels is het wel veel beter geworden, maar hij blijft het doen. Wat voor reacties ik wel niet naar mn hoofd geslingerd heb gekregen al, terwijl ik echt mn best doe om het te voorkomen en het ook duidelijk zichtbaar is voor andere mensen. Maar als mensen het inderdaad normaal vinden dat zoiets gebeurd, vraag ik me af waar die mensen het verstand hebben zitten. En dan hebben we het nog niet eens gehad over mensen die vinden dat ze hun hond overal op af moeten laten stuiven...
Dat is precies wat ik bedoel. Natuurlijk kost trainen tijd! En zeker een hond uit het buitenland met mogelijk een traumatisch verleden.
Maar het normaal vinden en je hond gewoon zijn gang laten gaan... sorry, maar blijf dan maar mooi uit mijn buurt met je blafbeest. Mijn hond hoeft niet verpest te worden omdat een ander de moeite niet doet

En de mijne stormt nu ook nog overal op af. Simpel op te lossen, lange lijn eraan en begrenzen. Recall flink oefenen.