Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mama3

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 10:40

De Franse dame heeft niet meer betaald en reageert ook niet op mijn berichten.

Ik heb de reservering eraf gehaald en na een uur de halve "bestelling" verkocht aan een ander.

De rest verkoop ik vast wel van het voorjaar via vinted of de kledingbeurs.

Ik heb de bundelkorting aangepast. Ik kwam erachter dat ik bij sommige een artikel gratis weggaf terwijl mijn prijzen al heel laag liggen.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 10:49

Goede deal Zonnebloem, in plaats van een sweater en broek heb je nu een hele garderobe voor hetzelfde geld. Je hebt helemaal gelijk, als het er nog mooi uit ziet...

Steenbok; wauw voor 550 euro in een kwartaal verkocht, dat is niet verkeerd. Ik dacht dat ik het al goed deed als nieuwe verkoper

Loretta; ieuw .. zulke gluiperds zitten dus ook op Vinted, bah zeg. Op marktplaats kom je ze ook tegen. Je kunt via vinted ook een melding maken hiervan, en volgens mij ook blokkeren..

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 11:05

Ik heb hier wel een mega deal te pakken.
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 11:11

Misschien krijg je dat als iets bvb. eerst voor 30 euro er op stond. Verkoper vervolgens besluit om je het aan te bieden voor 25 euro. En dan bedenkt dat ze het artikel ook wel gewoon in de advertentie voor 25 euro aan kan bieden?

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 11:37

Hier ook weer een bijzonder persoon getroffen. 3 maand terug een jongenstruitje gekocht, paar euro, staat heel goed, en leek ook goed op de fotos. Toen ik hem binnenkreeg bleek de staat heel slecht, afbrokkelende print en verweerd. Trui in kliko en 2 sterren review gegeven. Krijg ik nu na 3 maand een 1 ster review terug met de reactie dat de trui nog hartstikke netjes was. :+ Echt, wat wil je daar nu nog mee bereiken... Mijn review nog wel even bijgesteld ~~}>

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 11:54

Over Fransozen gesproken; de mijne heeft het pakket na een week nog niet opgehaald.
Hopelijk gaat ze dat nog doen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 12:51

Ik heb ook lage prijzen én bundelkorting. Biedt iemand 13 euro op 3 broeken die met korting op 13.60 euro komen. Normaal gesproken weiger ik dat uit principe (zou nooit in me opkomen om dan nog af te dingen), maar vanwege de bundel toch maar geaccepteerd. Ik wil ze niet per se kwijt, maar ik moet echt drastisch opruimen ivm aankomende verbouwing.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 14:40

_Lorette_ schreef:
Ik heb ook lage prijzen én bundelkorting. Biedt iemand 13 euro op 3 broeken die met korting op 13.60 euro komen. Normaal gesproken weiger ik dat uit principe (zou nooit in me opkomen om dan nog af te dingen), maar vanwege de bundel toch maar geaccepteerd. Ik wil ze niet per se kwijt, maar ik moet echt drastisch opruimen ivm aankomende verbouwing.

Verschrikkelijk irritant vind ik dat. Ik was ook wel echt beledigd, 20% bundelkorting, 4 items voor 11,90 (nieuwprijs 135 euro) en dan probeerde ze daar nog op af te dingen met 2 euro. Ik ben niet akkoord gegaan. Binnen een paar minuten kocht ze het voor de originele prijs. Ik heb daarna de bundelkorting aangepast naar max 10%.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 15:05

Ik kreeg een bod van 4,50 ip iets van 5 euro. Nou, vooruit vind ik oké. Dus ik accepteer het bod, krijg ik een berichtje dat ze het voor 3,50 wil hebben.

Nee, dan had je dat 1e bod niet moeten doen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 15:40

Ik heb ontdekt hoe mensen stiekem paardenspullen te koop aanbieden. :')

Afbeelding

Ik had bij een 2e poging alleen de kleding geadverteerd, maar de dekjes stonden ook nog op de foto. Nou, meteen weer verwijderd. Ik snap niet waarom... Als er toevallig een kat te zien is in een foto van een broek, dan betekent dat toch niet dat ik die kat verkoop?

MyWishMax schreef:
Ik kreeg een bod van 4,50 ip iets van 5 euro. Nou, vooruit vind ik oké. Dus ik accepteer het bod, krijg ik een berichtje dat ze het voor 3,50 wil hebben.

Nee, dan had je dat 1e bod niet moeten doen.

Inderdaad. Wat flauw...

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 16:18

Ik heb bundelkorting aanstaan en daarna kunnen ze bieden wat ze willen maar dat doe ik niks mee. Laatst was iemand zwaar beledigd dat ik dat niet deed

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 16:58

Lorette: ik denk dat ze je extra in de gaten houden nadat je een waarschuwing hebt gekregen?

Hier een trombone door Vinted verwijderd en een Franse die hem toch erg graag wil kopen. Maar ik wil het risico op gezeur niet lopen eigenlijk.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 19:48

Extra in de gaten houden is prima, maar ik bood alleen rijkleding aan en dat is gewoon toegestaan.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 21:01

Mama3 schreef:
Goede deal Zonnebloem, in plaats van een sweater en broek heb je nu een hele garderobe voor hetzelfde geld. Je hebt helemaal gelijk, als het er nog mooi uit ziet...

Steenbok; wauw voor 550 euro in een kwartaal verkocht, dat is niet verkeerd. Ik dacht dat ik het al goed deed als nieuwe verkoper

Loretta; ieuw .. zulke gluiperds zitten dus ook op Vinted, bah zeg. Op marktplaats kom je ze ook tegen. Je kunt via vinted ook een melding maken hiervan, en volgens mij ook blokkeren..

Heb jij veel te koop als nieuwe verkoper? Heb het idee dat mijn kledingkast nu te vol raakt en dat mensen minder makkelijk shoppen ondanks de #?
Overigens had ook waarde vaste dingen zoals stokke tuigje en New born set. Maar ook een draagzak en 2 dure houten speelgoed stukken (geluks treffer. Ooit gekregen en kind deed er letterlijk niks mee).

Nu gaat het echt om euro's werk. 2 euro voor zgan truitjes enzo. Dat gaat nu niet meer zo snel aantikken.

Wel net toch een extra 2e lego set gekocht.... kan niet wachten tot mijn eerste van vinted er is. Is het al december.. ?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 23:10

pmarena schreef:
Lorette: ik denk dat ze je extra in de gaten houden nadat je een waarschuwing hebt gekregen?

Hier een trombone door Vinted verwijderd en een Franse die hem toch erg graag wil kopen. Maar ik wil het risico op gezeur niet lopen eigenlijk.

Kun je die trombone niet via een andere verkoopsite zoals marktplaats aan de Franse verkopen?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 23:31

@Steenbok; ik had best veel items, maar allemaal in kledingpakketten op maat gesorteerd.

Onlangs had ik iemand die een laag bod deed en bij uitvraag bleek dat ze van de 3 pakketten maar 7 items wilde. Dus heb ik allemaal losse advertenties gemaakt per item en betaalde ze met bundelkorting het bedrag van haar bod. De andere items heb ik dezelfde week nog aan anderen verkocht.

Ik had echt niet verwacht dat het zo goed zou lopen. We hebben jarenlang alles weggegeven aan buurtkinderen, de kledingbank, kledingbakken en sinds de zomer begonnen op Vinted op verzoek van mijn dochter

Ik heb zelf ook 3 dingen gekocht. 1 jurkje waar ik heel blij mee ben, een rokje wat ik nooit ga dragen en die zeker niet nieuw zonder kaartje is en een jas die helemaal opgemeten was zodat ik zeker wist dat ik hem zou passen maar blijkt toch te strak bij de mouwen, dus deze weer op vinted gezet voor hetzelfde bedrag +verzendkosten. Op zoek naar dezelfde want de jas is echt tof. Al denk ik daar als enige in het gezin zo over haha!

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 05:58

Ik heb een polo van iemand gekocht, de verzendkosten waren al erg hoog daar gaf ze korting op. Nu gebeurt er dit: wat moet ik nu doen? Is vanuit Italië denk ik vandaar de kromme zinnen. Ben ik nu hoe dan ook verzendkosten kwijt? Ik kan nu toch niet meer annuleren?

Afbeelding

Kan ik dit annuleren en krijg ik dan geld incl verzendkosten terug?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 06:38

Mama3 schreef:
pmarena schreef:

Kun je die trombone niet via een andere verkoopsite zoals marktplaats aan de Franse verkopen?

Ik heb haar voorgesteld dat als ze hem echt graag wilt, ik best iets onbenulligs te koop wil zetten dat toegestaan is op Vinted. En dan de trombone zeg maar gratis erbij geef :=

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 08:37

Pmarena; superslimme oplossing!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 09:03

Toch heb ik wel vaak het gevoel dat Fransen daar huiverig voor zijn op de een of andere manier.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 09:11

Tja dan moet ze het lekker niet doen. Zij wil graag dat ik hem er toch weer op zet en dat zij hem dan direct koopt voordat Vinted hem er af gooit. Maar als ik net een waarschuwing heb gehad dat muziekinstrumenten niet verkocht mogen worden en als ik hem nogmaals plaats dat ik er dan af gegooid kan worden.... dan word ik niet heel enthousiast van het idee om het tòch te doen.

Want dan kunnen ze toch zien dat ik tegen de regels in gegaan ben. En stel je voor dat koper ineens wat te zemelen heeft na ontvangst, en een geschil opent.... dan krijg je ook een aparte situatie.

Maargoed ik denk dat het sowieso niet door gaat want om 1 of andere reden wil ze er niet de 35 euro voor geven die ik vraag, maar houdt heel specifiek vast aan een bod van 21 euro. Wat ik een belachelijk bedrag vind en voor die 2 tientjes heb ik geen zin om dat onhandige ding in te gaan pakken en om te gaan tobben met tegen Vinted in te gaan.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:10

Ik word zo kriegelig van die lage biedingen. Ik zet in de advertentie én mijn profiel dat ik vaste prijzen hanteer maar wel bundelkorting gegeven wordt, krijg je nog van die idiote biedingen. De meeste reageren heel keurig als ik aangeef dat de prijs vast is en dit in de tekst staat, maar ik heb ook al een paar brutale bedelaars gehad die het nodig vinden uit hun slof te schieten of de kleding belachelijk te maken.
Armoe. Rot op en ga op andere merken of staat zoeken.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:28

@pmanera, wat voor trombone is het? Mijn neefje zit op de muziekhumaniora en begint als hobby wat aan instrumenten te werken. Die heeft mss ook interesse, ze kochten al vaker een instrument via vinted ook.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 11:26

Tengeltje: het is een volgens mij een niet zo bijzondere oude trombone uit de garage van oma. Gemaakt in Nederland. Zit geen mondstuk meer bij. Ik had hem er al op gezet met de opmerking dat het in mijn beleving een decoratief stuk is en wellicht niet meer geschikt om op te spelen. Om mezelf een beetje in te dekken :=

Lisitano: van die rotopmerkingen achteraf da's wel vervelend inderdaad ja.... gelukkig heb ik dat zelden.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 17:52

Heb je een foto? Vraag ik of ze interesse hebben.

Edit, net gevraagd, als het mondstuk ontbreekt zijn ze er niets meer.