Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:12

mvdende schreef:
Sheran schreef:
Wacht, je voelt je doodziek dus je gaat tussen de kwetsbare mensen shoppen?

Doodziek hoeft nog steeds niets te maken te hebben met corona.

Er zijn zat "ziektes" waarbij je je echt goed beroerd kan voelen, die 0,0% besmettelijk zijn.

Dus ja, als ik me doodziek voel, maar geen corona klachten heb, ga ik gewoon naar de supermarkt.

Zoals ik ook gewoon deed voordat corona om een hoekje kwam kijken.

Ja snap ik, maar ik vind het eigenlijk ook niet echt passend dat je met andere ziektes tussen kwetsbare mensen gaat shoppen. Ziektes die niet besmettelijk zijn maar waarbij je wel doodziek bent betekenen meestal dat je zelf ook naar dat uurtje mag, haha :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:12

mvdende schreef:
Sheran schreef:

Er zijn zat "ziektes" waarbij je je echt goed beroerd kan voelen, die 0,0% besmettelijk zijn.

Dus ja, als ik me doodziek voel, maar geen corona klachten heb, ga ik gewoon naar de supermarkt.

Doodziek?? Eind september was je negatief op corona , denk je er niet bij na dat je nu wel positief zou kunnen zijn, en geen coronaklachten? Nog lang niet alle symptomen zijn bekend maar ja, je kunt ook ongesteld zijn. Zijn mensen soms ook knap ziek van.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:14

Jeetje mensen, je kan je ook doodziek voelen zonder coronaklachten he. Ik noem maar iets, zware menstruatieklachten ofzo? Daarmee lopen ouderen meestal geen gevaar :+

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:16

Ja maar secricible, dat kan ze toch gewoon gelijk zeggen?? Waarom weer een bommetje gooien... zelfs in t 2e bericht blijft ze lekker vaag...

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:18

bigone schreef:
mvdende schreef:

Doodziek?? Eind september was je negatief op corona , denk je er niet bij na dat je nu wel positief zou kunnen zijn, en geen coronaklachten? Nog lang niet alle symptomen zijn bekend maar ja, je kunt ook ongesteld zijn. Zijn mensen soms ook knap ziek van.

Een flinke ontsteking in een ledemaat kun je je echt wel behoorlijk goed ziek van voelen.

En dat is gewoon echt 100% geen corona en 100% niet besmettelijk.

Edit: ik val dan niet onder de kwetsbare groepen natuurlijk. Maar als je je zo beroerd voelt, dan heb ik géén zin om meerdere supermarkten af te rijden op zoek naar één die wél open is tussen 13-14.

De supermarkten houden namelijk niet dezelfde tijden aan: iedere supermarkt mag dat zelf bepalen.

Ik wilde gewoon ff iets te snacken halen onderweg naar huis.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 15-10-20 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:21

Das wel kunstig... sporten dan, daar heb ik wel respect voor ... ik heb moeten stoppen vanwege een blessure

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:23

Cer schreef:
Das wel kunstig... sporten dan, daar heb ik wel respect voor ... ik heb moeten stoppen vanwege een blessure

Ik ging niet sporten....

Trainen kan je ook met je hond..... en bij jachttraining sta je toch voornamelijk stil...

En hond had er toch uit gemoeten, nu was hij lekker moe na de training...

Edit:

Het punt wat ik wilde aangeven is dat er genoeg mensen zijn die toch tijdens dat ouderenuurtje even langs de supermarkt moet voor bepaalde dingen.

Als ik het kan voorkomen, dan voorkom ik het, maar soms gaat het even niet anders.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 15-10-20 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:24

Moeilijk, gewoon gelijk info geven ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:26

Als je bewust spreekt van doodziek winkelen tussen de ouderen maar eigenlijk heb je gewoon een ontstoken teennagel (ofzo) dan ben je gewoon bewust aan het stoken of trollen om reacties te krijgen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:27

Cer schreef:

Ik hoef toch niet gelijk mijn hele medische status op Bokt te zetten?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:29

Dan had je toch het bommetje ook niet hoeven te droppen? Maar goed, ieder zijn coronahobby...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:31

mvdende schreef:
Cer schreef:

Ik hoef toch niet gelijk mijn hele medische status op Bokt te zetten?

Want in een tijd dat de wereld door een ziekte getroffen wordt... laat dan “doodziek” ook voor t gemak lekker weg... :)
Of niet , kijk maar..

MoniqueT

Ik verbaas me enorm over het gedoe om een eventuele avondklok. Zal wel komen doordat wij gewoon wekenlang helemaal niet op straat mochten komen of zo ...

Het is niet voor eeuwig hoor. En met geldige reden als werk of zorg voor ouderen zal er best wat te regelen zijn.

mvdende

Sizzle schreef:
Als je bewust spreekt van doodziek winkelen tussen de ouderen maar eigenlijk heb je gewoon een ontstoken teennagel (ofzo) dan ben je gewoon bewust aan het stoken of trollen om reacties te krijgen.

Trust me, van deze ontsteking was ik zieker dan van een normale verkoudheid ofzo. Dus ja, ik voelde me aardig doodziek vorige week woensdag.

Anders was ik echt wel een andere supermarkt gaan opzoeken, maar daar had ik nu even geen fut voor. Daarom ook even als geen kwetsbare in het ouderenuurtje een boodschapje gedaan.

Er zullen vast meer mensen zijn die om bepaalde reden tóch tijdens het ouderenuurtje boodschappen komen doen, daar ging het in eerste instantie over.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:35

mvdende schreef:
Sheran schreef:

Volgens mij heb jij het nog steeds niet begrepen. Er word niet voor niks gezegd dat als je ziek bent je thuis moet blijven. Maar nee hoor, mevrouw moet en zal perse omdat ze het even wilt de supermarkt in gaan terwijl een snack niet de eerste levensbehoefte is....
Mensen die op deze manier de samenleving in gevaar brengen mogen wat mij betreft aangeklaagd worden voor nalatigheid. Maar goed, jouw egoïsme is gewoon het toppunt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:36

Even bijlezen purny :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:36

Quote haar nou niet.. Was net zo rustig sinds ik dr gefoeid heb.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:38

Relaxed schreef:

Mag dat voor anderen ook :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:39

Cer schreef:

Ze voelt zich doodziek maar gaat naar de supermarkt. Je kunt ook onbewust corona meedragen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:40

Ja ze had een ontsteking purny

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:40

Echwel schreef:
Relaxed schreef:

Mag dat voor anderen ook :D

Ik heb jullie nu iig gequote :D

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:41

purny schreef:
Cer schreef:

Ze voelt zich doodziek maar gaat naar de supermarkt. Je kunt ook onbewust corona meedragen.

Je kan ook doodziek van menstruatie worden. Ik krijg bijvoorbeeld altijd vier dagen migraine.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:41

purny schreef:
mvdende schreef:

Volgens mij heb jij het nog steeds niet begrepen. Er word niet voor niks gezegd dat als je ziek bent je thuis moet blijven. Maar nee hoor, mevrouw moet en zal perse omdat ze het even wilt de supermarkt in gaan terwijl een snack niet de eerste levensbehoefte is....
Mensen die op deze manier de samenleving in gevaar brengen mogen wat mij betreft aangeklaagd worden voor nalatigheid. Maar goed, jouw egoïsme is gewoon het toppunt.

Even bijlezen kan geen kwaad voordat je reageert.

Ik had GEEN corona gerelateerde klachten, dus ik vorm voor niemand een gevaar als ik naar een winkel ga...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:44

Cer schreef:
Ja ze had een ontsteking purny

En dan heb je een verminderde weerstand. Maar goed ik ga haar foeien...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:48

Ja dan is t juist goed om in een kwetsbaar uurtje te gaan want dan ben je bevattelijker denk door je verminderde weerstand