Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:39

moonfish13 schreef:
Ze heeft 36.1.
Dus geen koorts of ook maar iéts wat wijst op een virus of longontsteking.
Dat van mij is ook te lang geleden qua incubatietijd dus dan moet ze het van een ander hebben gekregen.
Dus we gaan het horen maar ze gaat gewoon zo goed nu dat ik betwijfel of ze gaan testen.
Ik ga het wel horen, wat scheelt is dat mijn huisarts ook behandelend arts is qua copd.
Ze kent haar ook al heel heel erg lang.
Ik ben het echt niet altijd met ze eens maar als ze nav de extreme verbetering zeggen we testen niet kan ik het ergens ook wel snappen.
Vooral omdat ze bekend is met deze uiting van haar copd, het is niet iets wat ons vreemd is.
Ze heeft echt geen énkel moment ook maar 0.1 graad meer gehad, terwijl ik mild ziek gewoon 1.5 graad minstens hoger zat sowieso.
Dus ja ik weet het niet en ik vind het hele coronagebeuren nogal ingewikkeld.
Sowieso heb ik ook geen inbreng op of ze wel of niet gaan testen, dat is iets wat zeker is.
Ik kan op mijn kop gaan staan maar ze gaan het toch niet doen als ze het niet nodig vinden.
Dus ik wacht af en meer kan ik gewoon echt niét doen, maar jeetje ze word met het uur fitter!
Ik weet ook dat ze redelijk recent 8 weken + geleden astma aanvallen had door stress omdat mijn vader erg ziek is geweest.
De stress uitte zich in astma en hoge bloeddruk, deze ging weg met kalmerende pilletjes.
Dat had ze maar kort nodig maar we weten dat ze soms door uitputting ofzo terugvalt.
Dus ik laat dit bij de huisarts, die eigenlijk in al die jaren nooit fout gezeten heeft qua copd.
En ik weet het ook gewoon niet.
Ik heb zoveel meegemaakt met artsen dat ik niet alles wil begrijpen, omdat overal regels aan zitten tot onmogelijk aan toe.
Nu ik dit typ heeft ze ook nog steeds stabiel 98% saturatie, derde keer vandaag al die waarde.

Je kan toch door middel van de test-lijn laten testen? Dan bel je naar dat nummer.
Als dat niet kan vind ik dat echt onzin. Er word opgeroepen om je met de minste klachten al te laten testen en dan zou dit niet kunnen...

purny

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:40

@morrie: Dat is echt sneu... daarom vind ik dat de kantoren gewoon toegankelijk moeten blijven. Er gaat ook een hoop leed achter het thuiswerken. Helaas moet ik nog 2 weken wachten voordat ik aan de slag moet.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:54

Eens Purny, maar ik verbaas me nergens meer over helaas.
Maar ik weet het nog niet he?
We wachten nog op telefoon dus ik wacht af!
En mijn zeer vermoedelijke besmetting is echt al te lang geleden.
Ze is tussendoor ook nog op andere plekken geweest zoals de meest beruchte plek voor besmetting: de supermarkt.

En morrie, nog heel even en dan ben je er vanaf!
Kijk je uit naar je pensioen? :)
En heb je plannen of wensen?
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 03-06-20 11:59, in het totaal 2 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:56

Sterkte Morrie!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:04

Helaas is het wel zo dat de meeste die in zo'n situatie zitten wel heel graag op kantoor willen werken, maar geen kinderopvang hadden, dus nog gedwongen thuis moesten werken.

Wij gaan ook weer gefaseerd naar kantoor toe, week op, week af zal het schema worden. Hele team is er niet blij mee, omdat het team nu in 2en gesplitst gaat worden. Als we naar kantoor gaan zijn de werktijden aangepast, zodat de verschillende shifts elkaar niet zien. Betekend dat er geen mondelinge transfer meer mogelijk is, wat knap lastig kan zijn in ons werk. Nu hebben we om 15:00 een transfer meeting via Teams, maar als je op kantoor zit moet je om 14:45 weg zijn, en de nieuwe shift op kantoor mag pas om 15:00 binnen komen. Voordat die op hun plek zitten en ingelogd zijn hebben die ook al een deel transfer gemist.
Onze afdeling draaide ontzettend goed vanuit thuis, en iedereen baalt van deze management beslissing. Zeker ook omdat we nu drukke weken in gaan, eind deze maand is ook einde kwartaal en zoveel mogelijk moet nog de deur uit voor de kwartaalcijfers. -O-

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:12

Zo geef ik gedeeltelijk les online en thuis. Maar ik moet van lokaal wisselen moet naar een online lokaal ruimte waar ook een andere collega heeft gezeten. Moet ik dus de boel schoonmaken waardoor ik mijn online les nooit op tijd kan starten. Thuis liep dat prima.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:01

moonfish13 schreef:
En morrie, nog heel even en dan ben je er vanaf!
Kijk je uit naar je pensioen? :)
En heb je plannen of wensen?

ik kijk er enorm naar uit, mijn baan is in de loop der jaren zo veranderd dat ik er niks meer aan vind
Plannen genoeg, maar onuitvoerbaar zolang er geen medicijn/vaccin tegen corona is. We blijven dus zolang thuis.

#Pien tnx!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:19

purny schreef:
@morrie: Dat is echt sneu... daarom vind ik dat de kantoren gewoon toegankelijk moeten blijven. Er gaat ook een hoop leed achter het thuiswerken. Helaas moet ik nog 2 weken wachten voordat ik aan de slag moet.

Ik werk ook in een heel groot kantoor met alleen maar kantoortuinen en flexplekken.
Gisteren mijn manager gesproken. Hij verwacht dat het (gedeeltelijk) thuis werken nog heel lang gaat duren. Hij laat ons vrij. Ik werk bijv. maar 1 dag per week op kantoor, anderen helemaal niet en sommigen 2 dagen per week.
Waar 12 bureaus staan mogen er maar 3, bij uitzondering 4 zitten.
Kamer met 4 bureaus, mag maar 1 persoon zitten.
Dus wij moeten wel gedeeltelijk thuis werken.
Er is niet genoeg plaats meer voor allemaal.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:29

het schijnt zo te zijn dat het MBO in september met 50% van de leerlingen gaat starten, de andere 50% online onderwijs. Van de roostermakers hoor ik dat ze met de handen in het haar zitten, want er is op deze constructie nog geen klap gegeven van hogerhand. Ze willen de roosters maken, maar kunnen nog niet verder.
Wat mijn werk betreft wordt alles anders, dat is onhandig bij de overdracht. Ik doe zaken met ongeoorloofd verzuim en accountantscontroles op schoolgaandheid. Niemand weet nog hoe dat vormgegeven gaat worden volgend schooljaar. Naar voor mijn opvolger, maar niet meer mijn probleem (hoop ik)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:45

De besmette nertsenfokkerijen gaan geruimd worden:
https://www.nu.nl/coronavirus/6055482/n ... ruimd.html

Ik vind het een sneu bericht. Ik ben absoluut tegen bont en deze manier van dierenhouden, maar een beëindiging op deze manier is voor zowel de dieren als de bedrijven heel triest.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:45

Wat mij opvalt aan de corona cijfers van vandaag is dat er helemaal geen stijging te zien is in de besmettingen. Dat had ik eigenlijk wel verwacht nu er veel meer getest wordt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:46

Mjetterd schreef:
Wat mij opvalt aan de corona cijfers van vandaag is dat er helemaal geen stijging te zien is in de besmettingen. Dat had ik eigenlijk wel verwacht nu er veel meer getest wordt.

Nee, het is warm en zomer. Ik verwacht dat niet. Begint weer id winter of nog beter...het verdwijnt vanzelf!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:47

Ik hoop daar nog steeds op. Dat het zomaar *poef* verdwijnt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:49

Mijn werk als ZZP-er begint ook weer te lopen :) Had ik nog maar werk bij 3 van de 6 klanten, inmiddels is dat 5 van de 6.
Ik heb nou een aantal keren mogen aanschouwen hoe de ouderen het niet zo nauw nemen met de regels. Vanmorgen moest ik naar een winkel (niet te vermijden) en daar stond een oudje openlijk giga te hoesten. Hoezo hoesten in de arm of een mondkapje, nee....gewoon op volle kracht. Ik hoorde het gelukkig al van een afstand

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:50

SusanH schreef:
Ik hoop daar nog steeds op. Dat het zomaar *poef* verdwijnt.

En dat dit het begin van de verdwijning is *\o/*

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:50

Een paar Italiaanse artsen zeggen dat het in Italië 'klinisch' al niet meer aanwezig is. Ben de namen even kwijt, zal kijken of ik het terug kan vinden.
Edit:
Zangrillo heet eentje.
Laatst bijgewerkt door mysa op 03-06-20 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:53

Scholen dicht in Israel vanwege nieuwe uitbraken onder personeel en leerlingen:
Citaat:
Uitbraak op scholen in Israël
Op scholen in Israël is sprake van een uitbraak van het coronavirus. In verscheidene steden zijn in totaal 42 basis- en middelbare scholen op slot gegaan. Zeker 244 leraren en leerlingen zijn besmet en bijna 7000 docenten en leerlingen zitten in quarantaine.

Volgens het ministerie van Volksgezondheid zijn scholen nu de belangrijkste bron van covid-infecties, meer dan bijvoorbeeld restaurants, winkelcentra, cafés en openbare ruimtes zoals stranden, die ook allemaal weer open zijn. Gisteren kondigde premier Netanyahu aan de meeste scholen voorlopig open te houden, maar mogelijk komt daar later deze week verandering in.

Gisteren telde Israël 116 nieuwe besmettingen, het hoogste aantal in een maand tijd.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:03

Roodvos schreef:

Ik vind het een sneu bericht. Ik ben absoluut tegen bont en deze manier van dierenhouden, maar een beëindiging op deze manier is voor zowel de dieren als de bedrijven heel triest.

Voor de dieren maakt het toch niet uit of ze nu dood gaan of over een tijdje?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:06

Snap wel dat ze dit doen, al die nertsen gaan jongen dus heb je straks een coronabom mochten ze wel allemaal besmet raken, die ondernemers kiezen eieren voor hun geld. Los van het feit dat bont echt niet kan, deze fokkerijen verdwijnen nu naar landen waar er geen kijk op is , dat is nog vele malen triester.

Ik hoop wel dat ze ook meteen gaan doen voor er een of andere dierenactivist dit zielig vind en de dieren vrijlaat.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:07

Dat laatste is helemaal waar. Maar... je kan niet de hele wereld redden Bigone. Helaas niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:14

rien10 schreef:
Dat laatste is helemaal waar. Maar... je kan niet de hele wereld redden Bigone. Helaas niet.

Jammer genoeg niet. Zag hij er wel wat anders uit.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:18

Die nertsen hebben al jongen, dus daar zijn ze te laat mee.
Inderdaad bigone, die gaan nu elders verder. De vraag naar bont is er, dus word er gefokt.
Of we het daar nu mee eens zijn of niet.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:19

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:27

Roodvos schreef:

Waarom hoor niets over besmettingen op nertsenbedrijven in het buitenland?

Is het vanwege luchtwassers etc schoon gesloten systeem dat zo’n gebouw bijna als een afgesloten kantoor werkt, of is het koren op de molen van de lobby die de nertsen houderij nog wat sneller uit Nederland wil.

Ik ben absoluut tegen bont, maar ik denk dat je in Nederland beter leven als pelsdier hebt dan buiten onze grenzen.
Bont bij Inuiten, Sami en de (nomaden)volken prima.
Bont als luxe, NEE!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:30

Zijn alle besmette bedrijven wel dicht dan?
Veel van die bedrijven zijn toch van die open sheds?

Ik denk dat de lobby van sluiter hier erg sterk is.