Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 19:20

Doubtless schreef:
Wij zijn nu in Boedapest, en het is hier (ook) echt opvallend rustig. Op straat, in de horeca, bij toeristische trekpleisters... voor ons is het heerlijk, maar wat een domper voor de mensen en zaken die leven van het toerisme.

Yep, die hebben veel geïnvesteerd en lopen leeg cq zijn failliet. De toeristensector wordt amper of niet gezien, want veelal zijn het zeer kleine ondernemers die een B&B hebben, of een gîte, en zij krijgen geen enkele vergoeding voor hun inkomsten verlies terwijl zij dit vaak wel nodig hebben om gewoon rond te komen.
HEt is wat het is.
De grotere bedrijven, hotels, campings etc, die hebben wel recht op vergoeding.

Enfin onze laatste toeristen familie is gearriveerd. Alles is gevaccineerd en ik voel een enorme "dank je wel" in mij want we hebben tenminste onze onkosten eruit en een beetje winst pffffff.

Getup wat triest, mijn smiley zou zijn als het gaat om die 18 mensen die covid hebben opgelopen |( . Leedvermaak bij jou? Niet ok vind ik dat.

xxxmh, wat tof klinkt je v erhaal van je fijne vakantie en verder niet gecontroleerd.

Spen→ inderdaad.

Katja schreef:
Die boete slaat echt nergens op want op veel plaatsen is testen ongeveer dezelfde prijs dus als mensen niet zelf het fatsoen hebben om het te doen dan gaat die boete echt niets uithalen.

Ik ben blij dat we beiden volledig gevaccineerd zijn en we doen braaf een zelftest als we thuis zijn maar dat is een stuk minder gedoe dan onderweg moeten testen.
Hopelijk zijn wij over 5 weken onderweg. Ik begin er wel een beetje vertrouwen in te krijgen dat het allemaal door kan gaan.

Juist dat zie je goed en dat doe je goed. Hebben wij ook gedaan toen we in NEderland waren waar code diep rood waren en we paar weken geleden terug keerden in het Haute Vienne dat toen nog code groen had. Ik wilde persé thuis zijn en we zijn gelijk in quarantaine gegaan en pas toen een van ons ziek werd, zijn we alle twee gaan testen (in het lab) en waren we negatief. Dus of mensen gaan in quarantaine zoal wij en bij klachten alsnog test→ of je wil gelijk testen en doet dat thuis bij aankomst. Want als je positief bent moet je wel in een land blijven waar je geen huis hebt, de taal vaak niet kent en niemand voor je de boodschappen etc kunt laten doen. Erg onhandig. Zou ik dus nooit voor kiezen. Gelukkig zijn onze toeristen gevaccineerd allemaal.

Getup

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 19:23

Niks leedvermaak. Risico van t vak.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 19:25

Getup schreef:
Niks leedvermaak. Risico van t vak.

Vandaar je smiley......ok duidelijk!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 19:28

Zo zie je maar dat je getest t vliegtuig in kunt gaan en positief terug kunt komen van vakantie. Maar dat t wel fijn is, dat dat bekend is ( ze zijn niet erg ziek ), zodat er niet nog tig mensen aangestoken worden.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 20:05

Vandaag voor het eerst gemerkt dat t toch rustiger is dan normaal. Hoewel alle campings stampvol staan, waren de wegen rustig, en konden we zonder vooraf reserveren bij een grot direct aan eerstvolgende tour deelnemen, waren maar met 14. Wel werd oass sanitaire gecontroleerd, en uiteraard mondkapjes verplicht. Maar dat is in een koele grot geen enkel probleem :D

Ik hoor om me heen veel gemopper van mensen dat ze nu nergens meer heen kunnen omdat nu die pass sanitaire verplicht is, en dus ook veel gecontroleerd wordt, hier in de omgeving iig. Hadden ze niet verwacht en vinden ze stom. Tsja, hoe naief ben je dan??

Wij testen overigens allemaal bij thuiskomst. Hoeft niet, want zijn gevaccineerd en de kinderen nog jong. Maar ik vind het niet zo'n punt, kleine moeite voor wat gezond verstand.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 20:49

Nu bij de vakantieman over de verschrikkelijke omstandigheden die mensen meemaken wanneer ze in quarantaine moeten op hun vakantiebestemming.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:21

Wij zijn nu in de buurt van Perpignan en de campings zijn vol hier, maar wel echt met allemaal Fransen. We staan nu op een grote camping en we hebben 2 andere nl campers gezien. Nog nergens gecontroleerd op Corona pas.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:27

Oh ja hier op de camping echt 95% nederlanders (met boeken ff niet gemerkt dat t een nl organisatie was, niet echt ons ding zo :o ) maar in de omgeving ook echt al heel veel nederlanders gezien. Verder paar duitsers, maar veel minder dan normaal, en bijv helemaal geen Engelsen of Spanjaarden, die er normaal ook wel veel zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:42

Ipsilonka schreef:
Wij zijn nu in de buurt van Perpignan en de campings zijn vol hier, maar wel echt met allemaal Fransen. We staan nu op een grote camping en we hebben 2 andere nl campers gezien. Nog nergens gecontroleerd op Corona pas.

Perpignan is zo gaaf. Veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 22:35

purny schreef:
Nu bij de vakantieman over de verschrikkelijke omstandigheden die mensen meemaken wanneer ze in quarantaine moeten op hun vakantiebestemming.

Tja dat risico neem je toch bewust denk ik dan :o En ik snap heel goed dat die quarantaine verre van luxe en dolle pret is. Kost allemaal al genoeg tenslotte.

Leuk Perpignan!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 23:02

idinn schreef:
purny schreef:

Tja dat risico neem je toch bewust denk ik dan :o En ik snap heel goed dat die quarantaine verre van luxe en dolle pret is. Kost allemaal al genoeg tenslotte.

Leuk Perpignan!

Eens hoor... Je kan covid overal oplopen en je kan het hebben zonder dat je het merkt. Zou iedereen toch moeten weten na 1.5 jaar. En dat je met een vaccine okk nog een kansje hebt het toch te krijgen idem. Maakt niemand een geheim van.

Door te gaan reizen, helemaal met vliegtuig, neem je bewust een risico op gecontroleerd te worden en met de gebakken peren te komen zitten. Ik begin er dan ook echt niet aan, aan vliegen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 07:27

idinn schreef:
purny schreef:

Leuk Perpignan!

Maar om dan te worden opgesloten in je kamer? Dat is toch niet normaal

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 07:31

Ook dan mag je toch rekenen op een fatsoenlijke behandeling lijkt me.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 07:44

Ik ga het nog even terugkijken. En hoewel ik in juni probleemloos naar Corfu ben geweest, knijp ik hem toch wel voor september.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 07:46

Purny, dat is toch het hele idee van quarantaine? In een kamer verblijven zonder contact? Als je gewoon thuis blijft en je blijkt corona te hebben, heb je de luxe van je eigen huis als quarantaineplek. Ze kunnen ergens anders moeilijk voor iedereen een apart huis regelen..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 07:56

idinn schreef:
purny schreef:

Leuk Perpignan!

Dat klopt, bij het eerste item van die jonge meiden waarvan er eentje opgesloten werd had ik ook zoiets van. Ja en?? Je gaat mee met een jongerenreis en vervolgens sta je daar hutjemutje te partyen alsof corona niet meer bestaat. Eigen schuld...

Maar dat gezin wat eruit gepikt werd en vervolgens door de eigenaar van een corona hotel zowat gevangen wordt gezet (omdat hij er geld voor vangt). En dat zij de politie erbij moesten halen om vrij te komen.... dat kan gewoon niet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 08:02

Wat mij een beetje dwars zit, ondanks dat ik geënt ben , dat het een verplichting wordt terwijl er zoveel kinderen tegenwoordig niet geënt zijn tegen mazelen enz.
Volgens mij is dat net zo dodelijk en steekt het de kop weer op en ondanks dat gaan mensen totaal niet ingeënt daartegen naar landen waar men geen enting kan krijgen..

En ja nu is het corona, maar het is bijna september en iedereen die wilde kan nu minimaal 1 enting hebben gehad en dus beschermd zijn tegen opname op de ic...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 08:06

idinn schreef:
Purny, dat is toch het hele idee van quarantaine? In een kamer verblijven zonder contact? Als je gewoon thuis blijft en je blijkt corona te hebben, heb je de luxe van je eigen huis als quarantaineplek. Ze kunnen ergens anders moeilijk voor iedereen een apart huis regelen..

Dus jij vind het heel normaal dat wanneer iemand corona heeft hij of zij ergens word opgesloten(letterlijk, want de deur ging op slot) en in een vervallen hotel komt te zitten wat totaal niet schoon is.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 08:07

Ik vind het niet zo gek persoonlijk nee. Ze kunnen niet voor iedereen een luxe plek regelen. Ik heb trouwens nergens gelezen hoeveel het kost?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 08:40

Ik heb het ook gekeken en vond het schandalig!
In quarantaine in een oud leegstaand hotel, te vies om naar te kijken en dan ook nog de deur op slot draaien!
Dat mág niet eens en is ook gevaarlijk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 08:41

Sheran schreef:
Ik vind het niet zo gek persoonlijk nee. Ze kunnen niet voor iedereen een luxe plek regelen. Ik heb trouwens nergens gelezen hoeveel het kost?

Zoals scum aangeeft krijgt de eigenaar zelfs geld voor de quarantaine

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 08:59

Ik vind dat ook een bewust risico dat je neemt wanneer je nu alsnog op vakantie gaat. Je weet dat het in landen als Griekenland net even anders werkt dan hier.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:04

purny schreef:
Sheran schreef:

Zoals scum aangeeft krijgt de eigenaar zelfs geld voor de quarantaine

Maar hoeveel las ik niet. Op zich vind ik geld betalen voor een quarantaine daar niet gek, ze geven je toch onderdak en onderhoud? Je weet toch gewoon dat je positief getest kan worden? Wat wil je dan?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:10

Echwel, aan kinderen niet vaccineren zitten ook gevolgen (zoals niet naar de opvang mogen in sommige gevallen).
Eens dat het een soort van 'dwang' lijkt te worden daardoor, aan de andere kant, in Nederland kan je nog steeds je gang gaan, gevaccineerd of niet. Zolang dat zo blijft, vind ik het prima.
Als je dan naar bijvoorbeeld Frankrijk gaat, dan weet je wat de consequenties zijn als je je niet laat vaccineren. Dat is een keuze dan, om naar zo'n land te gaan.

Purny, eens dat het diep triest is hoe ze er bij zitten.
Kijk dat je in een quarantaine hotel moet, dat je niet van je kamer mag en dat het geen luxe vakantie is, dat is het risico wat je loopt door naar zulke landen te gaan.
Maar het 'hotel' moet in mijn ogen wel hygienisch zijn en veilig. En dat lijkt het op sommige plekken niet te zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:17

@Sheran: Tuurlijk begrijp ik wel dat het iets kost. Maar dan moet je als overheid toch wel een beetje een fatsoenlijk hotel hebben waar je op zijn minst met een gerust hart op de wc kan zitten zonder dat je denkt dat je iets op loopt omdat het te goor voor woorden is.
Ik zou zeggen, kijk het item eens terug.