Doubtless schreef:Wij zijn nu in Boedapest, en het is hier (ook) echt opvallend rustig. Op straat, in de horeca, bij toeristische trekpleisters... voor ons is het heerlijk, maar wat een domper voor de mensen en zaken die leven van het toerisme.
Yep, die hebben veel geïnvesteerd en lopen leeg cq zijn failliet. De toeristensector wordt amper of niet gezien, want veelal zijn het zeer kleine ondernemers die een B&B hebben, of een gîte, en zij krijgen geen enkele vergoeding voor hun inkomsten verlies terwijl zij dit vaak wel nodig hebben om gewoon rond te komen.
HEt is wat het is.
De grotere bedrijven, hotels, campings etc, die hebben wel recht op vergoeding.
Enfin onze laatste toeristen familie is gearriveerd. Alles is gevaccineerd en ik voel een enorme "dank je wel" in mij want we hebben tenminste onze onkosten eruit en een beetje winst pffffff.
Getup wat triest, mijn smiley zou zijn als het gaat om die 18 mensen die covid hebben opgelopen

xxxmh, wat tof klinkt je v erhaal van je fijne vakantie en verder niet gecontroleerd.
Spen→ inderdaad.
Katja schreef:Die boete slaat echt nergens op want op veel plaatsen is testen ongeveer dezelfde prijs dus als mensen niet zelf het fatsoen hebben om het te doen dan gaat die boete echt niets uithalen.
Ik ben blij dat we beiden volledig gevaccineerd zijn en we doen braaf een zelftest als we thuis zijn maar dat is een stuk minder gedoe dan onderweg moeten testen.
Hopelijk zijn wij over 5 weken onderweg. Ik begin er wel een beetje vertrouwen in te krijgen dat het allemaal door kan gaan.
Juist dat zie je goed en dat doe je goed. Hebben wij ook gedaan toen we in NEderland waren waar code diep rood waren en we paar weken geleden terug keerden in het Haute Vienne dat toen nog code groen had. Ik wilde persé thuis zijn en we zijn gelijk in quarantaine gegaan en pas toen een van ons ziek werd, zijn we alle twee gaan testen (in het lab) en waren we negatief. Dus of mensen gaan in quarantaine zoal wij en bij klachten alsnog test→ of je wil gelijk testen en doet dat thuis bij aankomst. Want als je positief bent moet je wel in een land blijven waar je geen huis hebt, de taal vaak niet kent en niemand voor je de boodschappen etc kunt laten doen. Erg onhandig. Zou ik dus nooit voor kiezen. Gelukkig zijn onze toeristen gevaccineerd allemaal.