Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:03

In de crisis zijn wij flink door het stof gemoeten als burger. Pensioenleeftijd omhoog, BTW omhoog.
Geld naar Griekenland. Nog meer geld naar Griekenland, nog meer geld naar Europa.
Na de crisis en iedereen er op vooruit zou gaan hebben weinig mensen dat gemerkt. Want waar we 10 euro minder gingen betalen ging het elders 30 omhoog.
De zorg enorm duur geworden met steeds minder in het pakket.
De grote groepen asielzoekers die legaal en illegaal een hoop geld kosten.
En dat mag iedereen betalen.
Wat hebben in de tijd de zuidelijke landen gedaan om hun land weer gezond te krijgen? Ook de burgers zoveel laten betalen?

Nu zijn we in heel Europa de klos.
Hier gaat het dadelijk ook niet zo welvarend, veel mensen zullen in de problemen komen, bedrijven en daardoor ook werknemers.
Misschien nu eens tijd om aan onszelf te denken?
Elk land de eigen broek op houden.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:03

dromertje2 schreef:
Wanneer zijn de strengere regels in nederland in voege getreden? Later als in België dus de piek en daarna de kentering zal ook later gebeuren en in België is de piek er nog niet geweest.

23 maart.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:04

Emmaa_ schreef:
175 nieuwe sterfgevallen in ene, zodeknetter..

Bron: RIVM

Het is dinsdag ;)
De administratie van het weekend is bijgewerkt…

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:04

Kunnen we misschien de discussie over zin en onzin van de EU buiten dit topic laten? :o Volgens mij is het niet heel Corona-gerelateerd dat de pensioenleeftijd in Nederland bij 73 ligt en dat asielzoekers geld kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:05

Janine1990 schreef:
Emmaa_ schreef:
175 nieuwe sterfgevallen in ene, zodeknetter..

Bron: RIVM

Het is dinsdag ;)
De administratie van het weekend is bijgewerkt…

Dat maakt het niet minder heftig dat er nu meer dan 1000 mensen overleden zijn aan dit virus. En dat is nog maar het aantal doden waarbij daadwerkelijk covid-19 is vastgesteld.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:07

Emmaa_ schreef:
Dat maakt het niet minder heftig dat er nu meer dan 1000 mensen overleden zijn aan dit virus. En dat is nog maar het aantal doden waarbij daadwerkelijk covid-19 is vastgesteld.

Zeg ik ook niet?

Influenza seizoen 17-18 gaf 8000 doden in Nederland...
Ook het aantal waarbij daadwerkelijk influenza wordt aangetoond, want daarmee zit je zomaar ook niet in het ziekenhuis.

Dood is nooit minder erg. Het is altijd iemands kind.

moonsparkle

722 nieuwe besmettingen die zijn opgenomen is het ziekenhuis

Anoniem

Janine1990 schreef:
Emmaa_ schreef:

Zeg ik ook niet?

Influenza seizoen 17-18 gaf 8000 doden in Nederland...
Ook het aantal waarbij daadwerkelijk influenza wordt aangetoond, want daarmee zit je zomaar ook niet in het ziekenhuis.

Dood is nooit minder erg. Het is altijd iemands kind.

Goh, sorry hoor maar wat een dooddoener. Dat is niet waar dit topic voor is.

_Penotti

Emmaa_ schreef:

Maar die huisartsen die zeiden het zijn er meer weten dat net zo min als jij en ik.
Het gewone griepvirus was ook weer extra op gang gekomen, dus wat hun denken dat corona kan zijn kan evengoed gewone griep zijn. Dat is en blijft voor zwakkere ook nog altijd gevaarlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:09

_Penotti schreef:
Emmaa_ schreef:

Maar die huisartsen die zeiden het zijn er meer weten dat net zo min als jij en ik.
Het gewone griepvirus was ook weer extra op gang gekomen, dus wat hun denken dat corona kan zijn kan evengoed gewone griep zijn. Dat is en blijft voor zwakkere ook nog altijd gevaarlijk.

Het dodental dat het RIVM meldt is het aantal waarbij door middel van tests is vastgesteld dat er sprake is van covid-19, niet vermoeden. Volgens het ANP geeft het RIVM nu zelf ook aan dat er meer doden zijn dan ze denken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:11

Emmaa_ schreef:

Het topic is wel voor???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:12

Janine1990 schreef:
Emmaa_ schreef:

Het topic is wel voor???

We hebben ondertussen al honderden 'maar de griep is ook erg' berichten gehad. Dit topic gaat niet over de griep, maar over het coronavirus.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:14

Emmaa_ schreef:
[
Het dodental dat het RIVM meldt is het aantal waarbij door middel van tests is vastgesteld dat er sprake is van covid-19, niet vermoeden. Volgens het ANP geeft het RIVM nu zelf ook aan dat er meer doden zijn dan ze denken.

Klopt.
Maar het blijft bangmakerij.
Want het kan 1 dode zijn, 10 doden en 100 doden.
Niemand die dat weet.
Ook niet die huisartsen in het artikel van de week in de krant.
Ook hun patiënten konden gewoon griep hebben.
Net als wij bokkers die thuis snotteren en hoesten niet weten wat ze nu hebben (gehad) .

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:16

Emmaa_ schreef:
Het topic is wel voor???

We hebben ondertussen al honderden 'maar de griep is ook erg' berichten gehad. Dit topic gaat niet over de griep, maar over het coronavirus.[/quote]
Omdat het heel realistisch verder te kijken dan alleen corona.
Dat we niet bang gemaakt moeten worden voor het aantal doden. Wat dat valt nog steeds mee.
Dus heel fijn om het eens langs de gewone griep te leggen om met beide benen op de grond te blijven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:16

Emmaa_ schreef:
We hebben ondertussen al honderden 'maar de griep is ook erg' berichten gehad. Dit topic gaat niet over de griep, maar over het coronavirus.

Dit ging niet om griep, dit ging om relativering aan de hand van een andere virusinfectie.

Als we het onder de 8000 houden met corona, dan denk ik dat we het ontzettend goed doen in Nederland, met z'n allen.

Betekent niet dat ik doden niet betreur of het onderwerp corona wil doodslaan. Maar laten we alsjeblieft ook een beetje lucht in dit topic houden voor relativering, anders zitten we straks allemaal depressief thuis. -O-

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:18

Ik denk zelf dat de cijfers van gisteren niet klopten, omdat het maandag was. En de weekend cijfers niet allemaal doorgegeven zijn. Die komen er dan vandaag bij.
En dan zou het aantal morgen lager uit kunnen vallen dan vandaag. Waaraan je dan niet de conclusie kunt verbinden dat het beter gaat.
Wel jammer dat de cijfers op de kaart niet iets meer uitgesplitst zijn. Onze gemeente telt 10 dorpen. Ben wel benieuwd waar vooral de besmettingen zitten of dat dat dan gelijk verdeeld is.

Olle

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:18

@Scum, ik hoop dat je gelijk hebt. Voor nu is er dus nog geen sprake van flatten the curve

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:24

Olle schreef:
@Scum, ik hoop dat je gelijk hebt. Voor nu is er dus nog geen sprake van flatten the curve

Toch wel, zonder maatregelen zouden de statistieken door het plafond zijn gegaan.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:26

mysa schreef:
Olle schreef:

Toch wel, zonder maatregelen zouden de statistieken door het plafond zijn gegaan.

Ja inderdaad.
En van de doden van nu kunnen er natuurlijk al ziek zijn geworden van voor de maatregelen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:29

Scum schreef:
Ik denk zelf dat de cijfers van gisteren niet klopten, omdat het maandag was. En de weekend cijfers niet allemaal doorgegeven zijn. Die komen er dan vandaag bij.
En dan zou het aantal morgen lager uit kunnen vallen dan vandaag. Waaraan je dan niet de conclusie kunt verbinden dat het beter gaat.
Wel jammer dat de cijfers op de kaart niet iets meer uitgesplitst zijn. Onze gemeente telt 10 dorpen. Ben wel benieuwd waar vooral de besmettingen zitten of dat dat dan gelijk verdeeld is.

Dat denk ik inderdaad ook, vandaar ook mijn opmerking.

Om te kijken of de maatregelen werken moet je kijken naar de cumulatieve lijn en die naast exponentionele groei van R=2,4 (toch? dat is zonder maatregelen) zetten.

En dan moet je eerst gaan kijken naar het aantal besmettingen, over twee weken kijk je naar de ziekenhuisopnames en nog eens twee weken later naar het dodental…

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:36

Zal wel slordig zijn. Mensen schrikken zich rot van zo een aantal

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:38

Popstra schreef:

Misschien dat de non believers nu wel thuisblijven en handen wassen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:43

Je kan pas effect zien 2 weken na de lock down, en dat hangt ook nog af van hoe dat de bevolking de richtlijnen opvolgen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:44

_Penotti schreef:
Emmaa_ schreef:
[

Klopt.
Maar het blijft bangmakerij.
Want het kan 1 dode zijn, 10 doden en 100 doden.
Niemand die dat weet.
Ook niet die huisartsen in het artikel van de week in de krant.
Ook hun patiënten konden gewoon griep hebben.
Net als wij bokkers die thuis snotteren en hoesten niet weten wat ze nu hebben (gehad) .

In het verpleeghuis van mijn moeder zijn maar 2 bewoners van haar afdeling getest. De overige (volgens mij iets van 15 nu) gaan niet meer de boeken in als corona zieken of -doden mocht het zover komen.
Het gros van mensen die ziek worden worden niet getest en moeten thuis blijven.
Daaronder zijn er/zullen er ook mensen zitten die overlijden omdat ze niet meer op een IC terechtkomen, ivm keuze op overlevingskansen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:49

bigone schreef:
Popstra schreef:

Misschien dat de non believers nu wel thuisblijven en handen wassen.

My thoughts exactly :Y)