marinke182 schreef:Ik kom even het topic binnen vallen met een vraag als dat mag.
Ik heb vorige week via Facebook-marketplace een regendeken gekocht. Het contact verliep netjes. Er waren problemen bij het verzenden, maar dat heeft de desbetreffende verkoper heel keurig opgelost.
Ik heb de deken ontvangen en gister op mijn bejaarde verzorgpaard gegooid. Het kwam precies op het goede moment met de warme temperatuur en het vele neerslag. Nu plukte ik hem vandaag uit de wei en tot mijn schrik was hij helemaal doorweekt. De deken was zeiknat en zijn rug en buik net zo. Ik heb zelf niet echt veel verstand van dekens, maar een stalgenootje dacht aan de stof te zien dat het een zomerdeken was en dus geen regendeken. Ik baal er behoorlijk van.
Nu begrijp ik dat het kopen van een tweedehands deken altijd een risico is, maar er niet sprake van een klein gaatje / lekke plek. Het leek alsof de deken überhaupt niet waterbestendig is.
Ik denk niet dat de verkoopster mij expres 'opgelicht' heeft en zich gewoon heeft vergist, maar in feite heb ik nu niet hetgeen waarvoor ik betaald heb.
Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Alvast bedankt!
Helaas was het label niet leesbaar meer, maar aan de hand van het merk heb ik de deken kunnen vinden. Het is blijkbaar wel een regendeken (Imperial Riding Hurricane regendeken 0 gr), maar helaas dus niet waterdicht. Volgensmij wordt de deken nauwelijks meer verkocht; alleen via deze link kan ik het vinden https://www.gersalsoutlet.nl/index.php/paard/dekens/regendeken-hurricane.html.
Zweet was het sowieso niet. Mijn verzorgpaard is hoog bejaard en is een echte koukleum. Zweten doet hij eigenlijk nauwelijks, alleen wat onder zijn zadel / singel en bij zijn borst bij wat intensiever rijden als het warm is. Nu was hij vooral of zijn rug en ribbenkast nat. Toen ik hem van de wei af haalde, was het ook nog niet zo warm (wel al de hele ochtend regen).
En nu? Heb ik gewoon een miskoop gedaan en heb ik nu pech of is het redelijk om de verkoopster een berichtje te sturen en uit te leggen wat er aan de hand is? En indien ik haar zou contacteren, wat zou dan redelijk zijn om te 'eisen'?