Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 23:38

marinke182 schreef:
Ik kom even het topic binnen vallen met een vraag als dat mag :o .

Ik heb vorige week via Facebook-marketplace een regendeken gekocht. Het contact verliep netjes. Er waren problemen bij het verzenden, maar dat heeft de desbetreffende verkoper heel keurig opgelost.

Ik heb de deken ontvangen en gister op mijn bejaarde verzorgpaard gegooid. Het kwam precies op het goede moment met de warme temperatuur en het vele neerslag. Nu plukte ik hem vandaag uit de wei en tot mijn schrik was hij helemaal doorweekt. De deken was zeiknat en zijn rug en buik net zo :( . Ik heb zelf niet echt veel verstand van dekens, maar een stalgenootje dacht aan de stof te zien dat het een zomerdeken was en dus geen regendeken. Ik baal er behoorlijk van.

Nu begrijp ik dat het kopen van een tweedehands deken altijd een risico is, maar er niet sprake van een klein gaatje / lekke plek. Het leek alsof de deken überhaupt niet waterbestendig is.

Ik denk niet dat de verkoopster mij expres 'opgelicht' heeft en zich gewoon heeft vergist, maar in feite heb ik nu niet hetgeen waarvoor ik betaald heb.

Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Alvast bedankt!

Helaas was het label niet leesbaar meer, maar aan de hand van het merk heb ik de deken kunnen vinden. Het is blijkbaar wel een regendeken (Imperial Riding Hurricane regendeken 0 gr), maar helaas dus niet waterdicht. Volgensmij wordt de deken nauwelijks meer verkocht; alleen via deze link kan ik het vinden https://www.gersalsoutlet.nl/index.php/paard/dekens/regendeken-hurricane.html.

Zweet was het sowieso niet. Mijn verzorgpaard is hoog bejaard en is een echte koukleum. Zweten doet hij eigenlijk nauwelijks, alleen wat onder zijn zadel / singel en bij zijn borst bij wat intensiever rijden als het warm is. Nu was hij vooral of zijn rug en ribbenkast nat. Toen ik hem van de wei af haalde, was het ook nog niet zo warm (wel al de hele ochtend regen).

En nu? Heb ik gewoon een miskoop gedaan en heb ik nu pech of is het redelijk om de verkoopster een berichtje te sturen en uit te leggen wat er aan de hand is? En indien ik haar zou contacteren, wat zou dan redelijk zijn om te 'eisen'?

Marcella

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 23:47

O heel vroeger heb ik dus ook gehad super deken. Alleen met klam weer wel een zweetdeken en dan niet een beetje.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:38

Wat vervelend van de deken, ik denk dat ik de verkoper in ieder geval wel een bericht zou sturen er over. Wellicht even kijken hoe duur het is om de deken weer waterdicht te maken, wellicht kunnen jullie dat gedrag splitsen?

Hier heb ik inmiddels het gedeelte van mijn N64 collectie wat ik wou verkopen bijna geheel verkocht. Heb nog een zooi random spellen die ik nu in een bundel er op heb gezet en nog één spel die nog wel wat geld waard is; verwacht dat deze binnenkort weg is. Wat een gedoe zo, vooral gek wordt je van de handelaren.. Ik weet wat het waard is en ik heb met elk spel iets onder de gangbare prijs gezeten, als ik later weer ga beginnen dan leg ik dat wel weer bij. Heel veel mensen die mij even kwamen vertellen dat ik onzin bedragen ervoor wou hebben *zucht*
Al met al is het met mijn "onzin bedragen" mooi wel lekker weg.

Als ik geheel verhuist ben en daar alles heb verbouwd wil ik weer gaan verzamelen, maar dan wil ik alles gelijk per spel compleet met originele doos etc.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:46

marinke182 schreef:
marinke182 schreef:
Ik kom even het topic binnen vallen met een vraag als dat mag :o .

Ik heb vorige week via Facebook-marketplace een regendeken gekocht. Het contact verliep netjes. Er waren problemen bij het verzenden, maar dat heeft de desbetreffende verkoper heel keurig opgelost.

Ik heb de deken ontvangen en gister op mijn bejaarde verzorgpaard gegooid. Het kwam precies op het goede moment met de warme temperatuur en het vele neerslag. Nu plukte ik hem vandaag uit de wei en tot mijn schrik was hij helemaal doorweekt. De deken was zeiknat en zijn rug en buik net zo :( . Ik heb zelf niet echt veel verstand van dekens, maar een stalgenootje dacht aan de stof te zien dat het een zomerdeken was en dus geen regendeken. Ik baal er behoorlijk van.

Nu begrijp ik dat het kopen van een tweedehands deken altijd een risico is, maar er niet sprake van een klein gaatje / lekke plek. Het leek alsof de deken überhaupt niet waterbestendig is.

Ik denk niet dat de verkoopster mij expres 'opgelicht' heeft en zich gewoon heeft vergist, maar in feite heb ik nu niet hetgeen waarvoor ik betaald heb.

Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Alvast bedankt!

Helaas was het label niet leesbaar meer, maar aan de hand van het merk heb ik de deken kunnen vinden. Het is blijkbaar wel een regendeken (Imperial Riding Hurricane regendeken 0 gr), maar helaas dus niet waterdicht. Volgensmij wordt de deken nauwelijks meer verkocht; alleen via deze link kan ik het vinden https://www.gersalsoutlet.nl/index.php/paard/dekens/regendeken-hurricane.html.

Zweet was het sowieso niet. Mijn verzorgpaard is hoog bejaard en is een echte koukleum. Zweten doet hij eigenlijk nauwelijks, alleen wat onder zijn zadel / singel en bij zijn borst bij wat intensiever rijden als het warm is. Nu was hij vooral of zijn rug en ribbenkast nat. Toen ik hem van de wei af haalde, was het ook nog niet zo warm (wel al de hele ochtend regen).

En nu? Heb ik gewoon een miskoop gedaan en heb ik nu pech of is het redelijk om de verkoopster een berichtje te sturen en uit te leggen wat er aan de hand is? En indien ik haar zou contacteren, wat zou dan redelijk zijn om te 'eisen'?

Maar als het hier meerdere uren heeft geregend dan is hier ook de regen deken door geregend.
Je hebt een dn indicatie en die geeft aan tot hoeveel water hij aankan.

Als wij meerdere dagen/uren regen hebben controleren wij of de deken niet door geregend is.
Indien wel gaat de ene deken eraf en komt de andere erop.
De ene binnen hangen te drogen

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:50

Een regendeken hoort regen tegen te houden.

Ik heb geen enkele regendeken die na een paar uur doorweekt is, of ze nou een paar tientjes of een paar honderd euro zijn. Deniers heeft alles te maken met hoe dicht de deken geweven is en hoe sterk hij is. Niet hoe waterdicht.

Ik zou dus zeker de verkoper een bericht sturen. Kans is aanwezig dat je niks (nuttigs) terugkrijgt, maar niet geschoten is altijd mis.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:51

Regen dekens zijn nieuw al rot dingen.
Er zijn er maar weinig die het goed doen is mijn ervaring door de jaren heen.
Inderdaad na een dag regen zijn de meeste wel wat nat. Niet na 2 uur maar na 8 uur zeker wel.
Oke niet zo erg als jij omschrijft maar ik heb er om die reden ook meerdere.

Zelf koop ik overigens geen waterdichte dekens via marktplaats.
Ik koop ze nieuw via aanbiedingen. Vaak niet eens zoveel duurder en dan weet ik dat hij niet slecht uitgewassen is.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:03

Maar had het die dag zo hard geregend dan bij jullie?
Want nylon voering bij klam bijna 20 graden (en weet niet of je oudje al helemaal uit rui is?) = zweten.
En als pasvorm niet handig is (inregenen in nek) dan gaat het bij 9 vd 10 dekken broeien bij zulke omstandigheden..broeien is warmte dus meer zweten om warmte kwijt te raken (want dan niet lukt door het dek dus gevolg: overal kliedernat)...veel mensen realiseren zich dat niet maar bij zulke externe weersschommelingen kan dit dus wel resultaat zijn..(laat met zo’n weer (als het was) al een doek buiten hangen, dan merk je dat die al klam bleef / tel daarbij nylon voering op is het in mijn ogen niet zo heel raar, sorry..
Als het dit allemaal niet is, professioneel laten impregneren (als je paard hem niet meer op hoeft dan?)

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:10

Sluit me aan bij DuoPenotti.
Wat ook meespeelt is de leeftijd van de deken, die waterdichte laag is niet eeuwig houdbaar, stoffen vergaan en worden poreus. Zeker na een wasbeurt is deze vaak toch aangetast, ondanks speciaal wasmiddel en kwaliteit van de deken zelf. Zelfs mn Bucas dekens was ik nooit, ging er ook 1 lek op na wassen incl speciaal wasmiddel en spray, werd nooit meer echt waterdicht dus dat laat ik wel. Dat weer waterdicht maken zorgt ervoor dat de stof waterafstotend wordt, maar nooit 100% waterdicht zoals het was.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:30

BopjeBo schreef:
Sluit me aan bij DuoPenotti.
Wat ook meespeelt is de leeftijd van de deken, die waterdichte laag is niet eeuwig houdbaar, stoffen vergaan en worden poreus. Zeker na een wasbeurt is deze vaak toch aangetast, ondanks speciaal wasmiddel en kwaliteit van de deken zelf. Zelfs mn Bucas dekens was ik nooit, ging er ook 1 lek op na wassen incl speciaal wasmiddel en spray, werd nooit meer echt waterdicht dus dat laat ik wel. Dat weer waterdicht maken zorgt ervoor dat de stof waterafstotend wordt, maar nooit 100% waterdicht zoals het was.

Ikke heb met rambo optimo dus niet die ervaring. Na 8 jr intensief gebruik, ieder jr professioneel laten wassen en impregneren geen doorregenen. Maar wel door de nylon voering (en winddichte buitenkant ) dus bij (uitzonderlijk klam plek) weer wat zweten...
(Maar dat waren uitzonderingsdagen en van bietje zweten is mijne iig niet overleden)
Dus vele soorten dekken, van veel soorten dingen afhankelijk (nieuw gekocht / hoe oud / hoe in gebruik geweest / hoe gewassen etc) en dus vele soorten ervaringen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:47

Je had die deken zondag op? Dat was echt veeeel te warm dan gaan ze enorm condenseren onder die deken omdat het slecht ademd heb deze deken vroeger gehad en ademt slecht. En dan kunnen ze heel nat eronder worden. Heeft niks te maken met koukleum zijn het was 20 graden en klammig weer.. vergelijk het maar met met 20 graden fietsen in een regenpak.

Als je met zulk weer alsnog een deken op wil doen dan moet je een deken kopen die daar geschikt voor is is zoals de rambo summer series, bucas buzz off rain etc met enkel een water dichte rug. Maar ze met de temperatuur van zondag onder een regendeken te zetten die slecht ademd is echt een no go... Dan worden ze zeiknat van het zweet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:52

oh als dat afgelopen zondag was was het idd wel erg warm voor een regendeken.
Op zulke dagen gaan hier de dekens af (nu dragen ze er geen maar, maar toen dat wel was)
Dat is echt veel te warm. Dan kun je er inderdaad zeker van zijn dat het zweet is.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:17

Hoe lang geven jullie iemand de tijd om te reageren voordat je doorgaat naar een volgende advertentie?

Ik had reageerd op een advertentie van een bench, gisterenavond om 9 uur. Vrijwel direct gelezen maar nog geen reactie. Er staat bijna zo'n zelfde bench te koop, dichterbij mij maar iets duurder. Anders ga ik wel voor die := Maar wil die mensen wel de kans geven alsnog te reageren.

Dus hoe lang moet ik wachten om het netjes te houden?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:42

Nou, als ze niet reageren en je kunt ergens anders een kopen, gewoon doen. Anders loop je die misschien mis.

En reageren ze dan alsnog, dan kan je altijd aangeven dat je er al eentje hebt gekocht.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:09

Ik reageer op meerdere vaak en de eerste die reageert ga ik mee verder. Tenzij ik een ander liever heb. Dan wil ik wel eens wat langer wachten maar echt geen dagen. Helemaal niet als die al wel gelezen is.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:21

Je kan nu al wel een remindertje sturen, maar je kan ook al wel een vrijblijvend bericht naar die ander sturen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:27

belle_boef schreef:
Ik reageer op meerdere vaak en de eerste die reageert ga ik mee verder. Tenzij ik een ander liever heb. Dan wil ik wel eens wat langer wachten maar echt geen dagen. Helemaal niet als die al wel gelezen is.

Dit doe ik ook

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:47

Ik reageer ook op meerdere. Wanneer ik dan iets concreet heb afgesproken koppel ik dat ook weer terug.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:52

Dankjulliewel! Ik koop eigenlijk nooit van marktplaats dus weet niet zo goed wat de 'regels' zijn :=

Edit: ah oliebol nu heb ik dus die andere misgelopen |( Net verkocht. Les geleerd, volgende keer lekker op allebei tegelijk reageren *\o/*

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:08

DuoPenotti schreef:
Regen dekens zijn nieuw al rot dingen.
Er zijn er maar weinig die het goed doen is mijn ervaring door de jaren heen.
Inderdaad na een dag regen zijn de meeste wel wat nat. Niet na 2 uur maar na 8 uur zeker wel.
Oke niet zo erg als jij omschrijft maar ik heb er om die reden ook meerdere.

Zelf koop ik overigens geen waterdichte dekens via marktplaats.
Ik koop ze nieuw via aanbiedingen. Vaak niet eens zoveel duurder en dan weet ik dat hij niet slecht uitgewassen is.

Precies, na dik 8 uur flink doorregenen is dus hier de deken doorgeregend.
Als ik het zo uit m'n hoofd goed heb, heeft ze een amigo liner erop liggen.
Een gewoon buitje alles prima. Maar meerdere uren door regenen.... Dan houd het een x op

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 18:39

Vorige week via Facebook een rijbroek verkocht, gelijk dezelfde dag verzonden met als kadootje nog een Dekje erbij. Ze was niet thuis op het moment van bezorgen dus pakket was afgegeven bij een Primera, is haar pakket ineens door een onbekend persoon opgehaald blijkbaar. Het pakket is nu dus weg... gelukkig heb ik haar bewijs van afgifte e.d. Al gelijk de dag van verzenden toegestuurd maar voel me er toch echt wel rot over :(

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 19:05

Ja dat snap ik wel vreemd dat iemand haar pakje mee kreeg.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 19:07

Idd
In principe mag dat niet op een servicepunt aangezien je altijd je id moet laten zien.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 19:57

Wat raar Tijger22, ik heb dat nog nooit meegemaakt. Hopelijk komt het pakket de komende dagen nog terug nadat iemand er achter is dat hij het verkeerde pakket heeft. Hoop niet dat de koper er over liegt om geld terug te krijgen.

Het servies is gereserveerd, wordt (hopelijk) zaterdag opgehaald. Ik mag niet klagen als het ophalen ook netjes verloopt.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 20:02

Ja wat cobiie zegt dacht ik ook in 1e instantie, het is wel erg toevallig dat iemand anders onder “ haar “ naam vraagt naar een geleverd pakket

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 20:06

Geld terug geven zou ik sowieso niet doen. Laat haar het maar uitzoeken met het pakketpunt. Die horen ID te checken. Het pakketpunt hier in de buurt vraagt er ook niet naar, zelfs niet naar je naam. Enkel het adres. Vervolgens lezen ze de naam zelf voor en als je dan Ja antwoord krijg je het gewoon mee. Ik laat daar dan ook nooit wat afleveren.