Mensen eten ook tong, lever, nieren en hart, dus waarom zou je een uier niet kunnen eten?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ikke schreef:c_alsemgeest schreef:Vertel meer over de drop?
Ach, het klinkt erger dan het is maar je begint met het maken van winegums en aanverwante produkten. Dat is een ietwat precair proces waarbij zo'n 5 a 10% mislukt.
Dat afval gaat terug de ketel in, suiker en zout erbij met dropextract en dan heb je dropjes. Ook van dat drop mislukt een klein deel en ook dat gaat mee terug de ketel in, suiker, zout en dropextract erbij enz enz.
In het totale produktieproces heb je dus vrijwel geen afval vanwege het hergebruik.
Overigens gebeurt dat bij Mars ook. Alle mislukte marsen gaan gewoon terug de chocoladeketel in.
Een hele enkele keer zie je dat ook als er een lichter streepje in de chocolade omhulling zit. Is zo'n oude mars net niet goed genoeg doorgeroerd![]()
Wil je ook nog zo'n afvalpraatje over vla?
![]()
Moestuin schreef:In een slagerij is jou vlees inderdaad altijd ouder dan je denkt. Gebraadje slecht? Buiten kant eraf en dat wordt dan of biefstuk, of saté etc. Begint dat op zijn einde te lopen wordt dat gehakt, prepare of americain.
Lavitabella schreef:fjordjes schreef:De marsen etc die niet door de keuring komen worden of varkensvoer of gaan naar de vergister.
De verpakte repen inderdaad en de repen die niet meer geschikt zijn voor hergebruik voor menselijke consumptie.
DuoPenotti schreef:Al kun je het zien waar het dier opgroeit, aan huis slachten mag zover ik weet niet meer.
Dus wat het slachthuis doet heb je geen vat op.
Ik heb nog geen 1 boer gehoord dat die blij was met de mistanden van de slachterijen bijvoorbeeld. Hebben ze zelf netjes voor de dieren gezorgd krijgen ze dat.
Moestuin schreef:Tja, ik denk daar anders overKans op ziektes en bacterien is gewoon veel te groot. Maar goed, ik haal geen vlees meer uit de supermarkt. Wij kweken alles zelf. Niet om bovenstaande reden maar omdat wij willen dat ons dieren een luxe leven hebben voor ze in de vriezer belanden.
Mijn mening: Als je geen dier kunt dood doen moet je ook geen vlees/vis eten. Allemaal zijn wij tegen dierenmishandeling, maar wel het slachten van dieren afschuiven op een ander en verontwaardigd zijn dat dergelijke massaproductie dierenleed oplevert. Koop het rechtstreeks bij de boer waar je de dieren kunt zien of doe het zelfZelfs bio is niet zo heilig.
DuoPenotti schreef:Al kun je het zien waar het dier opgroeit, aan huis slachten mag zover ik weet niet meer.
Dus wat het slachthuis doet heb je geen vat op.
Ik heb nog geen 1 boer gehoord dat die blij was met de mistanden van de slachterijen bijvoorbeeld. Hebben ze zelf netjes voor de dieren gezorgd krijgen ze dat.