Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 12:48

Oh poeh, dat je dat al twee weken vol houd!

Maar, als ie vast zit achter de magnetron, kan je dan misschien de magnetron naar voren uit de kast schuiven?

Sheran

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 12:55

Ja, of even flink schudden aan de kasten?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:15

Het is helaas geen IKEA kwaliteit, ik heb al op de achterwand van de kasjes zitten trommelen. Voor de rest is er geen beweging in te krijgen. De combimagnetron gebruik ik vaak en ik zie het niet zitten om daar aan te kloten.
Is trouwens een muur met links van boven naar beneden kastjes en rechts inbouw koelkast/vrieskast combinatie.
We gaan nog een stok/touw met tape proberen om hem op te vissen.

En anders ben ik bang dat ik echt een lange adem moet hebben (plus oordoppen). :')

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:36

Moet je wel een stevige stok hebben om de tape vast genoeg te kunnen drukken aan de brandmelder. Of om m voorbij de magnetron te duwen!

Ik snap trouwens dat je dan niet aan de magnetron wilt morrelen, zeker als het een inbouw is. Ik zou ook ongelukkig worden zonder oven.

Het is denk ik wel de eerste keer dat ik iemand over de keuken zie zeggen 'Het is helaas geen ikea kwaliteit' ;)

==

Dan een eigen vraag. Op de laptop van mijn man zit een optie voor de microfoon om specifiek de gebruiker op te vangen, en om ook alle omgevingsgeluid op te nemen. Dit is bv handig in video meetings. Hij heeft een HP.
Ik heb een Lenovo yoga, maar ik kan een dergelijke functie niet vinden. Weet iemand of die bestaat? En waar ik die zou kunnen vinden?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:50

Inbouw magnetron of oven zit meestal vast met 2 schroefjes en dan kan je hem er zo uittillen. Dat stelt niks voor.
In mijn vorige huis zat hij gewoon los in de kast zelfs.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:57

Indy_Mouse_9 schreef:
Moet je wel een stevige stok hebben om de tape vast genoeg te kunnen drukken aan de brandmelder. Of om m voorbij de magnetron te duwen!

Ik snap trouwens dat je dan niet aan de magnetron wilt morrelen, zeker als het een inbouw is. Ik zou ook ongelukkig worden zonder oven.

Het is denk ik wel de eerste keer dat ik iemand over de keuken zie zeggen 'Het is helaas geen ikea kwaliteit' ;)

==

Dan een eigen vraag. Op de laptop van mijn man zit een optie voor de microfoon om specifiek de gebruiker op te vangen, en om ook alle omgevingsgeluid op te nemen. Dit is bv handig in video meetings. Hij heeft een HP.
Ik heb een Lenovo yoga, maar ik kan een dergelijke functie niet vinden. Weet iemand of die bestaat? En waar ik die zou kunnen vinden?

Durf ik niet te zeggen, maar als dat niet werkt is er altijd nog Loom. Simpele Chrome-extensie. Daarmee kun je zowel jezelf als je laptopgeluid tegelijk opnemen, je kunt zelfs alleen specifieke tabs laten opnemen en dan met/zonder beeld of geluid. Heel veel opties, gebruiken we op werk heel veel om reviews te kunnen geven.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 17:17

Is er ergens een overzicht van wat waar de maximumsnelheid is? En dan niet alleen snelwegen, maar juist de kleinere wegen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 22:10

Hoe zet ik mijn Peugeot 308 uit 2016 op parkeerlicht???? Het gaat niet op de normale manier... :+

xChanelx schreef:
Is er ergens een overzicht van wat waar de maximumsnelheid is? En dan niet alleen snelwegen, maar juist de kleinere wegen?

Daar heb je de belijning toch voor? :o?

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 22:16

Janine1990 schreef:
xChanelx schreef:

Daar heb je de belijning toch voor? :o?

Ik bedoel thuis vanaf de bank :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 22:19

xChanelx schreef:
Ik bedoel thuis vanaf de bank :D

:')

Ja dan zie je de belijning wat slecht :')

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 22:30

StreetView :))

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 00:01

Is mijn kat de enige die de gekke-vijf-minuten/zoomies krijgt als ie gepoept heeft, of doen meer katten dat? Hij racet dan door huis met rare miauwen. Soms doet hij het ook als hij geplast heeft.
Blij dat ie het kwijt is ofzo. :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 00:01

Century schreef:
Is mijn kat de enige die de gekke-vijf-minuten/zoomies krijgt als ie gepoept heeft, of doen meer katten dat? Hij racet dan door huis met rare miauwen. Soms doet hij het ook als hij geplast heeft.
Blij dat ie het kwijt is ofzo. :')

Oei.. Dit kan best wel eens negatief zijn. Een kat die dit na het poepen of plassen doet heeft vaak toch wat ongemak.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 00:05

Hij is best wel binnenste buiten gekeerd (inclusief bloedonderzoek) door andere issues die hij gehad heeft :) ik denk niet dat er echt iets mis is (behalve dat ie diabeet is).
Maar goed dat je het zegt, ik zal het zeker in de gaten houden :j dat ie niet ineens blaasgruis ofzo erbij krijgt...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 00:10

Dat dus.
Ons kat doet het vaak als hij de bak te vies vind.. Of moeilijk plast of poept..

Ook blaasgruispatient

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:48

wat is het dat sommigen berichten zijn geplaatst door ‘anoniem’?

zijn soms berichten van accounts die eerst gewoon bestonden

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:00

Ja klopt Trui, die hebben aangevraagd of hun account verwijderd kon worden, maar omdat er vaak nog vragen teruggezocht worden (bv via Google) zijn hun antwoorden blijven staan omdat anders gaten komen in de topics.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:01

De rookmelder is bevrijd! Hij zat echt klem, eerst verder naar beneden geduwd en toen toch maar samen met m'n ma de combi magnetron er heel voorzichtig uit gehaald. Toen kon ik er gelukkig bij en heb hem gelijk van zijn batterij ontdaan.
Wat een rust nu!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:09

De mijne ging laatst midden in de nacht af. Bij de eerste piepjes had ik geen idee wat het was, maar al snel had mijn duffe slaaphoofd door waar het vandaan kwam.
Ding mee naar beneden genomen en proberen open te draaien. Natuurlijk draaide ik het schroefje kapot en kreeg ik het ding niet meer open.
Naar de schuur op mijn blote voeten, en een flinke klap met de hamer erop. Denk je dat dat ding opgaf? :n
Nog een paar klappen en eindelijk sprong hij open. 2 van de 3 batterijen kreeg ik los maar de 3e wilde niet. Ach, ook prima. Ding zal nu wel dood zijn.
En werkelijk waar, ik loop de trap weer op naar mijn bed, en WEER piept dat ding. Niet dood te krijgen, 10 klappen met een hamer en 2 van de 3 batterijen eruit.
Dat ding heeft echt gelachen in het laatste uur van zijn leven.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:11

Ik zie nu die scène uit Friends voor me met de rookmelder :=

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:32

Wij hadden ook eens dat de rookmelder op mn moeder slaapkamer ineens af ging (het echte alarm zeg maar), zomaar. Toen heeft ze de batterijen eruit gehaald, en 10 minuten later ging hij weer af :?

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:41

Wij hadden ook struggles met de brandmelder/co2 melders. Overal de batterijen uitgehaald maar na een paar dagen piepten ze nog steeds. Echt SCHIJT irritant. Nieuwe batterijen gehaald en er in gedaan, het bleef maar piepen. Toen bleek er nog een verstopte rookmelder op het plafond in de gang te zitten die je overal in huis dus heel goed hoorde. Die er af gehaald en dat was de boosdoener :+.

NNikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:10

Zijn er bepaalde merken of modellen sneakers die wat breder vallen?
M’n middenvoetbeentje is 6 week geleden gebroken en aangezien ik best brede voeten heb, wil ik graag een paar sneakers die wat breder zijn zodat het niet zo op m’n voet drukt. :+

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:26

NNikki schreef:
Zijn er bepaalde merken of modellen sneakers die wat breder vallen?
M’n middenvoetbeentje is 6 week geleden gebroken en aangezien ik best brede voeten heb, wil ik graag een paar sneakers die wat breder zijn zodat het niet zo op m’n voet drukt. :+

Bij Zalando kun je selecteren op voetbreedte, met 'wijd' krijg je 811 resultaten ;)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:57

Zijn er winkels waar ze truien/gebreide jurken etc verkopen zoals je op dresslily ziet? Aangezien dat een Chinees bedrijf is en je met douane-kosten zit, is daar kopen niet zo handig. Maar ik vind de stijl wel heel mooi en kan dat hier in NL nergens vinden... alles wat ik nu zie zijn van die oversized truien of truien die bij hoge broeken moeten en ik vind dat echt niets voor mij.