Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 21:33

Aantal likes die ik nu krijg per foto vind ik best satisfying. Volgers gaan ook erg lekker, vandaag loopt het een beetje stil maar de dagen dat ik niets postte kwamen er bizar genoeg een heleboel bij :D

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 22:37

Ik merk wel, nu mijn account wat groter is ik meer volgers krijg. Aantal likes amper boven de 200 maar daar heb ik me al overheen gezet :')

_Lobke_

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 16:26

Wauw wat gaan jullie goed zeg! Ik heb sinds vandaag 70 volgers helemaal blij mee. Ik ben nu nog wat aan het prutsen hoe ik mijn Facebook gekoppeld krijg aan mijn ig account.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:13

Ik heb net mijn winactie online gezet. Ben benieuwd of er een beetje animo voor is :P

Qua likes gaat het hier trouwens weer heel goed :+

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 21:11

Hallo, ik kom net binnenvallen na 305 pagina's :') Ik heb nu ongeveer 1.5 jaar een account waarop ik eigenlijk enkel foto's van mijn pony plaats. Ik zat nooit op instagram en snapte het ook niet, maar heb toch een account aangemaakt om mijn toenmalige verzorgster te volgen. Ik post hier en daar wel een foto maar ik begrijp er nog weinig van haha.

Ik zie dat het hier veel gaat om volgers en likes krijgen. Waarom zijn volgers en likes belangrijk? Echt een oprechte vraag :D Ik ben alleen gewend aan Facebook wat als doel heeft om dingen te delen met vrienden en familie. Maar ik heb het idee dat instagram draait om de meeste volgers te hebben, maar die ken je niet. Dus ik snap het niet _O-

Edit: oh en waar dienen hashtags voor? :=

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 21:24

Ik vind het gewoon leuk dat mensen die ik niet ken mijn foto's leuk vinden :') lekker oppervlakkig

Hashtags zijn om vindbaar te zijn

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 21:25

Ghostattack schreef:
Ik heb net mijn winactie online gezet. Ben benieuwd of er een beetje animo voor is :P

Qua likes gaat het hier trouwens weer heel goed :+

Wat is jou insta?

Qimm schreef:
Ik vind het gewoon leuk dat mensen die ik niet ken mijn foto's leuk vinden :') lekker oppervlakkig

Ik ook idd :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 21:27

Ik ben gewoon @ghostattack :)) Lekker makkelijk haha

Hier hetzelfde, het is leuk om veel likes te krijgen en veel volgers. Slaat natuurlijk he-le-maal nergens op :') Maar toch geeft het een goed gevoel haha. Daarnaast gebruik ik IG voor mezelf als een soort dagboek, ik scroll ook regelmatig terug op mijn account om te kijken wat ik ook alweer allemaal gedaan heb en bereikt heb!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 21:31

Qimm schreef:

Haha okay, op zich wel begrijpelijk. Het is een nieuw tijdperk.
Maar hoe ben je beter vindbaar door hashtags? Je schrijft een random woordje en dan?

Tevens zijn mijn volgers enkel mensen van mijn Facebook en dus mensen die ik ken. En een paar bokkers die mijn pony Lotje graag volgen, die ook in mijn volgtopic zitten. Dus ook niet echt vreemden haha.

Maar ik lees dus dat mensen hier zelfs dingen gaan kopen om dan weg te geven? Dus je koopt dan eigenlijk volgers?

Op YouTube dacht ik dat je op een bepaald bereik het als werk kunt doen. En dus per like/subscribe betaald krijgt ofzo. Maar dat is dus niet bij instagram?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 21:52

emilyslaluna schreef:
Qimm schreef:

Maar hoe ben je beter vindbaar door hashtags? Je schrijft een random woordje en dan?

Tevens zijn mijn volgers enkel mensen van mijn Facebook en dus mensen die ik ken. En een paar bokkers die mijn pony Lotje graag volgen, die ook in mijn volgtopic zitten. Dus ook niet echt vreemden haha.

Maar ik lees dus dat mensen hier zelfs dingen gaan kopen om dan weg te geven? Dus je koopt dan eigenlijk volgers?

Op YouTube dacht ik dat je op een bepaald bereik het als werk kunt doen. En dus per like/subscribe betaald krijgt ofzo. Maar dat is dus niet bij instagram?

Facebook is meer een vrienden clubje en insta is meer een hobby dagboek. Nou ja, zo zie ik het in ieder geval, mijn vrienden zitten echt allemaal niet te wachten op al die paardenplaatjes, kattenfoto’s en dergelijke, maar er zijn mensen die dat juist leuk vinden.
Ik zit bijvoorbeeld niet te wachten op 200 foto’s van iemands “oh zo schattig” kind, dus dergelijke accounts zal ik op insta niet snel volgen, maar andere paarden accounts, fokker accounts (van mijn ras) dan weer wel. Op Facebook wordt het niet gewaardeerd als je “vriendschappen” verbreekt, omdat je iemands inhoud niet kunt uitstaan, op insta volg ik die persoon gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 23:54

emilyslaluna schreef:
Qimm schreef:

Komt onder meeleessteen vandaan.

Eh volgers kopen door een winactie te plaatsen? Hoe precies zie je dat voor je? _O- _O-

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 00:09

Nou ik dacht te lezen dat er hier bokkers zijn die bijvoorbeeld ergens een halster kopen en dan een winactie geven bij x aantal volgers en likes. Indirect is het dus kopen toch? _O-

@Daphara het gebruiken als een dagboek begrijp ik wel. Ik doe dat eigenlijk ook puur voor dingen met mijn pony. Maar dat doe ik eigenlijk ook in ons volgtopic. Die lees ik regelmatig terug voor de herinneringen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 00:15

emilyslaluna schreef:
Nou ik dacht te lezen dat er hier bokkers zijn die bijvoorbeeld ergens een halster kopen en dan een winactie geven bij x aantal volgers en likes. Indirect is het dus kopen toch? _O-

@Daphara het gebruiken als een dagboek begrijp ik wel. Ik doe dat eigenlijk ook puur voor dingen met mijn pony. Maar dat doe ik eigenlijk ook in ons volgtopic. Die lees ik regelmatig terug voor de herinneringen.

Ehh nee,
Je vraagt die mensen niet direct om je te volgen omdat je dat halster weg geeft. Soms krijgen mensen dingen gesponsord die ze weg mogen geven. Je koopt dus niet je volgers... Je kan het vergelijken met de like deel en win acties van fb.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 00:25

Lau schreef:
emilyslaluna schreef:

Ehh nee,
Je vraagt die mensen niet direct om je te volgen omdat je dat halster weg geeft. Soms krijgen mensen dingen gesponsord die ze weg mogen geven. Je koopt dus niet je volgers... Je kan het vergelijken met de like deel en win acties van fb.

Mijn fout. De hele vorige pagina staat vol met berichten die mij dat idee gaven. Er is verder niks mis mee hoor! Ik ben nieuw bij insta en begreep een aantal dingen niet. Ik wist niet of het gelijk was aan de waarde van volgers op YouTube bijvoorbeeld. :o

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 00:27

Bij een x aantal volgers mag je jezelf influencer noemen en daar kan je best een leuk bedrag mee verdienen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 01:02

emilyslaluna schreef:
Qimm schreef:

Als je gericht bepaalde dingen wil zien op insta is het de makkelijkste weg om hashtags te gaan volgen. Wanneer jij dus die hashtag gebruikt gaan een x aantal volgers van die tag jouw foto op hun tijdlijn zien.

Geloof ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 08:33

Lau schreef:
Bij een x aantal volgers mag je jezelf influencer noemen en daar kan je best een leuk bedrag mee verdienen.

Mijn paard vindt zichzelf al een influencer :j :j _O-

Blijft toch raar hoor met die hashtags en tijdstippen van posten. Ene keer 1500+ likes en met dezelfde hashtags op een andere foto nog geen 500 _O-

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 08:46

Ik vind de lijst van de foto's waar ik in getagd ben zo schattig. De Hoefwijzer fans hebben een soort actie gestart dat je altijd de fotograaf moet taggen als je zijn/haar foto's gebruikt. Maakt mij niet heel veel uit bij fanaccounts, maar ik vind het wel snoezig al die edits <3
Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 10:40

In mijn geval is de winactie als blijk van waardering voor mijn volgers en om wat meer bekendheid te creëren :) Het is ook leuk om te doen want mensen worden er enthousiast van :P

Het is zo jammer dat ik weinig mogelijkheden heb tot goede foto's, ik ben vaak alleen op stal dus dat is moeilijk foto's maken _O- Vanaf september ga ik wedstrijden starten, dus dan heb ik wel echt veel beeldmateriaal hoop ik.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 13:58

Ghostattack schreef:
In mijn geval is de winactie als blijk van waardering voor mijn volgers en om wat meer bekendheid te creëren :) Het is ook leuk om te doen want mensen worden er enthousiast van :P

Het is zo jammer dat ik weinig mogelijkheden heb tot goede foto's, ik ben vaak alleen op stal dus dat is moeilijk foto's maken _O- Vanaf september ga ik wedstrijden starten, dus dan heb ik wel echt veel beeldmateriaal hoop ik.

Op je eigen insta eens vragen of iemand het leuk vind om eens fotos te maken. Sommige beginnende fotograven doet dat gratis of voor weinig. Kwaliteit natuurlijk dan niet altijd zoals een professionele fotograaf, maar wel leuk

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 17:31

emilyslaluna schreef:

Feitelijk is dat dan wel zo, want ze moeten de persoon volgen om mee te kunnen loten. Maar bij de grotere accounts is het gewoon gesponsord door een bedrijf. Persoonlijk vind ik die winacties ook leuker. Maar iedereen moet doen wat hij of zij leuk vind.

Denk dat ook op Instagram je er best wat aan over kan houden als je een groot goedlopend account hebt. Als ik zie hoeveel sommige gesponsord worden :wow: . Maar dan moet je wel serieus groot zijn én een bepaalde x factor hebben, denk ik.

Persoonlijk vind ik voor mijzelf het leukste aan instagram dat het mij helpt mijn fotografie te ontwikkelen omdat ik steeds nieuwe foto’s wil plaatsen, want het is zeker leuk je account te zien groeien. Ik pak daardoor wekelijks die camera en probeer regelmatig wat nieuws.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 17:55

Mooi gezegd Sharani!
Mijn fotografie account ging mij eerst om volgens. En volgers zijn leuk want dan weet je dat je werk gewaardeerd wordt. Dat vind ik wel fijn gezien ik eigenlijk heel onzeker over mijn foto’s ben. :o Maar ergens moet dat niet afhangen van anderen. Toch voelt het wel fijn als je leuke reacties erop krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 18:30

Ik ga er niet om liegen maar ik vind t echt heel leuk om zo veel volgers te hebben hoor _O-

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:56

_Dominique schreef:
Ik ga er niet om liegen maar ik vind t echt heel leuk om zo veel volgers te hebben hoor _O-

Nou anders ik wel.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 06:56

Joscaa schreef:
_Dominique schreef:

Nou anders ik wel.

Ik snap wel waarom. Het is toch een waardering ook voor je foto’s, liefde met je dier etc. Ik word er stiekem ook wel gelukkig van hoor. O:)

Vriendlief en ik keken vanochtend gek op, opeens 11 volgers erbij op ons poezelsaccount. Terwijl we afgelopen twee dagen niks gepost hebben (iets met “ik wil graag fotoshoots doen maar momenteel geen tijd” ).