Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 22:42

moonsparkle schreef:
Wat is beter om weg te laten om af te vallen, vlees of koolhydraten?

En ze zeggen dat wit brood en witre rijst slechter is, maar volgens mij is dat niet slechter maar vult bruin brood of zilvervliesrijst snelker waardoor je minder zou eten, klopt dit?

Vlees laten vervallen is sowieso een goed idee.
Eiwit heb je zeer beslist nodig, 1 gram (of iets meer) per kg lichaamsgewicht. Amandelen, zeewier, quinoa, havermout, cacaopoeder en nog zo het een en ander bevatten een hoop eiwit. Verder zijn er ei, kaas en tegenwoordig ook 'vleesvervangers'.

Koolhydraten zijn maar beperkt nodig - energievoorziening doe je bij voorkeur op vet. (Let op: vetverbranding is ingewikkelder dan koolhydraten verbranden.)

Witte rijst is niet 'slecht', het bevat alleen minder smaak en minder voedingsstoffen.

Froukje
Forever young

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 22:47

Waar komen tranen weg? En waarom heb ik er zoveel?
Huilen, lachen, niezen, gapen.. Het maakt niet uit, ze rollen wel over mijn wangen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 23:30

tylando schreef:
Stamper schreef:
Waarom mensen hier op bokt denken dat ze een dierenarts zijn, en het oh zo denken juist te weten, dat ze er ook nog glashard naast zitten! :D

Waarom vraag je dan meningen door een topic te openen?

Dit gaat gewoon over het algemeen hoor. Ik weet niet.......
En ja, dan nam ik o.a mijn topic als voorbeeld aan, omdat ze er alsnog naast zaten. Ik mag vinden wat ik wil lijkt me, net zoals wat jij doet, toch.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 23:44

Komt een beetje over alsof er allemaal verschrikkelijke mensen hebben gereageerd,terwijl iedereen meedacht . En het beste met je paard voorhadden.
En dan in je eigen topic niet meer reageren ,maar hier gaan lopen klagen.
Als je het wilt laten rusten ,dan ook niet in een ander topic weer erover beginnen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 23:48

tylando schreef:
Komt een beetje over alsof er allemaal verschrikkelijke mensen hebben gereageerd,terwijl iedereen meedacht . En het beste met je paard voorhadden.
Als je het wilt laten rusten ,dan ook niet in een ander topic weer erover beginnen.

Let it go... ;) Negatieve aandacht is ook aandacht ;)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 23:49

Froukje schreef:
Waar komen tranen weg? En waarom heb ik er zoveel?
Huilen, lachen, niezen, gapen.. Het maakt niet uit, ze rollen wel over mijn wangen.

Daar heb ik laatst iets over gelezen, dat heeft te maken met de snelle afvoer van overtollige receptoren/hormonen (weet niet meer wat precies) die aangemaakt worden bij extreme emoties,zodat ze niet in je lichaam blijven zitten.
Onder een microscoop zien tranen om verschillende redenen er dus ook anders uit.
Zoiets.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 23:50

Janine1990 schreef:
tylando schreef:

Let it go... ;) Negatieve aandacht is ook aandacht ;)

Je hebt gelijk..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 00:29

Ik wil een zakmes kopen, eentje met een houten handvat, niet te duur. Waar ga je dan kijken? Bij wat voor winkel?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 01:49

Koop een opinel. Te koop bij de campingwinkels en legerdumpwinkels

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 08:44

fleurtjeuh schreef:

En let op dat je niet de roestvrije neemt. De gewone is veel beter te slijpen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 11:14

Ik heb nu dit:

Afbeelding
Maar die heeft geen inklapbeveiliging (die opinel ook niet of wel?) en dat vind ik een beetje eng. Dat ronde mesje is wel heel fijn, mooi veilig bij de paarden!

Maar ik zoek meer zoiets:

Afbeelding

Maar campeerwinkels... hoop dat we die hier hebben dan, haha! En andere online bedenk ik me nu.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 11:35

Een goede ijzer/bouwhandel verkoopt ze vaak ook wel.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 11:48

Opinel heeft zn eigen soort beveiliging. Niet alleen voor sluiten, maar ook voor het openen.
Er zit een ring bovenaan het handvat die geopend en gesloten kan worden door te draaien.
Veilig bij kinderen want die krijgen hem niet open, veilig voor jezelf want hij kan niet zomaar dicht gaan.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 12:18

Ik heb er drie, maar allemaal met plastic...

Wat zoek je precies in een mes? 'gewoon' een mes om iets te snijden?

Veel ruitermessen hebben overigens ook houten handvaten!

Waarom wil je precies een houten handvat?

Ik heb overigens 2 zwitserse zakmessen en eer gerber (bear grylls) mes als mijn dagelijkse. Mooi? Eerlijk gezegd: nee. Praktisch?! woa ja

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 12:23

Als je minder koolhydraten gaat eten (geen/minder brood, pasta's ed) laat je vaak ook de vette/calorierijke beleggen en sausen weg. Dat maakt dat je er van afvalt.

Minder koolhydraten en meer eiwitten zou goed zijn, maar als je niet je totale inname verminderd helpt het niks.

Wat betreft het vragen van medische vragen; Bokt is geen DA en heeft het dier niet gezien. Maar je merkt wel dat er veel "ervaringen" zijn. Soms kan het handig zijn dat er out of the box gedacht wordt. Een DA kan namelijk ook over iets heen kijken. Natuurlijk moet je bokt niet gebruiken als HA, maar je kunt wel ervaringen zoeken/delen en reflecteren.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 12:28

eilleen333 schreef:
Ik heb nu dit:

[ [url=m/CL4Qen.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar die heeft geen inklapbeveiliging (die opinel ook niet of wel?) en dat vind ik een beetje eng. Dat ronde mesje is wel heel fijn, mooi veilig bij de paarden!

Maar ik zoek meer zoiets:

[ [url=m/NldKY7.png]Afbeelding[/url] ]

Maar campeerwinkels... hoop dat we die hier hebben dan, haha! En andere online bedenk ik me nu.

Ik zet net een link bij je andere vraag :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 12:33

khirshanta schreef:

Ik heb overigens 2 zwitserse zakmessen en eer gerber (bear grylls) mes als mijn dagelijkse. Mooi? Eerlijk gezegd: nee. Praktisch?! woa ja

Een veilig mes om mee te snijden en evt een hoevenkrabber optie. Zodat ik op buitenrit evt het tuig van de menwagen kan snijden of steentjes veilig uit de voeten kan halen.

@shirly: ik zag het inderdaad. Dat is echt het perfecte mes, alleen die prijs, haha! Moet ik nog even over nadenken ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 12:48

Hoop geld inderdaad -O-

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 14:29

oomens schreef:
fleurtjeuh schreef:

En let op dat je niet de roestvrije neemt. De gewone is veel beter te slijpen.

Inderdaad, de carbon staal uitvoeringen van opinel blijven onwaarschijnlijk lang scherp na een sljipbeurt. En ik "mishandel" ze. Aan te raden de vorm van de snede te behouden; er géén secundaire bevel in slijpen. Gewoon net als Scandinavische messen plat op de slijpsteen houden.
Dat is trouwens mijn favoriet in de stal, goedkope mora's, maar die hebben een vast (plastic) handvat, en zijn onderweg onhandiger.
Beide merken hoge prijs/ kwaliteit verhouding. Ik wil sowieso niet veel geld aan een mes uit geven, ik wil er ongeremd alles mee kunnen doen wat ik wil, en daarbij je verliest er ook geregeld een.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 14:37

Riddershow schreef:
Als je minder koolhydraten gaat eten (geen/minder brood, pasta's ed) laat je vaak ook de vette/calorierijke beleggen en sausen weg. Dat maakt dat je er van afvalt.

Minder koolhydraten en meer eiwitten zou goed zijn, maar als je niet je totale inname verminderd helpt het niks.

Wat lecteren.

De hoofdreden dat mensen van dieten met weinig koolhydraten en veel eiwit afvallen is het sterkere en langer verzadigde gevoel dat eiwitten geven. Dat is de reden dat mensen na de overstap op zo'n dieet "vanzelf" hun totale inname van calorieën verminderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 15:08

Wat is de reden dat mannen 'cat callen'? Dus vrouwen naroepen op straat, naast ze gaan rijden met de auto etc. Verwachten ze echt dat je instapt en meegaat?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 15:11

eilleen333 schreef:
khirshanta schreef:

Een veilig mes om mee te snijden en evt een hoevenkrabber optie. Zodat ik op buitenrit evt het tuig van de menwagen kan snijden of steentjes veilig uit de voeten kan halen.

@shirly: ik zag het inderdaad. Dat is echt het perfecte mes, alleen die prijs, haha! Moet ik nog even over nadenken ;)

Ik heb deze:
https://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-ge ... tabbutton1

Ik zeg het eerlijk, mooi vind ik 'm niet, maar miljaar hij is praktisch. Ik gebruik hem overal voor. Strotouwen, plastic, hout, hoef, deken... ook om te koken, als blikopener, flesopener- alles... hij is met enige oefening met 1 hand te openen en 'slaat vast' als je hem open klapt, hij klapt écht niet dicht.

De reden waarom ik hem kocht: op buitenritten, (ik men met een jonge pony, en had laatst een ongeluk met een ervaren pony -alles goed met de pony!! ook als het nat is of als ik handschoenen aan heb, wil ik in een noodgeval snel mijn mes trekken en bijv. touw of tuig door kunnen snijden, terwijl ik met de andere hand bijvoorbeeld het paard vasthoud. Ook voor andere situaties; ik ben al eerder een ongeval op de snelweg tegengekomen waar ik heb geholpen.

Daarnaast wilde ik, buiten een snel bruikbaar en veilig noodmes dat met 1 hand te bedienen is, een praktisch mes voor alledaagse situaties. Met de kou en ijzel wil ik gemakkelijk een pak hooi of voordroog, ook als het zeiknat is en giet van de regen, met mijn handschoenen open kunnen maken.

Eerlijkheid gebiede me te zeggen dat ik talent heb voor het kwijtraken van dingen, dus dat lelijke oranje maakt hem makkelijk vindbaar

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 15:13

Hoe ziet een moderator snel dat iemand onterecht een schaduw account gebruikt?

Zag een topic voorbij komen over een normale vraag. Niets bijzonders en toch ging hij op slot.

Hoe zien ze dat zo snel? Helemaal als het geen reltopic is.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 15:14

Ik denk dat dat ook ip-adres gebonden is

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 15:43

Ip adres, mail adres.