elenaMM77 schreef:Wat ik mij afvraag:
Waarom is het tegenwoordig juist dat vrouwen met de benen over elkaar 'horen' te zitten
En mannen mogen wijdbeens..
terwijl vroegah in de tijd van de lange rokken (vandaar mijn plots opkomende verlangen voor een uitleg) vrouwen juist wijdbeens zaten, en mannen met de benen dichter bijeen..
de rok van de vrouw was namelijk een 'tafel' (immers je schoot is veel kleiner), door de rok wijd te zetten, kon je dus een hoop 'spullen' kwijt'.
vroegah, kon je zo ook checken of iemand een man of vrouw was. geef degene iets in handen, gooi vervolgens een appel op schoot hoogte toe.. De man plante de benen bijeen om het voorwerp op te vangen, de vrouw spreidde juist de benen, om zo een groter vangoppervlak te hebben (ook als ze verkleed was als man met een broek, het was een reflex)..
Dus waarom moeten we ineens zonodig met de benen bijeen zitten, en zit de man ongeneerd met de benen uiteen (even uitgaan dat je niet een kort rokje zonder ondergoed aan hebt dames).. Terwijl het juist van origine eigenlijk andersom was.. zelfs de dames van goede stand, zaten met de knieen uiteen met een handwerkje op schoot.
In welke tijd zaten vrouwen wijdbeens?
bij mijn weten is het al heel erg lang regel dat je je knieƫn bij elkaar houdt, liefst enkels overeen-niet eens benen over elkaar. Ik ben serieus benieuwd