Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:39

winnie03 schreef:
Ik zie heel vaak auto's langs de weg geparkeerd staan die dan aan de straatkant 1 lamp aan hebben. Ik heb nu 6 jaar m'n rijbewijs en ik vraag me al 6 jaar af hoe je dat nou voor elkaar krijgt :')

Dat vraag ik me ook altijd af als ik dat zie

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:41

Ik had het laatst met mijn zoontje over een muildier en muilezel, dat dat een kruising is tussen een paard en een ezel. En toen vroeg mijn zoontje of die dan balken als een ezel of hinniken als een paard. Tja.. .dat zou ik eigenlijk niet weten...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:44

Fleur1977 schreef:
Ik had het laatst met mijn zoontje over een muildier en muilezel, dat dat een kruising is tussen een paard en een ezel. En toen vroeg mijn zoontje of die dan balken als een ezel of hinniken als een paard. Tja.. .dat zou ik eigenlijk niet weten...

dat van een verkouden verdwaalde en verhongerende zeehond, zo klinkt het voor mij..

vond dit draadje voor je :')
[RPA] Welk geluid maken muilezels en muildieren?

(ik was ook gelijk nieuwsgierig)

Fleur1977

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:47

Oh haha echt te grappig, dat had ik echt niet verwacht ElenaMM77, lig dubbel van het lachen nu....

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:50

Tinkertje89 schreef:
winnie03 schreef:
Ik zie heel vaak auto's langs de weg geparkeerd staan die dan aan de straatkant 1 lamp aan hebben. Ik heb nu 6 jaar m'n rijbewijs en ik vraag me al 6 jaar af hoe je dat nou voor elkaar krijgt :')

Dat vraag ik me ook altijd af als ik dat zie

Parkeerlichten :j zal vast ergens te vinden moeten zijn :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:50

winnie03 schreef:

Knipperlicht aan laten volgens mij

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:51

Wow t is echt precies een mix tussen balken en een hinnik tussendoor. Wat grappig :+
Maar het zal geen naam hebben ofwel?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:53

Een muildier hinnikt en een muilezel balkt als ik het internet mag geloven :P

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:57

Dan weet ik niet wat voor dieren het in het filmpje zijn haha

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:59

Joolien schreef:
Waarom hebben we nog mannen en vrouwenfietsen als mannen ook gewoon op vrouwenfietsen kunnen rijden?

zit er een stang op mannenfietsen dat ze lekker hun ballen kunnen pletten? :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:02

fietsen hadden die stang toch al vanuit de tijd van de loopfiets toen het nog 'not done' was voor vrouwen om te fietsen?

toen vrouwen eenmaal gingen fietsen, werkte die stang niet in verband met hun lange rokken.
stang dus weg voor de vrouwen..

hierdoor is de oorspronkelijke constructie wel weg bij de vrouwenfiets en daarom is een vrouwenfiets ook minder stabiel en sterk als een mannenfiets..

althans, zo heb ik het ooit begrepen.. kan er helemaal naast zitten hoor
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 04-04-16 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:03

Origineel waren fietsen met stang, omdat dit de constructie steviger maakt.
voor vrouwen is dit eraf gehaald in verband met lange rokken.
Bij mannen is dit gebleven aangezien zij over het algemeen geen rokken dragen.

Ze kunnen wel op vrouwen fietsen, maar waarom iets afschaffen wat het steviger maakt als dit niet nodig is?

Edit: elena was me al iets voor :+

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:05

Sammie schreef:
winnie03 schreef:

Volgens mij hebben die auto's dat gewoon ingebouwd. Bij de mijne kan het niet. Kan de lampen wel aanlaten, maar dan branden ze allemaal en is mijn accu zo leeg.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:06

Bij mijn oude golfje werkte het zo wel en die was uit 1987 :)) kan best dat sommige auto's zoiets tegenwoordig ingebouwd hebben hoor.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:08

Wat ik mij afvraag:

Waarom is het tegenwoordig juist dat vrouwen met de benen over elkaar 'horen' te zitten
En mannen mogen wijdbeens..

terwijl vroegah in de tijd van de lange rokken (vandaar mijn plots opkomende verlangen voor een uitleg) vrouwen juist wijdbeens zaten, en mannen met de benen dichter bijeen..

de rok van de vrouw was namelijk een 'tafel' (immers je schoot is veel kleiner), door de rok wijd te zetten, kon je dus een hoop 'spullen' kwijt'.

vroegah, kon je zo ook checken of iemand een man of vrouw was. geef degene iets in handen, gooi vervolgens een appel op schoot hoogte toe.. De man plante de benen bijeen om het voorwerp op te vangen, de vrouw spreidde juist de benen, om zo een groter vangoppervlak te hebben (ook als ze verkleed was als man met een broek, het was een reflex)..

Dus waarom moeten we ineens zonodig met de benen bijeen zitten, en zit de man ongeneerd met de benen uiteen (even uitgaan dat je niet een kort rokje zonder ondergoed aan hebt dames).. Terwijl het juist van origine eigenlijk andersom was.. zelfs de dames van goede stand, zaten met de knieen uiteen met een handwerkje op schoot.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:16

elenaMM77 schreef:
Wat ik mij afvraag:

Waarom is het tegenwoordig juist dat vrouwen met de benen over elkaar 'horen' te zitten
En mannen mogen wijdbeens..

terwijl vroegah in de tijd van de lange rokken (vandaar mijn plots opkomende verlangen voor een uitleg) vrouwen juist wijdbeens zaten, en mannen met de benen dichter bijeen..

de rok van de vrouw was namelijk een 'tafel' (immers je schoot is veel kleiner), door de rok wijd te zetten, kon je dus een hoop 'spullen' kwijt'.

vroegah, kon je zo ook checken of iemand een man of vrouw was. geef degene iets in handen, gooi vervolgens een appel op schoot hoogte toe.. De man plante de benen bijeen om het voorwerp op te vangen, de vrouw spreidde juist de benen, om zo een groter vangoppervlak te hebben (ook als ze verkleed was als man met een broek, het was een reflex)..

Dus waarom moeten we ineens zonodig met de benen bijeen zitten, en zit de man ongeneerd met de benen uiteen (even uitgaan dat je niet een kort rokje zonder ondergoed aan hebt dames).. Terwijl het juist van origine eigenlijk andersom was.. zelfs de dames van goede stand, zaten met de knieen uiteen met een handwerkje op schoot.

In welke tijd zaten vrouwen wijdbeens?

bij mijn weten is het al heel erg lang regel dat je je knieƫn bij elkaar houdt, liefst enkels overeen-niet eens benen over elkaar. Ik ben serieus benieuwd :)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 23:21

Sammie schreef:
winnie03 schreef:

Knipperlicht aan de straatkant aanlaten als je de auto uitzet. Dan blijft aan die kant het parkeerlicht branden :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 23:29

flettie schreef:
Knipperlicht aan de straatkant aanlaten als je de auto uitzet. Dan blijft aan die kant het parkeerlicht branden :)

Serieus?! Dat ga ik morgen proberen!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 23:34

Das mooi, dan kan ik Zie je nou wel zeggen! :P

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 01:15

Waarom een plafond altijd bobbeltjes/structuur heeft?
Wat is het nut daarvan? Of is het alleen maar mooi? En waarom dan? Niemand kijkt toch naar het plafond,dan kan je hem toch ook zonder structuur maken?
*kijkt omhoog* zo te zien is het er op gespoten.
Iemand verstand van schilder/stucwerk ? :P

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 02:05

Soms zie je op het plafond ook met van die halve cirkels er in gestuukt. Dat was volgens mij in de jaren 90 in. Ondanks dat je niet naar het plafond kijkt valt het wel op.

Afbeelding

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 02:11

Tivoli schreef:
Waarom een plafond altijd bobbeltjes/structuur heeft?
Wat is het nut daarvan? Of is het alleen maar mooi? En waarom dan? Niemand kijkt toch naar het plafond,dan kan je hem toch ook zonder structuur maken?
*kijkt omhoog* zo te zien is het er op gespoten.
Iemand verstand van schilder/stucwerk ? :P

Das maar net wat je mooi vind, het is lang in geweest, tegenwoordig zie je juist weer meer strakke plafonds. Als je je plafond laat stucen kun je je voorkeur aangeven. :j
Structuur is alleen wel goedkoper dan glad, hoe gladder hoe duurder zegmaar.
Zijn niet de enige opties, je kunt bv ook nog dit laten doen: http://muurtooi.nl/wp-content/uploads/2 ... urwerk.jpg

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 08:34

Of gewoon je stadslichten aanzetten (1 klikje minder dan gewoon licht)
Ik heb ooit een auto gehad waarbij je een knopje in moest drukken met het sleutel eruit halen als je stadslichten aan wilde hebben (anders gingen de lampen automatisch uit)

Elke auto heeft zijn eigen instelling.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:50

Waarom laten mijn poezels zich natregenen bij de terrasdeur om daarna binnendoor naar het deel te gaan.Terwijl het 10 seconden duurt om via het kattenluik te gaan?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:57

Dat is onderdeel van hun plan om de wereld te domineren :j

En dan denken ze dat we dat niet door hebben... Ha! Wij weten wel beter!