MarcoBorsato schreef:What the fiets fiets? Zijn baas? Wat appen ze jou dan?
Even pb gestuurd

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
CalipsoLover schreef:Mag ik hier even terug komen binnen vallen? Moet even m'n ei ergens kwijt en vond dit altijd een heel fijn topic toen het klaar was met mijn relatie.
Ruim 6 maanden geleden iemand beginnen daten die ik eigenlijk heel mijn leven al kende, via mijn zus. 8 jaar ouder dan ik ben maar een hele leuke en knappe jongen. Toen gedate, liep mis en helemaal stuk van geweest. Ben toen serieus van slag af geweest omdat ik ook dingen gedaan had waar ik achteraf enorme spijt van had, toen ook alles tegen m'n zus verteld die enorm kwaad is op hem. Enkele maanden geen contact gehad, hij appte me nog wel maar ik reageerde niet. Tot een twee-tal maanden geleden, begon hij steeds vaker te appen en heeft hij nog een kans gevraagd, ik heb hem die vrijblijvend gegeven zonder enige verwachting maar ook eerder omdat ik gewoon nog eens met hem over alles wou praten. Dat ging heel goed en bleek echt wel een opluchting te zijn. Toen zijn we daar dus mee verder gegaan en dat ging goed, tot een dikke week geleden, ik begon toch mijn twijfels te krijgen bij dit alles en wou er liefst gewoon een punt achter zetten uit schrik dat ik gekwetst ging raken. Ik was ook niet echt 'verliefd' op hem, maar merkte dat ik dat wel ging worden. Mijn vrienden hebben mij dan overtuigd om er nog geen punt achter te zetten en te kijken wat het bracht. Kwam hij normaal deze week naar mij, appt hij me plots met een spraakbericht dat hij eigenlijk heel erg in een dubio zit omdat hij terug contact heeft met het laatste meisje waarmee hij gedate heeft en dat gaat precies toch wel weer goed, maar hij vindt het ook heel leuk met mij en dus weet hij niet wat hij moet doen. Voor mij was het gelijk wel klaar toen ik dat hoorde, ik had sowieso mijn twijfels. Dus vroeg hem of hij wou komen om erover te praten, zei hij dat hij dat zeker ging doen maar die avond onhaalbaar was. Ik ben toen een beetje boos geworden, heb gezegd dat ik het apprecieer dat hij eerlijk is maar dat ik het niet apprecieer dat ik mijn plannen speciaal voor hem verzet en hij dan niet meer komt. Heeft hij niet op gereageerd. Heb hem dan de dag erna zelf ook een spraakbericht gestuurd dat ik helemaal niet boos ben, maar het gewoon niet fijn vind dat hij dan niet meer gekomen is, dat ik zelf ook mijn twijfels had en er met hem graag nog eens over zou willen praten. Dit heeft hij zelfs niet bekeken.
Ik weet nu gewoon totaal niet hoe ik me erbij moet voelen, ik wil even heel hard huilen maar dat lukt zelfs niet. Het voelt nu gewoon alsof ik een bommetje draag dat elk moment nog kan ontploffen en ik snap ook gewoon totaal niet waarom hij plots niet meer reageert. Op dit moment ben ik niet van plan om iets te doen, of hem zelfs nog te benaderen. Maar het voelt wel klote om plots zo aan de kant gezet te worden...
CalipsoLover schreef:Hier helaas ook nog steeds geen succesverhalen gehad, integendeel...Probleem is vooral dat ik altijd te veel nadenk, alles is leuk tot iets serieus wordt, dan komt de paniek en de twijfels. Iedereen in mijn omgeving zegt dan dat ik moet stoppen met zoveel na te denken over kleine dingen, maar dat lukt gewoon niet. Vaak ga ik dan de slechte eigenschappen in een persoon uitvergroten. Ja, ik ben in staat om iemand graag te zien, maar vaak is dat gewoon niet genoeg om over die angsten heen te raken.
Nu dus terug single, een paar maanden gedate met iemand maar dat is vervolgens (door mij) weer compleet de mist in gegaan.
xDenies schreef:CalipsoLover schreef:Hier helaas ook nog steeds geen succesverhalen gehad, integendeel...Probleem is vooral dat ik altijd te veel nadenk, alles is leuk tot iets serieus wordt, dan komt de paniek en de twijfels. Iedereen in mijn omgeving zegt dan dat ik moet stoppen met zoveel na te denken over kleine dingen, maar dat lukt gewoon niet. Vaak ga ik dan de slechte eigenschappen in een persoon uitvergroten. Ja, ik ben in staat om iemand graag te zien, maar vaak is dat gewoon niet genoeg om over die angsten heen te raken.
Nu dus terug single, een paar maanden gedate met iemand maar dat is vervolgens (door mij) weer compleet de mist in gegaan.
Zie jij jezelf als iemand met bindingsangst?
MarcoBorsato schreef:Maar wat is dan nu het probleem? Je hebt aaneengesloten 17 pagina's vol hartzeer gedeeld. Dan gaat er ergens toch niet goed?
xDenies schreef:Ik vind het stukje 'altijd verliefd moeten voelen' wel heel interessant, ik herken dat wel. Niet bij mezelf overigens, ik denk niet dat ik zelf last heb van bindingsangst. Meer het tegenovergestelde. Ook door mijn fantastische jeugd vermoed ik, maar ook door een pest-verleden en de mensen die ik op jonge leeftijd ben kwijt geraakt. Een verlatingsangst soort van? Vind het lastig om er een label op te plakken hoor. Ik wil nu vooral heel open blijven.
Dankjewel voor het delen van je verhaal, heel fijn dat het uiteindelijk goed is gekomen!
CalipsoLover schreef:MarcoBorsato schreef:Maar wat is dan nu het probleem? Je hebt aaneengesloten 17 pagina's vol hartzeer gedeeld. Dan gaat er ergens toch niet goed?
Is dit nu op mij of Denies? Ik spreek sporadisch eens mee, maar mijn berichten waarbij ik echt actief was in dit topic zijn van bijna 3 jaar geleden. Denies vroeg achter ervaringen met bindingsangst, dus zo gaf ik die van mij mee.
Interessante ondervinding Earth, wel knap dat je nu al 4 jaar getrouwd bent. Ik denk dat ik veel van mijn gedrag ook te danken heb aan mijn oudersOok altijd een ouder gehad die niet aanwezig was en enkel van zich liet horen als hij daar zin in had. Dat communiceren loopt bij mij vaak nog mis, ik ben niet zo open over mijn gevoelens.
CalipsoLover schreef:Ik denk dat verlatingsangst en bindingsangst vaak aan elkaar gelinkt zijn. Juist doordat je zoveel verlatingsangst hebt is binden ook moeilijker.
CalipsoLover schreef:xDenies schreef:Ik vind het stukje 'altijd verliefd moeten voelen' wel heel interessant, ik herken dat wel. Niet bij mezelf overigens, ik denk niet dat ik zelf last heb van bindingsangst. Meer het tegenovergestelde. Ook door mijn fantastische jeugd vermoed ik, maar ook door een pest-verleden en de mensen die ik op jonge leeftijd ben kwijt geraakt. Een verlatingsangst soort van? Vind het lastig om er een label op te plakken hoor. Ik wil nu vooral heel open blijven.
Dankjewel voor het delen van je verhaal, heel fijn dat het uiteindelijk goed is gekomen!
Ik denk dat verlatingsangst en bindingsangst vaak aan elkaar gelinkt zijn. Juist doordat je zoveel verlatingsangst hebt is binden ook moeilijker.