Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:01

Vandaag zou onze nieuwe PVC vloer gelegd worden, maar de geëgaliseerde vloer blijkt niet egaal genoeg |(
en ondertussen is de keuken ook al geplaatst :\
Nu moet er dus opnieuw een vloer bovenop komen, maar dan komen we in de knel met de keuken en drempels..
En we zitten dus nog weken boven ipv dat we terug naar beneden kunnen verhuizen -O-

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:06

Ik vind het leuk om op loze relax momentjes beetje te ‘cruisen’ over maps op de iphone. Echt tof, de globe draait net als de globe die op de kast staan, en dan kan je overal ter wereld inzoomen! En zelfs 2D over een gebied hoveren/zweven. I love it.
Maar mijn ergernis is ( :Y) ) dat bij mijn eigen lokatie ook al zoom ik uit tot volledig de hele globe, de LIDL groot vermeld staat omdat dat mijn persoonlijke meest gebruikte reisdoel is denk ik _O-

Terwijl ik virtueel meereis met een vriend die over de hele wereld reist voor werk. En zodoende eindelijk eens zie dat de dingen van topo echt bestaan! (o je zit nu heel dicht bij een berg he. *zoomt uit*. O is dát de Andes!)
Zal er even bijzeggen dat ik zelf nooit gevlogen heb, mijn verste reis was ca 600 km.

Ps een hond niet onder appèl is stom (en ik heb beeld FT :') ).
Pps: ik denk dat het goed is als je lesgeeft, en eigenlijk sowieso als je in bepaalde vorm leidinggevend bent in een setting met mensen en paarden, om scenarios waarbij iemand gewond of buiten westen raakt of er een ongeluk gebeurd of iets dat gelijk om handelen vraagt, even een beetje vooraf te plannen zodat je op zo’n moment gerichter weet te handelen.
Eerst het mens veiligstellen, dan het paard. Hulp inroepen. Taken verdelen. Iemand de leiding geven. Herkenbaar maken voor hulpdiensten waar ze moeten zijn. Documenteren wat er gebeurt, hoe laat, hoe lang iemand buiten westen was.
Ik bedoel dit helemaal niet als commentaar, maar als tip, ik heb het zelf ervaren dat het op een onverwacht moment voorkomt (als in, voorkomen, tegengaan) dat er paniek uitbreekt.
Laatst bijgewerkt door Marigold op Gisteren, 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:07

Alja schreef:
Caira schreef:
Ahh Sterre dat is echt knudde vooral als je net begint. Dat soort dingen zijn echt extreem zeldzaam. Fijn dat ze gelijk aankwamen.

Hier plafond dienst en straks opleiding en 2 uur in de auto, jippie…

Dat is echt niet leuk en stressvol
Ik geef meer dan 25 jaar les en vorig jaar voor het eerst gehad dat de ambulance werd gebeld.
Toen had ik al zoiets van ok? Wat nu….

Ben wel blij dat ik het even heb na kunnen praten met mijn instructeur. Zij is daarmee altijd voorzichtig, liever een ambu te vaak bellen dan te weinig. Was ook wel een gemene bok van de pony, eerst keihard gaan om vervolgens kont omhoog te gooien en de voorkant er direct achteraan te gooien.

Wel blij dat ik vanuit de manege bhv/ehbo krijg :+

wyoming

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:24

Stedin stuurt vrijdag een brief dat ze deze week en nog 2 weken gaan starten met vervangen van de gasleidingen en of je een afspraak wil maken. (Oké dat stond nog op mijn to do lijstje, maar het is toch ook handiger als je die brief een beetje eerder stuurt) Hangt er vandaag een kaartje op mijn deur, naast de brievenbus, “U was niet thuis” Ik was gewoon thuis (er is zeker niet aangebeld) maar al was ik het niet, we hadden toch ook geen afspraak? (Ze kunnen ook nog niks doen want ik moet eerst de kelder leeg maken en daar moet ik even tijd voor hebben) En waarom niet gewoon dat kaartje in de brievenbus? Hij zat zo los op mijn deur dat een beetje wind hem had weggeblazen maar ik zag hem binnen 5 min.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:26

Pas der 3de parkeerplaats die ik aanreed kon ik enigszins "fatsoenlijk" na de wc.

Ik krijg nu nog de rillingen van de andere 2 wc's aan de snelweg.
Die waren so fiets %) :wave: _-:( 8)7
Bah bah bah
Oké bij de 3de ook nog moeten squaten....
Maar hee, niks op de "bril" netjes in de pot.... en ik hoefde niet op de "bril" te zitten

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:27

De hele nacht in een soort wakkere droom geweest, dus ben nog heel erg moe :z

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:29

Monteur in huis, laat de voordeur openstaan.

We hebben 4 katten. Die niet naar buiten komen/mogen. Kat kwijt.
"Ohja moest naar buiten. Heb ze niet gezien"

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:39

Sterre98, leeft die monteur nog?
Echt, ik zou m _-:(

Ik ben er altijd zelf bij als er een monteur komt, geef never nooit de sleutel af want vertrouw niemand met de voordeur en mijn katten.
Plus ik loop als een politie agent achter ze aan om deuren te sluiten.
Laatst bijgewerkt door cissy op Gisteren, 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:40

Sterre98 schreef:

Dat is wel een beetje je eigen schuld. Je kan er donder op zeggen bij werklui dat ze de deur open laten staan .

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:41

Lesplannen maken...doordat het afgelopen semester zo slecht ging twijfel ik constant aan mijzelf -O-

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:41

Je kunt nog zo vaak zeggen dat ze moeten opletten maar helaas

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:45

Cayenne, wat verrot! :oo
wyoming, dat snap je toch niet?!
Stere, heb je de kat al gevonden?

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:51

Sterre98 schreef:
Sanniejtjuh schreef:
Ik “moet” zo longeren, maar zo”n rotwind, zit al half uur moed te verzamelen om naar buiten te gaan :(

Ik doe met je mee. Moet straks naar mijn bijrijdpaard, eigenaar is op vakantie, dus ik heb nu 4 dagen de zorg over hem, alleen moet ik daarna ook door naar mijn manege om les te geven, en daar heb ik eigenlijk ook nog weinig voor gedaan, en ik kan nu niks doen daarvoor, want ik heb toegezegd om t huis op te ruimen en dat zijn we al een week aanhef uitstellen :')

Heb mezelf schop onder mn kont gegeven. Wel weer fijn als het dan gedaan is en alles weer netjes aan kant. Ik heb dan nog het geluk dat ik alleen de achterdeur uit hoef te lopen. Maar ben zooooo toe aan mooi weer

Ik les net van je les :(:) wat schrikken
Laatst bijgewerkt door Sanniejtjuh op Gisteren, 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:52

hagelslag schreef:
Pas der 3de parkeerplaats die ik aanreed kon ik enigszins "fatsoenlijk" na de wc.

Bah bah bah
Maar hee, niks op de "bril" netjes in de pot.... en ik hoefde niet op de "bril" te zitten

Dat is wel oprecht 1 van de allergrootste voordelen van rijden met een camper.

Àltijd je eigen wc bij je :')

Of je nu moet langs de snelweg of waar dan ook onderweg.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:02

Dat dus, ook in mijn bus staat een chemisch toilet. Ik ga nog liever ergens achter een struik zitten dan dergelijke openbare mesthopen te gebruiken. Al zit ik dan nog liever op een echte mesthoop %)

Verder hier alles %) zo moe, zo slecht slapen, zoveel te regelen en een gezondheid die er heel stevig onder begint te lijden. Alweer tandarts gehad en alweer pijn en een dikke wang en nauwelijks kunnen eten (nu hopelijk alleen napijn en een dikke wang daardoor, maar ik loop hier nu sinds voor kerst mee). Hooikoorts in volle gang, de bijwerkingen van de allergie medicatie zijn meer dan stevig. En voorlopig geen uitzicht op enige lucht in bovenstaande. Maar hoe vol te houden. Geen idee voor nu ;(

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:04

karuna schreef:
Verder hier alles %) zo moe, zo slecht slapen, zoveel te regelen en een gezondheid die er heel stevig onder begint te lijden. Alweer tandarts gehad en alweer pijn en een dikke wang en nauwelijks kunnen eten (nu hopelijk alleen napijn en een dikke wang daardoor, maar ik loop hier nu sinds voor kerst mee). Hooikoorts in volle gang, de bijwerkingen van de allergie medicatie zijn meer dan stevig. En voorlopig geen uitzicht op enige lucht in bovenstaande. Maar hoe vol te houden. Geen idee voor nu ;(

Dikke knuffel :knuffel:

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:05

Wakker geworden met giga verkoudheid %)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:08

Absolem schreef:
Sterre98 schreef:

Dat is wel een beetje je eigen schuld. Je kan er donder op zeggen bij werklui dat ze de deur open laten staan .

Nou we hebben ze opgesloten in de woonkamer, en daar waren ze alle 4. Hij dacht dat we er 3 hadden. Ik kom thuis staat de voordeur open, mijn vriend in alle paniek opzoek naar een kat.
Maar ze zijn er gelukkig allemaal, ze zijn te bang :')

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:10

Hopelijk kom je snel in rustiger vaarwater Karuna. Het is de laatste maanden echt al ontzettend druk voor je geweest.

Heel veel beterschap Sintara.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:10

Jolliegirl schreef:
Shenavallie is volgens jou elke pitbull slecht?

Door dit soort opmerkingen ontstaat er verdeeldheid en haat... En die dieren zijn er weer de dupe van..

Jouw verhaal keur ik niet goed. Die hond moet niet loslopen.
Maar had je net zo getrapt als het een blaffende labradoodle was geweest?

Ik wel. Een hond die duidelijk met verkeerde bedoelingen op mijn kind afgaat heeft echt pech. Pitbul, labradoodle of jack Russell....

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:19

F_T schreef:
hagelslag schreef:

Bah bah bah

Dat is wel oprecht 1 van de allergrootste voordelen van rijden met een camper.

Àltijd je eigen wc bij je :')

Of je nu moet langs de snelweg of waar dan ook onderweg.

Had ik bij de boer al gemoeten. Had ik ook de bosjes gekozen. Maar toen wou mijn blaas nog niet

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:58

Tenalady mee :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:59

Plastuitje, flesje en rol wc papier

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:02

Jolliegirl schreef:
Shenavallie is volgens jou elke pitbull slecht?

Door dit soort opmerkingen ontstaat er verdeeldheid en haat... En die dieren zijn er weer de dupe van..

Jouw verhaal keur ik niet goed. Die hond moet niet loslopen.
Maar had je net zo getrapt als het een blaffende labradoodle was geweest?

Tuurlijk zijn niet alle pitbulls slecht, maar ingefokt instinct is ingefokt instinct. En baasjes hebben daarnaar te handelen. Maar helaas hebben een heel groot deel van de pitbulleigenaren net zo weinig verstand van het opvoeden van een golden retriever als van zo’n beest, en worden ze te vaak gehouden als statussymbool/egotrip/etc. Om nog maar niet te spreken over de mensen die pitbulls “nanny dogs” noemen :roll:

Ik snap nooit zo goed waarom mensen erover vallen als er uit wordt gesproken dat er met dat soort type honden bewust omgegaan dient te worden. Hoeveel mensen zeggen wel niet dat je beter geen Mechelse herder kan nemen als je daar niet sterk genoeg voor in je schoenen staat?

Sorry, maar het is echt een irritatiepuntje van mij; mensen die honden nemen van bepaalde rassen en vervolgens bij godsgratie niet weten hoe ze die voldoende correct kunnen stimuleren, en hoe ze die correct kunnen trainen.

En ja, bij mij zou zijn poedersuiker net zo’n rotschop hebben gekregen als zo’n pitbull. En de eigenaar er ook gelijk een.

Ergernis van vandaag: mijn benen voelen als beton, en ik heb echt gruwelijk koppijn als ik te snel opsta.

Gefeliciteerd Purny!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:03

Ik moet mn afscheid doorstaan op mn werk.
Ik verander van functie en van kantoor, dus hebben ze een afscheid georganiseerd.
T is lief bedoeld en een blijk van waardering.
Maar ik voel me zo vreselijk opgelaten...
Hou er echt niet van om in t middelpunt te staan...