Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
DuoPenotti schreef:Avalanche schreef:Als ik lees dat Tesla zich ingekocht heeft in dat project, vind ik dat moreel nogal twijfelachtig en voor mij een reden om geen Tesla te willen.
Ik realiseer me dat het in alle accu's zit, begrijp me niet verkeerd. Accu-loos gaat ook gewoon echt niet. Maar je kunt idd wel veel langer met je laptop/smartphone/smartwatch/auto doen dan een jaar.
Ik heb dus wel een EV besteld, want een brandstof auto wil ik gewoon niet. Dus clean ben ik ook niet. Maar een brandstof auto veroorzaakt weer andere ellende.
Dat is het gewoon, doen we het niet linksom dan wel rechtsom.
Wij mens, luxe mens, veroorzaken allemaal ellende.
De een misschien wat meer dan de ander. Maar vrij zijn we er geen van alle van.
Ik bestel dan niet uit china, want ik vind het meuk, wat ook logisch is voor die prijs.
Ik ben iemand die erg weinig kleding en spulletjes koopt, maar als ik het koop heb ik liever wat beters.
Maar ik geef eerlijk toe, ik pluis dan ook niet uit waar het vandaan komt. Dus er zal vast ook wat bij zitten dat door kindjes is gemaakt.
Sorry voor mijn eerlijkheid.
@San
Ja dat plaatje is toch echt wat het nu is...
En ja als ik het zelfs al weet van die accu's, loop niet direct voorop in die dingen, dan ging ik er vanuit dat het wel bekend was. Mijn fout dan...
ja waterstof geloof ik ook in
Zo had ik ook gehoopt dat blauwe diesel meer norm zou worden
Maar helaas, zover is het nog niet.
Maar wat we ook doen, we zijn geen van alle zonder blaam...
Suzanne F. schreef:Waterstof levert waarschijnlijk te weinig op. Het draait toch nog steeds om de centen.
Elektrisch rijden is inderdaad helemaal zo schoon niet. Dat willen ze ons wel doen geloven maar het levert vooral geld op.
_San87_ schreef:Ik zou er idd niet zomaar vanuit gaan dat omdat jij iets weet, een ander dat ook weet. Al denk ik ook dat het veel mensen gewoon niet boeit.
Niemand is zonder blaam. Maar ik denk wel dat men beter na zou moeten denken over de gevolgen van keuzes die gemaakt worden. Zijn we weer terug bij: ik denk dat het veel mensen gewoon niet boeit.
_San87_ schreef:Niemand is zonder blaam. Maar ik denk wel dat men beter na zou moeten denken over de gevolgen van keuzes die gemaakt worden. Zijn we weer terug bij: ik denk dat het veel mensen gewoon niet boeit.
Suzanne F. schreef:Waterstof levert waarschijnlijk te weinig op. Het draait toch nog steeds om de centen.
Elektrisch rijden is inderdaad helemaal zo schoon niet. Dat willen ze ons wel doen geloven maar het levert vooral geld op. Voorheen hielden ze ons voor dat je geld kon gaan verdienen met je elektrische auto, je zonnepanelen en je laadpaal. En nu blijkt ineens: Oeps, ja toch niet. Je opgewekte energie kan je niet kwijt dus ja eeeh dat kost geld. Oh en je dak kan sneller in de brand vliegen door de zonnepanelen, ja eeeh dat kost je meer aan verzekering. Oh en je auto kan ook zelfontbranden, ja eeh dat is dan pech. Dan is hij total loss. En de accu moet worden afgevoerd maar dat kan nog niet milieuvriendelijk.
Avalanche schreef:Hoe levert het geld op dan? Want veel minder bewegende delen = veel minder onderhoud.
Laden thuis is veel goedkoper, en sowieso is het bizar veel goedkoper dan brandstof. Het enige waar je aan kan verdienen is verkoop imo.
Je opgewekte energie komt in mijn geval van zonnepanelen op mijn dak en die kan ik prima kwijt.
Ja, je dak kan in brand vliegen, maar de ontwikkeling staat niet stil, zo makkelijk ontbrandt dat niet.
Je auto zelfontbranden heb ik nog nooit gehoord. De accu gaat veel langer mee dan een brandstofmotor en is per cel te vervangen. Een brandstofmotor afvoeren en verwerken is nog veel onvriendelijker voor het milieu.
_San87_ schreef:On another note. Waarom wordt het volgende week in godsnaam 33 graden.
_San87_ schreef:Mijn ergernis is waarom Bokt niet gewoon een normaal boos poppetje als smiley heeft.
[ Afbeelding ]
Gewoon zoeen. Niet dat overdreven stoom uit de oren gedoe.
DuoPenotti schreef:_San87_ schreef:Mijn ergernis is waarom Bokt niet gewoon een normaal boos poppetje als smiley heeft.
[ Afbeelding ]
Gewoon zoeen. Niet dat overdreven stoom uit de oren gedoe.![]()
deze heet boos
maar wel met je eens, die is beter.