Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 11:58

Waterstof levert waarschijnlijk te weinig op. Het draait toch nog steeds om de centen.

Elektrisch rijden is inderdaad helemaal zo schoon niet. Dat willen ze ons wel doen geloven maar het levert vooral geld op. Voorheen hielden ze ons voor dat je geld kon gaan verdienen met je elektrische auto, je zonnepanelen en je laadpaal. En nu blijkt ineens: Oeps, ja toch niet. Je opgewekte energie kan je niet kwijt dus ja eeeh dat kost geld. Oh en je dak kan sneller in de brand vliegen door de zonnepanelen, ja eeeh dat kost je meer aan verzekering. Oh en je auto kan ook zelfontbranden, ja eeh dat is dan pech. Dan is hij total loss. En de accu moet worden afgevoerd maar dat kan nog niet milieuvriendelijk.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 13-08-23 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 12:00

DuoPenotti schreef:
Avalanche schreef:
Als ik lees dat Tesla zich ingekocht heeft in dat project, vind ik dat moreel nogal twijfelachtig en voor mij een reden om geen Tesla te willen.

Ik realiseer me dat het in alle accu's zit, begrijp me niet verkeerd. Accu-loos gaat ook gewoon echt niet. Maar je kunt idd wel veel langer met je laptop/smartphone/smartwatch/auto doen dan een jaar.

Ik heb dus wel een EV besteld, want een brandstof auto wil ik gewoon niet. Dus clean ben ik ook niet. Maar een brandstof auto veroorzaakt weer andere ellende.

Dat is het gewoon, doen we het niet linksom dan wel rechtsom.
Wij mens, luxe mens, veroorzaken allemaal ellende.
De een misschien wat meer dan de ander. Maar vrij zijn we er geen van alle van.

Ik bestel dan niet uit china, want ik vind het meuk, wat ook logisch is voor die prijs.
Ik ben iemand die erg weinig kleding en spulletjes koopt, maar als ik het koop heb ik liever wat beters.
Maar ik geef eerlijk toe, ik pluis dan ook niet uit waar het vandaan komt. Dus er zal vast ook wat bij zitten dat door kindjes is gemaakt.
Sorry voor mijn eerlijkheid.

@San
Ja dat plaatje is toch echt wat het nu is...

En ja als ik het zelfs al weet van die accu's, loop niet direct voorop in die dingen, dan ging ik er vanuit dat het wel bekend was. Mijn fout dan...

ja waterstof geloof ik ook in :j
Zo had ik ook gehoopt dat blauwe diesel meer norm zou worden

Maar helaas, zover is het nog niet.
Maar wat we ook doen, we zijn geen van alle zonder blaam...

Ik zou er idd niet zomaar vanuit gaan dat omdat jij iets weet, een ander dat ook weet. Al denk ik ook dat het veel mensen gewoon niet boeit.

Niemand is zonder blaam. Maar ik denk wel dat men beter na zou moeten denken over de gevolgen van keuzes die gemaakt worden :). Zijn we weer terug bij: ik denk dat het veel mensen gewoon niet boeit.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 12:01

En daar heb je denk ik het antwoord op veel dingen: geld!
Het levert veel geld op en dan kunnen wij mensen met minder geld op de kop gaan staan, dan veranderd er nog niks. En de mensen met nog veel minder geld zijn daar weer de dupe van, zoals in mijn eerder genoemde link.
Suzanne F. schreef:
Waterstof levert waarschijnlijk te weinig op. Het draait toch nog steeds om de centen.

Elektrisch rijden is inderdaad helemaal zo schoon niet. Dat willen ze ons wel doen geloven maar het levert vooral geld op.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 12:02

Ja, dat verrekte kapitalisme he.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 12:02

_San87_ schreef:
Ik zou er idd niet zomaar vanuit gaan dat omdat jij iets weet, een ander dat ook weet. Al denk ik ook dat het veel mensen gewoon niet boeit.

Niemand is zonder blaam. Maar ik denk wel dat men beter na zou moeten denken over de gevolgen van keuzes die gemaakt worden :). Zijn we weer terug bij: ik denk dat het veel mensen gewoon niet boeit.

dat is waarschijnlijk waar.

de ali koper boeit het niet, de tesla rijder net zo min....

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 12:03

_San87_ schreef:

Dat denk ik dus ook soms, toen de plastic toeslag ingevoerd werd, hoorde je al meteen mensen roepen, ach, nu betaal ik ervoor, dus dan kan ik het toch meteen op straat gooien %)
Dan hoop je maar dat dat grootspraak is.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 12:06

Moet morgen naar de reumatoloog dus dan moet het overal even goed zeer doen :+
Het gaat enorm met vlagen dus je kan er donder op zeggen dat ik morgen vrolijk pijn-vrij wakker wordt.
Dus nu wil ik vandaag veel te veel gaan doen, zodat het morgen sowieso zeer doet.. maar ik ben brak, lam, duf en wil gewoon Simsen met de kitten op schoot maar moet dus gaan onkruid trekken in de paardenwei.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 12:07

Suzanne F. schreef:

Elektrisch rijden is inderdaad helemaal zo schoon niet. Dat willen ze ons wel doen geloven maar het levert vooral geld op. Voorheen hielden ze ons voor dat je geld kon gaan verdienen met je elektrische auto, je zonnepanelen en je laadpaal. En nu blijkt ineens: Oeps, ja toch niet. Je opgewekte energie kan je niet kwijt dus ja eeeh dat kost geld. Oh en je dak kan sneller in de brand vliegen door de zonnepanelen, ja eeeh dat kost je meer aan verzekering. Oh en je auto kan ook zelfontbranden, ja eeh dat is dan pech. Dan is hij total loss. En de accu moet worden afgevoerd maar dat kan nog niet milieuvriendelijk.

Hoe levert het geld op dan? Want veel minder bewegende delen = veel minder onderhoud.
Laden thuis is veel goedkoper, en sowieso is het bizar veel goedkoper dan brandstof. Het enige waar je aan kan verdienen is verkoop imo.

Je opgewekte energie komt in mijn geval van zonnepanelen op mijn dak en die kan ik prima kwijt.

Ja, je dak kan in brand vliegen, maar de ontwikkeling staat niet stil, zo makkelijk ontbrandt dat niet.

Je auto zelfontbranden heb ik nog nooit gehoord. De accu gaat veel langer mee dan een brandstofmotor en is per cel te vervangen. Een brandstofmotor afvoeren en verwerken is nog veel onvriendelijker voor het milieu.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 12:15

Avalanche schreef:
Hoe levert het geld op dan? Want veel minder bewegende delen = veel minder onderhoud.
Laden thuis is veel goedkoper, en sowieso is het bizar veel goedkoper dan brandstof. Het enige waar je aan kan verdienen is verkoop imo.

Je opgewekte energie komt in mijn geval van zonnepanelen op mijn dak en die kan ik prima kwijt.

Ja, je dak kan in brand vliegen, maar de ontwikkeling staat niet stil, zo makkelijk ontbrandt dat niet.

Je auto zelfontbranden heb ik nog nooit gehoord. De accu gaat veel langer mee dan een brandstofmotor en is per cel te vervangen. Een brandstofmotor afvoeren en verwerken is nog veel onvriendelijker voor het milieu.

Dat zijn boude stellingen. Heb je daar een bron/bronnen voor?

Een brandstofmotor omsmelten kost idd energie. Het ontmantelen en hergebruiken van een accu, kost dat ook.

Een accu is niet per definitie per cel vervangbaar en de levensduur van een accu is ook niet per se langer dan die van een brandstofmotor.

Edit: ik denk wel dat een elektrische auto een prima uitvinding is. Het is alleen nog niet waar het moet/kan zijn. Dat komt wel, denk ik :). Daarnaast vind ik dat verketteren van brandstofauto's ook niet terecht, ook daar staat innovatie niet stil.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 12:21

On another note. Waarom wordt het volgende week in godsnaam 33 graden ;(.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 12:22

_San87_ schreef:

terwijl men vorige week nog beweerde dat we de 30 dit jaar niet meer gingen halen.....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 12:23

DuoPenotti schreef:
_San87_ schreef:

terwijl men vorige week nog beweerde dat we de 30 dit jaar niet meer gingen halen.....

Vrijdag was het hier ook 30 graden...

Komt door al die Tesla-rijders ;(.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 12:26

_San87_ schreef:

Omdat ik op Texel ben en goed karma heb.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 12:27

Ik kan niet wachten, heerlijk. Toch nog een paar dagen zomer in Nederland {:}

Ik erger me aan mezelf, net een iets te lange wandeling gemaakt met de nieuwe hond en de laatste 2 km liep ze kreupel.
Ben teveel gewend aan onze andere hond, die kan dit zo de hele dag volhouden... Arme joni

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 12:27

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 12:28

Urbanus schreef:
_San87_ schreef:

Omdat ik op Texel ben en goed karma heb.

Stom.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 12:29

Oeh love it, eindelijk weer fijne temperaturen <3

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 12:30

Ineke2 schreef:

Benieuwd wanneer de eerste ergernis er weer is om de hitte :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 12:32

Alja schreef:
Ineke2 schreef:

Die komt niet van mij. Ik zou willen dat het altijd zomer blijft, maar helaas…

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 12:36

Alja schreef:
Ineke2 schreef:

Oh die gaat van mij komen :')

Van mij hoeft die hitte helemaal niet :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 12:38

Mijn ergernis is waarom Bokt niet gewoon een normaal boos poppetje als smiley heeft.

Afbeelding
Gewoon zoeen. Niet dat overdreven stoom uit de oren gedoe.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 12:40

Ik erger me zo aan al die Duitsers overal. Dat geslinger op die huurfietsjes, nu begrijp ik die helmpjes.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 12:41

_San87_ schreef:
Mijn ergernis is waarom Bokt niet gewoon een normaal boos poppetje als smiley heeft.

[ Afbeelding ]

:(
deze heet boos

maar wel met je eens, die is beter.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 12:42

DuoPenotti schreef:
_San87_ schreef:

[ Afbeelding ]

:(
deze heet boos

maar wel met je eens, die is beter.

Die vind ik niet boos. Die zegt gewoon nee :=.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 12:42

nee, dat doet deze :n

:D